Teknologia: WordPress

Tässä kategoriassa listataan työt, joiden toteutus on ollut pääosin WordPress-teknologian käyttöönottoa ja asiakaskohtaista räätälöintiä. Työssä voi olla käytetty myös muita teknologioita ja tuotteita (kaupallisia tai avoimia), mutta asiakkaan näkökulmasta syntynyt lopputulos on ensisijaisesti asiakaskohtaisesti räätälöity WordPress-kokonaisuus.

PS. Jos etsit kokeneita WordPress-toimistoja, niin Vierityspalkin WordPress-toimistojen listaus kattaa kokeneimmat ja ansioituneimmat tämän maan toimistot.

Rejlers verkkokauppa

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Rejlers on Ruotsissa listattu insinööritoimisto, joka työllistää Suomessakin yli 1000 asiantuntijaa ja ammattilaista. Rejlers lähestyi meitä alallaan ennennäkemättömän konseptin kanssa: perinteisiä insinööritoimiston palveluja myytäisiin tuotteistettuna verkkokaupasta. Valtaosa Rejlersin toiminnasta koostuu laajoista projektitoimituksista. Pienempiä projekteja Rejlers totesi kuitenkin olevan tuotteistettavissa näppäriksi paketeiksi ja verkkokaupassa myytäväksi. Rejlersin palvelutuotteet poikkeavat toki melkoisesti perinteisistä verkkokauppatuotteista. Jokainen palvelutuote on omanlaisensa kokonaisuutensa valintoineen. Lisäksi perinteisten toimituskulujen sijaan lisäkuluina ovat insinöörien matkakulut asiakkaiden luokse päivärahoineen, jotka tulisi laskea mahdollisimman tarkasti. Vaikka saimmekin tuotteista kuvaukset ja speksit asiakkaalta, niin niiden […]

Laukaan kunta

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

19 000 asukkaan Laukaa on yksi Keski-Suomen vanhimmista kunnista. Laukaan sivustouudistus käynnistyi huolellisella konseptoinnilla, jonka Valu toteutti erillisenä projektina. Konseptiin ja sisällön suunnitteluun panostettu aika ja vaiva näkyi konseptointia seuranneen toteutusprojektin sujuvuutena. Kun asiakas on jo valmiiksi miettinyt asiat huolella, lähtee prosessi hyvin liikkeelle ja ennakkoon nähty vaiva sataa yhteisten tavoitteiden laariin. Valun projektipäällikkö Petri Kananen olikin tyytyväinen projektin kulkuun. “Asiakas oli projektissa todella hienosti sisällä ja osallistui koko ajan ihailtavan hyvin. Sisällöntuotanto oli loistavasti näpeissä ja koko projektitiimi oli osaava ja […]

Hippo.fi

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Hippo.fi on rakastettuun Hippo-lehteen pohjautuva lapsille suunnattu verkkosivusto, jonka tavoitteena on tarjota kivaa tekemistä ja opettaa samalla tärkeitä taloustaitoja hauskalla ja kiinnostavalla tavalla. Hippo.fi:n takana on OP, Suomen suurin finanssiryhmä. OP:n tehtävänä on edistää omistaja-asiakkaiden ja toimintaympäristön kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Yhteistyömme OP:n kanssa alkoi syksyllä 2020 Hippo.fi-sivuston kehittämisellä. Vanha Hippo.fi-sivusto oli aikansa elänyt ja sisältö sivuilla oli lähinnä erillisiä PDF-tiedostoja, joiden ulkoasu oli vanhentunut eikä vastannut Hipon uutta ilmettä. Rakastetun Hippo-lehden tehtävät ja visat haluttiin tuoda digitaaliseen ja moderniin […]

Pihla Group Oy:n verkkosivu-uudistus

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pihla Group Oy on Suomen ikkunamarkkinoiden suurin toimija, joka valmistaa ikkunoita ja ovia Pihla-, PihlaPRO, Tiivi-, Profin-, Klas1 ja Sydänpuu-tuotemerkeillä. Starttasimme yhteistyön Pihla Group Oy:n kanssa tammikuussa 2019 toteuttamalla verkkosivu-uudistuksen Tiivi- ja Pihla-tuotteille, jotka ovat Suomen johtavat ikkuna- ja ovibrändit. Verkkosivu-uudistuksen keskiössä oli dataan pohjautuva asiakaskokemus, jolla haluttiin mahdollistaa myös aiempaa tehokkaampi liidien kerääminen. Strategisena tavoiteena oli pitää molemmat brändit Suomen ykkösinä hakukonetuloksissa. Tästä syystä molemmat brändit haluttiin säilyttää omina erillisinä verkkosivuinaan tiivi.fi ja pihla.fi Liikkeelle lähdettiin asiakaspolun analyysin ja hakusana-analyysin tulosten […]

Mutti – maailman suurin tomaattireseptien verkkosivu

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Italialainen Mutti on tomaattituotteiden ehdoton kuningas. Mutti suhtautuu tomaatteihin suurella intohimolla ja yli sadan vuoden kokemuksella – ja se myös näkyy. Niin kotikokkien kuin ammattilaistenkin ylistämä Mutti ei turhaan ole ansainnut paikkaansa yhtenä maailman rakastetuimmista tomaattibrändeistä. Maailmanlaajuisesti toimiva Mutti halusi parantaa brändin asemaa globaalilla tasolla ja valitsi kumppanikseen Generon. Tavoitteena oli kehittää globaali sivusto lokalisoidulla sisällöllä useille eri markkinoille ja parantaa online-presenssiä entisestään joustavuuden ja tehokkaan analytiikan avulla. Koska Mutti on vahvasti kuluttajakeskeinen yritys, nettisivujen strateginen rooli oli epäselvä. Siksi keksimme yhdessä […]

Snellman – verkkosivut Ruotsin markkinoille

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Snellman on perinteikäs suomalainen perheyritys, joka tuottaa laadukkaita liha- ja leikkeletuotteita yli 70 vuoden kokemuksella. Snellman halusi vahvistaa asemaansa Ruotsin markkinoilla uudistetun Familjen Snellman -brändin avulla. Familjen Snellman -brändin tunnettuus ja merkkiuskollisuus oli Ruotsissa matala, joten lähdimme parantamaan sitä tehokkaasti optimoitujen nettisivujen avulla. Suunnittelimme ja toteutimme Familjen Snellmanille uudet nettisivut brändin uuden visuaalisen ilmeen ja viestintästrategian pohjalta. Projektilla oli kolme päätavoitetta; esitellä Familjen Snellman Ruotsin markkinoille ja rakentaa tunnettuutta Familjen Snellman -brändille, kasvattaa tuotetietoisuutta ja ohjata kuluttajia ostamaan tuotteita sekä auttaa kuluttajia […]

Uusi nuorten.helsinki-palvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Geniem valikoitui toimittajaksi Helsingin kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aika -toimialan projektiin, jossa sivustojen kokonaisuutta selkeytetään jatkossa siten, että osa sivustoista korvataan kokoavilla, teemallisilla palvelukokonaisuuksilla. Näistä ensimmäinen esimerkki on vuoden 2021 alussa julkaistu, nuorille suunnattu nuorten.helsinki-palvelu. Helsingin kaupungin iso ja huolellinen valmisteleva suunnittelutyö pohjusti varsinaista toteutusprojektia. Nuorten.helsinki-verkkopalvelun visuaalinen ilme oli suunniteltu alustavasti. Valmiiksi oli mietitty myös verkkopalvelun navigaatio ja esimerkkisivupohjien toiminnot sekä responsiivisuuden liittyvät yksityiskohdat. Geniemin tehtäväksi jäi viimeistellä visuaalinen ilme yhteensopivaksi WordPressin kanssa ja tarkentaa toiminnallisuudet yhdessä asiakkaan kanssa. Helsinki Design System oli […]

Heinolan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Heinolan kaupunki sai keväällä 2021 uuden verkkosivuston. Uudistuksen taustalla oli useita tavoitteita, joista kaupungin viestinnän asiantuntija Riikka Savelan mukaan kaikki saavutettiin. – Kaupunkilaisille ja muille käyttäjille haluttiin tarjota sivusto, jolla olisi entistä helpompaa asioida näyttöpäätteestä riippumatta. – Sivuilla huomioitiin saavutettavuusdirektiivin asettamat velvoitteet. – Sivuston visuaalinen ilme uudistettiin onnistuneesti. Myös pääsivuston ja erillissivustojen ilmeitä yhdenmukaistettiin. – Ylläpitäjien työ helpottui, sillä uusi alusta on erittäin helppokäyttöinen. – Myös kaupunkilaisten osallistaminen projektiuudistukseen onnistui. Valu toteutti sivuston konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Savelan mukaan yhteistyö […]

Suomen Partiolaisten verkkosivustotyökalu

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Partiolaiset – Finlands Scouter ry on Suomen suurin nuorten vapaaehtoisjärjestö. Into-Digital loi lippukuntien vapaaehtoisille helppokäyttöisen verkkosivutyökalun, jolla laadukkaiden sivujen tekeminen ja ylläpitäminen onnistuu ilman kummempaa teknistä osaamista. Haasteena oli suunnitella yksinkertainen, mutta muokattavissa oleva sivustopohja, jolla mikä tahansa Suomen 750 lippukunnasta saa luotua itselleen sopivat nettisivut. Projektissa loimme partion käyttöön verkkosivuratkaisun, jolla lippukuntien vapaaehtoiset saavat tehtyä laadukkaat ja personoidut verkkosivustot ilman, että uusien sivujen perustamiseen tarvitaan Into-Digitalin tai muun teknisen toteuttajan apua. Uusi työkalu tuo potkua lippukuntien verkkoviestintään ja jäsenhankintaan. Kulmakivet […]

Digikilta verkkosivut

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Digikilta on koulutuksenjärjestäjien verkosto, jonka yhteisenä tavoitteena on esi- ja perusopetuksen sähköisten oppimisympäristöjen kehittäminen. Digikilta tarvitsi uuden verkkopalvelun, jossa killan alati kasvava tietokokoelma olisi helposti ja saavutettavasti tarjolla kaikille. Projektin pääteemaksi muodostui käytettävyyden ja saavutettavuuden lisäksi ilmeen ja viestinnän uudistus. Tyylitoiveiden perusteella ilmeestä veistettiin helppokäyttöinen ja selkeä, mutta riittävän omaperäinen ja yllättävä. Kirkastimme viestintää asiakkaan haastattelujen lisäksi jäsenkuntien ja -kaupunkien edustajien haastatteluilla. Kattavan pohjatyön ansiosta tiesimme mitä jäsenet kokevat suurimpina jäsenyyden hyötyinä. Tämän avulla hyötyjä oli helpompaa jäsennellä sivustolla viestiksi, joka houkuttelee […]

Kiitäjät Oy sivustouudistus

Tekijä: Moods Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Lajissaan tarkka ja varma Kiitäjät on turkulainen kuljetuspalveluita tarjoava yritys. Hyväntuulisesti brändätty kalusto erottuu vahvasti niin katukuvasta kuin kollegoista. #mitä tehtiin Tuotimme käyttöliittymä- ja visuaalisensuunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Vastaamme myös sivuston ylläpidosta. #asiakkaan ajatuksia “Yrityksemme verkkosivut uusittiin kun palvelukonseptimme monipuolistui kattamaan myös varastointi- ja terminaalipalvelut. Halusimme, että sivustomme erottuu muista alan toimijoista. Toiveitamme kuunneltiin tarkalla korvalla ja näkemyksemme e-pelimaailmaa muistuttavasta visualiikasta toteutettiin innostuneessa ilmapiirissä. Moods resurssoi projektiimme selkeän aikataulun. Ensimmäisen palaverin jälkeen saamamme luonnos oli heti toiveiden mukainen. Huolehtiessamme puolestamme siitä, että […]

Europlan sivustouudistus

Tekijä: Moods Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Europlan Engineering Ltd on Suomen johtava meriteollisuuden projektinhallintayritys. Ydinliiketoiminnassaan Europlan keskittyy kotimaisten ja ulkomaisten telakoiden haastaviin avaimet käteen -toimituksiin. Se tarjoaa asiakkailleen matkustajalaivojen sekä luksusjahtien kokonaisvaltaisia ratkaisuja suunnittelusta materiaalien hankintaan, asennukseen ja toimitusten jälkeiseen tukeen. “Uudet kotisivumme ovat saaneet positiivista palautetta, niitä on kehuttu selkeiksi ja helppokäyttöisiksi. Yhteistyö Moodsin kanssa oli sujuvaa ja mutkatonta. Saimme asiantuntevaa apua ja ideamme saatiin toteutettua juuri oikealla tavalla. Tulemme varmasti tekemään yhteistyötä myös jatkossa.” -Management Assistant Tiina Karapuu Suunnittelimme ja toteutimme ylelliset nettisivut Europlanin vaativalle kohdeyleisölle […]

Berner ammattinurmikot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saimme kunnian toteuttaa Bernerin ammattinurmikkotuotteiden verkkosivuston uudistuksen. Bernerin ammattinurmikkotuotteista löytyy laaja valikoima tuotteita golf-kenttien, jalkapallokenttien ja viheralueiden hoitoon sekä viherrakentamiseen. # Lähtökohdat Vanhaa sivustoa oli ajan hammas päässyt puraisemaan niin visuaalisesti kuin teknisestikin, joten uudistus oli ehdottomasti kohdillaan. Lisäksi sivustolta puuttui selkeä asiantuntija-aiheinen tieto. Ohjeet, videot ja tuotetiedot olivat usein puutteellisia tai vanhentuneita vaikean hallittavuuden vuoksi. # Tavoitteet Uudistuksen tavoitteena olikin tuoda sivusto kokonaisvaltaisesti tälle vuosikymmenelle. Brändi- ja asiantuntijaroolia haluttiin vahvistaa sekä siirtää asiakaspalvelun työtaakkaa enemmän verkkoon. Käyttäjille haluttiin tehdä helpoksi mm. […]

Lahjoittamo.fi verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital loi verkkopalvelun, jolla tehdään hyvää! Lahjoittamo.fi kokoaa sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskohteet kätevästi yhteen paikkaan. Goodwill ry:n kehittämän ja Into-Digitalin toteuttaman palvelun avulla lahjoittaja löytää itseään kiinnostavat rahankeräyskohteet muutamalla klikkauksella. Lahjoittajalle oman avun tarjoaminen on palvelun avulla helpompaa ja luotettavampaa kuin koskaan aikaisemmin. Mikä parasta, palvelu on järjestöille ilmainen, eikä alustalla tapahtuvista lahjoituksista kerätä profitia. Into-Digital vastasi projektissa koko verkkopalvelun rakentamisesta, ja lähtökohtana oli hioa sivuston käyttäjäystävällisyys ja saavutettavuus huippuunsa. Uuden ajan verkkopalvelun tavoitteena on toimia täysin asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöitynä, uniikkina […]

Tullivirkamiesliiton verkkosivuston uudistus

Tekijä: Moods Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tullivirkamiesliitto on Tullissa työskentelevien henkilöiden vahva, puoluepoliittisesti sitoutumaton edunvalvoja. Liitto kuuluu Akavan alaiseen Ammattiliitto AVAan. Akavaan kuuluu noin 613 000 palkansaajaa ja se on suurin valtion henkilöstön etuja ajava keskusjärjestö. Akavan lisäksi liitto pystyy vaikuttamaan AVAn kautta myös Jukossa ja Vakavassa. “Sivuista on saatu hyvää palautetta! On kehuttu fresseiksi ja hyvin toimiviksi. Projekti sujui kitkattomasti, eikä mitään ihmeitä tullut eteen. Olemme erittäin tyytyväisiä. Kiitos!” kommentoi Tulliylitarkastaja, Liisa Kangassalo. Moods toteutti kokonaisvaltaisen sivustouudistuksen Tullivirkamiesliitto Ry:lle. Sivustouudistuksessa sivuston ilme päivitettiin vastaamaan tämän hetken teknisiä […]

IN LKV – verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

IN LKV on Turussa toimiva, intohimoisesti ja rakkaudella työhönsä suhtautuva kiinteistönvälitystoimisto. IN LKV:lla on vahva filosofia tuottaa aina mahdollisimman paljon lisäarvoa sekä ostajille että asunnon myyjille. Muuttuva maailma ja koronaviruksen tuomat muutokset perinteiseen asuntokauppaan olivat IN LKV:lle mahdollisuus, johon G-Works pyydettiin apuun. Toteutimme IN LKV:lle verkkosivu-uudistuksen, jonka yhteyteen luotiin uusi, turvallisen asuntokaupan palvelu sekä pohjasuunnittelusovellus unelmien toteuttamiseen. Turvallisen asuntokaupan palvelussa kohteista kiinnostuneet ostajat ilmoittautuvat näyttöön etukäteen, jolloin näytölle saapuu koronaturvallisesti vain rajattu määrä ihmisiä. Osallistumisoikeus varmennetaan tekstiviestistä, jonka näyttöön tulijat esittävät paikalle […]

Transmeri Group B2B-verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Transmeri on suomalainen perheyritys, jolla on pitkät perinteet onnistuneiden tuotelanseerauksien ja merkittävien markkina-asemien luomisessa. Transmeri edustaa kymmeniä laadukkaita kosmetiikka- ja päivittäistavarabrändejä. Konsernin liikevaihto on noin 230 miljoonaa. Toteutimme Transmeri konsernin luonnonkosmetiikan B2B-verkkokaupan. Verkkokaupassa on asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat. Hinnat näytetään siis vain kirjautuneille asiakkaille. Lisäksi Transmeri hyödyntää tekemäämme Eeco Gift With Purchase -plugaria, jonka avulla tilauksiin voidaan lisätä ns. lahjatuotteita erilaisilla, varsin kattavilla asetuksilla. Muita toiminnallisuuksia: – y-tunnus tarkistus – minimi / maksimimäärät tuotteen osalta – tuotepaketit (tuote x ja y yhteishintaan […]

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA)

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

STEA vastaa rahapelitoiminnan tuotoista sosiaali- ja terveysalan järjestöille myönnettävien avustusten hakemuskäsittelystä, avustusehdotuksen valmistelusta ja avustusten maksamisesta. STEA myös valvoo avustusten käyttöä ja arvioi avustuksilla rahoitetun toiminnan tuloksia. STEALLE verkkopalvelu toimii tärkeänä viestinnällisenä kanavana, mutta kankea alusta ei tukenut tehokasta verkkoviestintää ja myös saavutettavuuden varmistaminen vaati suurempia muutoksia palvelussa. Uuden sivuston toteutuksessa erityistä huomiota kiinnitettiin sivuston saavutettavuuteen ja sivuston sisällön löydettävyyteen sekä käytettävyyden parantamiseen sekä sivuston käyttäjien että sisällöntuottajien näkökulmasta. Palvelumuotoiluprosessissa määriteltiin tärkeimmät tiedontarpeet, joita erilaisilla käyttäjäryhmillä on, kun he sivustolle tulevat. Suuri […]

Viittomakielialan Osuuskunta Vian verkkosivut

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Viittomakielialan Osuuskunta Via:n briiffi: Selkeät ja saavutettavat verkkosivut. Sadan tulkin joukosta tulisi helposti löytää omiin tarpeisiin sopiva tulkki. Osumat sopivista tulkeista tulisi pystyä tallentamaan ja lähettämään sähköpostiin. Ratkaisu: Saavutettavuussuositusten mukaiset verkkosivut, joissa on laaja filtteröinti- ja hakutoiminnalllisuus. Mitä teimme: käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, tekninen toteutus

Caravan-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Caravan-lehti on Suomen valtakunnallinen leirintämatkailun erikoislehti, josta löytyy artikkeleita uusista malleista, matka- ja leirintäkohteista ja kaikenlaista aiheeseen liittyvää teknistä tietoutta. Dude pääsi toteuttamaan verkkosivumuotoisen Caravan-lehden ilmeen ja tekniikan. # Lähtökohdat Vuodesta 1966 saakka julkaistun Caravan-lehden verkkolehti oli jäänyt tekniikaltaan jälkeen. WordPressin päällä toimivalle sivustolle oli kertynyt teknistä velkaa ja se krakasi suorituskyvyltään. Ilmekin kaipasi päivitystä. Verkkolehdelle kaivattiin myös maksumuuritoiminnallisuutta, jotta Caravan plus -tilaajille saataisiin esitettyä kattavampaa sisältöä, johon pääsisi käsiksi kirjautumalla sivustolle. Tämän lisäksi tarvetta oli myös laajemmalle mainostyökalulle, jonka avulla verkkolehdessä […]

Jollas-Instituutti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Jollas-Instituutti on S-ryhmän oma valmennusorganisaatio. Jollas auttaa s-ryhmäläisiä muutoksissa, muutoshankkeiden menestyksekkäässä läpiviennissä ja kaupparyhmän strategian toteuttamisessa. Palvelun keskeisenä sisältönä on erilaiset s-ryhmäläisille tarkoitetu valmennukset ja niiden selkeä esilletuonti. Tätä tarvetta tukemaan valmennuksille rakennettiin oma sisältötyyppi, joka tekee valmennusten syöttämisestä, nostamisesta ja listaamisesta helppoa ylläpitäjille. Loppukäyttäjille tarjotaan ennakoiva haku, joka alkaa ehdottamaan hakutuloksia valmennuksista muutaman kirjoitetun kirjaimen jälkeen. Lisäksi tarjolla on erilaisia suodatuksia kategorian mukaan soveltuvan valmennuksen löytämiseksi. Muita tärkeitä sivuston sisältöjä ovat mm. erilaiset asiakastarinat ja artikkelit. Poutapilvi palvelumuotoili sivuston ja suunnitteli […]

Enfuce.com

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Enfucen uuden verkkosivuston kevään 2021 aikana käyttäen WordPress -sisällönhallintajärjestelmää. Tulevaisuuden maksu- ja finanssialan palvelut Enfuce on edelläkävijä nopealiikkeisessä fintech maailmassa, joka mullistaa maksutapahtumat niin fintech -yrityksille, pankeille ja kauppiaille. Uuden verkkosivuston lähtökohtana on tarjota kävijöille aiempaa selkeämmin tietoa Enfucen tarjoamista palveluista sekä tuottaa enemmän laadukkaita liidejä. Sivustosta haluttiin myös mahdollisimman helposti lähestyttävä sisällönsyötön ja -muokkaamisen kannalta. Visuaalisen ilmeen suunnittelusta vastasi Bou. Tekninen toteutus Enfuce.com on toteutettu WordPress-verkkosivuna, Agendan omalla ADS-teemalla täysin räätälöitynä asiakkaan toiveiden mukaisesti. – Oma WordPress-liitännäinen agenda-gutenberg muokkaa editorin […]

Actim-pikatestit sivustouudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Actim, yksi kotimaisen bioteknologiakonserni Medix Biochemican tytäryhtiöistä, tarvitsi liiketoimintansa tavoitteita tukevan ja brändin päivitettyä ilmettä edustavan verkkosivuston. Actimin erikoisalaa ovat innovatiiviset pikatestit, joita kehitetään ja tuotetaan terveydenhuoltoalan ammattilaisten käyttöön. MEOMin tavoitteena oli toteuttaa liiketoimintauudistuksen pohjalta Actimille helposti ylläpidettävät, konvertoivat ja laadukkaat verkkosivut. Actimin brändiä tukevan verkkosivuston visuaalisen ilmeen suunnitteli projektissa Actimin pitkäaikainen brändikumppani West Creative, ja MEOM toteutti uuden sivuston designin mukaisesti laadukkailla teknisillä ratkaisuilla. Verkkosivustoprojektissa tärkeimpiä lähtökohtia olivat Actimin liiketoiminnan tavoitteet sekä helppo sivuston ylläpidettävyys. Erityistä huomiota kiinnitettiinkin sivuston käyttäjäystävällisyyteen, käyttökokemukseen […]

Häkärinteiden verkkopalvelu

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Nopeuslaskija Kalevi ”Häkä” Häkkisen mukaan nimetty Häkärinteiden hiihtokeskus sijaitsee keskeisellä paikalla Hankasalmessa. Yhteistyömme on jatkunut lähes kymmenen vuotta ja viimeisin verkkosivu/-kauppauudistus tehtiin vuonna 2019. Teimme ratkaisun graafisen ilmeen suunnittelun ja teknisen toteutuksen kokonaisuudessaan. WordPress / WooCommerce -kombinaatio palvelee siis Häkärinteiden verkkosivuina ja lipunmyynnin sekä tarvikkeiden verkkokauppana. Verkkosivujen osalta tärkeää on helppo päivitettävyys, koska erityisesti sesongin aikana sisältöjä päivitetään ahkerasti. Sivujen suunnittelussa panostimme erityisesti sisältöjen selailtavuuteen, koska sisältöä on melko paljon laajasta palveluvalikoimasta johtuen. Sivustolle tehtiin myös tapahtumakalenteri, johon päivitetään sesongin tärkeimmät tapahtumat. […]

Griffin Refineries

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Griffin Refineries on nuori suomalainen innovatiivisten jätteenkäsittelyteknologioiden ja kiertotalouden asiantuntijayritys. Redland osallistui Griffinin strategiatyöhön ja uudisti sen pohjalta yrityksen brändin sekä verkkopalvelun kansainvälisesti uskottavaksi. Strateginen brändiuudistus Griffinillä on vahva visio puhtaammasta tulevaisuudesta, joka saavutetaan globaaleja jätehaasteita ratkaisemalla. Yrityksen brändi-identiteetti vaati kirkastamista ollakseen uskottavampi kansainvälisillä markkinoilla. Uuden strategian kulmakiviksi valettiin positiviinen ja helposti ymmärrettävä tapa viestiä. Jätteen merkitys käännettiin päälaelleen negatiivisesta positiiviseksi siten, että jatkossa jätteestä puhutaan kohderyhmille puhtaan tulevaisuuden rakentamisen tärkeänä resurssina. Jäte ei ole enää saastuttava taakka, vaan oikein käsiteltynä jopa […]

Natural Goods Company verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Natural Goods Company on luonnonkosmetiikkaan erikoistunut kuluttajaverkkokauppa ja osa Transmeri konsernia. Toteutimme heille ensimmäisen WooCommerce-verkkokaupan 2017 ja sen jälkeen verkkokauppaa on päivitetty tilanteen ja tarpeiden muuttuessa. WooCommerce-verkkokauppa korvasi vanhan Magento 1 verkkokaupan, jonka kanssa oli alkanut tulla paljon ongelmia mm. Sisällönhallinnan ja uusien ominaisuuksien käyttöönottamisen kanssa. Myös Magento 1 tuki oli loppumassa. Ensin WooCommerce-verkkokauppa integroitiin NGC:n silloiseen toiminnanohjausjärjestelmään Maestroon. Integraatiossa siirtyi tuotedataa, tilaukset ja saldot sekä osa asiakasdatasta. Integraatio oli kaksisuuntainen. Kun NGC:n toiminnanohjausjärjestelmä muuttui SAP:iksi niin verkkokauppa integroitiin siihen. Nykyään integraatiossa […]

Unihome

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme asiakkaallemme Unihomelle todellisen avaimet-käteen toimituksen. Unihome tarjoaa majoitus- ja asumispalvelua sekä Entry-asumista helposti ja vaivattomasti Helsingissä ja Espoossa. Yritys on yliopistojen omistama, ja se on alunperin perustettu palvelemaan vaihto-opiskelijoiden ja ulkomaisten opettajien majoitustarpeita. Nykyään Unihome palvelee myös muita väliaikaista asumista tarvitsevia. Unihomen kodeissa on mahdollisuus törmätä kiinnostaviin ihmisiin, ja siellä on solmittu elinikäisiä ystävyyssuhteita ja jopa löydetty elämänkumppani. Aloitimme projektin auttamalla asiakasta määrittämään yrityksen strategiaa, viestien kärkiä sekä tone-of-voicea. Sijoitimme Unihomen markkinakentällä ja valitsimme uuden position. Jatkoimme projektia suunnittelemalla uuden yritysilmeen […]

Falckin yrittäjäverkoston sivustot

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Falck Group on yli 100-vuotias kansainvälisesti toimiva yritys, jonka johtavana ajatuksena on tarjota turvallinen arki ihmisille mm. assistance-, pelastus-, koulutus- ja terveyspalvelujen kautta. Suomessa Falck on tie- ja hinauspalveluiden johtavia palveluntarjoajia, jossa se toimii yli 40 franchise-yrittäjän voimin. Verkkosivu-uudistuksessa lähdettiin luomaan yhtenäistä mallia kaikille Falck-yrittäjille, jossa tavoitteena on keskitetysti hallinnoida verkkopalvelun kehittämistä ja ylläpitoa. Nykyisin varsin värikkääseen kirjoon eri yrittäjien verkkosivustoja haluttiin tuoda uusi ammattimaisempi ja suunnitelmallisesti johdettu alusta, joka palvelee kaikkien yrittäjien tarpeita läpi Suomen sekä luo entistä paremmat valmiudet pärjätä […]

Oy Maanterä Ab – työkalujen B2B-verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Oy Maanterä Ab on vuonna 1941 perustettu teollisuuden työkalujen maahantuoja, jonka liikevaihto on n. 6 miljoonaa euroa / vuosi. Perinteinen toimija päätti lähteä uudistumaan digitaalisissa myyntikanavissa. Maanterällä ei aiemmin ollut verkkokauppaa vaan pelkästään melko staattiset verkkosivut. He päättivät 2020 lähteä panostamaan B2B-verkkokaupan kehittämiseen meidän kanssamme. Uusi verkkokauppa mahdollistaa heidän kattavan tuotevalikoiman helpon selaamisen ja tilaamisen. WooCommercella toteutettu B2B-verkkokauppa julkaistiin alkuvuonna 2021. Verkkokaupan tärkeimpiä toiminnallisuuksia on muun muassa asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat, minimi- ja maksimimäärät tuotteista, asiakkaaan helppo tilausten hallinta ja uusiminen sekä […]

Jitakauppa.fi -verkkokauppa

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jita Oy on pirkanmaalainen muoviteollisuusyritys, jonka päätuotteita ovat muoviputket, maanrakennuskaivot ja jätevesijärjestelmät. Tarpeena oli perustaa b-to-b -verkkokauppa myynnin tueksi ja uudeksi myyntikanavaksi. Tavoitteena oli suunnitella verkkokauppa, jota olisi tulevaisuudessa mahdollista laajentaa Jitan ja sen asiakkaiden tarpeita vastaavaksi verkkopalveluksi. Verkkokaupan tavoitteena oli myös parantaa asiakaskokemusta ja käytettävyyttä, nopeuttaa ostoprosessia sekä helpottaa ylläpitoa. Käyttöliittymä suunniteltiin visuaalisesti miellyttäväksi, helppokäyttöiseksi ja saavutettavaksi – Jitan brändi ja visuaalinen ilme huomioiden. Asiakaskokemusta on tehostettu automatisoimalla asiakaspalvelua, jokaiselle käyttäjälle annetaan verkkokaupassa oma vastuumyyjä, tuote- ja palvelusisällöt on personoitu asiakaskohtaisesti […]

Euformatics

Tekijä: Sivututka Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

DNA-analyysien nopea tulkinta lääkäreiden käyttöön on moderneillekin supertietokoneille haastavaa. Analysoinnin kustannukset laskevat yli 100 kertaa laskentatehon kustannuksia nopeammin. Edessä häämöttää umpikuja: liikaa DNA-dataa, liian vähän laskentatehoa. DNA-analyysien tulkinnasta on tulossa terveydenhuollon 2020-luvun merkittävimpiä haasteita, johon Euformaticsilla on kotimainen ratkaisu. Saimme tehtäväksi suunnitella ja toteuttaa Euformaticsille verkkosivut räätälöidyllä kauppatoiminnallisuudella höystettynä. Projektin pääteemaksi muodostui globaalin aseman ja uskottavuuden viestiminen maailmanlaajuiselle kohderyhmälle. Ensivaikutelman luomiseksi toteutimme mm. interaktiivisen 3D-karttapallon, jonka avulla asiakkaiden sijainteja ja tuotteiden käyttökohteita esitellään mielenkiintoisesti. Euformaticsilla oli tarvetta myös pilvipalvelutuotteen verkkokaupalle. Tuote on […]

Jyväs-Caravan verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jyväs-Caravan Oy on vuonna 1975 perustettu, yksi Suomen vanhimmista, matkailuajoneuvojen erikoisliikkeistä. Jyväs-Caravanilla oli jo useita vuosia ollut verkkokauppa vanhan suljetun järjestelmän päällä. Vanhan verkkokaupan kehitysrajoitteet muun muassa markkinoinnin työkalujen osalta oli tulleet vastaan ja vuonna 2020 he päättivät lähteä panostamaan verkkokauppaan entistä enemmän. Verkkokauppa julkaistiin kesäkuussa 2020. Käyttöön saatiin tärkeitä uusia toiminnallisuuksia; muun muassa parempi mobiilikäytettävyys, kategorisoinnit ja Facebookin sekä Googlen -markkinointityökalut. Verkkokaupan myynti on kasvanut esimerkiksi alkuvuoden 2021 aikana yli 200 % verrattuna alkuvuoteen 2020. Myös konversioprosentti on uuden kaupan myötä […]

Protukipiste

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Protukipiste on asiantuntijajärjestö, joka edistää seksi- ja erotiikka-alalla toimivien ihmisten sekä ihmiskaupan uhrien osallisuutta ja oikeuksia. Pro-tukipiste matalan kynnyksen tuki- ja terveyspalveluja seksityössä mukana oleville ja ihmiskaupparikoksen kohteeksi joutuneille ihmisille Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Redandblue pääsi uudistamaan Protukipisteen verkkosivut jo toista kertaa. Sivuston päivityksen tavoitteena oli tehdä palvelusta AA-tason saavutettava sekä parantaa Protukipisteen löydettävyyttä verkossa. Protukipisteen toiminnan keskiössä ovat palvelut ja palvelukalenterin toimintaan panostettiin erityisesti. Uutena toiminnallisuutena luotiin materiaalipankkiosio, jossa jaetaan tietoa esimerkiksi medialle ja terveydenhoitoalan ammattilaisille. Sivustolle on tulossa myös kieliversiot […]

Taidemaalariliitolle verkkokauppa ja verkkogalleria

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalarien valtakunnallinen järjestö, joka työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja satojen kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitto järjestää vuosittain Suomen suurimman kuvataidetapahtuman Kaapelitehtaalla Helsingissä. Teosvälitys-tapahtumassa esitellään ja myydään Taidemaalariliiton jäsenten töitä. Näyttelyyn osallistuu vuosittain yli 600 taidemaalaria, jolloin näytillä on lähes 1700 taideteosta ja vierailijoita vuosittain noin 20 000. Taidemaalariliitto lähestyi Contrastia tarpeenaan luoda Teosvälitys-tapahtumalle verkkoilme sekä moderni ja joustava WooCommerce-verkkoalusta, jonka tarkoituksena on toimia Teosvälitys-tapahtumassa digitaalisena verkkogalleriana, kuvataiteilijalistauksena ja verkkokauppana. Kuvataidegallerian ja taidekaupan digitalisoinnin tarkoituksena oli tukea kuvataideyrittäjyyttä vaikeina […]

Hakonen Solutions Oy verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme yli satavuotiaan perheyrityksen verkkosivuston. Tuloksena on visuaalisesti linjakas, palvelut selkeästi esittelevä ja sujuvat yhteydenotot mahdollistava palvelu Hakosen asiakkaille, kumppaneille ja muille sidosryhmille. Hakosen visuaalinen ilme on vahva ja helposti tunnistettava. Yrityksen sinikeltaiset kuorma-autot ovat tuttuja katukuvasta ja nyt sama ilme tuotiin myös verkkosivustolle. Sivuston käyttöliittymä toimii responsiivisesti, eli se mukautuu sujuvasti käytettäväksi eri päätelaitteilla. Verkkosivuston ensisijainen kohderyhmä on potentiaaliset yritysasiakkaat. Ratkaisut yrityksille nostetaan selkeästi esiin heti etusivulla ja samalla kuvataan Hakosen erityiset vahvuudet. Hakosen edistyksellinen älypuhelinsovellus esitellään kuvien ja tekstin avulla. […]

Kumura.fi

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kumura, Digioiva ja Pasaati yhdistivät voimansa, jonka seurauksena syntyi uudistunut Kumura. Kumura on projektinhallintaan erikoistunut asiantuntijaorganisaatio, jonka asiakkaissa on Suomen isoimpia toimijoita. MEOMin tehtävänä oli jalkauttaa uudistunut brändi-identiteetti verkkoon, auttaa luomaan selkeät palvelukuvaukset ja tietenkin toteuttaa hakukoneoptimoitu, nopea, tietoturvallinen, helposti ylläpidettävä ja vaikuttava WordPress-sivusto. Myyntiä tukeva, luottamusta herättävä ja konvertoiva kokonaisuus valmistui ajallaan ja budjetissa. Toteutuksen aikana Kumuran projektinhallinnan ammattilaiset sparrasivat MEOMia. Tämän työn tuloksena projektinhallinnan käytäntömme ottivat taas pari askelta eteenpäin ja saimme yhtenäistettyä MEOMin tapaa tuottaa timanttisia markkinointisivustoja.

Nenäpäivä.fi

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme nenäpäivä.fi verkkosivut ja verkkokaupan käyttäen WordPress-sisällänhallintajärjestelmää ja Woocommerce-verkkokauppa-alustaa. Taustaa uudistukselle Nenäpäivä on tunnettu hyväntekeväisyystapahtuma, jota järjestää Nenäpäivä-säätiö. Tapahtuman juuret ovat Isossa-Britanniassa vuodessa 1985 Comic Relief -järjestön perustamisessa. 2020 Nenäpäivä-säätiö halusi uudistaa verkkopalvelunsa. Aiemmin alustana palvellut Drupal oli tullut tiensä päähän: Drupal-versioon ei enää ollut luvassa päivityksiä, joten uudistaminen olisi joka tapauksessa. Palvelun sisällön ylläpidosta haluttiin myös helpompaa, joten asiakas valitsi uudeksi alustaksi WordPressin. Agenda on erittäin kokenut WordPress-toteuttaja. Palvelun ilmettä haluttiin myös uudistaa ja käyttäjäkokemusta parantaa: erityisesti sisältöjen löydettävyyttä oli parannettava. […]

Nudamag -verkkolehti

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

@nude_yogagirl on Instagram-vaikuttaja, jolla on miljoonia seuraajia ympäri maailmaa. @nude_yogagirl perusti Nudamagin poikaystävänsä kanssa muuttaakseen ihmisten käsitystä alastomuudesta ja haastaakseen yhteiskunnassamme vallitsevia kauneusihanteita. Nudamag on verkossa myytävä lehti. Käyttäjät voivat valita kolmesta eri tilausvaihtoehdosta ja ostaa halutessaan myös yksittäisiä numeroita. Nudamagia myytiin aikaisemmin Shopifylle toteutetun vanhan verkkokauppa-alustan sekä Patreon-alustan avulla. Vaikka Shopify ja Patreon ovat päteviä palveluita, puuttui niistä selvästi jotakin. Kummankaan alustan visuaalinen ilme ja tunnelma eivät vastanneet Nudamagin ainutlaatuista brändiä riittävän hyvin. Lämpö puuttui. Tämän muuttaminen oli yhteistyömme lähtökohta. Aloitimme […]

Luomuinstituutti.fi

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Luomuinstituutin verkkosivu-uudistuksen syksyn 2020 ja kevään 2021 aikana. Sivusto on toteutettu WordPress -sisällönhallintajärjestelmällä. Tutkittua tietoa luomusta Luomuinstituutin tehtävänä on tuottaa ja välittää tutkittua tietoa luomusta elinkeinoelämälle, kuluttajille ja yhteiskunnalle. Tämän tiedon välittämisessä yksi keskeisimmistä kanavista on verkkosivut, joiden uudistuksen toteutimme yhteistyössä Luomuinstituutin kanssa. Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli päivittää sivuston ilme raikkaammaksi sekä nostaa paremmin esille luomuun liittyvää tutkimustietoa. Kotimaisten toimijoiden lisäksi sivustolla on tarkoitus tavoittaa ulkomaiset toimijat ja tutkijayhteisö ja näin promota kotimaista luomututkimusta.

Tapiolan Lämpö -verkkosivusto

Tekijät: Ida Fram Oy (Brändiuudistus ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Palvelumuotoilu, sisältörakenne, tekninen suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Tapiolan Lämpö panostaa kasvuun ja on uudistanut strategiansa, tavoitteenaan vahvistaa asemaa koko pääkaupunkiseudulla. Ida Fram vastasi Tapiolan Lämmön brändiuudistuksesta ja Into-Digital suunnitteli ja toteutti Tapiolan Lämmön uuden verkkopalvelun. Verkkopalvelu on, henkilökohtaisen palvelun ohella, Tapiolan Lämmön tärkein asiakaspalvelun ja myynnin kanava. Verkkopalvelua käyttävät myös yhteistyökumppanit, median edustajat ja yrityksen muut sidosryhmät. Yhteisenä tavoitteena oli kehittää verkkopalvelusta mahdollisimman kätevä tapa esimerkiksi huoltopyyntöjen ja asiakirjojen tilaukseen. Verkkopalvelun kautta voi myös muun muassa ilmoittaa muutostöistä sekä tehdä tarjouspyynnöt teknisistä asiantuntijapalveluista sekä viher-, remontti- ja LVI -palveluista. […]

Luomumerkki.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Redandblue pääsi toteuttamaan yhteistyössä Ryhmä Creative agencyn kanssa Luomumerkin verkkopalvelun. Luomumerkki sivuston lähtökohtana oli tehdä näyttävä visuaalinen kokonaisuus, joka innostaisi kävijää tutkimaan sivuston sisältöä: hyviä merkkejä, hyviä luomutuottajia ja hyviä reseptejä! Sivustolle haluttiin paljon kuvapintaa sekä liikkuvaa kuvaa. Redandblue vastasi sivuston käyttöliittymämallien ja prototyyppien luomisesta, teknisestä toteutuksesta ja projektijohtamisesta. Ryhmä Creative Agency loi visuaalisen ilmeen redandbluen UI-suunnitelman päälle. Sivusto on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmälle ja on redandbluen ylläpidossa ja jatkokehityksessä.

Suomen urheilun eettinen keskus SUEK

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

SUEK toteuttaa kansainvälisten sopimusten (antidoping, urheilukilpailujen manipulointi ja katsomoväkivallan ehkäisy) edellyttämiä toimenpiteitä urheilussa. Lisäksi SUEK vahvistaa urheilun eettisyyttä yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa sekä toimii aktiivisena keskustelujen käynnistäjänä ja keskustelijana. Redandblue toteutti SUEKille kokonaisvaltaisen sivustouudistuksen. Työ aloitettiin työpajassa, jossa läpikäytiin SUEKin kohderyhmät ja miten heitä halutaan palvella. Lisäksi selvitettiin kolmansien osapuolien tekniset vaatimukset ja pohjustettiin teknisen määrittelyn raamit. Verkkosivun käyttöliittymä suunniteltiin huolellisesti sekä ylläpidon että käyttäjien kannalta, jotta se vastaisi lukuisten erilaisten käyttäjien tarpeisiin. Sivuston intuitiivisen navigaation kautta käyttäjä saa selkeää informaatiota antidopingista, […]

Cella – verkkosivusto ja suunnittelutyökalu

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Cella Living valmistaa lisärakennuksia uusiokäytetyistä merikonteista. Cella-aitat ja -kesäkeittiöt haluttiin esitellä visuaalisesti verkkosivuilla. Aitoista oli useita malleja, joten toiveena oli verkkosivu, joka sisältäisi suunnittelutyökalun. JCO toteutti WordPress-verkkosivuston, jossa kävijä pääsee konfiguraattorin avulla suunnitteleman mieleisensä aitan tai kesäkeittiön. Suunnittelutyökalulla voi katsoa eri malleja sekä ulkoa että sisältä, mutta myös vaihtaa eri sisustustyylejä. Työkalu näyttää reaaliajassa yhdistelmän hinnan. Mitä teimme: käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, 3D-visualisoinnit, tekninen toteutus

Kokkolan kaupunki – verkkosivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kokkolan verkkosivustouudistuksen kärkinä asukaslähtöisyys, käytettävyys, tiedon löydettävyys ja saavutettavuus Toteutimme Kokkolan kaupungin verkkosivustouudistuksen WordPress-julkaisujärjestelmään. Uudistetun, alkuvuodesta 2021 julkaistun kaupunkisivuston ilme perustuu Kokkolan kaupungin uuteen brändiin, ja sivusto heijastelee kaupungin strategian linjauksia, joissa korostuvat asukaslähtöisyys, palvelukehitys ja digitaalisuus. Sivustolla on kiinnitetty erityistä huomiota saavutettavuuteen, selkeyteen, sivujen käytettävyyteen, tiedon löydettävyyteen sekä mobiilikäytettävyyteen. Samalla myös Kokkolan Matkailun visitkokkola.fi-sivusto uudistettiin. Se toteutettiin erillissivustona samaan WordPress Multisite -ympäristöön kokkola.fi-sivuston kanssa. Lähtökohdan Kokkolan kaupungin verkkosivustouudistukselle antoi vanhojen verkkosivujen yli 10 vuotta käytössä ollut julkaisujärjestelmä, jonka ylläpito oli päättymässä. […]

Maxivision

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Maxivision on TV-viihdepalvelu, joka tuo HD-laatuisen TV-viihteen, suosituimmat kanavapaketit ja TV-palvelut kaikkialle Suomeen niin kuluttajille kuin yrityksillekin. Redland uudisti Maxivisionin verkkopalvelun ja päivitti sen visuaalista identiteettiä. Maxivisionilla oli jo pitkään mietitty verkkosivuston uudistamista. Uuden sivuston tavoitteena oli selkeyttää kuluttajille kuinka helppoa TV-viihdepalvelua on käyttää ja kuinka yksinkertaista sen ostaminen on. Sivuston konversiota haluttiin nostaa entistä paremmaksi ja brändin laatumielikuvaa korkeammaksi. Asiakkaalla oli myös tarve päästä hallinnoimaan sivustoa ketterästi ja kustannustehokkaasti. Me Redlandilla lähdimme suunnittelemaan käyttäjäystävällistä ja näyttävää verkkopalvelua, joka helpottaisi laajempien kokonaisuuksien […]

LaaS Company

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

LaaS Company tuo kaikkien ulottuville Vincitin tuotteistaman Leadership as a Service -johtamismallin. Yritys tähtää vahvasti myös kansainvälisten asiakkaiden tietoisuuteen, ja siksi Vincit auttoi hiomaan LaaS Companyn verkkosivustosta tehokkaan myynti- ja markkinointikanavan. Ajatusjohtajuutta tukemaan luotiin blogi, jossa voidaan tuoda esiin asiantuntijoiden, kumppanien ja asiakkaiden näkemyksiä johtajuuden murroksesta. Lähtökohta oli, että sivustosta on saatavilla sekä suomen- että englanninkielinen versio. Myynnin ja markkinoinnin kannalta tärkeää oli, että sivustouudistuksen yhteydessä suunniteltiin ja rakennettiin mittaristo, joka auttaa LaaS Companya arvioimaan liikennettä ja kohdentamaan markkinoinnin panoksia. Toimiva ja […]

Muotitalo Lehto verkkokauppa

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Muotitalo Lehto on yli satavuotias suomalainen perheyritys. Yrityksen historia alkaa Lahden torilta vuodesta 1913, jolloin Anni-Lydia ja Joonas Lehto aloittivat vaatteiden torikaupan. Tänä päivänä perheyritys työllistää yhteensä noin 50 työntekijää Kymenlaaksossa ja Päijät-Hämeessä. Yrityksellä on yhdeksän kivijalkamyymälää ja nyt myös verkkokauppa! Redandblue aloitti verkkokaupan toteutustyön yrityksen ekosysteemin kartoituksella. Lehdolla on käytössään kehittynyt kassajärjestelmä, jonka kautta yrityksen myymälöitä ja niiden tuotteiden myyntiä ja varastosaldoja ylläpidetään. Verkkokaupan toteutuksen lähtökohtana oli perustaa verkkokaupasta yrityksen kymmenes ”myymälä”. Lehdon kivijalkamyymälöiden kassa- ja toiminnaohjausjärjestelmänä (ERP) toimii Solteqin Tekso […]

Mcared.com-verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mcare Oy on pohjoismaiden johtava Apple-brändin asiantuntija. Yritys on Applen valtuuttama vastuullinen huolto, joka valvoo toimitusketjun eettisyyttä ja ympäristöystävällisyyttä tarkasti. Into-Digital vastasi Mcaren joulukuussa 2020 julkaistun uuden mcared.com-verkkokaupan suunnittelusta ja toteutuksesta. Tätä nykyä yhteistyö jatkuu aktiivisen kehittämisen ja ylläpidon merkeissä. Verkkopalvelu on toteutettu WordPressin ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosan päälle täysin räätälöidysti. Lisäksi käyttöliittymäkomponentteja on toteutettu niin sanotusti ’’modernein web-teknologioin’’, kun esimerkiksi salamannopeasti operoiva tuotesuodatus on toteutettu JavaScript-kirjasto Vue:lla. Räätälitoteutus edesauttaa sivuston toimivuutta nyt ja jatkossa, ja varmistaa myös optimaalisen hakukonelöydettävyyden. Lisäosiksikin kelpuutettiin ainoastaan […]

Raksystems verkkosivusto

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

”Uudistimme Suomen verkkosivustomme vuoden 2019 lopulla. Projekti oli laaja, koska vaihdoimme uusien kotisivujen myötä niin visuaalisen ilmeemme kuin myös asiakaspolut ja kotisivujen rakenteen. Saimme MEOMilta erinomaisen tuen visuaalisen ilmeen julkaisemisessa digitaaliseen ympäristöön sekä teknisen avun sivuston rakentamisessa. Rakensimme sivuston alusta lähtien sillä ajatuksella, että lisäämme myöhemmin eri maiden sivustoja sekä koko Raksystems Groupin sivuston samaan sivustoperheeseen eli useita eri teknisiä asioita tuli ottaa huomioon jo heti suunnitteluvaiheessa. Suomen sivut ovat saaneet erinomaisen vastaanoton niin henkilökuntamme kuin asiakkaidemmekin parissa ja kävijämäärämme ovat kasvaneet […]

Animalia verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Into-Digital uudisti 60 vuotta täyttävän järjestön verkkopalvelun ja vastaamme myös verkkopalvelun ylläpidosta. Uusi verkkopalvelu mahdollistaa tehokkaan digitaalisen markkinoinnin toteuttamisen ja tuottaa entistä enemmän lahjoituksia toiminnan rahoittamiseksi. Verkkopalvelun ensisijaisena kohderyhmänä ovat Animalian toiminnasta kiinnostuneet potentiaaliset lahjoittajat. Uudistuksessa panostettiin erityisesti ostopolkujen suunnitteluun ja palvelumuotoiluun. Tavoitteena oli toteuttaa käyttökokemukseltaan sujuva, kaikille saavutettava ja lahjoittamisen mahdollisimman helpoksi tekevä verkkopalvelu. Vastasimme verkkopalvelun suunnittelusta ja toteutuksesta kokonaisuudessaan: – palvelumuotoilu – sisältörakenne ja sisällön suunnittelu – käyttöliittymä ja käyttökokemus (UI ja UX) – rautalankamallit ja visuaalinen ilme – tekninen […]