Budjetti: alle 10 000 €

Black Bruin

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sampo-Hydraulics Oy valmistaa Black Bruin -hydraulimoottoreita ja -rotaattoreita, joita käytetään monipuolisesti liikkuvan kaluston ja teollisuuden voimansiirtoratkaisuissa. Black Bruin -tuotteet perustuvat radiaalimäntäteknologiaan ja yritys on yli 50 vuoden kokemuksella alansa yksi johtavista valmistajista maailmassa. Pitkän historian omaava yritys kulkee tuotenimellään Black Bruin. Black Bruin haki sivustolleen uudistajaa keväällä 2015 ja Dude valittiin toteuttajaksi. Vanhat sivut olivat jääneet jälkeen kehityksestä, sekä suljettu sisällönhallintajärjestelmä haluttiin vaihtaa WordPressiin. Sivustoa lähdettiin rakentamaan tuotekulmalla ja samalla käytettiin Black Bruinin rikasta kuvamaailmaa ja mallinnoksia vahvasti hyväksi. Lopputuloksena syntyi tilaajia […]

Visit Lahti -matkailusivusto

Tekijä: Valu Digital Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Lahden seudulle integroitiin kattava varausjärjestelmä ensimmäisenä Suomessa. Citybreak-järjestelmä tarjoaa käyttäjälle kaikki Lahden seudun matkailupalvelut saman katon alta. Lahden seutu – Lahti Region Oy uudisti matkailusivustonsa, jonka myötä pilotoitiin kattava varausjärjestelmä ja julkaistiin uusi Visit Lahti -matkailubrändi. Valu Digital vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta ja tuki asiakasta visuaalisen ilmeen suunnittelussa. Visitlahti.fi-sivusto integroitiin ensimmäisenä Suomessa matkailualan johtavaan varaus- ja tietojärjestelmään, Citybreakiin. Järjestelmä keskittää kaiken matkailuun liittyvän, kuten tapahtumat, kohteet ja majoitusvaihtoehdot yhteen paikkaan. Integraatio tekee käyttökokemuksesta sujuvan ja helpottaa matkailupalveluiden markkinointia. Citybreak-järjestelmän käyttöönoton lisäksi sivustouudistuksessa […]

Talentia-digilehti

Tekijä: Kinestasis Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Talentia-digilehdessä Talentia ry:n sähköinen järjestölehti on ajateltu uudella tavalla. Kehittämistyön lähtökohta oli luoda neljästä painetusta Talentia-lehtiperheen julkaisusta yksi uusi, sähköinen aikakauslehti, joka on helposti luettavissa, jaettavissa ja kommentoitavissa kaikilla päätelaitteilla. Talentia-digilehti on rakennettu tavalla, jossa otettiin huomioon kiireiset toimitukset. Digilehden perussuunnitelma laadittiin etukäteen huolellisesti ja käytännön päivitys on virtaviivaistettu sujuviksi työprosesseiksi. Nopean päivitystyön rinnalla toimitus voi julkaista tavanomaisten teksti−kuva-yhdistelmien ohella kunnianhimoisiakin juttukokonaisuuksia, joissa hyödynnetään lehtialustan moderneja teknisiä ja visuaalisia mahdollisuuksia. Räätälöidyssä digilehtialustassa on otettu huomioon asiakkaan erityistoiveet uutiskirjeistä ja kommentoinnin ennakkomoderoinnista. Erityistä […]

Uusimaa-viikko

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Uusimaa-viikko kokoaa vuosittain yhteen kuntien, oppilaitosten, järjestöjen ja muiden uusmaalaisten toimijoiden tapahtumia sekä nostaa esille maakunnan hyväksi tehtävää arvokasta työtä. Aktiivisia tapahtumia on viikon aikana kymmenittäin. Suunnittelussa oli tärkeää, että tapahtumat tuodaan selkeästi esille ja niiden selailu ja hahmottaminen on intuatiivista. Toteutuksessa tärkeää oli, että mitä tahansa voi muokata ja esimerkiksi etusivulla voi täysin päättää missä järjestyksessä tai minkä värisiä eri tapahtumanosteet ovat. Palvelu laajenee sitä mukaan kun tapahtumaviikko lähestyy. Poutapilven palvelut kattoivat kaikki osa­-alueet verkkopalvelun suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon sekä jatkokehitykseen. […]

Atmos-verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Atmos-lehti tuo ilmastoalan kaikkien saataville Atmos-verkkolehti on Ilmatieteen laitoksen uusi julkaisu, joka taustoittaa säähän sekä laitoksen tutkimusaiheisiin ja toimialaan liittyviä aiheita. Lehti on suunnattu laitoksen sidosryhmille ja kaikille kiinnostuneille. Valu Digital vastasi verkkolehden ulkoasusta ja teknisestä toteutuksesta. Painetun sidosryhmälehden tilalle luotu verkkolehti tavoittaa aiempaa suuremman yleisön. – Halusimme käyttöömme uuden ajankohtaiskanavan. Verkkolehden myötä juttuja on mahdollista myös jakaa helpommin sosiaalisessa mediassa, kertoo Ilmatieteen laitoksen viestintäasiantuntija Eija Vallinheimo. Valu rakensi lehden Mago-verkkolehtialustalle. Tuotteistettu kokonaisuus ja Valun WordPress-osaaminen mahdollistivat sujuvan toteutuksen nopealla aikataululla. Atmos-lehti […]

Videokioski.fi

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Sivusto on tehty tapahtumien videotaltiointeihin erikoistuneen Saha Prod Oy:n myyntikanavaksi yhteistyössä Double Deuce Prod:n kanssa. Saha on toimittanut ennen Videokioskia videotallenteet asiakkailleen DVD-muodossa, mutta nyt homma muutettiin sekä videotuottajan että loppuasiakkaan kannalta mahdollisimman helpoksi. Videokioskissa tallenteita voi selata kategorisesti, poimia ostoskoriin, rekisteröityä, maksaa Checkoutin välityksellä online ja katsella välittömästi. Ja tietenkin tallenteet voi edelleenkin tilata DVD-muodossa postitse. Videokioski on rakennettu pääasiassa pitkästä tavarasta ilman julkaisujärjestelmiä Verkkoaseman oman sovellusframeworkin päälle. Tuotannossa keskityttiin graafisen himmailun sijaan toimivuuteen, käyttökokemukseen ja integraatioihin. Keskeisimmät integrointikohteet olivat mm. […]

VALOR Partners verkkosivu-uudistus

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Liikkeenjohdon konsultoinnin “boutique-yritys” Valor Partners uudisti G-Worksin kanssa visuaalisen ilmeensä. Samalla laitettiin verkkosivusto täysremonttiin. Uuteen verkkosivuun haluttiin tuoda samaa arvokkuutta, jota Valor asiakkailleen omalla osaamisellaan tarjoaa. Sivusto toteutettiin WordPressillä.

Berner GreenCare

Tekijä: Generaxion (Tekninen toteutus, responsiivisuus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja rakensimme Bernerin GreenCare-kuluttajatuotteille uuden sivuston WordPressillä. Ulkoasun sivustolle suunnitteli Markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Verso. Sivusto on suunniteltu palvelemaan kuluttaja-asiakkaita ja sisältää mm. jälleenmyyjähaun sekä vihreitä vinkkejä niin hyötyviljelyyn kuin kukkapenkkiinkin. [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]

Timberwise

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Asiakas: Timberwise Oy Työ: Timberwise.fi -verkkosivusto Työn kesto: Kesästä talveen Loimaalta ponnistava upeiden puulattioiden valmistaja ja viejä, Timberwise, on pitkäaikaisin asiakkaamme. Nyt, hiljalleen eteenpäin viety, informaatioltaan massiivinen ja monikielinen 3. meidän tuottama TW-sivusto näki sähkövalon. Timberwisella on aina riittänyt paljon tietoa sivustollaan. Jokaisen uudistusversion myötä on hivuttauduttu kohti visuaalisempaa ja käyttäjälle helpompaa mallia. Portaali vai mobiili = molemmat? Tämän kokoinen sivusto vaatii kuukausien työn ja kuukausien lisätyön pelkästään kieliversioiden osalta, koska sisältöä on niin paljon. Pitkäaikainen tuotantoaika puolestaan aiheuttaa sen, että osa […]

Johtaja on Media -kampanjasivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Verkkoasema toteutti Johtaja on Media! –konseptille www-sivuston blogeineen. Konseptin tavoitteena on edistää suomalaista johtajuutta ja yritysten vaikuttavuutta. Tärkeässä osassa ovat www.johtajaonmedia.fi -verkkosivut, joiden sisältö koostuu johtajablogeista ja yritysten johdolle tarjottavista palveluista. Toteutimme verkkosivuston responsiivisena VJ6-julkaisujärjestelmällä. Sivuston graafisesta ilmeestä vastasi Markkinointitoimisto Push! Oy.

Touhon Valinta-verkkokauppa

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Verkkoasema toteutti Touhon Valinta-verkkokaupan yhteistyössä mainostoimisto Kluun kanssa. Vanhan verkkokaupan alusta oli kankea, joten vaatimuksina uudelle verkkopalvelulle oli joustavuus, helppokäyttöisyys sekä moderni ulkoasu. Verkkokaupan alustaksi valittiin WooCommerce ja asiakaskohtaisena ratkaisuna toteutettiin helppokäyttöinen näkymä varastohallintaa varten. Verkkokaupalle toteutetaan myös hakukoneoptimointi Verkkoasemalla. Tutustu osoitteessa http://www.touhonvalinta.fi

Gotech.fi verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Elektroniikan tukkukauppiaat (ETK) ry on kodintekniikka-alan kaupan edunvalvontajärjestö. Suunnittelimme ja toteutimme yhdistykselle verkkosivustouudistuksen, jonka sisällöllisenä kärkenä on yhdistyksen tuottamat mediasisällöt. Uuteen verkkolehteen haettiin erityisesti näyttävää visuaalisuutta ja selkeyttä. Gotech on jatkuvan julkaisun periaatteella toimiva verkkomedia, jonka sisältö koostuu artikkeleista, uutisista sekä tuote- ja palvelujulkaisuista. Nykyisten kohderyhmien lisäksi verkkomediaa halutaan jatkossa laajentaa palvelemaan myös kuluttajia ja kauppiaita. Asiakas kommentoi myönteisesti yhteistyötämme projektissa: “Olemme saaneet jäsenistöltämme erittäin positiivista palautetta verkkolehden ulkoasusta ja toteutuksesta. Lisäksi olemme tyytyväisiä yhteistyöhön Valu Digitalin kanssa.”

Nuolenkärki-verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy (Visuaalinen suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

ARROW Engineering on teollisuuden tietojärjestelmiä toimittava yritys, joka on julkaissut Nuolenkärki-asiakaslehteä kymmenen vuotta printtiversiona. Nuolenkärki haluttiin siirtää verkkoon, jotta kiinnostavat artikkelit ja tuote-esittelyt ovat helpommin käyttäjien ulottuvilla ja haettavissa. Numeropohjaisesti julkaistava Nuolenkärki rakennettiin Mago-verkkolehtialustalle. Mukautuva alusta tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet artikkelien selailuun ja tulostukseen. Lehden arkistosta haetaan juttuja aihepiirin, ARROW:n tuotteiden tai lehden numeron perusteella. Artikkelit voi kerätä PDF-keräilykoriin ja tulostaa niistä räätälöidyn kokonaisuuden. Myös verkkolehden taitto on joustavaa, sillä asiakas voi tehdä jokaisesta numerosta halutessaan persoonallisen näköisen.

Annakaisakivikoski.fi

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme luotettavan tekstikumppanimme Anna-Kaisa Kivikosken uudet sivut WordPress-alustalle syksyllä 2015. Värimaailmassa mentiin musta edellä punaisella tehostaen ja samassa uudistuksessa Anna-Kaisa hankki myös uudet valokuvat sivujen pääkuvitukseksi. Etusivulle kasattiin tärkeimmät taidot, asiakasnostot, uusimmat bloggaukset ja tietysti yhteystiedot. Alasivuilla ja etenkin blogin puolella avataan tekstityöläisen taitoja ja työnkuvaa laajemmin. [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]

Safewith.me

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Aiemmin kirjoittelimme jo Safewith.me -perussivuston avaamisesta ja nyt, 2 kk:tta perässä avataan verkkokauppa. Sivusto tehtiin WordPressillä, joten oli luontevaa tehdä kauppa WooCommercella. Rani meiltä otti projektin “opettelucasena” ja hyvin siitä suoriutuikin. Apuna Ranilla oli SWM -yrityksessä työskentelevä Tuomas, joka on osoittanut, miten nöyryydellä ja oikealla asenteella mennään vielä pitkälle 😉 Projekti on oiva esimerkki ns. ketterästä kehityksestä, jossa julkaistaan joku osa-alue heti sen valmistuttua, ja sitten rauhassa kehitellään seuraavaa. Suosittelemme mallia muillekin, sillä se antaa tilaa testaamiselle, joka varsinkin verkkokauppaprojekteissa on olennainen […]

Asianajotoimisto Heinonen & Co

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Into-Digital päivitti asianajotoimisto Heinosen verkkosivuston ilmeen jo aiemmin toteutettamamme WordPress-sivuston päälle. Heinonen liittyi osaksi kansainvälistä Everdsheds-toimistoketjua ja sivusto tuli mukauttaa globaaliin ilmeeseen. Into-Digital vastasi siis käyttöliittymäsuunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta.

Oulun Kauppakamari

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lähtökohta: Oulun kauppakamarin verkkosivujen suurimpana puutteena oli responsiivisuuden puuttuminen. Yhä suurempi osa verkkosivujen kävijöistä käyttää selailuun mobiili- tai tablettilaitteita. Myös sivuston käytettävyyttä päätettiin parantaa uudistamalla navigoinnit ja lisäämällä niille sosiaalisen median syötteet ja seurantanapit. Lisäksi Kauppakamari käytti markkinoinnissaan useita erillisiä järjestelmiä, joita ei ole integroitu toisiinsa. Tämän johdosta jouduttiin tekemään manuaalisesti ns. turhaa työtä, josta haluttiin päästä eroon. Tavoitteena oli, että jatkossa olisi yksi järjestelmä markkinoinnin työkaluna, joka helpottaisi ja tehostaisi toimintaa sekä toisi mahdollisesti kustannussäästöjä. Ratkaisut: Uusi julkaisujärjestelmä toimii erinomaisesti käyttäjän […]

Oulun Sisustajat

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Oulun Sisustajien uusi, responsiivinen verkkosivusto on julkaistu. Asiakkaalla oli käytössään tähän saakka suppeat, yli 10 vuotta vanhat sivut, jotka oli tarpeen tuoda nykyaikaan. Sivuston suunnittelu ja tekninen toteutus on Verkkoasema Oy​:n käsialaa ja sivusto on toteutettu Verkkoaseman VJ6-julkaisujärjestelmällä.

Unidors

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olipa taas mukava projekti. Saimme kunnian uudistaa aluksi Unidorsin kotipesän, eli suunnitella ja luoda heille kaikissa päätelaitteissa toimivan verkkosivuston. Myöhemmin tuotamme heille muitakin verkkopalveluita. Sivuston sisältö eli pääkuvat, -video ja tekstit ovat myös kokonaan uusia. Ideana oli tarjota mobiilissakin heti kontaktia, eli käyttäjä vaan tökkää sormellaan numeroa tai sähköpostia, niin Unidorsin asiakaspalvelu hoitaa hommat siitä eteenpäin ammattimaisesti. Tekniikkana luonnollisesti WordPress ja sivusto on turvassa Pilvian tarjoamassa Googlen pilvipalveluissa.

Ravintola Harmooni

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jyväskylään avattiin Ravintola Harmooni keväällä 2014. CreaMentors Oy kehitti ravintolan ympärille palvelukonseptia ja markkinointia ja Digitoimisto Dude Oy oli verkkosivujen toteuttajan roolissa. Ensimmäinen versio landingsivustosta julkaistiin jo 2013 vuoden puolella, mutta varsinainen vuonna 2014. Sivusto on ollut jatkuva kehitysprojekti. Vuonna 2015 myynnin edistämiseksi Dude suunnitteli Harmoonille verkkokaupan WooCommercella osaksi jo hyvin pärjännyttä WordPress-sivustoa. Kauppa poikkeaa tyypillisistä verkkokaupoista siinä, että siellä myydään mm. lahjakortteja ja illalliskortteja ravintolaan sekä pääsylippuja Harmoonissa järjestettäviin tapahtumiin. Lahjakortin voi verkkokaupasta ostaa itselleen tai vaikka usealle kaverilleen yllätykseksi. Lahjakortit […]

Research Insight Finland

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkoasema Oy suunnitteli ja toteutti verkkopalvelun Research Insight Finland Oy:lle eli tuttavallisemmin RIF:lle. Sivusto on responsiivinen one pager ja toteutettu Verkkoaseman julkaisujärjestelmä VJ6:lla.

Kiiltohionta.fi

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjolan Pintamestareiden uusi verkkosivusto http://www.kiiltohionta.fi/ on julkaistu. Sivusto mukailee yrityksen ilmettä, toimii responsiivisesti ja keskittyy yrityksen lattiapalveluihin. Sivuston suunnittelusta vastasi Mainostoimisto Kluu ja teknisestä toteutuksesta Verkkoasema. Sivusto on toteutettu Verkkoaseman julkaisujärjestelmällä ja projekti jatkuu Verkkoasemalla hakukoneoptimoinnilla.

Muhoksen kunnan verkkosivut

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Muhoksen kunnan verkkosivut uusittiin Verkkoaseman toimesta. Verkkoasema suunnitteli sivuston rakenteen ja käyttöliittymät yhdessä Mainostoimisto Kluun kanssa, jonka jälkeen Verkkoasema toteutti sen WordPress-julkaisujärjestelmällä. Uusittu sivusto palvelee kuntalaisia entistä paremmin – tieto on navigaatiorakenteen sekä erilaisten hakutoimintojen avulla helpommin löydettävissä ja sivusto toimii myös mobiililaitteilla.

Suomen Blogimedian verkkosivuston uudistus

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Into-Digital uudisti Suomen blogimedian verkkosivuston. Aiemmin sivustolla esiteltiin staattisesti blogiverkoston bloggaajat, mutta nyt sivusto luotiin dynaamisemmaksi, johon nostetaan uusimmat blogipostaukset kultakin kirjoittajalta, esitellään suosituimpia blogipostauksia ja tarjotaan hakutoiminto blogisisällöistä. Into-Digital vastasi käyttöliittymäsuunnittelusta yhdessä asiakkaan Viestintätoimisto Bablerin kanssa sekä teknisestä tuotannosta.

Flowhouse

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmiä asiakkailleenkin suositteleva, digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median asiantuntijayritys FlowHouse, päätyi Trimedian puoleen oman sivustonsa uudistamisessa. Alustaksi valittiin tietenkin WordPress. Uudistus oli pelkkää teknistä muutosta laajempi. Tavoitteena oli myös parantaa FlowHousen visuaalistä brändiä, tuoda yrityksen vahva some-presenssi paremmin näkyviin sivustolle ja ennen kaikkea luoda konkreettisia liidejä. Brändiä kehitettiin uuden ulkoasun ja käyttöliittymän avulla. Käyttöliittymä tuo aiempaa vahvemmin esiin some-kanavien ajankohtaisia uutisia. Liidien tuotantoa saatiin aktivoitua onnistuneesti mm. ”Testaa millainen digimarkkinoija yrityksesi on” -testillä.”

Media Metrics Finland sivusto

Tekijä: Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Into-Digital loi kevyen blogipainotteisen yrityssivuston, jonka graafisen ilmeen suunnitteli Taru Staudinger. Monikanavainen mediakulutus, lisääntyvät päätelaitteet ja kasvava tarve nopeammalle tiedonkeruulle saivat suuret suomalaiset mediayhtiöt – Alma Median, MTV:n, Sanoma Media Finlandin ja Yleisradion – perustamaan kehitysyhtiö Media Metrics Finlandin. Suoraviivainen, responsiivinen WordPress-tuotanto pantiin purkkiin nopeassa aikataulussa.

Tampereen joukkoliikenteen sivustouudistus

Tekijä: Koodiviidakko
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tampereen joukkoliikenteen sivusto uusittiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisualustalle. Suuri mobiilikäyttäjien määrä huomioitiin toteuttamalla sivusto täysin responsiiviseksi eli kaikilla laitteilla skaalautuvaksi. Samalla myös ilmettä ja sisältöä uudistettiin sekä rakennetta suoraviivaistettiin tiedonhaun helpottamiseksi.

Verkkosivut Oy Chydenius Ab:lle

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Asiakkaalle suunniteltiin ja toteutettiin verkkosivusto responsiivisena, suunnittelussa yhteistyökumppanina toimi Mainostoimisto Kluu. Verkkosivuston tekniikkana jyllää Verkkoaseman oma julkaisujärjestelmä VJ6. Asiakkaan palaute: “Kiitos, olette tehneet mahtavaa työtä!!!”

Inlook-konserni

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Inlook on vuonna 1967 perustettu merkittävin suomalainen sisärakentamisen keskittynyt palvelukonserni. Yritys toteuttaa korkealaatuisia, toimivia ja vaikuttavia sisätiloja yhteistyössä arkkitehtien, suunnittelijoiden ja muiden rakentajien kanssa. Poutapilvi uudisti pitkään asiakkaana olleen konsernin sivuston responsiiviseksi. Poutapilvi suunnitteli sivuston ja alustana toimii P4-julkaisujärjestelmä.

Suomen kieltenopettajien liitto ry

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen kieltenopettajien liitto SUKOL ry on vuonna 1957 perustettu kieltenopettajien oma pedagoginen järjestö ja yhteistyöverkosto, joka toimii kieltenopettajien ja kieltenopetuksen aseman sekä kansainvälistymisen edistämiseksi. Poutapilvi uudisti pitkään asiakkaana olleen yhdistyksen sivuston responsiiviseksi ja modernimmaksi. Sivuston suunnitteli Poutapilvi ja alustana toimii P4-julkaisujärjestelmä.

OneMinStory -yrityssivusto

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme videotuotantoyhtiö OneMinStoryn verkkosivut ilmeuudistuksen yhteydessä. Videota käytettiin sivuilla myös kuvituspintana ja referenssien esittämiseen panostettiin erityisesti. [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]

Booncon Oy

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Vaikuttavan nettisivun suunnittelu ja toteutus. Hienovaraiset animaatiot sekä Instagramista poimittu visuaalinen sisältö tekevät käyttäjäkokemuksesta halutunlaisen, eli hauskan, värikkään ja valloittavan.

Kuurojen Palvelusäätiön verkkosivut

Tekijä: Aikadesign Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kuurojen Palvelusäätiön laaja verkkosivusto päivitettiin tehokkaalle Concrete5-sisällönhallintajärjestelmälle. Graafinen ilme uudistetiin raikkaaksi ja samalla sivustolle toteutettiin responsiivinen käyttöliittymä. Uusitun verkkosivuston on tarkoitus palvella paremmin Kuurojen Palvelusäätiön asiakkaita, palvelukeskuksia ja omaa henkilökuntaa. Aikadesign Oy toimi graafisen ilmeen suunnittelijana ja teknisenä toteuttajana.

Lämpöykkösen sivuston ilmeen uudistus

Tekijät: Descom Oy (Hakukoneoptimointi, sisältöalueet), Into-Digital Oy (Visuaalinen ja käyttöliittymäsuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Into-Digital siirsi muutama vuosi sitten Lämpöykkösen WordPressin päälle ja nyt uudistimme ilmeen ja käyttöliittymän. Descomin kanssa teimme yhteistyötä sivurakenteiden ja sisältöjen osalta, jotta hakukoneoptimointi toimii parhaalla mahdollisella tavalla.

Legend of Grimrock

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Legend of Grimrock on yksi viimevuosien menestyneimpiä suomalaisia indie-pelejä, jonka takana Almost Human -studio. Pelin toinen osa julkaistiin syksyllä ja sitä varten Evermade uudisti pelin www-sivut. Tavoitteena oli saavuttaa pelien tiivis luolatunnelma myös verkossa. Sivuston tärkeintä sisältöä ovat pelien esittelyt ja aktiivinen blogi. WordPress-pohjainen sivusto on asiakkaan ylläpidettävissä ja toimii hyvin mobiililaitteilla. Pelisivustojen tapaan myös Grimrock.net-sivustolle odotettiin suuria asiakasmääriä julkaisuhetkellä ja sivusto on suunniteltu kestämään kuormaa. Projektin osana päivitettiin myös phpBB-pohjaisen foorumin ulkoasu.

Isännöintialalle.fi

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Isännöintiliitolle alan työpaikkoja esittelevän Isännöintialalle.fi-sivuston. “Isännöintialalle.fi on isännöintipäivillä lanseerattu rekrytointiportaali, työnantajien ja työnhakijoiden kohtaamispaikka, jossa pääsee tutustumaan isännöintialaan ja sen tarjoamiin koulutus- ja uramahdollisuuksiin.” Tero Heikkilä, toimitusjohtaja, Isännöintiliitto [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]

Saimaan Juomatehtaan verkkosivusto

Tekijä: G-Works (Konseptointi, suunnittelu, toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saimaan Juomatehdas on itsenäinen ja rehdisti suomalainen perheyritys, jonka juomat ovat aitoja lähituotteita. Yritys on kasvanut viime vuosina merkittävästi periaatteitaan kunnioittaen: kaikki juomat valmistetaan ilman lisä- ja säilöntäaineita ja valtaosa käytetyistä raaka-aineista on kotimaista luomutuotantoa. G-Works suunnitteli ja toteutti rustiikkisen, mutta myös modernin mikkeliläisen panimon verkkosivuston. Sivuston tuotekatalogissa hyödynnetään luovasti WordPressin ominaisuuksia tuotetietojen ja raaka-aineiden alkuperän esittelyssä.

Docpoint-festivaalin sivusto

Tekijät: Generaxion (Tekniikka, responsiivinen toteutus), Neutroni (Ulkoasu), Taiste (Käyttöliittymä, responsiivisuus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Tammi-helmikuun vaihteessa järjestettävä Docpoint-elokuvafestivaali sai uuden verkkoilmeen ja siirron WordPress-alustalle kolmen toteuttajan voimin. Suunnittelussa vetovastuu oli Neutronilla ja Taisteella, Aucorin toimiessa teknisenä toteuttajana ja suunnittelijana. [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]

GreenCare Pro -verkkosivuston uudistus

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Uudistimme Berner Ammattinurmikkotuotteiden GreenCare Pro -sivuston kesän 2014 aikana ja palveluun rakennettiin Bernerin kasvinsuojelusivuston tapaan monipuolinen tuotteiden hallinta ja rajapinta tietojen jakamiseen ulospäin. [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]

Vasso.fi-sivustouudistus

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Uudistimme Varsinais-Suomen sosiaalialan osaamiskeskuksen eli Vasson sivuston syksyllä 2014. Sivusto siirrettiin WordPressin ja Google App Enginen hellään huomaan ja samalla modernisoitiin myös Vasson logo. [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]

Kotkan Kaupunginteatteri

Tekijä: Generaxion
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €

Kotkan Kaupunginteatterin sivut muotoiltiin moderniin asuun tiukassa itä-länsi -yhteistyössä! Ulkoasun suunnitteli Lontoosta käsin Matti Vahtera, vanha tuttumme jo Läntisen pitkäkadun ajoilta, WordPress-taiat tehtiin Turussa ja sisällöistä huolehti Kotkan teatteriväki. Tavallisen WordPress-toteutuksen lisäksi sivustolle rakennettiin integraatio Lippupisteen rajapintaan, josta näytösten ajankohdat ja verkkokauppalinkit saadaan helposti liitettyä oikean sisällön yhteyteen. Myös pressikuville ja promovideoille muotoiltiin omat helposti hallittavat paikkansa muun sisällön lomassa. [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]

Sini-verkkokauppa

Tekijä: Generaxion
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Neljäs Aucorin uudistamista Sinituotteen sivustoista on Sini-pölypusseja ja näinä aikoina erityisen tärkeitä heijastimia myyvä verkkokauppa. Kauppa ratkaisee ihmisen ikiaikaisen pölypussidilemman, sillä kuka muka muistaa imurinsa merkin ja mallin siellä marketin pölypussiseinän äärellä? Sivuston kautta saa valittua omaan imuriinsa sopivan pölypussin vaikka siivouskomerosta surffaten ja myös tehtaan puolella sivustouudistus toi helpotusta tuotteiden toimittamiseen pakkauslistojen uudistuksen myötä. [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]