Admicom -verkkosivuston uudistus

Tekijä: Aava&Bang Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Aava & Bangin ja Admicomin yhteistyö on pitänyt sisällään verkkopalvelu-uudistuksen ja digitaalisen myyntikanavan rakentamisen, video- ja valokuvaustuotannot sekä sisältö- ja digimarkkinoinnin yhteistyötä.

“Meillä oli aika pitkä lista siitä, mitä kaikkea haluamme saada lopputuloksena aikaan. Te ymmärsitte meidän tarpeet ja olimme heti samalla aaltopituudella”, kertoo Admicomin markkinointijohtaja Jenni Renko.

Aava & Bang vastasi sivuston käsikirjoituksesta, visuaalisesta suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Admicomin päävastuulla oli sivuston sisältöjen rakentaminen sekä oman kohderyhmä- ja liiketoimintaymmärryksensä tuominen yhteiseen suunnittelupöytään. Sisällöissä hyödynnettiin vanhaa sivustoa sekä tuotettiin uutta. Aava & Bang toimi sparraajana ja auttoi sisältöjen viennissä uudelle sivustolle. Suunnittelua, ideointia ja kehittämistä tehtiin tiiviisti yhteistyössä koko projektin ajan.

“Oli tärkeää lähteä heti alussa sisältö ja kohderyhmä edellä, eikä hypätä perä edellä suoraan tekniseen päätyyn. Ensin piti keskustella siitä, mitä me ylipäätänsä tehdään, ketkä meidän asiakkaat on ja mitä he tarvitsevat. Suunnittelun lähtökohdat olivat mielestäni oikeat”, Jenni kertoo projektin etenemisestä.

Projektin lopputuloksena syntyi uudistunut verkkosivusto, jossa eri toimialojen kohderyhmät ja ostopolut on huomioitu. Sisältö on helpommin saavutettavissa, eivätkä uudet julkaisut huku enää vanhojen sekaan. Uuden kuvamaailman myötä sivustolle saatiin lisättyä inhimillisyyttä, ja voit nähdä Admicom Mikon seikkailemassa ympäri sivustoa.

Toinen projektin tärkeä lopputuotos on kartoitustyökalu, joka löytyy uudistetulta verkkosivulta. Kartoitustyökalun avulla asiakas voi itse kartoittaa oman yrityksen tarpeet ja tilata Adminet Lite -ohjelmiston siltä istumalta. Vaihtoehtoisesti hän voi jättää tietonsa ja odottaa myyjän yhteydenottoa. Näin asiakkaan ei tarvitse käydä läpi pitkiä prosesseja ja asioinnin voi hoitaa missä ja milloin vain. Työkalu säästää myös myyjien aikaa helpottaen työn priorisointia.

“Teidän osaamisen näkee siinä, että pystytte lennosta ideoimaan täysin uutta vanhan tai jo suunnitellun päälle! Rauhallinen fiilis ollut koko projektin ajan. Ei ole tarvinnut ahdistua ja stressaantua kun tietää, että homma toimii”, kiteyttää Admicomin markkinointikoordinaattori Laura Kauppinen.

Jätä kommentti