Käyttökokemus & Käytettävyys 2014

Tyyppi
Seminaari
Paikkakunta
Helsinki
Maksullisuus
Maksullinen
Pvm
24.4.2014–25.4.2014

Talentum Eventsin kaksipäiväinen seminaari. Puhujina mm.:
- Marc Dillon, Jolla
- Jaakko Haggren, Konecranes
- Anu Helkkula, Hanken
- Pia Kankare, Suomen Terveystalo
- Tarja Hopeakangas, Itella
- Janne Vuorenmaa, Veikkaus
- Martti Lahti, Verohallinto
- Jussi Mantere, Ikea

Lisätietoa

Digisemma ’14

Tyyppi
Seminaari
Paikkakunta
Turku
Maksullisuus
Ilmainen
Pvm
24.4.2014

Turun kauppakorkeakoulun markkinoinnin aine järjestää yhteistyössä digitoimisto Parceron kanssa DIGISEMMAN eli digitaalisen markkinoinnin seminaarin.

Tilaisuus on maksuton, ja paikalle ovat tervetulleet niin kauppakorkeakoulun henkilökunta, opiskelijat, kuin yritysten edustajat.

Seminaarin ohjelma:

Aika: to 24.4. klo 9-14
Paikka: Elovena-sali

klo 9-10
Antti Jokela – Instagram-markkinointi
Parcero

klo 10-11
Jari Juslen – Kuinka myydä asiantuntijuutta verkossa?
Akatemia.fi

klo 12-13
Minna Valtari – Asiantuntija näkyy ja kuuluu sosiaalisessa mediassa
Someco

klo 13-14
Joonas Rinne – Modernin markkinoinnin tila (yhteenveto TIVI 250 -tutkimuksesta)
Digitys

Tilaisuus jatkuu esitysten jälkeen kauppakorkeakoulun Mercatorilla verkostoitumisen merkeissä.

Tervetuloa mukaan!

Lisätietoa

SharePoint Hyvät, Pahat ja Rumat

Tyyppi
Seminaari
Paikkakunta
Helsinki
Maksullisuus
Maksullinen
Pvm
7.5.2014

SharePoint Hyvät, Pahat ja Rumat -seminaari on Suomen laajin SharePoint- ja Office 365 -toteutuksista kertova case-pohjainen tapahtuma. Aiempiin SharePoint HPR -seminaareihin on osallistunut jo yli 500 SharePointista kiinnostunutta henkilöä ja monelle osallistumisesta on tullut jokavuotinen perinne.

Mietitpä sitten SharePointiin siirtymistä, olet toteuttamassa tai jo toteuttanut palveluja SharePointilla tai käytät SharePointia työssäsi, tarjoaa SharePoint HPR-seminaari takuuvarmasti arvokasta ja hyödyllistä tietoa!

Tällä kertaa case-puhujina ovat mukana mm. Risto Carlson (Keravan kaupunki), Jaakko Kortesmäki (UPM) sekä Jukka-Pekka Suonikko (VR). Lisäksi kerromme, mitä SharePoint on vuonna 2014 ja mitä uutta juuri päättyneessä Las Vegasin SharePoint konferenssissa tuli esille.

Lisätietoa

Ajankohtaiskatsaus sosiaaliseen mediaan

Tyyppi
Koulutus
Paikkakunta
Turku
Maksullisuus
Maksullinen
Pvm
7.5.2014

Oletko aallon harjalla ja somen hermolla? Sosiaalinen media kehittyy ja uudistuu jatkuvasti. Uudet kanavat lyövät itsensä läpi ja samaan aikaan vanhat tutut, kuten Facebook, uudistuvat. Yritysten on elintärkää pysyä näissä uudistusten tuulissa mukana. Nykyään sosiaalinen media tarjoaa yrityksille lukuisia vaihtoehtoja ja jokaisen yrityksen tulisi osata valita omiin lähtökohtiinsa ja kohderyhmäänsä sopivat kanavat ja käytännöt sosiaalisen median aalloilla surffatessa. Tässä koulutuksessa siis pohditaan, mikä trendaa vuonna 2014.

Koulutuksessa opit, millainen sisältö ja markkinointi sosiaalisessa mediassa tässä hetkessä toimii. Tutustumme Suomessa nousukiidossa oleviin sosiaalisen median kanaviin kuten Instagramiin sekä Twitteriin ja annamme vinkkejä tehokkaaseen sisällöntuotantoon. Lisäksi käymme läpi, miten sosiaalinen media auttaa verkostoitumisessa ja miten asiantuntijakanavana tunnettua LinkedIniä voi hyödyntää entistäkin tehokkaammin.

Kenelle?

Koulutus on suunnattu kaikille sosiaalisesta mediasta kiinnostuneille ja erityisesti organisaatioiden sosiaalisen median viestinnästä ja kehittämisestä vastaaville henkilöille.

Koulutuksesta saat:

- Tutustut uusiin sosiaalien median palveluihin ja niiden hyödyntämiseen yritysviestinnässä
- Saat vinkkejä uusien kanavien ja toimintatapojen käyttöönnottoon
- Saat inspiraatiota sosiaalisen median tehokkaaseen sisällöntuotantoon
- Kuulet konkreettisia esimerkkejä onnistuneesta verkostoitumisesta sosiaalisessa mediassa

Kouluttaja:

KTM Minna Valtari on sosiaalisen median konsultti ja kouluttaja, sosiaalisen median konsultointitoimisto Someco Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja. Minna kouluttaa niin yrityksiä, organisaatioita kuin järjestöjä käyttämään sosiaalista mediaa ajatuksella ja suunnitelmallisesti. Minna on keskittynyt strategiseen sosiaalisen median viestintään ja jatkuvaan nettinäkyvyyden kehittämiseen.

Lisätietoa

Yammer-yhteisömanagerin peruskurssi

Tyyppi
Koulutus
Paikkakunta
Jyväskylä
Maksullisuus
Maksullinen
Pvm
7.5.2014–8.5.2014

Ajelehtiiko Yammer-yhteisösi oman onnensa nojassa? Eivätkö yhteisölliset työtavat tuo toivottuja tuloksia? Et ole yksin. Tämä kurssi luotsaa uuden tai kokeneemmankin yhteisömanagerin ohi Yammerin käytön ja käyttöönoton karikkopaikoista.

Kurssi on käytännönläheinen ja sisältää paljon harjoituksia, joissa valmistaudut oman organisaatiosi Yammer-käyttöönottoon tai jo olemassa olevan yhteisön aktivointiin. Yhteisömanagerin vastuulla on usein myös Yammerin pääkäyttäjänä toimiminen, joten kurssilla opetellaan myös pääkäyttäjän perustehtävät.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan http://www.meteoriitti.com/Mita-teemme/Palvelut/Koulutukset/Yammer-yhteisomanagerin-peruskurssi/

Lisätietoa

B2B-markkinointi verkossa

Tyyppi
Koulutus
Paikkakunta
Helsinki
Maksullisuus
Maksullinen
Pvm
8.5.2014–9.5.2014

Kahden koulutuspäivän kuluessa käsiteltäviä B-to-B -markkinoinnin kysymyksiä ovat esimerkiksi:
• Kenelle ja miten B-to-B -yrityksen verkkosivut optimoidaan?
• Entä jos ostettuja rekistereitä ei enää saakaan käyttää päättäjille suunnatussa sähköpostimarkkinoinnissa? Mitä tilalle?
• Mitä on B-to-B -sisältömarkkinointi ja miten sitä tehdään?
• Miten laskeutumissivuja käytetään segmentoitujen myyntiliidien hankinnassa?
• Miten automaattista sähköpostimarkkinointia voi hyödyntää ostajien seulomisessa?

Lisätietoa

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelma (7 pv) kevät

Tyyppi
Koulutus
Paikkakunta
Helsinki
Maksullisuus
Maksullinen
Pvm
13.5.2014

Digitaalisen viestinnän koulutusohjelmassa kehität organisaatiosi verkkopalvelua, sosiaalista mediaa ja päivität osaamisesi ajan tasalle.

Kevät 2014
1. jakso 13.–14.5.2014
2. jakso 12.–13.6.2014
3. jakso 21.-22.8.2014
4. jakso 3.10.2014

Lisätietoa

SOME asiakaspalvelussa

Tyyppi
Koulutus
Paikkakunta
Helsinki
Maksullisuus
Maksullinen
Pvm
15.5.2014–16.5.2014

INVESTOINTISI VASTIKKEEKSI SAAT
- Selkeän starttipaketin asiakaspalvelun aloittamiseen sosiaalisessa mediassa.
- Tietoa sosiaalisen median eri kanavien mahdollisuuksista asiakaspalvelutyössä.
- Parhaaksi havaitut toimintatavat ja tietoa sudenkuoppien välttämiseksi.
- Ideoiden jakamista ja vertailua muiden yritysten kanssa.
- Neuvoja sosiaalisen median asiakaspalvelun pystyttämiseen ja organisointiin.
- Konkreettisen suunnitelman siitä, mitä onnistunut asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa tarkoittaa omalle organisaatiollesi.

Lisätietoa

Yammer-yhteisömanagerin peruskurssi

Tyyppi
Koulutus
Paikkakunta
Helsinki
Maksullisuus
Maksullinen
Pvm
21.5.2014–22.5.2014

Ajelehtiiko Yammer-yhteisösi oman onnensa nojassa? Eivätkö yhteisölliset työtavat tuo toivottuja tuloksia? Et ole yksin. Tämä kurssi luotsaa uuden tai kokeneemmankin yhteisömanagerin ohi Yammerin käytön ja käyttöönoton karikkopaikoista.

Kurssi on käytännönläheinen ja sisältää paljon harjoituksia, joissa valmistaudut oman organisaatiosi Yammer-käyttöönottoon tai jo olemassa olevan yhteisön aktivointiin. Yhteisömanagerin vastuulla on usein myös Yammerin pääkäyttäjänä toimiminen, joten kurssilla opetellaan myös pääkäyttäjän perustehtävät.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan http://www.meteoriitti.com/Mita-teemme/Palvelut/Koulutukset/Yammer-yhteisomanagerin-peruskurssi/

Lisätietoa

DrupalCamp Helsinki 2014

Tyyppi
Seminaari
Paikkakunta
Helsinki
Maksullisuus
Maksullinen
Pvm
23.5.2014–24.5.2014

Ilmainen ja avoimeen lähdekoodiin perustuva web-sisällönhallintajärjestelmä Drupal kokoaa aiheesta kiinnostuneet yhteen DrupalCamp Helsinki –tapahtumassa perjantaina 23.5.

Drupalin menestyksen takana on yli 2.000 aktiivista julkaisujärjestelmän ja moduleiden kehittäjää sekä yli 500.000 kehitykseen osallistuvaa yhteisöjäsentä.

Itse päätapahtuma järjestetään perjantaina 23.5 klo. 9-17. Technopolis Ruoholahden tiloissa (Hiilikatu 3).

Tänä vuonna DrupalCamppia jatketaan myös lauantaina sprinttien muodossa. Tarkempia tietoja löydät DrupalCamp Helsingin verkkosivuilta.

Niin puhujatilaisuuteen kuin sprintteihin ovat tervetulleet niin alan ammattilaiset kuin Drupalin vasta-alkajatkin.

Sosiaalisen median asiakasviestinnän tehoiltapäivä

Tyyppi
Koulutus
Paikkakunta
Turku
Maksullisuus
Maksullinen
Pvm
4.6.2014

Sosiaalinen media on avannut uusia ovia asiakasviestintään. Asiakkaiden tavoittamiseksi on yhä useampia keinoja ja kanavia, mutta vuorovaikutus sosiaalisessa mediassa on aina kaksisuuntaista. Myös asiakas voi ottaa yhteyttä ja pyytää palvelua sosiaalisessa mediassa – kaikkien muiden käyttäjien valvovien silmien alla. Usein näin tapahtuu etenkin silloin, kun asiakas on tyytymätön saamaansa palveluun tai tuotteeseen. Voidaan perustellusti sanoa, että asiakkaan valta on sosiaalisen median myötä kasvanut.

Onko yritykselläsi tai organisaatiollasi profiili sosiaalisen median palvelussa, mutta sujuva asiakkaiden kanssa kommunikointi tuntuu haastavalta? Sosiaalisen median julkisuus asettaa omat haasteensa asiakasviestinnälle ja asiakkaiden palvelulle, mutta yrityksen välinpitämättömyys tai piiloutuminen johtaa vain ojasta allikkoon. Parhaimmillaan yritykset voivat saada sosiaalisen median asiakaspalvelusta suoraa hyötyä liiketoiminnalleen. Pitää vain tietää ja opetella, miten asiakkaiden kanssa viestitään tehokkaasti, johdonmukaisesti ja omalle brändille sopivalla otteella.

Tule käytännönläheiseen koulutukseen oppimaan sosiaalisen median asiakaspalvelun perusteet juurta jaksain. Käymme läpi eri sosiaalisen median asiakaspalvelun kanavia ja mahdollisuuksia sekä tutustumme menetelmiin ja työkaluihin, jotka helpottavat asiakaspalvelun tehokasta toteuttamista. Esimerkkitapauksia ratkomalla avulla pääsemme jo koulutuksessa soveltamaan oppimaamme.
Kenelle?

Koulutus on suunnattu kaikille sosiaalisen median asiakasviestinnästä kiinnostuneille ja etenkin sosiaalisen median yritys- tai organisaatiosivun kehittämisestä ja ylläpidosta vastaaville henkilöille.
Koulutuksessa:

Tutustut sosiaalisen median asiakasviestinnän mahdollisuuksiin
Opit sosiaalisen median asiakaspalvelun tärkeimmät periaatteet ja toimintatavat
Saat vinkkejä uusien toimintatapojen ja työkalujen käyttöönottoon
Kuulet konkreettisia esimerkkejä haasteellisista asiakascaseista ja niiden ratkomisesta

On suositeltavaa, että koulutukseen osallistuja on itse jo käyttänyt joitakin sosiaalisen median palveluita, mutta myös vasta-alkaja on tervetullut hakemaan tietoa, miten hän voi tehokkaasti kommunikoida sosiaalisessa mediassa.

Lisätietoa