Kalastamo

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Sofokus Oy

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Hämeen Sanomat Oy on Aina Group -konserniin kuuluva mediatalo. Se julkaisee Hämeenlinnassa ilmestyvää 7-päiväistä Hämeen Sanomat maakuntalehteä sekä Hämeenlinnan Kaupunkiuutisia. Yli 135-vuotisen historiansa aikana Hämeen Sanomat on edistänyt paikallisten yritysten toimintaa tuomalla kuluttajat kivijalkaliikkeisiin printtimainonnan avulla.

Hämeen Sanomat huomasi, että verkosta kuluttaja hakee yhteisöllisyyttä ja haluaa asioida verkkokaupassa, joka tuntuu omalta ja, jossa valikoima on mahdollisimman laaja. Syntyi idea monikauppiasmallilla toteutetusta kalastustarvikeverkkokaupasta, Kalastamosta.

Yhdestä paikasta kaikki mitä kova kalamies tarvitsee. Kaupankäynnin sähköistyessä oli luonnollinen askel siirtää tämä paikallisten yritysten kanssa aloitettu yhteistyö verkkoon valtakunnalliselle tasolle, yhteisöverkkokaupan muodossa. Hämeen Sanomissa oli huomattu, että verkosta kuluttaja hakee yhteisöllisyyttä ja haluaa asioida verkkokaupassa, joka tuntuu omalta ja, jossa valikoima on mahdollisimman laaja.

Syntyi idea monikauppiasmallilla toteutetusta kalastustarvikeverkkokaupasta, Kalastamosta. Tarkoituksena oli koota yhden verkkokaupan alle mahdollisimman monta eri kalastusalan yritystä, joista jokainen tarjoaisi kaupassa omia tuotteitaan ja osaamistaan, luoden asiakkaille mahdollisuuden ostaa kaikki alan tuotteet yhdeltä keskitetyltä sivustolta.

”Kalastamo.com tuo lisää valikoimaa kalastajalle. Monia palvelussa olevia tuotteita on ollut vaikea löytää verkosta tai niitä ei ole edes aiemmin ollut tarjolla. Samalla tuotteiden saatavuus paranee ympäri Suomen. Kauppiaille malli on riskitön, sillä emme peri kuukausi-, perustamis- tai muita kiinteitä maksuja. Toimimme pelkällä provisiolla toteutuneesta liikevaihdosta. Jos emme saa kauppiaalle kauppaa, ei maksettavaa tule”, kuvailee myyntijohtaja Mika Sutinen.

Kalastamo voitti 2014 Vuoden verkkokauppa tittelin Retail Awards kilpailussa.

Perusteluina voitolle oli muun muassa helppokäyttöisyys, yhteisöllisyys ja se, että Kalastamo auttaa toimintatavallaan pieniä yrityksiä verkkokaupan perustamisessa.

Kalastamon teknisessä ratkaisussa on useita pioneerihenkisiä piirteitä ja se onkin Suomen ensimmäisiä täysiverisiä Magenton päälle toteutettuja monikauppiasratkaisuja. Myös logistiikka- ja maksunvälitysratkaisuja on kehitetty pidemmälle kumppaneiden kanssa, jotta perinteistä yksittäistä verkkokauppaa huomattavasti monimutkaisempi kokonaisuus on voitu toteuttaa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Bottlescouts

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Bottlescouts tarjoaa laatutietoiselle asiakkaalle tarkasti kuratoidun viinivalikoiman, joka on tyyliltään varsin klassinen, ja jonka fokuksessa ovat etenkin tunnetut eurooppalaiset viinialueet ja rypälelajikkeet. Bottlescouts keskittyy hyvään makuun ja aitouteen. Luotettavuus, käytettävyys ja uusien laatuviinien löydettävyys – näiden avainsanojen ääreltä Kaimanan suunnittelijat lähtivät uudistamaan Bottlescouts-verkkokauppaa. Tavoitteena oli saada jo entuudestaan laadukkaana tunnetun verkkokaupan ilme sekä toiminnallisuus vastaamaan […] Lue lisää

Finsoffat

Tekijä: Kaimana

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Finsoffat on yli 50-vuotias kotimainen perheyritys, joka suunnittelee ja tuottaa sekä vakioituja että toiveiden mukaisesti räätälöityjä sohvia ja huonekaluja laatutietoisille kuluttajille. Finsoffien sohvat valmistetaan Keravalla intohimolla ja käsityöllä laadukkaista materiaaleista. Finsoffien sohvat ja huonekalut kestävät asiakkaiden kodeissa kumppaneina läpi elämän. Digitaalinen ostoprosessi Finsoffien verkkokaupassa ei ollut enää viime vuosina kuitenkaan vastannut kivijalkamyymälöistä tuttua korkeaa laatutasoa. […] Lue lisää

Kultasepät Andreasen

Tekijä: Wysiwyg Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Tamperelainen Kultasepät Andreasen on yli 30 vuotta alalla toiminut kultasepänliike, jonka tiloissa toimivat myymälä sekä kultasepänpaja. Andreasen on keskittynyt myymään omaa vihki- ja kihlasormusmallistoaan, jonka vahvuus on mallien sovellettavuus asiakkaan toiveiden mukaisesti. Wysiwyg vastasi verkkokaupan teknisestä toteutuksesta WooCommercella. Tuotteet sisältävät runsaasti erilaisia variaatioita, joiden avulla asiakas voi rakentaa haluamansa tuotteen. Satoja tuotevariaatioita sisältävät tuotteet voidaan […] Lue lisää

Mediatrade.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Mediatrade on digitaalisen median tuotanto-, jakelu- ja hallintajärjestelmien ratkaisutoimittaja. Yhdistimme Mediatraden verkkosivuston ja verkkokaupan yhdeksi saumattomasti toimivaksi kokonaisuudeksi. Uudistus aloitettiin määrittelytyöllä, josta etenimme sisällön, käyttöliittymän, visuaalisen ilmeen ja teknisen ratkaisun suunnitteluun ja toteutukseen. Määrittelytyössä päätettiin yhdistää verkkosivusto ja verkkokauppa yhdeksi saumattomasti toimivaksi kokonaisuudeksi. Tekniseksi alustaksi valittiin WordPress-julkaisujärjestelmä ja sen verkkokauppalaajennus WooCommerce. Verkkopalvelussa on myynnissä lähes 2000 tuotetta, jotka […] Lue lisää

Suomen Kansallisooppera ja -baletin uusi verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto, Verkkokauppa

Suomen Kansallisooppera ja -baletti on lukeutunut jo vuosia teknologian ja taiteen yhdistämisen edelläkävijöihin. Tuore verkkopalvelu-uudistus luo tälle jatkumoa. Baletti-ilta kotisohvalla? Miksei. Uudistimme Suomen Kansallisoopperan ja -baletin verkkopalvelun, jonka lippukauppa, Stage24-suoratoistopalvelu ja runsaat sisällöt muodostavat nyt tulevaisuuteen katsovan digitaalisen kokonaisuuden. WordPress-pohjaisen oopperabaletti.fi-palvelun ylläpito on entistä helpompaa, ja käyttäjäkokemus parasta mitä kulttuurinnälkäinen voi toivoa. Case pähkinänkuoressa: • […] Lue lisää

Helsinkimissio.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Suunnittelimme ja toteutimme HelsinkiMissio.fi-verkkopalvelun, jossa yhdistyy: Sisällöllisesti erittäin laaja verkkosivusto Räätälöidyt lahjoituspolut ja -lomakkeet Verkkokauppatoiminnallisuudet Verkkopalvelu on toteutettu WordPress-julkaisujärjestelmällä ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosalla. Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun