Marketing Technology Specialist
Olet Markkinoinnin teknologioiden (MarTech) ammattilainen ja kaipaat uusia haasteita?
Meillä on uusi positio avoinna Sanoma B2B teknologia tiimiimme markkinoinnin tehostamisen spesialistille jolla myös teknologiataustaa ja ratkaisukeskeinen ote.
Toimit tiiviissä yhteistyössä Sanoma B2B liiketoiminnan markkinointitiimin kanssa ja pääset osaksi mielenkiintoisia hankkeita, joissa jatkokehitämme mm. jakeluamme, sisältöjemme tehokkuutta, ostokanaviemme sekä myyntiä edistäviä ratkaisuja.
Mediamyynnin teknologiatiimissämme kehitämme digitaalisen alustan ratkaisuja, joilla mahdollistetaan yritysmyynnin palvelut asiakkaillemme modernien itsepalvelu- ja API-kanavien kautta. Digitaaliset alustat kytkeytyvät moderneihin SaaS taustajärjestelmiin (esim. markkinoinnin automaation alustat, CMS alustat). Töitä teemme hybrid-mallilla osittain Helsingissä Sanomatalolla ja etänä.
Roolin keskeiset tehtävät:
– Sanoma B2B markkinoinnin teknologioiden ja näiden integraatioiden kehittäminen mm. markkinoinninautomaation arkkitehtuurin ja flywheelin seuraavat askeleet, markkinoinnin tapahtumien hallinnan ratkaisut,
– Jakelun, sisällöntuotannon ja käyttäjäkokemuksen työkalujen suunnittelu ja implementointi
– Teknologioiden raportointi- ja analysointityökalujen kehittäminen
– Teknologioiden ja CRM integrointien kehittäminen ja näiden linkitys ostokanavien puolelle ja analytiikkaratkaisuihin
– Liiketoiminnan rajapinnassa toimiminen ja teknisten ratkaisujen etsiminen liiketoiminnan tavoitteisiin
– Teknisenä tukena toimiminen markkinoinnin alueen liiketoimintojen suuntaan mkl. pienkehitys ja tekniset tukitarpeet
– SaaS ja toimittajayhteistyö roadmapin kehityksen ja tuotannon toimivuuden varmistamiseksi
– Markkinoinnin ratkaisuiden kehitysten testaus yhdessä liiketoiminnan kanssa
– Markkinoinnin ratkaisuiden tuotannon tukitikettien/pienparannusten hallinta ja ratkominen oikealla prioriteetilla yhteistyössä SaaS toimittajaverkoston ja tiimin palvelupäällikkö-roolin kanssa
– Tekninen Data Steward roolivastuu MarTech alueella
– Tehtävässä menestymisen kannalta on tärkeitä tietoja ja taitoja ovat:
– Aiempi kokemus MarTech alueelta ja ymmärrys liiketoimintaprosesseista markkinoinnin alueella
– Kokemusta/näkemystä analytiikka- ja raportointityökalujen käytöstä, muokkaamisesta ja luomisesta
– Riittävän tekninen tausta peruskonfigurointeihin ja markkinoinnin vision tukemiseen teknisen suunnittelun kautta (konfigurointi-/scriptaustaidot, CMS templatejen kehittämisen taito esim. Contenful/Drupal/Optimizely)
– Kiinnostus ja kyky ottaa haltuun uusia teknologioita
– Vastuunotto – ratkaisut laadullisesti liiketoiminnan ja asiakkaiden odotusten mukaista
– Tiimityöskentelijä, hyvä yhteistyökyky sidosryhmien kanssa (liiketoiminta, tekninen tiimi, toimittajat)
– Priorisointitaitoja ja rohkeutta tarttua vaativiin haasteisiin.
– Itsenäinen kyky kehittää ja ratkaista liiketoiminnan tarpeita ja tuotannon tukitikettejä
– Sujuva suomen- ja englannin kielen osaaminen
Seuraavista on hyötyä tehtävässä tai ainakin pääset kehittymään näillä osa-alueilla:
– Media-alan tunteminen
– Salesforce Marketing Cloud (SaaS) tai Marketo (Adobe) -kokemus
– Salesforce Sales Cloud CRM -kokemus
– Sanoma ja tämä monipuolinen tehtävä tarjoaa sinulle
– Mahdollisuuden syventää omaa osaamista digitaalisten markkinoinnin ratkaisujen ja alustojen kehitykseen ja yleisesti uusiin teknologioihin
– Haasteita, joita pääsee ratkomaan mukavalla ja osaavalla porukalla
– Paljon vapautta ja vastuuta, yhdessä tehden
– Mahdollisuuksia kehittää omaa osaamista myös Sanomien laajan koulutustarjonnan ja vaikkapa mentoroinnin kautta.
Kiinnostuitko? Hae tehtävää mahdollisimman pian täyttämällä sähköinen hakulomake. Paikka täytetään mahdollisimman pian. Lisätietoja tehtävästä antaa Jaana Tanskanen, B2B Services Technology Director (jaana.tanskanen@sanoma.com)