Jokerit

Jokerit on Suomen tunnetuin urheilubrändi. Olemme rakentaneet yhteistyössä Jokereiden kanssa koko Jokereiden digitaalisen ekosysteemin. Projekti käsitti digistrategian suunnittelun, digitaalisen viestintästrategian, työtapojen, työprosessien ja työkalujen suunnittelun, seurannan suunnittelun sekä valmiiden palvelujen rakentamisen. Matkalla muutimme Jokerit kiekko-organisaatiosta pieneksi mediataloksi.
Kaikki suunnittelutyö perustui huolelliseen työprosessien, tuotettavan sisällön ja käyttäjien näkökulman analysointiin. Näiden pohjalta määritettiin käyttäjäpersoonat, määritettiin sisältöjä, valittiin ja kehitettiin työkalut, tehtiin tekniset perusvalinnat ja määriteltiin julkaisemisen työprosessit. Kehitystyö tehtiin prototyyppivetoisesti, sykleissä. Jokaisella kehityskierroksella parannettiin hieman käyttäjäpalautteen perusteella.
Lopputuloksena kehitettiin responsiivinen pääsaitti, kuusi mikrosaittia ja sosiaalisen median strategia. Tärkein oli kuitenkin henkinen kulma: uusi tapa organisoitua ja tehdä.
Projekti on ollut erittäin tuloksellinen. Kun aloitimme pitkäaikaisen yhteistyön, Jokereilla oli noin 50.000 yksittäistä sivunlatausta kuukaudessa. Enimmillään kasvatimme luvun 1.35 miljoonaan. Määrä on tasoittunut noin miljoonaan. Käytännössä loimme Jokereille lähes tyhjästä oman median.