Oulun Kauppakamari

Lähtökohta:
Oulun kauppakamarin verkkosivujen suurimpana puutteena oli responsiivisuuden puuttuminen. Yhä suurempi osa verkkosivujen kävijöistä käyttää selailuun mobiili- tai tablettilaitteita. Myös sivuston käytettävyyttä päätettiin parantaa uudistamalla navigoinnit ja lisäämällä niille sosiaalisen median syötteet ja seurantanapit.
Lisäksi Kauppakamari käytti markkinoinnissaan useita erillisiä järjestelmiä, joita ei ole integroitu toisiinsa. Tämän johdosta jouduttiin tekemään manuaalisesti ns. turhaa työtä, josta haluttiin päästä eroon. Tavoitteena oli, että jatkossa olisi yksi järjestelmä markkinoinnin työkaluna, joka helpottaisi ja tehostaisi toimintaa sekä toisi mahdollisesti kustannussäästöjä.
Ratkaisut:
Uusi julkaisujärjestelmä toimii erinomaisesti käyttäjän päätelaitteista riippumatta. Sivuston käytettävyys on parantunut merkittävästi. Toimme samalla uusia ominaisuuksia mm. vieraskynä-blogit kommentointimahdollisuuksilla sekä jäsenemme tiedottavat –palstan. Myös verkkosivun myynnillisyys parantui, kun etusivulle saatiin jaoteltuna Kauppakamarin koulutukset, tilaisuudet ja tapahtumat. “Pisteenä iin päälle samaa alustaa voimme käyttää myös jäsen- ja koulutustiedotteiden jakeluun, kun julkaisujärjestelmä integroitiin kesällä vaihdettuun pilvipohjaiseen jäsenrekisteriin.”, kertoo toimitusjohtaja Jari Tuovinen tyytyväisenä.
Tulokset:
“Kaupallisia tuloksia ei vielä tiedetä, koska sivusto on juuri julkaistu. Oman porukkamme palaute uudesta verkkosivuista ja julkaisujärjestelmän toimivuudesta ovat erittäin lupaavat!” lisää Tuovinen.