Sivuston tyyppi: Kampanjasivusto

Tietoanuorista.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Tietoanuorista.fi sivustoa uudistettiin ja laajennettiin sisältämään uusia ominaisuuksia. Sivusto sisältää nyt myös Nuorisobarometrin indikaattorit. Nuorisobarometri on maan laajin vuosittainen tutkimus nuorista. Barometrejä on toteuteuttu vuodesta 1994 alkaen. Uudistuksessa toteutettiin uusia työkaluja nuorisotiedon vertailuun. Tulokset ovat nyt paremmin vertailtaitavissa ja monipuolisemmin suodatettavissa. Myös sivuston ja indikaattorien päivitettävyyttä helpotettiin merkittävästi. Trimedia vastasi projektista kokonaisvaltaisesti sisältäen konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen

Tieto Oyj Verkkovuosikertomus

Tekijät: Koodiviidakko, Miltton Oy (Visuaalinen ulkoasu, sisällön toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Tieto Oyj:n verkkovuosikertomus toteutettiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisualustalle. Selailtavan pdf-tiedoston sijaan vuosikertomus haluttiin tänäkin vuonna toteuttaa tavalla, joka palvelee aidosti verkossa kertomusta lukevien tarpeita ja mahdollistaa monipuolisen ja vuorovaikutteisen toteutuksen. Vuosikertomus on useille yrityksille vuoden tärkein julkaisu, johon tutustuvat monet yrityksille merkittävät tahot ja sidosryhmät, kuten sijoittajat, omistajat ja median edustajat. Mobiilioptimoidulla toteutuksella varmistetaan, että kokonaisuus näyttää hyvältä ja toimii luotettavasti päätelaitteesta riippumatta.

Nelonen Media Events -karttapalvelu

Tekijä: Barabra (Konseptointi, suunnittelu ja tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Nelonen Median brändi laajenee yhtiön radiokanavien kaupallistaessa tapahtumaliiketoimintansa. Uusi tapahtumayhteistyöhön keskittyvä Nelonen Media Events tarjoaa yrityskumppaneille suoran pääsyn tapahtumiin ja festivaaliyhteistyökuvioihin. Tehtävämme oli suunnitella ja toteuttaa palvelu, joka esittää Nelonen Media Events -tapahtumat kiinnostavalla ja kohderyhmää puhuttelevalla tavalla, sekä kasvattaa niiden kysyntää. Nelonen Median radiokanavia ovat Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, Metro Helsinki ja Groove FM. Yhtiö on osa mediakonserni Sanomaa.

Paikka auki -verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Projektissa uudistettiin RAY:n nuorten työllistymistä edistävän ohjelman Paikka auki -sivusto. Konsepti ja sisällöt tulivat Viestintätoimisto Drumilta Into-Digitalin vastatessa käyttöliittymäsuunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Sivustolle luotiin perussisällön lisäksi eduskuntavaalien aikainen kampanjaosio Vaalilupaus, jossa ehdokkaat voivat Twitterin kautta jättää hashtagilla lupauksen nuorille ja lupauksia nostettiin esille sivustolle.

Viinikassin sivustouudistus

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Projektissa uudistettiin Viinikassin sivusto Winestate OY:lle. Alkoholilainsäädännön muutokset vaikuttivat myös sivuston sisältöön ja esimerkiksi sosiaalisen median jakomekanismeihin ja tämän kautta sivuston sisältöä ja toiminnallisuuksia muutettiin huomattavasti. Samalla ilme tuotiin tähän päivään ja sivusto responsiiviseksi. Into-Digital vastasi visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta.

Skillilataamo

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Skillilataamo on verkkovälitteinen, maksuton materiaalisivusto ja työkalu motoristen taitojen harjoitteluun. Skillilataamo koostuu lukuisista Skillikorteista, jotka pohjautuvat motoristen perustaitojen jaotteluun, sisältäen lasten suosimia liikkumismuotoja ja -lajeja. Skillilataamo toimii responsiivisesti, joten sen käyttäminen onnistuu tietokoneen lisäksi myös mobiililaitteilla. Skillikortteja voi poimia poimintakoriin ja halutessaan tulostaa vaikkapa oppilaille jaettavaksi. Palvelun suunnitteli Poutapilvi ja se toteutettiin Maisema-alustajärjestelmällä.

Elektrobit Oyj:n vuosikertomus 2014

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Elektrobit Oyj julkaisi vuoden 2014 vuosikertomuksensa myös webissä (http://annualreport2014.elektrobit.com). Vuosikertomus toteutettiin tehokkaana projektina käyttäen hyödyksi edellisen vuoden ratkaisua. Näin projekti saatiin toteutettua erittäin nopeasti ja kustannustehokkaasti. Alustana toimii jälleen Verkkoaseman Julkaisujärjestelmä, joka soveltuu erinomaisesti myös vuosikertomussivustojen verkkojulkaisuun. Toteutus on dunaaminen, responsiivinen ja siinä hyödynnetään jälleen HTML5:sta.

Design District Helsinki

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Visuaalisesti valloittavan, älykkäillä toiminnoilla varustetun, responsiivisen ja käyttäjille optimoidun nettisivun suunnittelu ja toteutus Design District Helsingille. Nettisivujen uudistuksen ytimessä oli mahdollistaa lähes 200 jäsenyrityksen sisällöntuotanto. Jäsenet voivat itse luoda ja muokata jäsensivujaan, tapahtumia, uutisia sekä kampanjoita. Isona uudistuksena oli myös suositun Design District paperikartan muuntaminen digitaalisesti helppokäyttöiseen muotoon.

Somecamp.fi -verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

SomeCamp on Verkkonuorisotyön valtakunnallisen kehittämiskeskuksen (kavereitten kesken Verken) tapahtuma, joka kokoaa yhteen nuorisotyön ammattilaisia ympäri Suomea. G-Works suunnitteli ja toteutti tapahtumalle sivuston, jonka tarkoituksena on palvella tapahtuman tiedotuskanavana sekä kohtauspaikkana ammattilaisilla vuosittaisten tapahtumien välissä. Jutun juju piilee siinä, että sivustolle kerätään ns. hyviä käytäntöjä. Kuka tahansa voi rekisteröityä ja jakaa nuorisotyössä havaittua hyviä käytäntöjä, joissa hyödynnetään teknologiaa, esimerkiksi sosiaalista mediaa, tabletteja, tai sähköisiä palveluita. Etusivun virta on rakennettu nimenomaan tätä sivua varten ja se yhdistää uutisia, tweettejä sekä hyviä käytäntöjä. Sivusto on […]

Neuvolainfo -verkkosivusto

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Toteutimme Lastensuojelun Keskusliiton koordinoimalle Emma & Elias -ohjelmalle tietopankin, jonne kerätään tietoa erilaisista lapsiperheisiin liittyvistä ilmiöistä sekä järjestöjen tarjoamista tukipalveluista lapsiperheille. Verkkopalvelu oli ensiesittelyssä valtakunnallisilla Neuvolapäivillä. (Huom. Projektin toteutti Mediatavast – Aucor ja Mediatavast yhdistyivät toukokuussa 2015.)

Lappeenrannan teknillisen yliopiston lahjoitussivusto

Tekijät: Creuna Finland (Tuotanto), Kuudes Kerros (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa tehdään merkityksellistä tiedettä. Vastassa on koko ihmiskunnan kohtalon kysymykset: puhtaan veden ja energian riittävyys, luonnonvarojen ja taloudellisten resurssien rajallisuus. Tutkimushankkeiden ja opetuksen rahoitusta varten perustettiin lahjoitussivusto. Sivusto on integroitu Paytrailiin eli lahjoittaminen onnistuu verkkopankkien kautta. Valtio tukee varainhankintaa summalla, joka on kolme kertaa kerättyjen lahjoitusten määrä. Sivusto on responsiivinen ja se on rakennettu WordPressin päälle. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]

Visit Espoo

Tekijä: Crasman
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Espoon virallinen matkailuopas www.visitespoo.fi konseptoitiin, suunniteltiin ja uudistettiin teknisesti Crasmanin toimesta. Sivuston ytimessä ovat paikallisten palveluiden tuominen verkkoon lähestyttävästi ja kiinnostavasti. Palveluhaku ja kohteiden esittäminen kartalla tekee käyttäjän tarpeiden mukaisten tapahtumien, tilojen ja majoitusvaihtoehtojen löytämisestä helppoa. Sivusto on responsiivinen, toimii kolmella kielellä ja se on rakennettu Crasman Stage verkkopalvelualustan päälle.

Simbergin toinen maailma

Tekijät: Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto), Suomen Kansallisgalleria (Visuaalinen ja konseptisuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Hugo Simbergin toinen maailma -verkkosivusto johdattaa vapaamuotoiselle tutustumismatkalle Simbergin taiteeseen ja elämänpiiriin. Sivusto on tarkoitettu kaikkien Hugo Simbergin taiteesta kiinnostuneiden käyttöön ja se on suunniteltu ajatellen myös opetuksen tarpeita. Mahdollisuus omaan luovaan osallistumiseen tuo taiteen maailman lähelle. Sivustolla voi tuunata Hugo Simbergin maalauksia, luoda niihin omia mielikuvia ja jakaa uudistettuja tauluja.

Legend of Grimrock

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Legend of Grimrock on yksi viimevuosien menestyneimpiä suomalaisia indie-pelejä, jonka takana Almost Human -studio. Pelin toinen osa julkaistiin syksyllä ja sitä varten Evermade uudisti pelin www-sivut. Tavoitteena oli saavuttaa pelien tiivis luolatunnelma myös verkossa. Sivuston tärkeintä sisältöä ovat pelien esittelyt ja aktiivinen blogi. WordPress-pohjainen sivusto on asiakkaan ylläpidettävissä ja toimii hyvin mobiililaitteilla. Pelisivustojen tapaan myös Grimrock.net-sivustolle odotettiin suuria asiakasmääriä julkaisuhetkellä ja sivusto on suunniteltu kestämään kuormaa. Projektin osana päivitettiin myös phpBB-pohjaisen foorumin ulkoasu.

Best Fiends -verkkosivusto

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Best Fiends on Suomalaisen Seriously -pelistudion ensimmäinen julkaisu, jonka suosio on lähtenyt nousukiitoon. Evermade suunnitteli ja toteutti pelille www-sivut. Sivusto esittelee näyttävästi pelimaailman ja pelin hahmot. Koska kyseessä on kännykkäpeli, mobiilitukeen ja optimointiin on kiinnitetty erityistä huomiota. WordPress-sivusto on suunniteltu kestämään kovia kävijämääriä ja ruuhkatilanteissa kuormaa tasataan monen palvelimen kesken.

Slush.org

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Slush-tapahtuma keräsi marraskuussa messukeskukseen yli kymmenentuhatta yrittäjää, sijoittajaa ja median edustajaa. Tapahtuma on lajissaan yksi suurimmista maailmassa. Evermade toteutti tapahtuman www-sivuston. Projektin haasteena oli luoda pohja, jota oli vuoden kuluessa helppo laajentaa sisällön määrän paisuessa vauhdilla. Kaikki sisältö on Slush-tiimin ylläpidettävissä. WordPress-sivusto kestää kovia kävijämääriä ja luonnollisesti toimii hyvin myös kännykässä.

Isännöintialalle.fi

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Isännöintiliitolle alan työpaikkoja esittelevän Isännöintialalle.fi-sivuston. “Isännöintialalle.fi on isännöintipäivillä lanseerattu rekrytointiportaali, työnantajien ja työnhakijoiden kohtaamispaikka, jossa pääsee tutustumaan isännöintialaan ja sen tarjoamiin koulutus- ja uramahdollisuuksiin.” Tero Heikkilä, toimitusjohtaja, Isännöintiliitto

Visitfinland 3.0

Tekijät: Creuna Finland (Tuotanto), SEK (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

VisitFinland.comin 3.0-uudistuksessa lähtökohdaksi otettiin “mobile first” -ajattelu. Käyttäjäkokemus suunniteltiin ensin mahdollisimman toimivaksi ja inspiroivaksi mobiilin rajoitteissa. Kun mobiilin perusajatus isoista kuvista ja keskitetyistä teksteistä siirrettiin desktopiin, mahdollisti se mm. parallax-vierittelyn sekä automaattisesti käynnistyvien videoiden mukaan tuomisen. Palvelu on rakennettu WordPressin päällä ja sivuston latausaikoja optimoidaan lataamalla mediatiedostot Amazonin pilvipalvelusta. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]

Grand One 2015 -sivusto

Tekijä: Frantic
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Frantic valittiin suunnittelemaan ja toteuttamaan tämän vuoden Grand One kilpailusivusto. Kantavana konseptina oli pitää sivusto yksinkertaisen selkeänä sekä tuoda jotain uutta kilpailun visuaaliseen ilmeeseen kontrastien sekä rohkeuden kautta. Responsiivinen sivusto nokkelilla front-end toiminnallisuuksilla höystettynä rakennettiin räätälöidysti toimimaan Herokun pilveen.

#kirja -verkkopalvelu

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

#kirja on Suomen suurimpien kirjakustantamoiden yhteistyönä syntynyt palvelu, joka yhdistää ihmiset ja kirjat. Se on innovatiivinen konsepti, joka tekee kirjoista ja niiden lukemisesta sosiaalisen tapahtuman. Palvelu kerää keskustelut ja sosiaaliset ilmiöt eri alustoilta samaan paikkaan. Lukuvinkit, arvostelut, artikkelit, ajankohtaiset aiheet ja kirjailijaesittelyt tekevät interaktiivisesta palvelusta täydellisen avun sekä intoilijoille että ideoita etsiville ostajille. Sosiaalinen #kirja on helppokäyttöinen kaikille missä vaan.

Iron Sky

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto, Yhteisösivusto

Iron Sky on ollut mediassa esillä onnistuneen crowdfunding kierroksensa avulla. Kampanjaa varten koko sivusto uudistettiin. Uudistus starttasi selaimessa kehitetyllä UX-prototyypillä. Tämä jälkeen Geniemin WP-tiimi toteutti ensimmäisen version ja projekti julkaistiin kampanjan tukena. Samanaikaisesti on kehitetty crowdsourcing toimintoja, joiden avulla fanit voivat osallistua elokuvan tekemiseen. Alusta korvaa vanhentuneen Wreck-a-movie alustan. Tiimi päätyi koodaamaan ominaisuudet itse WordPressin päälle, kun sopivaa laajennusta ei löytynyt. Crowdsourcing ominaisuudet julkistetaan 2015 aikana kun elokuvan tekeminen etenee. Sivuston alle toteutettiin analytiikka- ja käyttäjähallinta, jonka avulla voidaan seurata käyttäjiä eri […]

Oulun yliopiston varainhankintakampanjasivusto

Tekijä: Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Oulun yliopisto toteuttaa Tule kasvamaan kanssamme –varainhankintakampanjan, jonka keräyssivu toteutettiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisualustalla. Varainhankintakampanja liittyy yliopistojen pääomittamiseen, johon valtio on sitoutunut. Sivuston kautta voi helposti lahjoittaa haluamansa summan yliopiston käyttöön.

IMF 70 vuotta -sivusto

Tekijä: Great Apes
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Rahamuseon näyttelyssä esitellään valuuttarahaston historiaa, toimintaa ja nykyisyyttä. Näyttelyssä esitellään myös valuuttarahaston ja Maailmanpankin merkitystä Suomen kannalta. Näyttelyn virtuaalinen versio on täysin responsiivinen ja desktop-käytössä on erityisesti otettu huomioon näppäimistö-pohjainen navigointi.

Docpoint-festivaalin sivusto

Tekijät: Aucor Oy (Tekniikka, responsiivinen toteutus), Neutroni (Ulkoasu), Taiste (Käyttöliittymä, responsiivisuus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Tammi-helmikuun vaihteessa järjestettävä Docpoint-elokuvafestivaali sai uuden verkkoilmeen ja siirron WordPress-alustalle kolmen toteuttajan voimin. Suunnittelussa vetovastuu oli Neutronilla ja Taisteella, Aucorin toimiessa teknisenä toteuttajana ja suunnittelijana.

Paulig Presidentti 3D

Tekijät: Great Apes, SEK
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Syksyn puhutuin kahvikampanja, jossa Paulig tarjoaa ihmisille mahdollisuuden suunnitella ensimmäisenä maailmassa oma Presidentti-kahvirasia ja tilata se 3D-tulostettuna tuotteena. WebGL-pohjaisella suunnittelutyökalulla käyttäjä voi muotoilla kahvirasian pintaa, lisätä koristeita tai bitmap-pohjaisen kohokuvion. Valmiin työn voi julkaista galleriaan, ladata koneelleen 3D-mallina tai viedä suoraan Shapewaysin ostoskori-järjestelmään. Omia designeja on tehty jo 3400 ja hanke on kerännyt kansainvälistäkin huomiota.

Rakkautta & Anarkiaa -verkkosivustouudistus

Tekijä: Vincit (Konseptointi, suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Verkkopalvelun konseptointi, suunnittelu ja toteutus sekä jatkuva ylläpito ja kehitys. Kuluttajille suunnattu, Suomen suurimman elokuvafestivaalin responsiivinen verkkopalvelu, jossa laajasti sisältöä kahdella kielellä sekä mahdollisuus varata ja ostaa leffalippuja festivaalin näytöksiin suoraan sivustolta. (Huom. Projektin toteutti Solid Angle – Vincit osti Solid Anglen keväällä 2017.)

VisitÅland.com -verkkosivusto

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Ahvenanmaan virallinen matkailusivusto. Sivusto on rakennettu WordPressin päälle ja se on rakennettu täysin responsiiviseksi. Aiemman sivuston sisältö haettiin ohjelmallisesti vanhasta julkaisujärjestelmästä uuteen julkaisujärjestelmään. Sivusto toteutettiin viidellä eri kielellä. Byroo vastasi sivuston suunnittelusta ja toteuksesta. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]

Rohkea Suomi -kampanjasivusto

Tekijä: Vincit (Identiteetti, konseptointi, suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kampanjan identiteetin, konseptin ja käyttöliittymien suunnittelu, kampanjan verkkosivuston graafinen suunnittelu ja responsiivinen toteutus WordPress-alustalle, sekä monikanavaisen kampanjan markkinointi, ylläpito ja hostaus AWS-ympäristössä. (Huom. Projektin toteutti Solid Angle – Vincit osti Solid Anglen keväällä 2017.)