Sivuston tyyppi: Kampanjasivusto

Visit Espoo

Tekijä: Crasman
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Espoon virallinen matkailuopas www.visitespoo.fi konseptoitiin, suunniteltiin ja uudistettiin teknisesti Crasmanin toimesta. Sivuston ytimessä ovat paikallisten palveluiden tuominen verkkoon lähestyttävästi ja kiinnostavasti. Palveluhaku ja kohteiden esittäminen kartalla tekee käyttäjän tarpeiden mukaisten tapahtumien, tilojen ja majoitusvaihtoehtojen löytämisestä helppoa. Sivusto on responsiivinen, toimii kolmella kielellä ja se on rakennettu Crasman Stage verkkopalvelualustan päälle.

Akraamon verkkosivusto

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Toteutimme verkkopalvelun Pohjois-Suomessa toimiville maataloustuottajille ja –yrittäjille osana Oulun ammattikorkeakoulun LuovaOteKeskus-hanketta. Oulun ammattikorkeakoulu halusi rakentaa uuden työkalun maatalousyrityksien palvelu- ja viestintäkanavaksi. Palvelun vaatimuksena oli helppokäyttöisyys ja selkeä käyttäjähallinta. Sen lisäksi vierailijoille haluttiin tarjota mahdollisuus käyttää sivua ideoiden jakamiseen sekä tapahtumista ja muista alaan liittyvistä asioista viestimiseen. Sivuston alustana käytettiin Concrete5-julkaisujärjestelmää, ja Exoven vastuulla oli sisällönhallintajärjestelmä ja sen lisätoiminnot, jotka rakennettiin käyttäen concrete5:n keskeisiä toiminnallisuuksia ja muutamaa maksullista lisäosaa. Sivusto tarjoaa paljon tietoa ja viestintäkanavan maatalousalan yrityksille. Palvelua voidaan helposti laajentaa ja siihen […]

Legend of Grimrock

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Legend of Grimrock on yksi viimevuosien menestyneimpiä suomalaisia indie-pelejä, jonka takana Almost Human -studio. Pelin toinen osa julkaistiin syksyllä ja sitä varten Evermade uudisti pelin www-sivut. Tavoitteena oli saavuttaa pelien tiivis luolatunnelma myös verkossa. Sivuston tärkeintä sisältöä ovat pelien esittelyt ja aktiivinen blogi. WordPress-pohjainen sivusto on asiakkaan ylläpidettävissä ja toimii hyvin mobiililaitteilla. Pelisivustojen tapaan myös Grimrock.net-sivustolle odotettiin suuria asiakasmääriä julkaisuhetkellä ja sivusto on suunniteltu kestämään kuormaa. Projektin osana päivitettiin myös phpBB-pohjaisen foorumin ulkoasu.

Best Fiends -verkkosivusto

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Best Fiends on Suomalaisen Seriously -pelistudion ensimmäinen julkaisu, jonka suosio on lähtenyt nousukiitoon. Evermade suunnitteli ja toteutti pelille www-sivut. Sivusto esittelee näyttävästi pelimaailman ja pelin hahmot. Koska kyseessä on kännykkäpeli, mobiilitukeen ja optimointiin on kiinnitetty erityistä huomiota. WordPress-sivusto on suunniteltu kestämään kovia kävijämääriä ja ruuhkatilanteissa kuormaa tasataan monen palvelimen kesken.

Slush.org

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Slush-tapahtuma keräsi marraskuussa messukeskukseen yli kymmenentuhatta yrittäjää, sijoittajaa ja median edustajaa. Tapahtuma on lajissaan yksi suurimmista maailmassa. Evermade toteutti tapahtuman www-sivuston. Projektin haasteena oli luoda pohja, jota oli vuoden kuluessa helppo laajentaa sisällön määrän paisuessa vauhdilla. Kaikki sisältö on Slush-tiimin ylläpidettävissä. WordPress-sivusto kestää kovia kävijämääriä ja luonnollisesti toimii hyvin myös kännykässä.

Isännöintialalle.fi

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Isännöintiliitolle alan työpaikkoja esittelevän Isännöintialalle.fi-sivuston. “Isännöintialalle.fi on isännöintipäivillä lanseerattu rekrytointiportaali, työnantajien ja työnhakijoiden kohtaamispaikka, jossa pääsee tutustumaan isännöintialaan ja sen tarjoamiin koulutus- ja uramahdollisuuksiin.” Tero Heikkilä, toimitusjohtaja, Isännöintiliitto [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]

Visitfinland 3.0

Tekijät: Creuna Finland (Tuotanto), SEK (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

VisitFinland.comin 3.0-uudistuksessa lähtökohdaksi otettiin “mobile first” -ajattelu. Käyttäjäkokemus suunniteltiin ensin mahdollisimman toimivaksi ja inspiroivaksi mobiilin rajoitteissa. Kun mobiilin perusajatus isoista kuvista ja keskitetyistä teksteistä siirrettiin desktopiin, mahdollisti se mm. parallax-vierittelyn sekä automaattisesti käynnistyvien videoiden mukaan tuomisen. Palvelu on rakennettu WordPressin päällä ja sivuston latausaikoja optimoidaan lataamalla mediatiedostot Amazonin pilvipalvelusta. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]

Grand One 2015 -sivusto

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Frantic valittiin suunnittelemaan ja toteuttamaan tämän vuoden Grand One kilpailusivusto. Kantavana konseptina oli pitää sivusto yksinkertaisen selkeänä sekä tuoda jotain uutta kilpailun visuaaliseen ilmeeseen kontrastien sekä rohkeuden kautta. Responsiivinen sivusto nokkelilla front-end toiminnallisuuksilla höystettynä rakennettiin räätälöidysti toimimaan Herokun pilveen.

Iron Sky

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Iron Sky on ollut mediassa esillä onnistuneen crowdfunding kierroksensa avulla. Kampanjaa varten koko sivusto uudistettiin. Uudistus starttasi selaimessa kehitetyllä UX-prototyypillä. Tämä jälkeen Geniemin WP-tiimi toteutti ensimmäisen version ja projekti julkaistiin kampanjan tukena. Samanaikaisesti on kehitetty crowdsourcing toimintoja, joiden avulla fanit voivat osallistua elokuvan tekemiseen. Alusta korvaa vanhentuneen Wreck-a-movie alustan. Tiimi päätyi koodaamaan ominaisuudet itse WordPressin päälle, kun sopivaa laajennusta ei löytynyt. Crowdsourcing ominaisuudet julkistetaan 2015 aikana kun elokuvan tekeminen etenee. Sivuston alle toteutettiin analytiikka- ja käyttäjähallinta, jonka avulla voidaan seurata käyttäjiä eri […]

Docpoint-festivaalin sivusto

Tekijät: Generaxion (Tekniikka, responsiivinen toteutus), Neutroni (Ulkoasu), Taiste (Käyttöliittymä, responsiivisuus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Tammi-helmikuun vaihteessa järjestettävä Docpoint-elokuvafestivaali sai uuden verkkoilmeen ja siirron WordPress-alustalle kolmen toteuttajan voimin. Suunnittelussa vetovastuu oli Neutronilla ja Taisteella, Aucorin toimiessa teknisenä toteuttajana ja suunnittelijana. [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]

Paulig Presidentti 3D

Tekijät: Great Apes, SEK
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Syksyn puhutuin kahvikampanja, jossa Paulig tarjoaa ihmisille mahdollisuuden suunnitella ensimmäisenä maailmassa oma Presidentti-kahvirasia ja tilata se 3D-tulostettuna tuotteena. WebGL-pohjaisella suunnittelutyökalulla käyttäjä voi muotoilla kahvirasian pintaa, lisätä koristeita tai bitmap-pohjaisen kohokuvion. Valmiin työn voi julkaista galleriaan, ladata koneelleen 3D-mallina tai viedä suoraan Shapewaysin ostoskori-järjestelmään. Omia designeja on tehty jo 3400 ja hanke on kerännyt kansainvälistäkin huomiota.

Saara-Sofian verkkosivut

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kohta on taas aika valita seuraavat kansanedustajat Arkadianmäelle. Siihen urakkaan ehdokkaat tarvitsevat monipuolisen markkinoinnin keskuspaikan, josta rakentaa oma media vaalikamppailua varten. Vuoden 2015 vaalisivu on hubi, joka suoltaa ulos blogitekstejä ja jota pitkin pääsee sujuvasti ehdokkaan muihin digi- ja SoMekanaviin. Ehdokas toimittaa itse kuvat ja tekstit (ja mahdolliset grafiikkatoivomukset), me teemme verkkosivut. Hinta alkaen 1200€+alv. Esimerkkisivuna Saara-Sofian juuri avatut sivut. Jos haluat sellaiset, hinta on 1800€+alv. Sivut toimivat tietysti hienolla tavalla kaikissa päätelaitteissa. Otahan ehdokas yhteyttä.

Rakkautta & Anarkiaa -verkkosivustouudistus

Tekijä: Vincit (Konseptointi, suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Verkkopalvelun konseptointi, suunnittelu ja toteutus sekä jatkuva ylläpito ja kehitys. Kuluttajille suunnattu, Suomen suurimman elokuvafestivaalin responsiivinen verkkopalvelu, jossa laajasti sisältöä kahdella kielellä sekä mahdollisuus varata ja ostaa leffalippuja festivaalin näytöksiin suoraan sivustolta. (Huom. Projektin toteutti Solid Angle – Vincit osti Solid Anglen keväällä 2017.)

VisitÅland.com -verkkosivusto

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Ahvenanmaan virallinen matkailusivusto. Sivusto on rakennettu WordPressin päälle ja se on rakennettu täysin responsiiviseksi. Aiemman sivuston sisältö haettiin ohjelmallisesti vanhasta julkaisujärjestelmästä uuteen julkaisujärjestelmään. Sivusto toteutettiin viidellä eri kielellä. Byroo vastasi sivuston suunnittelusta ja toteuksesta. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]