Web Analyst

Päivitetty: Validointi: Perttu Tolvanen

Yritys: Dentsu

Paikkakunta: Helsinki

Palkkataso: Riippuu hakijasta

Tyyppi: Web-ja data-analytiikka

Viim. hakupäivä: 9.2.2023 Haku on päättynyt

We are looking for a Web Analyst to join our data team and deliver world-class marketing analytics services to our clients. Our data team consists of experts on web and marketing analytics, data science and CX management and optimization. Our Web Analysts are all round data professionals responsible for consulting with data strategy, implementing marketing and behavioral tracking technology, building automated and interactive dashboards, and producing consumer and business insights for our clients.

The role is based in our Helsinki office. Strong with 120 experts, strategists and leaders in the marketing and media practice. We are also closely working together with dentsu teams across Northern Europe and the rest of the World for innovating the way brands are built!

Role and Main Responsibilities

– Consult our clients with KPIs frameworks, consumer and performance measurement, tracking and implementation plans
– Lead the web tracking and web analytics planning and implementation for our clients’ websites
– Visualize web behavioral and ecommerce data in dashboards
– Produce and present business insights to clients based on their data
– Bring your best consultative selling skills to dentsu and clients’ tables, as this is the best way to inspire, challenge and innovate
– Contribute to growing the team’s competence in the latest industry and tech challenges (eg. GA4, server-side tracking, cookieless future, etc.)
– Coach, mentor and train other team members, dentsu colleagues from the other marketing expertise centers, and not to forget people at the client side

As an ideal candidate you

– possess a can-do attitude and the drive to get things done hands-on
– have excellent communication skills – as a consultant you will need to be able to explain the world of analytics also to non-analytics-savvy stakeholders in English (Finnish is a plus, but not a hard requirement)
– have experience in Google Analytics 4, Piwik Pro, Adobe, or other relevant tool
– have experience with data visualization tools (eg. PowerBI, Tableau, Looker Studio)
– have basic skills in web and tagging technologies to be successful in this position (Javascript, HTML, PHP, etc.)
– may have experience in e.g. CRO, CRM, Marketing automation, SEO, SEM, Programmatic display or other digital marketing channels but you’d like to focus more on web analytics in the future
– may have interest in data engineering, automation and modeling

The environment we are offering

– You’ll have the freedom and responsibility to work independently on your clients and projects
– Collaboration and cooperation in projects with the Data team and other dentsu teams (120 people in Finland, and with over 60,000 globally) will allow you to grow competence on areas of interest such as consumer research, advanced analytics, machine learning and other fields of marketing analytics
– You are encouraged to continually develop your skills, for example by the means of internal training programs, seminars and online courses
– At dentsu Finland you work in a hybrid mode, allowing flexible workplace. We do have a really cool, brand-new office in Hakaniemi where you’ll be able to meet your colleagues!
– We have the privilege of working with the biggest advertisers and well-known brands both locally and globally


Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun