Kustannus Oy Duodecim

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kustannus Oy Duodecim julkaisee terveydenhuollon ammattilaisille suunnattuja oppi- ja käsikirjoja sekä tietokantoja päivittäisen työnteon tueksi. Sofokus toteutti Kustannus Oy Duodecimille Magento-pohjaisen verkkokaupan.

Yrityksen omistaa Suomalainen Lääkäriseura Duodecim, jonka pyrkimyksenä on kehittää lääkärin ammattitaitoa ja käytännön työtä täydennyskoulutuksen, julkaisujen ja apurahojen avulla. Seuraan kuuluu yli 20 000 lääkäriä ja lääketieteen opiskelijaa sekä 100 jäsenyhdistystä.

Verkkokauppa haluttiin tehdä alustalle, jota kehitetään aktiivisesti. Toiveena oli saada monipuolisia toiminnallisuuksia, joita Duodecimin aikaisemmin käyttämä verkkokauppa-alusta ei tukenut. Lisäksi verkkokaupan integrointeja muihin, jo olemassa oleviin järjestelmiin, haluttiin kehittää.

”Saimme parannettua verkkokauppamme palvelutasoa, laajennettua maksu- ja toimitustapamahdollisuuksia sekä tuotua tuotteemme entistä paremmin ja monipuolisemmin esille. Palvelu integroituu nyt paremmin osaksi prosessejamme”, kertoo Kustannus Oy Duodecimin markkinointipäällikkö Mari Ketola.

Responsiivinen verkkokauppa toteutettiin Magenton päälle. Käyttöön otettiin useita eri Magenton lisäosia, joiden avulla parannetaan asiakkaan ostokokemusta. Tärkeää toteutuksessa oli, että sivusto toimii saumattomasti myös mobiililaitteissa.

”Toteutus sujui erittäin hyvin avoimessa ja tehokkaassa ilmapiirissä. Sofokuksen asiantuntijoiden tekninen osaaminen oli erinomaista. Projekti oli myös ajallisesti koko ajan hyvin hallussa, vaikka osa integraatioratkaisuistamme oli melko monimutkaisia”, Ketola sanoo.

Jätä kommentti