Tapahtumakatsaus Suomen digimedia-alaan, vko 43
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Palvelukseen halutaan: Verkkokauppamyyjä.
Muutamia poimintoja viikolla 43 alaa puhuttaneista jutuista.
- Sakara Records avasi virtuaalisen vaatekaupan Aapeliin*. Avatarit voivat nyt ostaa itselleen metallimusiikkihenkisiä vaatteita. Toimitusjohtaja Inka Meron kommentti: “Bändifanitus toimii erittäin hyvin Aapelissa. Peliyhteisössämme virtuaalihahmoilla ja niiden vaatteilla ilmaistaan persoonallisuutta aivan kuten verkon ulkopuolisessa elämässäkin, joten bändipaitojen tuominen Aapelin käyttäjille uudeksi ilmaisukeinoksi on luontevaa jatkoa hahmojen personoinnille“.
- Ryhdistäytynyt Rekaksois kertoo digimedia-alan järjestösuunnitelmista*. Touhussa mukana Pleasen* lisäksi ainakin 2ndhead*, Frantic, Morning*, Nitro, Satama*, Shandy*, Tietotalo ja Valve. Järjestäytymisen taustalla varmasti monelle tuttu ongelma: “Monen asiakkaan on edelleen helpompi tehdä päätös 150 000 euron tv-kampanjasta kuin 10 000 euron verkkokampanjasta“.
- Suomen digialan tilanteesta ansiokkaasti raportoivat Contentbusiness.fi* ja Learningbusiness.fi* ovat päättäneet yhdistää voimat ja tulevat jatkossa näkymään yhteisellä digibusiness.fi -domainilla.
- UPM Forest Life valittiin ainoana suomalaistyönä London International Awardsien finaaliin*, Digital Media -sarjaan. Valven suunnittelema ja toteuttama komea flash-teos on jokaiselle alan ammattilaiselle varmasti tutustumisen arvoinen kokonaisuus. Vastaavantyyppistä ympäristöviestintää näkisi mielellään monilta muiltakin UPM:n tyyppisiltä organisaatioilta.
Muutamia huomionarvoisia Rekaksoisin liukuhihnalta poimittuja julkistuksia:
- OP-Pohjola, kampanja*, tekijänä Aisti* & Taivas
- Hans Välimäki*, tekijänä Crasman
- Oulun Seudun ammattiopisto, tekijänä Mainonnan Työmaa
Alan työpaikkatarjonta on myös vilkastunut syksyn aikana ja tästä on todisteena Vierityspalkin avoimet työpaikat -sivulta* poimitut löydöt viimeisen viikon-parin ajalta. Erikoisosaajia haetaan paljon ja monissa paikoissa vaaditaan tarkkaa erikoistumista niin taitojen kuin toimialankin osalta.
28.10.2007
- Konseptipäällikkö, OP-Pohjola, Sähköiset kanavat*
- Kehityspäällikkö, OP-Pohjola, Sähköiset kanavat*
- Markkinointipäällikkö, dna Nettikauppa*
- Myyntipäällikkö, dna Nettikauppa*
- Tiedottaja, Työterveyslaitoksen verkkotoimitus*
27.10.2007
- Verkkopäätoimittaja, Tekes*
- Webmaster, City-lehti / ii2.org*
- Media Strategist, Satama*
- Web-AD, Oulu*
- PHP- ja Java-kehittäjiä, Keltainen Pörssi & Huuto.net *
- PHP/MySQL-ohjelmoija, Poutapilvi, Turku*
- Flash Developer, EGET*
- Käyttöliittymäsuunnittelija, Alma Media*
- Ohjelmistosuunnittelija (.Net), Weppihiiri*
- Sovellussuunnittelija, Alma Media*
21.10.2007
- Web Communications Specialist, KONE*
- Käyttöliittymäohjelmoija, Satama*
- Asiakaspalvelukoordinaattori, Satama*
- Palvelupäällikkö, Satama*
- Projektipäällikkö, Satama*
- Konseptisuunnittelija, Satama*
- Konsultti (hakukonemainonta ja hakukoneoptimointi), Satama*
- Käyttöliittymäsuunnittelija, Ixonos*
- Project Manager, TietoEnator*
- OpenText Livelink Specialists, TietoEnator*
- Enterprise Content Management Consultants, TietoEnator*
- Projektipäällikkö, Innofactor*
- Kouluttaja, Innofactor*
- Ohjelmistosuunnittelija (.Net, C#, SQL), Innofactor*
1 kommentti “Tapahtumakatsaus Suomen digimedia-alaan, vko 43”
Kommentointi on suljettu.
Anonyymi
“Muutamia huomionarvoisia Rekaksoisin liukuhihnalta poimittuja julkistuksia:”
Perusteluja, kiitos.