Messupuu

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Messupuu on perinteikäs, jo vuonna 1947 perustettu yritys, joka tarjoaa rakentajille ja remontoijille puutavaraa sekä asiantuntija-apua Pirkanmaalla. Yritys kaipasi uudistusta brändi-identiteettiinsä, sekä sitä ilmentävään digitaaliseen palveluympäristöön korvaamaan aiempaa, merkittävien puutteiden rasittamaa vanhentunutta verkkosivustoa.

Generaxionin asiantuntijat suunnittelivat Messupuulle uuden yritysilmeen, joka lanseerattiin loppuvuonna 2021 julkaistun verkkopalvelun yhteydessä. Verkkopalvelun visuaalisuus, tietorakenne, palvelupolut sekä teknologiavalinnat ovat kokonaisuudessaan Generaxionin suunnittelun ja toteutuksen tulosta.

Sivuston keskeisiä tavoitteita ovat käyttäjäystävällisyys, ostopolkujen selkeys sekä erinomainen löydettävyys. Sivuston kuvamateriaali ja käyttökokemusta rikastava tekstisisältö on toteutettu tukemaan näitä tavoitteita, ja niiden myötä liiketoiminnallista kasvua.

Sivustouudistuksen yhteydessä Messupuulle toteutettiin myös WooCommerce-verkkokauppa-alusta, joka käsittää on noin 750 tuotenimikettä. WooCommerce mahdollistaa tuotteiden lisäämisen tiettyihin tuoteosastoihin ja näitä voidaan määrittää hierarkiseen järjestykseen. Tämän toiminnallisuuden pohjalta verkkopalvelun tuotelistausten tueksi on toteutettu tuoteosastojen valikko, jotta käyttäjän olisi helpompaa ja selkeämpää löytää juuri itselleen sopivia tuotteita.
Verkkopalveluun on toteutettu ennakoiva hakutyökalu, jolla tuotteiden löytäminen laajasta katalogista on käyttäjälle sujuvampaa ja helpompaa.

Uudistetussa palvelussa asiakasta ohjataan käyttäjäystävällisesti esimerkiksi tarjouspyyntöjen jättämiseen, sekä tuodaan lisäarvoa tuottavat palvelut kuten drive-in noutopalvelu selkeästi esiin.

Jätä kommentti