Kalastamo

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Sofokus Oy

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Hämeen Sanomat Oy on Aina Group -konserniin kuuluva mediatalo. Se julkaisee Hämeenlinnassa ilmestyvää 7-päiväistä Hämeen Sanomat maakuntalehteä sekä Hämeenlinnan Kaupunkiuutisia. Yli 135-vuotisen historiansa aikana Hämeen Sanomat on edistänyt paikallisten yritysten toimintaa tuomalla kuluttajat kivijalkaliikkeisiin printtimainonnan avulla.

Hämeen Sanomat huomasi, että verkosta kuluttaja hakee yhteisöllisyyttä ja haluaa asioida verkkokaupassa, joka tuntuu omalta ja, jossa valikoima on mahdollisimman laaja. Syntyi idea monikauppiasmallilla toteutetusta kalastustarvikeverkkokaupasta, Kalastamosta.

Yhdestä paikasta kaikki mitä kova kalamies tarvitsee. Kaupankäynnin sähköistyessä oli luonnollinen askel siirtää tämä paikallisten yritysten kanssa aloitettu yhteistyö verkkoon valtakunnalliselle tasolle, yhteisöverkkokaupan muodossa. Hämeen Sanomissa oli huomattu, että verkosta kuluttaja hakee yhteisöllisyyttä ja haluaa asioida verkkokaupassa, joka tuntuu omalta ja, jossa valikoima on mahdollisimman laaja.

Syntyi idea monikauppiasmallilla toteutetusta kalastustarvikeverkkokaupasta, Kalastamosta. Tarkoituksena oli koota yhden verkkokaupan alle mahdollisimman monta eri kalastusalan yritystä, joista jokainen tarjoaisi kaupassa omia tuotteitaan ja osaamistaan, luoden asiakkaille mahdollisuuden ostaa kaikki alan tuotteet yhdeltä keskitetyltä sivustolta.

”Kalastamo.com tuo lisää valikoimaa kalastajalle. Monia palvelussa olevia tuotteita on ollut vaikea löytää verkosta tai niitä ei ole edes aiemmin ollut tarjolla. Samalla tuotteiden saatavuus paranee ympäri Suomen. Kauppiaille malli on riskitön, sillä emme peri kuukausi-, perustamis- tai muita kiinteitä maksuja. Toimimme pelkällä provisiolla toteutuneesta liikevaihdosta. Jos emme saa kauppiaalle kauppaa, ei maksettavaa tule”, kuvailee myyntijohtaja Mika Sutinen.

Kalastamo voitti 2014 Vuoden verkkokauppa tittelin Retail Awards kilpailussa.

Perusteluina voitolle oli muun muassa helppokäyttöisyys, yhteisöllisyys ja se, että Kalastamo auttaa toimintatavallaan pieniä yrityksiä verkkokaupan perustamisessa.

Kalastamon teknisessä ratkaisussa on useita pioneerihenkisiä piirteitä ja se onkin Suomen ensimmäisiä täysiverisiä Magenton päälle toteutettuja monikauppiasratkaisuja. Myös logistiikka- ja maksunvälitysratkaisuja on kehitetty pidemmälle kumppaneiden kanssa, jotta perinteistä yksittäistä verkkokauppaa huomattavasti monimutkaisempi kokonaisuus on voitu toteuttaa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

SEES

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Suomalainen SEES Company valmistaa kodinsiivoustuotteita ja luonnonkosmetiikkaa. Kaikki tuotteet valmistetaan ilman keinotekoisia ainesosia tai synteettisiä tuoksuaineita. Valikoimaa yhdistää luontoystävällisyys, raaka-aineiden korkea laatu ja suomalainen design. Uudistuksen tavoitteena oli luoda sivusto, joka luo oikeutta laadukkaille kuva- sekä videomateriaaleille. Koko sivusto, sisältösivut ja verkkokauppa uudistettiin brändin mukaisesti. Tuloksena brändin mukainen WooCommerce verkkokauppa  Yrityksen showroomina ja myyntikanavana verkossa […] Lue lisää

9Lives Koronatestaus

Tekijä: iasy Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

9lives on järjestänyt koronatestausta lähes koko pandemian ajan. Testauspaikkoja on pystytetty ja siirrelty kysynnän mukaan ympäri Suomea. Testauksen nopeuttamiseksi, ryhdyttiin testejä myymään verkkokaupassa. Koronatestaukselle suunniteltiin ja toteutettiin verkkokauppa, mistä käyttäjä voi hankkia testin ja valita testauspaikan, minne menee testattavaksi. Testin oston yhteydessä, käyttäjän on täytettävä esitietolomake ja henkilötiedot. Ehtojen täyttyessä, testistä vähennetään kelakorvaus kassalla. Sivuston […] Lue lisää

S-Rengas.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Vastasimme Autoliike Nystedtin ja S-ryhmän alueosuuskauppa KPO:n uuden S-Rengas-verkkopalvelun toiminnallisesta ja teknisestä määrittelystä, suunnittelusta ja toteutuksesta. Toteutamme myös jatkuvana palveluna verkkopalvelun ylläpidon ja jatkokehityksen. Autoliike Nystedt ja S-ryhmän alueosuuskauppa KPO käynnistivät uuden liiketoiminnan, jossa yhdistetään autojen renkaiden myynti, vaihto ja säilytys. Palvelua tarjotaan viidessä toimipisteessä Pohjanmaalla ja verkkopalvelussa. Verkkopalvelu on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosan […] Lue lisää

Helsinkimissio.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Suunnittelimme ja toteutimme HelsinkiMissio.fi-verkkopalvelun, jossa yhdistyy: Sisällöllisesti erittäin laaja verkkosivusto Räätälöidyt lahjoituspolut ja -lomakkeet Verkkokauppatoiminnallisuudet Verkkopalvelu on toteutettu WordPress-julkaisujärjestelmällä ja sen WooCommerce-verkkokauppalisäosalla. Lue lisää

Kultasepät Andreasen

Tekijä: Wysiwyg Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Tamperelainen Kultasepät Andreasen on yli 30 vuotta alalla toiminut kultasepänliike, jonka tiloissa toimivat myymälä sekä kultasepänpaja. Andreasen on keskittynyt myymään omaa vihki- ja kihlasormusmallistoaan, jonka vahvuus on mallien sovellettavuus asiakkaan toiveiden mukaisesti. Wysiwyg vastasi verkkokaupan teknisestä toteutuksesta WooCommercella. Tuotteet sisältävät runsaasti erilaisia variaatioita, joiden avulla asiakas voi rakentaa haluamansa tuotteen. Satoja tuotevariaatioita sisältävät tuotteet voidaan […] Lue lisää

Mediatrade.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Mediatrade on digitaalisen median tuotanto-, jakelu- ja hallintajärjestelmien ratkaisutoimittaja. Yhdistimme Mediatraden verkkosivuston ja verkkokaupan yhdeksi saumattomasti toimivaksi kokonaisuudeksi. Uudistus aloitettiin määrittelytyöllä, josta etenimme sisällön, käyttöliittymän, visuaalisen ilmeen ja teknisen ratkaisun suunnitteluun ja toteutukseen. Määrittelytyössä päätettiin yhdistää verkkosivusto ja verkkokauppa yhdeksi saumattomasti toimivaksi kokonaisuudeksi. Tekniseksi alustaksi valittiin WordPress-julkaisujärjestelmä ja sen verkkokauppalaajennus WooCommerce. Verkkopalvelussa on myynnissä lähes 2000 tuotetta, jotka […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun