Kauppakamarin ulkoasupäivitys

Tunnetut merkit eivät uusi ulkoasuaan täydellisesti, vaan mukauttavat sitä vähitellen kuluttajatottumusten ja tuotantotekniikan muuttuessa. Samaa lähestymistapaa voi soveltaa myös verkossa menestyksellisesti. Käyttäjät oppivat ja tottuvat sivuston käyttöliittymään ja visuaaliseen ilmeeseen. Siksi isot muutokset tuntuvat hankalilta ja saavat lähes poikkeuksetta aikaan notkahduksen kävijämäärissä. Ylläpitäjän näkökulmasta sivuston käyttö tuo ajan myötä eteen tilanteita, joihin ei ennalta ole osattu varautua. Siksi vähittäiset muutokset ja sivuston jatkuva kehittäminen toimivat myös designin näkökulmasta.
Keskuskauppakamarin isomman, vuoden 2012 uudistuksen jälkeen uudistuspaineita alkoi varsin nopeasti tulla etenkin uutisnäkymään. Keskuskauppakamarin uutistuotanto on aktiivista ja tiuhaan päivittyvät myös blogit. Mediaseuranta tuottaa kiinnostavia osumia myös uutissivulle. Materiaalia haluttiin tuoda paremmin esiin – ja toimitukselliset nostot tarvitsivat näkyvän paikan.
Uudistuksen tavoitteena oli samalla sekä selkiyttää, että rikastuttaa uutissivun ulkonäköä. Samalla viimeisteltiin myös muita sivupohjia kevyempään ja entistäkin käytettävämpään suuntaan.