Marketing Technology Specialist

Päivitetty: Validointi: Perttu Tolvanen

Yritys: Sanoma

Paikkakunta: Helsinki

Palkkataso: Riippuu hakijasta

Tyyppi: Digitaalinen markkinointi

Viim. hakupäivä: 12.5.2023 Haku on päättynyt

Olet Markkinoinnin teknologioiden (MarTech) ammattilainen ja kaipaat uusia haasteita?

Meillä on uusi positio avoinna Sanoma B2B teknologia tiimiimme markkinoinnin tehostamisen spesialistille jolla myös teknologiataustaa ja ratkaisukeskeinen ote.

Toimit tiiviissä yhteistyössä Sanoma B2B liiketoiminnan markkinointitiimin kanssa ja pääset osaksi mielenkiintoisia hankkeita, joissa jatkokehitämme mm. jakeluamme, sisältöjemme tehokkuutta, ostokanaviemme sekä myyntiä edistäviä ratkaisuja.

Mediamyynnin teknologiatiimissämme kehitämme digitaalisen alustan ratkaisuja, joilla mahdollistetaan yritysmyynnin palvelut asiakkaillemme modernien itsepalvelu- ja API-kanavien kautta. Digitaaliset alustat kytkeytyvät moderneihin SaaS taustajärjestelmiin (esim. markkinoinnin automaation alustat, CMS alustat). Töitä teemme hybrid-mallilla osittain Helsingissä Sanomatalolla ja etänä.

Roolin keskeiset tehtävät:
– Sanoma B2B markkinoinnin teknologioiden ja näiden integraatioiden kehittäminen mm. markkinoinninautomaation arkkitehtuurin ja flywheelin seuraavat askeleet, markkinoinnin tapahtumien hallinnan ratkaisut,
– Jakelun, sisällöntuotannon ja käyttäjäkokemuksen työkalujen suunnittelu ja implementointi
– Teknologioiden raportointi- ja analysointityökalujen kehittäminen
– Teknologioiden ja CRM integrointien kehittäminen ja näiden linkitys ostokanavien puolelle ja analytiikkaratkaisuihin
– Liiketoiminnan rajapinnassa toimiminen ja teknisten ratkaisujen etsiminen liiketoiminnan tavoitteisiin
– Teknisenä tukena toimiminen markkinoinnin alueen liiketoimintojen suuntaan mkl. pienkehitys ja tekniset tukitarpeet
– SaaS ja toimittajayhteistyö roadmapin kehityksen ja tuotannon toimivuuden varmistamiseksi
– Markkinoinnin ratkaisuiden kehitysten testaus yhdessä liiketoiminnan kanssa
– Markkinoinnin ratkaisuiden tuotannon tukitikettien/pienparannusten hallinta ja ratkominen oikealla prioriteetilla yhteistyössä SaaS toimittajaverkoston ja tiimin palvelupäällikkö-roolin kanssa
– Tekninen Data Steward roolivastuu MarTech alueella
– Tehtävässä menestymisen kannalta on tärkeitä tietoja ja taitoja ovat:
– Aiempi kokemus MarTech alueelta ja ymmärrys liiketoimintaprosesseista markkinoinnin alueella
– Kokemusta/näkemystä analytiikka- ja raportointityökalujen käytöstä, muokkaamisesta ja luomisesta
– Riittävän tekninen tausta peruskonfigurointeihin ja markkinoinnin vision tukemiseen teknisen suunnittelun kautta (konfigurointi-/scriptaustaidot, CMS templatejen kehittämisen taito esim. Contenful/Drupal/Optimizely)
– Kiinnostus ja kyky ottaa haltuun uusia teknologioita
– Vastuunotto – ratkaisut laadullisesti liiketoiminnan ja asiakkaiden odotusten mukaista
– Tiimityöskentelijä, hyvä yhteistyökyky sidosryhmien kanssa (liiketoiminta, tekninen tiimi, toimittajat)
– Priorisointitaitoja ja rohkeutta tarttua vaativiin haasteisiin.
– Itsenäinen kyky kehittää ja ratkaista liiketoiminnan tarpeita ja tuotannon tukitikettejä
– Sujuva suomen- ja englannin kielen osaaminen

Seuraavista on hyötyä tehtävässä tai ainakin pääset kehittymään näillä osa-alueilla:
– Media-alan tunteminen
– Salesforce Marketing Cloud (SaaS) tai Marketo (Adobe) -kokemus
– Salesforce Sales Cloud CRM -kokemus
– Sanoma ja tämä monipuolinen tehtävä tarjoaa sinulle
– Mahdollisuuden syventää omaa osaamista digitaalisten markkinoinnin ratkaisujen ja alustojen kehitykseen ja yleisesti uusiin teknologioihin
– Haasteita, joita pääsee ratkomaan mukavalla ja osaavalla porukalla
– Paljon vapautta ja vastuuta, yhdessä tehden
– Mahdollisuuksia kehittää omaa osaamista myös Sanomien laajan koulutustarjonnan ja vaikkapa mentoroinnin kautta.

Kiinnostuitko? Hae tehtävää mahdollisimman pian täyttämällä sähköinen hakulomake. Paikka täytetään mahdollisimman pian. Lisätietoja tehtävästä antaa Jaana Tanskanen, B2B Services Technology Director (jaana.tanskanen@sanoma.com)


Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun