Budjetti: 30 000–60 000 €

Laukaan kunta

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

19 000 asukkaan Laukaa on yksi Keski-Suomen vanhimmista kunnista. Laukaan sivustouudistus käynnistyi huolellisella konseptoinnilla, jonka Valu toteutti erillisenä projektina. Konseptiin ja sisällön suunnitteluun panostettu aika ja vaiva näkyi konseptointia seuranneen toteutusprojektin sujuvuutena. Kun asiakas on jo valmiiksi miettinyt asiat huolella, lähtee prosessi hyvin liikkeelle ja ennakkoon nähty vaiva sataa yhteisten tavoitteiden laariin. Valun projektipäällikkö Petri Kananen olikin tyytyväinen projektin kulkuun. “Asiakas oli projektissa todella hienosti sisällä ja osallistui koko ajan ihailtavan hyvin. Sisällöntuotanto oli loistavasti näpeissä ja koko projektitiimi oli osaava ja […]

Lahjoittamo.fi verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital loi verkkopalvelun, jolla tehdään hyvää! Lahjoittamo.fi kokoaa sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskohteet kätevästi yhteen paikkaan. Goodwill ry:n kehittämän ja Into-Digitalin toteuttaman palvelun avulla lahjoittaja löytää itseään kiinnostavat rahankeräyskohteet muutamalla klikkauksella. Lahjoittajalle oman avun tarjoaminen on palvelun avulla helpompaa ja luotettavampaa kuin koskaan aikaisemmin. Mikä parasta, palvelu on järjestöille ilmainen, eikä alustalla tapahtuvista lahjoituksista kerätä profitia. Into-Digital vastasi projektissa koko verkkopalvelun rakentamisesta, ja lähtökohtana oli hioa sivuston käyttäjäystävällisyys ja saavutettavuus huippuunsa. Uuden ajan verkkopalvelun tavoitteena on toimia täysin asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöitynä, uniikkina […]

IN LKV – verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

IN LKV on Turussa toimiva, intohimoisesti ja rakkaudella työhönsä suhtautuva kiinteistönvälitystoimisto. IN LKV:lla on vahva filosofia tuottaa aina mahdollisimman paljon lisäarvoa sekä ostajille että asunnon myyjille. Muuttuva maailma ja koronaviruksen tuomat muutokset perinteiseen asuntokauppaan olivat IN LKV:lle mahdollisuus, johon G-Works pyydettiin apuun. Toteutimme IN LKV:lle verkkosivu-uudistuksen, jonka yhteyteen luotiin uusi, turvallisen asuntokaupan palvelu sekä pohjasuunnittelusovellus unelmien toteuttamiseen. Turvallisen asuntokaupan palvelussa kohteista kiinnostuneet ostajat ilmoittautuvat näyttöön etukäteen, jolloin näytölle saapuu koronaturvallisesti vain rajattu määrä ihmisiä. Osallistumisoikeus varmennetaan tekstiviestistä, jonka näyttöön tulijat esittävät paikalle […]

Oy Maanterä Ab – työkalujen B2B-verkkokauppa

Tekijä: Eeco
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Oy Maanterä Ab on vuonna 1941 perustettu teollisuuden työkalujen maahantuoja, jonka liikevaihto on n. 6 miljoonaa euroa / vuosi. Perinteinen toimija päätti lähteä uudistumaan digitaalisissa myyntikanavissa. Maanterällä ei aiemmin ollut verkkokauppaa vaan pelkästään melko staattiset verkkosivut. He päättivät 2020 lähteä panostamaan B2B-verkkokaupan kehittämiseen meidän kanssamme. Uusi verkkokauppa mahdollistaa heidän kattavan tuotevalikoiman helpon selaamisen ja tilaamisen. WooCommercella toteutettu B2B-verkkokauppa julkaistiin alkuvuonna 2021. Verkkokaupan tärkeimpiä toiminnallisuuksia on muun muassa asiakaskohtaiset hinnat ja tuotevalikoimat, minimi- ja maksimimäärät tuotteista, asiakkaaan helppo tilausten hallinta ja uusiminen sekä […]

Brella sivustouudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Keväällä 2020 kiihtyneen koronapandemian seurauksena ihmisten fyysinen kokoontuminen loppui kuin veitsellä leikaten. Tämä kiihdytti yleisötapahtumien verkostoitumissovellus Brellan kehittymistä täydeksi hybriditapahtuma-alustaksi, jonka avulla paikan päällä kokoontuminen ja virtuaalinen sulautuvat saumattomaksi kokonaisuudeksi. Tuotteen evoluution sekä seuraavalle tasolle loikkaavan liiketoiminnan kasvun myötä myös Brellan verkkosivustoa oli aika uudistaa. Palvelun paketointi oli päivitettävä vastaamaan hybridiajan ihanneasiakkaiden tarpeita. Samalla sivuston julkaisualustana toimivan HubSpotin sisällönhallintajärjestelmää tuli muokata monipuolisemmaksi ja joustavammaksi. Kolmantena tavoitteena oli virkistää sivuston visuaalisuutta, säilyttäen kuitenkin Brellan tunnusomainen ilme, jossa keskeisiä elementtejä ovat leikkisyys, rentous ja […]

Taidemaalariliitolle verkkokauppa ja verkkogalleria

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalarien valtakunnallinen järjestö, joka työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja satojen kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitto järjestää vuosittain Suomen suurimman kuvataidetapahtuman Kaapelitehtaalla Helsingissä. Teosvälitys-tapahtumassa esitellään ja myydään Taidemaalariliiton jäsenten töitä. Näyttelyyn osallistuu vuosittain yli 600 taidemaalaria, jolloin näytillä on lähes 1700 taideteosta ja vierailijoita vuosittain noin 20 000. Taidemaalariliitto lähestyi Contrastia tarpeenaan luoda Teosvälitys-tapahtumalle verkkoilme sekä moderni ja joustava WooCommerce-verkkoalusta, jonka tarkoituksena on toimia Teosvälitys-tapahtumassa digitaalisena verkkogalleriana, kuvataiteilijalistauksena ja verkkokauppana. Kuvataidegallerian ja taidekaupan digitalisoinnin tarkoituksena oli tukea kuvataideyrittäjyyttä vaikeina […]

Tykkimäki

Tekijä: Evermade
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tykkimäki on Suomen kolmanneksi suurin huvipuisto, joka on perustettu vuonna 1986 Lasten Päivän Säätiön toimesta. Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki koostuu huvipuiston lisäksi aktiviteettipuisto Actionparkista ja vesipuisto Aquaparkista. Tykkimäen verkkosivusto on huvipuiston tärkein informaatio- ja myyntikanava. Aiemmalla, usealle eri alustalle hajautetulla sivustolla oli runsaasti haasteita sekä käyttäjän, että ylläpidon näkökulmasta. Uudistimme Tykkimäen sivuston ja verkkokaupan yhdeksi palveluksi, joka vastaa huvipuiston uutta iloista ja leikkisää brändiä. Tykkimäen aikaisempi verkkopalvelu rajoitti liiaksi digitaalista markkinointia ja lipunmyyntiä verkossa. Tykkimäen sivusto- ja verkkokaupparatkaisut eivät olleet yhtenäisiä asiakaskokemuksen kanssa, […]

Nenäpäivä.fi

Tekijä: Agenda Helsinki
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme nenäpäivä.fi verkkosivut ja verkkokaupan käyttäen WordPress-sisällänhallintajärjestelmää ja Woocommerce-verkkokauppa-alustaa. Taustaa uudistukselle Nenäpäivä on tunnettu hyväntekeväisyystapahtuma, jota järjestää Nenäpäivä-säätiö. Tapahtuman juuret ovat Isossa-Britanniassa vuodessa 1985 Comic Relief -järjestön perustamisessa. 2020 Nenäpäivä-säätiö halusi uudistaa verkkopalvelunsa. Aiemmin alustana palvellut Drupal oli tullut tiensä päähän: Drupal-versioon ei enää ollut luvassa päivityksiä, joten uudistaminen olisi joka tapauksessa. Palvelun sisällön ylläpidosta haluttiin myös helpompaa, joten asiakas valitsi uudeksi alustaksi WordPressin. Agenda on erittäin kokenut WordPress-toteuttaja. Palvelun ilmettä haluttiin myös uudistaa ja käyttäjäkokemusta parantaa: erityisesti sisältöjen löydettävyyttä oli parannettava. […]

Nudamag -verkkolehti

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

@nude_yogagirl on Instagram-vaikuttaja, jolla on miljoonia seuraajia ympäri maailmaa. @nude_yogagirl perusti Nudamagin poikaystävänsä kanssa muuttaakseen ihmisten käsitystä alastomuudesta ja haastaakseen yhteiskunnassamme vallitsevia kauneusihanteita. Nudamag on verkossa myytävä lehti. Käyttäjät voivat valita kolmesta eri tilausvaihtoehdosta ja ostaa halutessaan myös yksittäisiä numeroita. Nudamagia myytiin aikaisemmin Shopifylle toteutetun vanhan verkkokauppa-alustan sekä Patreon-alustan avulla. Vaikka Shopify ja Patreon ovat päteviä palveluita, puuttui niistä selvästi jotakin. Kummankaan alustan visuaalinen ilme ja tunnelma eivät vastanneet Nudamagin ainutlaatuista brändiä riittävän hyvin. Lämpö puuttui. Tämän muuttaminen oli yhteistyömme lähtökohta. Aloitimme […]

Suomen urheilun eettinen keskus SUEK

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

SUEK toteuttaa kansainvälisten sopimusten (antidoping, urheilukilpailujen manipulointi ja katsomoväkivallan ehkäisy) edellyttämiä toimenpiteitä urheilussa. Lisäksi SUEK vahvistaa urheilun eettisyyttä yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa sekä toimii aktiivisena keskustelujen käynnistäjänä ja keskustelijana. Redandblue toteutti SUEKille kokonaisvaltaisen sivustouudistuksen. Työ aloitettiin työpajassa, jossa läpikäytiin SUEKin kohderyhmät ja miten heitä halutaan palvella. Lisäksi selvitettiin kolmansien osapuolien tekniset vaatimukset ja pohjustettiin teknisen määrittelyn raamit. Verkkosivun käyttöliittymä suunniteltiin huolellisesti sekä ylläpidon että käyttäjien kannalta, jotta se vastaisi lukuisten erilaisten käyttäjien tarpeisiin. Sivuston intuitiivisen navigaation kautta käyttäjä saa selkeää informaatiota antidopingista, […]

Raksystems verkkosivusto

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

”Uudistimme Suomen verkkosivustomme vuoden 2019 lopulla. Projekti oli laaja, koska vaihdoimme uusien kotisivujen myötä niin visuaalisen ilmeemme kuin myös asiakaspolut ja kotisivujen rakenteen. Saimme MEOMilta erinomaisen tuen visuaalisen ilmeen julkaisemisessa digitaaliseen ympäristöön sekä teknisen avun sivuston rakentamisessa. Rakensimme sivuston alusta lähtien sillä ajatuksella, että lisäämme myöhemmin eri maiden sivustoja sekä koko Raksystems Groupin sivuston samaan sivustoperheeseen eli useita eri teknisiä asioita tuli ottaa huomioon jo heti suunnitteluvaiheessa. Suomen sivut ovat saaneet erinomaisen vastaanoton niin henkilökuntamme kuin asiakkaidemmekin parissa ja kävijämäärämme ovat kasvaneet […]

Talovisio – web-pohjainen kiinteistönhallinnan järjestelmä

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Suomen Rakennusasiantuntijat – tai pelkkä SUORAA – on korjausrakentamisen asiantuntija, jonka leipälajina ovat kiinteistöjen kuntotarkastukset ja kuntoarvioinnit. Yhteistyömme Suoraan kanssa alkoi jo vuonna 2015 sivustouudistuksella ja on jatkunut siitä lähtien hedelmällisenä ja monipuolisena. Kuntotarkastus on kiinteistön myyjän turva ja asiakirja, jonka tulisi kulkea talon mukana isältä pojalle. Aika usein nämä, kuten myös tiedot tehdyistä remonteista, katoavat johonkin paperimappien väliin. Sähköisiä ratkaisuja on kaikenlaisia, mutta kuka niiden tunnuksia vuosikymmenten päästä enää muistaa? SUORAA oivalsi, että pääsy talon huoltohistoriaan ja kuntotarkastustietoihin pitää jollakin tavoin […]

AKI-liitot

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

AKI-liitot on Suomen Kanttori-urkuriliiton, Suomen kirkon pappisliiton ja Suomen teologiliiton liittoyhteisö. Huolehdimme jäsenliittojemme jäsenten edunvalvonnasta sekä jäsenpalveluista ja -eduista. AKI-liitot on Akavan jäsen ja toimii yhteistyössä muita korkeakoulutettuja edustavien liittojen kanssa. Akiliitot.fi on kaikkien neljän liiton yhteinen verkkopalvelu, jossa jokaiselle liitolle on luotu oman brändin mukainen väriteema, omat navigaatiot, footerit ja ajankohtaissisällöt. Sivustolla on kirjautumista vaativaa sisältöä, jota näytetään vain jäsenille. Verkkopalveluun on tehty integraatio AKI-liittojen jäsenrekisteriin, josta tuodaan käyttäjät eri rooleineen verkkopalvelun puolelle. Jäsenroolien mukaan näytetään eri käyttäjille kuten luottamusmiehille ja […]

iTapsa

Tekijät: Markkinointitoimisto WDS Oy (suunnittelu), Pixels (tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

iTapsa on Suomen tunnetuin puhelinhuoltoketju, jonka tavoitteena on tehdä puhelimistamme pitkäikäisiä oli sitten kyseessä puhelinten huolto, kierrätys tai käyttöopastus – sekä ihmisten että ympäristön tähden. iTapsa palvelee verkkokaupan lisäksi asiakkaitaan ympäri Suomen 20 liikkeen voimin. Osana brändiuudistusta iTapsa halusi yhdistää erillisenä liiketoiminta-alueena alkaneen huollettujen puhelinten myyntiin pyhitetyn verkkokaupan yhteen pääsivustonsa alle, jotta verkkopalvelun käyttäjäkokemus on eheämpi ja palvelujen kehittäminen keskitetympää. Markkinointitoimisto WDS:n ohjaaman suunnitteluprosessin jälkeen pääsimme konsultoimaan ja muovaamaan toteutusta WooCommercelle sopivaksi, jonka avulla toteutimme joukon iTapsan toimintaa ja tilausten käsittelyprosessia sujuvoittavia […]

Tukiliiton sivustouudistus ja verkkokauppa

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kun Tukiliiton kanssa lähdettiin uudistamaan sivustoa vuonna 2017, oli lähtökohtana yhdistää viisi sivustoa, tiivistää sisältöjä ja jaotella sisällöt helposti saavutettaviksi kokonaisuuksiksi. Koska sivuston yhtenä pääkohderyhmänä on vammaiset, oli saavutettavuus/esteettömyys kaiken kaikkiaan keskeinen tavoite sivustoa suunnitellessa ja kehitettäessä. Tukiliitto on valtakunnallinen toimija, jonka jäseniä ovat paikalliset, alueelliset ja valtakunnalliset yhdistykset. Kun Tukiliiton kanssa lähdettiin uudistamaan sivustoa, oli lähtökohtana yhdistää viisi sivustoa, tiivistää sisältöjä ja jaotella sisällöt helposti saavutettaviksi kokonaisuuksiksi. Koska sivuston yhtenä pääkohderyhmänä on vammaiset, oli saavutettavuus/esteettömyys kaiken kaikkiaan keskeinen tavoite sivustoa suunnitellessa […]

eSignals-verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

eSignals on Haaga-Helia ammattikorkeakoulun verkkolehti, jossa korkeakoulun asiantuntijat pohtivat blogiteksteissään oman alansa ajankohtaisia ilmiöitä. eSignals tekee näkyväksi sen, mitä Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa opiskellaan, tutkitaan ja kehitetään. Lisäksi kerrotaan konkreettisesti siitä, millä tavoin ammattikorkeakoulu ja yritykset yhdessä kehittävät koulutusta ja ympäröivää yhteiskuntaa. Verkkolehti on oikeastaan julkaisuperhe, johon kuuluu sidosryhmämarkkinointiin tarkoitetun eSignalsin lisäksi ammatillisten yhteisöjen käyttöön suunnattu eSignals Pro, tieteellinen, vertaisarvioitu verkkojulkaisu eSignals Research sekä tutkimustyön tuloksista kertova Haaga-Helia Julkaisut. Verkkolehti toteutettiin Valun Mago Pro -verkkolehtituotteen pohjalle. Projektiin sisältyi asiakkaan ulkoasu-ohjeistuksen mukainen käyttöliittymä, tekninen toteutus […]

Merikeskus Vellamo

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Merikeskus Vellamossa avautui kesällä 2020 monivuotinen Kohtalona Ruotsinsalmi -näyttely, joka kertoo nykyisen Kotkan edustalla vuonna 1790 käydyn Itämeren merkittävimmän meritaistelun ja sen jälkeen rakennetun linnoituskaupungin tarinan ennennäkemättömällä tavalla. Osallistuimme näyttelyn järjestelyihin suunnittelemalla ja toteuttamalla joukon interaktiivisia, vierailijoita osallistavia web-sovelluksia, pääasiassa JavaScript-pohjaisen Reactin avulla hyödyntämällä WordPressin joustavaa sisällönhallintaa taustalla. Google Mapsin päälle rakennetulle interaktiiviselle hylkykartalle on piirretty tarkoin koordinaatein määritetyt sijainnit hylyille, joita on löydetty Ruotsinsalmen edustalta. Kuka Ruotsinsalmen hahmo olisit? -persoonallisuustestin myötä vierailijat pääsevät paremmin pureutumaan kiinnostaviin hahmoihin ja vaikuttajiin Ruotsinsalmen meritaistelujen […]

Kasvinsuojelututkinto verkossa -palvelu

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Berner on Suomen johtava brändituotteiden valmistaja jo vuodesta 1883. Berner on tunnettu erityisesti tuotteiden laadusta sekä kotimaisesta tuotekehityksestä ja tuotannosta. Viljelijän Berner -liiketoimintayksikkö toimii maanviljelijälle kasvinsuojelun ja kasvun kumppanina sekä tarjoaa kasvinsuojeluaineita, lannoitteita, siemeniä, viljelytarvikkeita ja niihin liittyvää palvelua ja neuvontaa. Maanviljelijät tarvitsevat TUKESin hyväksymän tutkintotodistuksen, niin kutsutun ruiskuttajan tutkinnon, käyttäessään, ostaessaan tai myydessään ammattikäyttöön Suomessa hyväksyttyjä kasvinsuojeluaineita tai biosidejä. Aiemmin tutkinnon suorittaminen vaati fyysistä läsnäoloa, sillä koe tehtiin paperilla. Berner valitsi Contrastin kumppanikseen toteuttamaan verkkopalvelun, jossa tutkinnon suorittaminen on mahdollista digitaalisesti. […]

Suomen elokuvasäätiö

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Aiempi Ses.fi-sivusto ei vastannut modernin verkkosivun edellytyksiä käyttökokemukseltaan eikä visuaaliselta ilmeeltään. Sivujen latausajat olivat pitkiä ja informaatiota oli vaikea löytää. Sivuston rakenne oli monimutkainen ja sen päivittäminen sekä tiedon selkeä esittäminen oli vaivalloista. Vastasimme uuden verkkopalvelun konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta, teknisestä toteutuksesta, laadunvarmistuksesta ja julkaisusta. Uudistusprojektin tavoitteena oli selkeä, ammattimainen ja helppokäyttöinen sivusto. Halusimme kaiken informaation olevan helposti käyttäjän löydettävissä, kun taas ylläpitopuolella halusimme helpottaa sivujen päivittäjien työtä. Uuden sivuston tavoitteena oli ennen kaikkea käyttäjän parempi palveleminen, joita ovat pääasiassa kansallisten elokuvatukien […]

Mafy

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Aiempi mafy.fi palveli kohderyhmiään rakenteestaan huolimatta, ei sen ansiosta. Sivustolla oli paljon hyvää sisältöä, mutta siltä puuttui selkeä hierarkia ja sisältöjen silmäily vei turhan paljon käyttäjän aikaa. Viestit vaativat kiteyttämistä erityisesti mobiilinäkymiä varten. Pitkien mobiilisivujen asettelu rikkoutui paikoitellen, minkä vuoksi lukeminen oli työlästä ja itse viesti hukkui tekstimassaan. Aiempi sivusto ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla myöskään sisällöntuottajien näkökulmasta, sillä tietoa oli syötettävä moneen eri paikkaan. Aiemmassa ratkaisussa Mafyn sivusto ja verkkokauppa olivat kaksi erillistä järjestelmää, ja yksi tavoitteistamme olikin sivuston ja verkkokaupan […]

Suomen Uusyrityskeskukset ry

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Uusyrityskeskukset ry:n päätavoite on tukea suomalaista yrittäjyyttä ja auttaa asiakkaita perustamaan mahdollisimman kannattavia yrityksiä. Redland valittiin parantamaan asiakaskokemusta sekä uudistamaan brändiä ja verkkopalvelua palvelumuotoilun keinoin. Projektin keskeisimpiä tavoitteita oli selvittää palvelun kriittisimmät kipukohdat ja tärkeimmät asiakastarpeet, jotta asiakkaita pystyttäisiin palvelemaan paremmin. Asiakasymmärryksen lisäämiseksi ja asiakaskokemuksen parantamiseksi tarvittiin kattavasti käyttäjätietoa. Tätä varten käynnistettiin palvelumuotoiluprosessi, jonka vaiheet olivat: tutkimustyö, brändin uudelleenmuotoilu ja verkkosivun määrittely. Näihin perustuen suunniteltiin täysin uudistettu verkkopalvelu sekä uusittu versio yrityksen perustamisoppaasta. Palvelumuotoilu aloitettiin kohderyhmähaastatteluilla ja avainsanatutkimuksella. Tutkimusvaihe eteni asiakasymmärrys- […]

Maaseudun Sivistysliitto

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Maaseudun Sivistysliitto on aikuiskoulutus- ja kulttuurijärjestö, joka tukee ihmisenä kasvua, luovuutta, aktiivista kansalaisyhteiskuntaa ja maaseudun elinvoimaa. Redandblue pääsi uudistamaan MSL:n brändin ja verkkopalvelut. Verkkosivustokokonaisuus koostuu neljän eri sivuston multisite-toteutuksesta (msl.fi, ajatuspajaalkio.fi, karhufestivaali.fi ja itetaide.fi). Palvelu konseptointiin yhteisissä työpajoissa, joiden pohjalta loimme sivustolle käyttöliittymäprototyypit ja visuaalisuuden. Toiminnallisuudet suunnittelimme WordPressin Gutenberg-lohkoiksi, joita voidaan hyödyntää kaikilla saman sivustokokonaisuuden eri alasivustoilla. MSL voi toteutuksen kautta luoda hallinnasta itse rajattoman määrän uusia verkkosivustoja, jotka käyttävät MSL:lle luotua custom-teemaa ja toiminnallisuuksia. Tapahtumia ja uutisia voidaan hakea multisiten eri […]

Reserviupseeriliitto – Verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Reserviupseeriliitto on GW:n pitkäaikaisimpia asiakkaita. Ensimmäinen sivustouudistus tämän perinteikkään yhdistyksen kanssa toteutettiin jo vuonna 2011, jonka jälkeen mukaan on mahtunut muutama saittiuudistus, erinäisiä sovelluksia ja jopa kevytmuotoinen visuaalisen identiteetin freesaus. Vuonna 2020 sivusto uudistettiin jo kolmannen kerran. Sivustokokonaisuuteen kuuluu pääsivuston lisäksi yli 300 jäsenyhdistyksen alasivustoa. Jäsenyhdistyksissä oli myös totuttu WordPressin käyttöön, joten uudistukset on täytynyt tehdä tasapainoillen: mahdollisimman paljon uutta, mutta niin, että jäsenyhdistykset tuntevat sivuston edelleen tutuksi ja osaavat yhä käyttää sitä. Kaikki uudistukset onkin tehty vahvasti käyttäjälähtöisyys edellä. RUL:n […]

Syöpäsäätiö.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Syöpäsäätiö.fi – Syöpätutkimuksen rahoittaja Syöpäsäätiö on Suomen merkittävin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja. Sen varoilla tarjotaan sairastuneille neuvonta- ja tukipalveluita sekä edistetään syövän ehkäisyä. Säätiö tukee rahallisilla avustuksilla heikkoon taloudelliseen tilanteeseen joutuneita syöpäpotilaita ja lapsisyöpäperheitä. Lahjoittamalla varat toimintaan Syöpäsäätiö saa varat toimintaansa yksinomaan lahjoituksista, jotka mahdollistavat tukitehtävien toteutumisen ja rahoittamisen. Säätiö tukee vuodessa noin miljoonalla eurolla maan kattavaa neuvontapalvelua sairastuneille ja heidän läheisilleen sekä jakaa taloudellista tukea vähävaraisille potilaille ja syöpälasten perheille. Eri tapoja lahjoittaa vain muutamalla klikkauksella Sivuston suunnittelun keskiössä oli lahjoittamisen mutkattomuus: […]

Kainuunliitto.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kainuun liitto vastaa maakunnan yleisestä aluekehittämisestä, maakuntakaavoituksesta ja edistää alueensa elinkeinoja EU-ohjelmien rahoitusviranomaisena. Kainuun liiton tehtävät liittyvät alueen suunnitelmalliseen kehittämiseen, edun ajamiseen ja viestintään. Kainuun liitto halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan kankeasta informaatio kanavasta aidosti saavutettavaksi ja helposti lähestyttäväksi sivustoksi. Lisäksi asiakas toivoi vahvaa visuaalisuutta. Sivuston suurimpana haasteena oli “Mitä sanotaan, missä sanotaan sekä miten sisältö järjestellään?” Käytimme asiakkaan kanssa paljon aikaa sivuston järjestyksen uudelleenrakentamiseen, jotta tiedon löytäminen olisi käyttäjälähtöistä, suoralinjaista ja järkevästi jäsenneltyä. Sivustosta rakennettiin helposti päivitettävä ja visuaalinen ilme uudistettiin tukemaan […]

Scanfil

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Scanfil Oyj on pörssiin listautunut teollisuuden sopimusvalmistaja, joka palvelee globaalisti teknologiateollisuutta. Scanfil halusi määrittää brändinsä ytimen uudelleen. Työ alkoi Scanfilin uuden viestinnän kärjen määrittämisellä. Brändiuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös uusi verkkopalvelu, joka on toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmälle. Verkkopalvelusta toivottiin modernia ja helppokäyttöistä niin verkkosivun käyttäjille kuin ylläpitäjillekin. Projektissa tehtiin klikkailtavat prototyypit sekä käyttöliittymä että visuaalisen suunnittelun vaiheissa. Teknisessä toteutuksessa on käytetty WordPressin Gutenberg-editoria. Verkkopalveluun integroitiin ulkoisia syötteitä, jotka tuovat kävijälle pörssitietoa ja ajankohtaisia uutisia ja tiedotteita osakekaupoista.

Hivpoint

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hivpoint edistää terveyttä, hyvinvointia ja yhdenvertaisuuden toteutumista heille, joita hiv on koskettanut eniten. Hivpoint ennaltaehkäisee uusia hiv-tartuntoja ja tukee sekä hiv-tartunnan saaneita ja hivistä huolestuneita tarjoamalla testaus-, tuki- ja neuvontapalveluita hiviin ja seksuaaliterveyteen liittyen. Hiv-säätiön projekti käynnistyi tarpeesta yhdistää kolme Hiv-säätiön ylläpitämää verkkosivustoa – miestenkesken.fi, justwearit ja hivpoint.fi, yhdeksi hivpoint.fi -sivustoksi. Uudistuksen tavoitteena oli luoda saavutettava, selkeä ja näyttävä yhtenäinen sisältörikas sivusto, jossa on panostettu erityisesti sisällön helppoon löydettävyyteen ja navigointiin. Visuaalisen suunnittelun pohjana käytettiin Hivpointin brändiohjeistusta. Vaikka sivuston yleisilmeestä haluttiin ennen […]

Larunpyörän verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Larunpyörä on yksi Suomen johtavia polkupyörien ja varusteiden vähittäismyyjiä. Larunpyörän asiantunteva ja intohimoisesti pyöräilyä harrastava henkilöstö palvelee asiakkaitaan kaikissa pyöräilyyn liittyvissä asioissa. Larunpyörän verkkokauppa erottuu muista toimijoista huippunopeilla toimituksilla, laajalla pyörä- ja varustevalikoimalla sekä asiantuntevalla palvelulla. Larunpyörä valitsi Contrastin kumppanikseen vastaamaan verkkokaupan kokonaisvaltaisesta uudistuksesta. Projektin tavoitteina oli panostaa ennen kaikkea hakukoneoptimoinnin tehostamiseen, selkeään rakenteeseen sekä helppoon navigoitavuuteen lähes neljänsadan tuotekategorian välillä. Verkkokaupasta luotiin vauhdikas, raikas ja helposti navigoitava kokonaisuus, jossa asiakkaita palvelee tehokas hakutoiminto ja tyylikkäät visuaaliset yksityiskohdat. Verkkokauppa toteutettiin räätälöidysti WooCommercen […]

TSR & ELSITE -yrityksen sivusto

Tekijä: Web-veistämö
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

EL & Site Oy ja TSR Group fuusioituvat kesällä 2021. Palveluihin lukeutuvat laadukkaiden sähkökeskusten maahantuonti ja myynti sekä kokonaisvaltaiset sähköistys- ja valaistussuunnittelun palvelut, työmaan ÄLY IoT-ratkaisut ja työmaakaluston käyttöastetta parantavat takaisinostopalvelut. Pääsimme suunnittelemaan ja toteuttamaan yritykselle myyntiin ja tuote-esittelyihin uuden verkkosivuston. Tehtävämme oli myös parantaa palvelun hakukonelöydettävyyttä sekä sivuston konversiota edellisestä versiosta analytiikkaan pohjautuen. Verkkosivusto toteutettiin WordPressin verkkokauppasovelluksella WooCommercella. Osallistuimme myös sivuston määrittelyyn ja konseptointiin. Monitoimittajaverkossa yhteistyö mm. sisältömarkkinoinnin vastaavan ja myyntiorganisaation kesken sujui hyvin, koska ketterä projektimalli jousti hyvin projektin aikana […]

Ammattilaisen kädenjälki – verkkokurssikokonaisuus

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ammattilaisen kädenjälki on laaja kokonaisuus, joka toteutettiin useassa vaiheessa. Verkkohankkeen ensimmäisessä vaiheessa luotiin WordPress-pohjainen sivusto, joka sisälsi kestävästä kehityksestä, kierrättämisestä ja kiertotaloudesta kertovat tieto-osiot ammattilaisille, yrityksille ja oppilaitoksille. Niiden tarkoituksena oli innostaa, opettaa ja osallistaa kohderyhmiä vastuullisuuden osa-alueilla, sekä tarjota koulutusta, joka tässä vaiheessa toteutettiin lähiopetuksena. Verkkopalvelun toisessa kehitysvaiheessa sivustolla julkaistiin oppilaitoksille suunnattu videokilpailu, jossa tehtävänä oli videon välityksellä kertoa kuinka osallistuja aikoi toteuttaa kestävää kehitystä tulevassa ammatissaan. Videokilpailua varten sivustolle perustettiin oma osio, jossa videokilpailun tausta, säännöt, tuomarit ja kilpailutyöt esiteltiin. […]

Suomen Psykologiliitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Psykologiliitto on psykologien ammattijärjestö. Psykologiliitto edistää jäsentensä palkka- ja ammatillisia etuja sekä työllisyyttä. Liitto pyrkii myös vaikuttamaan psykologeja ja mielenterveyttä koskevaan yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja lainsäädäntöön. Liiton jäsenmäärä on noin 7500. Sivustouudistuksen tavoitteena oli tarjota selkeät ja informatiiviset sivut jäsenten käyttöön sekä palvella kattavasti myös muita psykologin asiantuntemuksesta kiinnostuneita. Julkisen sivuston lisäksi toteutettiin kirjautumisen takana oleva jäsenalue, jota varten tehtiin integrointi jäsentietojärjestelmään. Jäsenalueelle on koottu erityisesti jäsenille räätälöityä ja ammattia koskevaa sisältöä. Palveluun on toteutettu myös laaja psykologihaku, jossa psykologeja on haettavissa […]

Kotkan kaupunki

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kotka.fi verkkopalvelun kokonaisuudistuksessa suunnittelimme palvelun visuaalisen ilmeen ja käyttöliittymän sekä sisältörakenteen ja teimme teknisen toteutuksen. Lisäksi järjestimme Kotkan sisällöntuottajille hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon koulutuksen. Verkkosivuston tekninen toteutus tehtiin WordPress-alustalle ja se sisälsi räätälöidyt integraatiot Suomi.fi-palvelutietovarantoon (PTV) mistä haetaan kaikki kaupungin palvelut ja palvelupaikat sivustolla esitettäväksi, Fonecta Totaali -yhteystietopalveluun mistä haetaan kaupungin henkilöstön yhteystiedot, Kotkan kaupungin Active Directoryyn (SSO) ja Kymenlaaksonyt.fi tapahtumakalenteriin. Avidlyn vastuulle kuuluu lisäksi palvelun ylläpito sekä jatkokehitys.

Suomen Autoteknillinen Liitto (SATL)

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomen Autoteknillinen Liitto (SATL) on autoalan ammattilaisten ja asiantuntijoiden yhteistyö- ja koulutusjärjestö. Projekti oli kokonaisuudistus määrittelystä alkaen. Suunnittelimme käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen, toteutimme WordPress multisite-sivuston missä liiton 37 paikallisyhdistyksellä on omat alisivustonsa, oppimisympäristön ja verkkokaupan verkkokursseille, tapahtumille ja ja liiton tuotteille. Palveluun toteutettiin SSO-kirjautuminen integroimalla se liiton jäsen-extranet-järjestelmään. Verkkokauppa toteutettiin WooCommerce-lisäosalla ja jäsenille luotiin mahdollisuus tilata kaupasta tuotteita jäsenhinnoin. Verkkokurssiominaisuudet toteutettiin LearnDash-lisäosalla.

Maailma kylässä -festivaali

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Fingon Maailma kylässä on ilmainen kaupunkifestivaali, joka järjestetään vuosittain toukokuun lopussa Helsingissä ja johon osallistuu viikonlopun aikana parhaimmillaan lähes 100 000 kävijää. Näin myös festivaalin verkkosivustolla on lyhyellä aikavälillä paljon käyttäjiä. Aiempi sivusto toimi Drupal-alustalla ja projektissa palvelun visuaalinen ilme uudistettiin ja tekninen toteutus tehtiin WordPress-multisite ratkaisua käyttäen kolmena eri kieliversiona. Pääsivuston yhteyteen toteutettiin erillinen näytteilleasettajien ilmoittautumislomake-sivusto registration.maailmakylassa.fi, johon rakennettiin räätälöity integraatio tietojen tuomiseksi Microsoft Dynamicsiin. Pääsivustoon taas tehtiin integraatio minkä avulla näytteilleasettajien valikoidut tiedot tuodaan Dynamicsista julkisiin näkymiin. Julkaisun jälkeen sivuston […]

Ehyt ry.

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry toimii koko maassa ja koko väestön parissa terveiden elämäntapojen edistämiseksi. Alkoholiin, tupakkaan ja huumeisiin liittyvän ehkäisevän työn ohella EHYT ry ehkäisee pelaamisesta syntyviä haittoja. Redandblue pääsi uudistamaan Ehyt ry:n verkkopalvelun ja rakentamaan verkkopalvelun yhteyteen verkkokauppana toimivan materiaalipankin WooCommercella. Sivustolla on paljon sisältöä erilaisille kohderyhmille. Uutisten, blogien ja materiaaipankin lisäksi sivusolla on mm. tapahtumakalenteri ja lahjoitusverkkokauppa. Osallistuimme sivuston palvelumuotoiluun ja konseptointiin, suunnittelimme käyttöliittymäprototyypit ja sivuston visuaalisuuden. Tekninen toteutus on rakennettu WordPressin ja WooCommercen päälle. Sivustolla on käytössä myös kaksi […]

Marine

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen monipuolisin kone- ja veneliike Marine on pitkäaikainen alan konkari, joka on toiminut vuoden 2002 alusta saakka. Tänä päivänä yritys on Suomen monipuolisin kone- ja veneliike. Marinen kotikaupunki on Jyväskylässä, keskellä Suomea, hyvien kulkuyhteyksien varrella. Marine tarjoaa laajan valikoiman tuotteita kesään ja talveen, säilytys- ja huoltopalvelut sekä varusteet vapaa-ajanharrastuksiin ja kovan luokan ammattilaisille. Asiakkaina harrastajien lisäksi ovat niin safarin pitäjät ja laskettelukeskukset kuin puolustusvoimat ja poliisi. Brändiuudistus ja uudet verkkosivut Visual Friday vastasi Marinen brändiuudistuksesta, jonka pohjalta Trimedia loi visuaalisen ulkoasun uudelle […]

Zadaa.co verkkokauppa

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Zadaa on Pohjois-Euroopan suurin secondhand-vaatteiden markkinapaikka, jossa on myynnissä yli neljännesmiljoona tuotetta. Toteutimme markkinapaikka-sovelluksesta WordPress-sivustoversion. Tavoitteena on ohjata asiakkaita yhä paremmin palvelun pariin massiivisesti kasvavan hakukonenäkyvyyden avulla. Samalla on tärkeää tarjota sivustolla laadukkaita tuotteita ja ohjata asiakkaat Zadaa-sovellukseen. Sivusto toteutettiin asiakkaan toimittaman layoutin mukaan. WordPressiin tuotiin Zadaan sovelluksessa olevat tuotteet ja ne julkaistiin kuudella eri kielellä. Kaikki kieliversiot huomioiden tuotteiden yhteenlaskettu lukumäärä nousi peräti 1,5 miljoonaan. Tuotteiden ajantasaista esittelyä varten rakensimme integraation Zadaan tuotetietokantaan, josta haetaan uudet ja päivitetyt tuotetiedot, keskimäärin noin […]

Solera Finland Oy – Viinilinna.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Viinilinna on Solera Finlandin kuluttajille suunnattu viestintäkanava. Solera Finland on osa pohjoismaista Solera Beverage Groupia, joka on yksi johtavista alkoholin maahantuojista markkinallamme. Solera luotti Into-Digitalin käsiin verkkosivu-uudistuksensa suunnittelun ja toteutuksen. Uudistuksen tavoitteina oli vahvistaa Viinilinna-brändiä upealla kuvituksella, mahdollistaa vaivaton sisällönhallinta ja toisaalta luoda salamannopea tuotekatalogi Solera Finlandin tuotteille. Uusi verkkopalvelu ei näytä käyttäjälle kovinkaan monimutkaiselta vaan pääosin yksinkertaiselta ja saumattomasti toimivalta. Verkkopalveluun on kuitenkin rakennettu räätälöity integraatio Soleran Product Information Management (PIM) -järjestelmään. Lisäksi sivuston modulaarinen toteutus on viety erittäin pitkälle – […]

Clous.fi

Tekijä: JCO Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Clous on vuonna 2020 perustettu kiinteistöjen myyntipalveluyritys, joka tarjoaa uuden, entistä edullisemman ja turvallisemman tavan käydä asuntokauppaa ilman välikäsiä verkkoalustan kautta. Clousin perustajalla ja toimistusjohtajalla Säde Laurilalla oli selvä visio jolle tarvittiin toteuttaja. JCO otti haasteen vastaan. Vasta perustettuna yrityksenä Clous tarvitsi teknisen palvelualustan lisäksi yritystunnuksen ja graafisen ilmeen, joten niistä aloitettiin. Yritystunnuksesta haluttiin yksinkertainen, helposti tunnistettava ja toimialaan liittyvä. Yrityksen slogan, “Close your deal with Clous”, inspiroi ottamaan tunnukseen mukaan ajatuksen avaamisesta ja sulkemisesta. Lopputulos oli paitsi yksinkertainen ja tyylikäs, myös […]

Pohjolan Voima

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Pohjolan Voima on energiakonserni, joka tuottaa sähköä ja lämpöä asiakkailleen omakustannushintaan. Pohjolan Voiman asiakkaita ovat sen osakkaat, laaja joukko suomalaisia teollisuus- ja energiayrityksiä. Pohjolan Voiman osuus Suomessa tuotetusta sähköstä on lähes 20%. Pohjolan Voima halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan tukemaan päivitettyä konsernistrategiaa viestinnällisesti ja visuaalisesti. Tavoitteena oli moderni, käyttäjäystävällinen, helposti päivitettävä ja someviestintää sekä vuorovaikutusta tukeva verkkosivusto. Tärkeänä kriteerinä olivat myös korkea tekninen tietoturva ja sivuston käytettävyys​. Julkaisujärjestelmä vaihtui Uudistuksessa aikaisemmin Valun Base-järjestelmän päällä pyörinyt sivusto uudistettiin WordPressille. Sivuston ylläpitäjien käyttöön suunniteltiin kattava […]

Meira.fi

Tekijä: Miltton Digital
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Meiran vanha verkkosivusto oli paisunut vuosien aikana ’epäselväksi sokkeloksi’, lyhyiden alasivujen paisuttamaksi kokonaisuudeksi, josta käyttäjän oli vaikea löytää tahtomaansa. Monitasoinen navigaatio, sekavat ja umpikujia käyttäjän polulle muodostaneet sisältösivut olivat vain muutamia sivuston haasteista. Sisällöistä oli myös vaikea antaa prioriteettia liiketoiminnan kannalta relevanteille alueille, kuten eri mausteille ja kahvibrändeille. Vanha sivusto oli myös työläs ylläpitää ja sitä oli vaikea käyttää markkinoinnin kotipesänä – yksi sivustouudistuksen päätavoitteista. Uudistuksen lähtökohdaksi otettiin kaiken turhan karsiminen. Samalla kun sisältöä karsittiin, piti tunnistetut prio-sisällöt nostaa vahvasti (mutta keskenään […]

Offistore verkkokauppa

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kiertotalous ei ole pelkkää puhetta Offistoren verkkokauppa myy uusia ja käytettyjä toimistokalusteita. Verkkokaupan liikeideana on myydä ja toimittaa käytetyt toimistokalusteet edullisesti takaisin kiertoon, jotta ne saavat palvella mahdollisimman pitkäikäisesti. Asiakas voi myös palauttaa tuotteet Offistorelle, kun niitä ei enää tarvitse – kalusteista maksetaan kunnon mukaan. Hyväkuntoiset palautetaan takaisin käyttöön ja loppuunkäytetyt kierrätetään. Offistoren verkkokauppa toteutettiin Automatik-verkkokauppaohjelmalla ja muu sivusto WordPress-julkaisujärjestelmällä. Ulkoasun suunnitteli tamperelainen Villivisio ja teknisestä toteutuksesta vastasi Trimedia. Asiakas voi ostaa toivomansa kuntoluokan tuotteen Verkkokauppaan saavuttaessa valittavana on useita eri kuntoluokkia […]

Järvi-Suomen Energia

Tekijä: Paper Planes Oy (suunnittelu, sisällöt, tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme sivustouudistuksen sähkönjakeluyhtiö Järvi-Suomen Energialle vuoden 2020 alussa. Uudistuksessa kankeasta informaatiokanavasta tehtiin aidosti saavutettava palvelualusta. Järvi-Suomen Energian palaute kuului: ”Projektilla on rytmiikkansa – me tanssimme samaan tahtiin”. Sivusto rakennettiin WordPressin päälle käyttäen Gutenberg-editoria, joka mahdollistaa sivujen rakentamisen modulaarisesti ja tarjoaa hallintanäkymän esikatseluineen. Toteutimme sivustolle ennustavan haun, joka kattaa myös PDF- ja Word-tiedostot. Uudistimme informaatioarkkitehtuurin ja navigoinnin, ja myös sisältöjä muokattiin ohjaavammiksi, jotta kävijät löytävät itselleen relevantit sisällöt selkeiden polkujen kautta. Saavutettavuus oli projektissa niin teknisten ratkaisujen, sisältöjen kuin visuaalisen ilmeenkin avainsana. Erityistä […]

Haminan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Hamina toteutti edellisen verkkopalvelu-uudistuksensa Valun kanssa ja hyväksi koettua yhteistyötä haluttiin nyt jatkaa. Uudistuksen kimmokkeena oli toimintaympäristön muutos. Haminan kaupungin vastuulla olleet sote-palvelut siirtyivät vuoden 2019 alusta Kymsoten vastuulle. Tästä johtuen Haminan sivustojen rooli on muuttunut enemmän kaupunkimarkkinointityyppiseksi. Sivuston sisältö pysyi pitkälti samana, mutta sen rakenne uusittiin täysin. Valu osallistui rakenteen suunnitteluun ja yhdessä asiakkaan kanssa ideoitiin mm. porttisivu. Valu toteutti uudistuksessa myös visuaalisen suunnittelun sekä teknisen toteutuksen. Näyttävältä porttisivulta kohderyhmien alasivustoille Hamina halusi erottua positiivisena edelläkävijänä muista kaupungeista selvästi erottuvalla verkkosivustolla. […]

Eläketurvakeskus

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Eläketurvakeskus (ETK) on lakisääteinen työeläketurvan kehittäjä, asiantuntija ja yhteisten palvelujen tuottaja. ETK:n asiantuntemusta hyödyntävät sekä yksityisen että julkisen puolen työeläkelaitokset, sosiaaliturvan ja -vakuutuksen hoitajat ja viranomaiset, päätöksentekijät, tutkimus- ja koulutusinstituutiot, vakuutetut, vakuutuksenottajat ja media. Eläketurvakeskuksen verkkopalvelu oli tullut teknisiltä ominaisuuksiltaan tiensä päähän ja koko sivusto uudistettiin sekä teknisesti että visuaalisesti. Valu toteutti konseptointityöpajan, jonka jälkeen graafinen suunnittelu tehtiin yhteistyössä ETK:n graafikon ja Valun asiantuntijoiden kanssa. Tekninen toteutus oli kokonaan Valun vastuulla ja Valu huolehti myös järjestelmäkoulutuksesta sekä ylläpito-, tuki- ja jatkokehityspalveluista. Huomio […]

Koulukoulu.fi

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Koulukoulu rakentaa siltaa kodin ja koulun välille. Koulukoulu on maksuton verkkokurssi tämän päivän peruskoulusta, tämän päivän peruskoululaisten huoltajille. Enemmän jaettua ymmärrystä, entistä parempaa yhteistyötä. Lasten vuoksi. Päätettiin toteuttaa verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen tietoa tämän päivän peruskoulusta niin, ettei käyttäjä koe oppikokonaisuutta puuduttavana ja siksi jätä verkkokurssia kesken. Tärkeän asian välittämistä lähdettiin ratkomaan saumattomalla käyttökokemuksella, joka mahdollistaa kurssin suorittamisen missä tahansa, millä päätelaitteella tahansa, milloin tahansa ja kuinka monessa osassa tahansa. Koulukoulu-verkkopalvelu on rakennettu mikropalveluarkkitehtuuria hyödyntämällä. Koulukoulun sisällönhallinta, käyttäjähallinta ja käyttöliittymä ovat kaikki […]

Kotikatu

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet kiinteistöpalveluyritys Kotikadun verkkosivuston. Verkkosivusto palvelee yrityksen asiakkaina olevia taloyhtiöitä, niiden asukkaita ja yritysasiakkaita. Sivusto toimii myös tiedotuskanavana ja uusasiakashankinnan välineenä. Suurin osa sivuston liikenteestä tulee huollettavien kiinteistöjen asukeilta, jotka etsivät huoltoyksikkönsä yhteystietoja ja jättävät muutto- ja vikailmoituksia. Sivuston käyttäjäpolut ovat suunniteltu niin, että näiden toimintojen löytäminen on mahdollisimman helppoa. Sivustoa on hakusanaoptimoitu uusasiakashankinnan tarpeisiin. Orgaanista näkyvyyttä on haettu paikkakunta-, kaupunki- ja kaupunginosakohtaisille ”kiinteistönhuolto”-hakusanoille. Sivuston julkaisualustana toimii WordPress. Kielilaajennoksena on käytössä Polylang. Kaikki sivuston lomakkeet ovat integroituna Salesforceen.

Likes verkkopalvelun uudistus

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Likes, eli Liikunnan ja kansanterveyden edistämissäätiö, saavutti toiminnassaan kunnioitettavan 50 vuoden virstanpylvään ja sen tiimoilta toteutettiin myös brändiuudistus. Tämän työn tuloksena syntynyt uusi ilme jalkautettiin ensimmäisenä uudistuvalle verkkosivustolle. Likesin tavoitteena on saada suomalaiset liikkumaan enemmän ja näin kohentaa kansalaisten terveyttä ja elämänlaatua. Tämä tapahtuu sekä tutkimuksen, tiedonvälittämisen että erilaisten ohjelmien avulla. Nämä tuli saada jäsennettyä uudelle verkkosivustolle Likesin keskeisimpiä sidosryhmiä tehokkaasti palvelevalla tavalla. Sivuston tuli myös tehdä tutuksi Likesin tehtävää ja brändiä helppotajuisella tavalla sekä päättäjille, suurelle yleisölle kuin myös työnhakijoille. Sivusto […]

Kemi

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kemin kaupungin syksyllä 2018 uusitun brändin myötä tuli ajankohtaiseksi uusia myös kaupungin verkkosivut. Valun toimittamaan verkkopalvelu-uudistuksen kuuluivat konseptointi, visuaalinen suunnittelu ja tekninen toteutus. Sivustollaan Kemin kaupunki haluaa korostaa sujuvaa arkea, käytännöllisyyttä ja kansalaisen palvelemista organisaatiolähtöisyyden sijaan. Sivustolla pyritään välittämään mielikuvaa aktiivisesta, vastuullisesti vihreästä ja kehittyvästä kaupungista. Sivustolla haluttiin välttää kuvapankkikuvia ja tuoda esille tuoreesti kaupunkia ja sen ihmisiä. Paikallisen valokuvaajan Nina Suden sivustoa varten ottamat valokuvat tuovatkin raikkaasti ja lämpimästi esille kaupunkilaisia ja kaupungin työntekijöitä. Aiemmalla sivustolla oli hyvin paljon päivittäjiä ja […]

Europicnic.fi-verkkokauppa

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Picnic Yhtiöiden Europicnicille uuden verkkopalvelun, jossa yhdistyy yrityksen verkkosivut ja verkkokauppa. Asiakkaille virtuaaliset ovet avautuivat huhtikuussa 2020. Julkaisujärjestelmänä toimii WordPress yhdessä WooCommercen kanssa. Avainroolissa hankkeessa oli verkkokaupan määrittely: miten tuotteita voi selata ja hakea, miten ostopolku toimii ja miten käyttäjiä hallitaan. Ennen toteutusta oli myös tutkittava integraatiot verkkopalvelun ulkopuolisiin järjestelmiin, jotta data liikkuisi sukkelasti ja manuaalisesta tietojen päivittämisestä eri alustoille voisi luopua. ”Meillä oli paljon standardista poikkeavia toiveita ja vaatimuksia. Useimpiin näihin löytyi ratkaisu, jos ei suoraan hyllyltä, […]