Web-analyytikko

Yritys
YLE
Paikkakunta
Helsinki
Tyyppi
Erityisasiantuntijat ja muut
Viim. hakupvm
28.9.2022

Haemme kahta (2) kokenutta verkkoanalyytikkoa luomaan Ylen digitaalisten palveluiden – Yle Areenan ja Yle.fi:n – tulevaisuutta!

Miksi meille?

Me Ylellä haluamme luoda parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen jokaiselle suomalaiselle. Analyytikon tehtävä onkin tässä yhtälössä ainutlaatuinen: pääset tekemään työtä, joilla on laaja-alainen vaikutus suomalaisten media-arkeen ja elämään. Hyödynnät työssäsi verkkoanalytiikkaa ja muuta dataa Ylen digipalveluiden kehityksessä – siis palveluiden, joita käyttää 3,2 miljoonaa suomalaista joka viikko!

Pääset mukaan organisaatioon, jolla on edelläkävijän maine dataohjautuvassa asiakasymmärryksessä sekä ketterän kulttuurin soveltamisessa. Vahvistat Analytiikka & asiakasymmärryksen kymmenen hengen monitaitoista tiimiä, jolla on vahva yhteishenki ja yhdessä tekemisen kulttuuri.

Tiiminä ohjaamme Ylen analytiikan kehitystä ja asiakasymmärryksellä vaikutamme niin Ylen strategisiin päätöksiin kuin palveluiden kehitykseen. Kehitämme yhteistä tapaa ymmärtää asiakkaitamme ja toimimme tiiviissä yhteistyössä muiden sidosryhmiemme kanssa.

Mitä on luvassa?
Hyödynnät verkkoanalytiikkaa ja muuta dataa palveluiden asiakaskokemuksen parantamiseksi ja tavoitteiden saavuttamiseksi. Autat asiakkaitamme löytämään helpommin heidän aikansa arvoista sisältöä. Sovellat osaamistasi datan analysointiin ja mahdollistat datan hyödyntämisen Ylen digipalveluiden arjessa mm. tukemalla digipalveluiden johtoa, suunnittelijoiden ja kehitystiimien työtä sekä osallistumalla palveluiden roadmapien suunnitteluun ja priorisointiin

Vastaat Areenan tai Yle.fi:n verkkoanalytiikasta ja sen hyödyntämisestä kehityksessä muun muassa:

– edistämällä aktiivisesti datan hyödyntämistä digitaalisen markkinoinnin, henkilökohtaistamisen ja löydettävyyden kehityksessä esim. A/B-testaus, personointi jne.
– analysoimalla keinoja, joilla asiakkaiden Yle-suhde paranisi entisestään ja luomalla tapoja arvioida toiminnan todellisia asiakasvaikutuksia
– tuottamalla johtopäätöksiä asiakkaan tarpeista ja tavoitteiden saavuttamisesta esim. analytiikkaa, käyttäjätestausta ja kokeiluja hyödyntäen
– osallistumalla palveluiden kehityksen suunnitteluun ja priorisointiin
– osallistumalla muihin mahdollisiin tehtäviin, esim. Ylen asiakkuustavoitteiden määrittelyyn ja muihin yhtiön strategisiin projekteihin

Työssä pääset hyödyntämään myös Ylen kansainvälisen kumppaneiden (esim. BBC ja NRK) oppeja analytiikan ja mittaamisen kehittämisestä. Tuot kerryttämiäsi oppeja myös Ylen palveluiden kehitykseen.

Tehtävässä aloittamisesta voidaan sopia joustavasti, toiveena on aloitus loppuvuodesta 2022. Teemme hybridityötä, yhdistämällä etätyötä sekä läsnätyötä Pasilassa.

Lisätietoa

Jätä kommentti