Sivuston tyyppi: Kampanjasivusto

KIASMA ARS-näyttely

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kiasman ARS-näyttelyt ovat vetonauloja: vierailijoita riittää ja näin myös näyttelyoppaita kuluu. ARS17-näyttelyssä haluttiin ottaa askel eteenpäin ja viedä näyttelyn tiedot mobiilioppaaseen. Mobiiliopasta varten ei kuitenkaan haluttu luoda erillistä ladattavaa mobiilisovellusta. Siksipä mobiiliopas rakentuikin pääasiassa mobiiliin suunnitelluksi, mutta myös muille päätelaitteille skaalautuvaksi, WordPress-sivustoksi. Kyseessä on siis verkkosivusto, joka tuntuu mobiiliapplikaatiolta. Mobiiliopas sisältää mm. teoksille luodut sivut ja mahdollisuuden tehdä oma suosikkilistaus. Trimedia vastasi toteutuksesta kokonaisvaltaisesti.

Kunkoululoppuu.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kunkoululoppuu.fi on luotu, jotta koulunsa lopettava nuori ymmärtäisi ne monet jatkokoulutuksen ja työelämän mahdollisuudet, joihin hän voisi suuntautua. Sivuston ylläpidosta ja toimeksiannosta vastaa Taloudellinen tiedotustoimisto TAT. Toimeksianto liittyi olemassa olevan sivuston uudistamiseen kolmella kärjellä: sisällöllisen vetovoiman kasvattaminen, helpottaa olennaisten tietojen löytämistä ja ennen kaikkea tehdä sivustosta paremmin nuoria palveleva. Sisällöllistä vetovoimaa haettiin yhteistyöllä nuorison hyvin tunteman Joonas Pesosen (@pesojoonas) avulla. Tietojen löytämistä edesautettiin rakenteellisella suunnittelulla, jossa artikkelit ja niihin liittyvät lisätiedot on jaksotettu selkeästi, mikä helpottaa keskeisen tiedon omaksuntaa. Koska sivusto elää […]

Lopeta Maanantaina -kampanjasivusto

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Lopeta maanantaina -ohjelma kannustaa tupakoinnin lopettamiseen – pysyvästi. Ohjelma myös kannustaa pysymään ilman tupakkaa. Kannustusohjelmaa koordinoi Pohjois-Karjalan kansanterveyden keskus. Wysiwyg toteutti Lopeta Maanantaina -ohjelman verkkosivuston. WordPressillä tehdyllä sivustolla on myös blogityyppisiä Viikon aiheet -kirjoituksia. MailChimpillä toteutettuun viikottaiseen kannustavaan uutiskirjeeseen on tehty sivustoa vastaava ulkoasu.

Lipporannan verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy (tekniikka)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Oulujokisuiston alueelle rakennettava Lipporannan kaupunginosa tarjoaa helppoa kaupunkiasumista merellisessä ympäristössä ja lähellä erilaisia harrastusmahdollisuuksia. Lipporantaan rakennettavat kerrostalot luovat puitteet modernille kyläyhteisölle, jossa korostuu asukkaiden hyvinvointi ja yhteisöllisyys. Verkkoasema toteutti Lipporannalle sivuston, jolla on määrä esitellä uudentyyppistä asumista. Lipporannan sivuston suunnittelusta vastasi Mainostoimisto Kluu ja sivusto toteutettiin Verkkoasemalla WordPressillä. Sivulla korostuu SkyFoxin ottamat upeat ilmakuvat sekä niihin rakennettu parallax-efekti. Käy tutustumassa tulevaisuuden asumiseen os. www.lipporanta.fi.

Fressis

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Ennaltaehkäisevillä elämäntavoilla on merkittävä vaikutus syöpäsairauksien määrään. Suomen Syöpäjärjestöt halusi saada nuoret ymmärtämään tekemiensä valintojen vaikutuksen omaan terveyteensä. Tätä tarkoitusta varten luotiin nuorille suunnattu terveystiedon verkkopalvelu Fressis.fi. Tyyliltään sivuston haluttiin näyttävän ja tuntuvan sellaiselta, jota nuoret haluaisivat käyttää. Tämä näkyy niin sisältö- kuin ulkoasu- ja käytettävyyssuunnittelussa. Työnjakomme projektissa oli, että Frantic suunnitteli aluksi konseptin ja visuaalisen ilmeen, jonka jälkeen me Trimedialla jatkoimme tästä ja teimme lopullisen verkkopalvelun ulkoasun sekä rakensimme WordPressiin nojaavan tekniikan sivuston taustalle. Sivustolla on kaksi erityispiirrettä. Koska terveystietoa on […]

Eteran verkkovuosikertomus

Tekijät: Ida Fram Oy (Konsepti ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Ida Framin konseptin pohjalta Eteran vuosikertomuksen jo toiseen kertaan. Tavoitteena oli tuoda vuosikertomuksen laaja sisältö digitaaliseen muotoon sovitettuna ja sopivina kokonaisuuksina esitettynä. Lukuja visualisoitiin, sivustoa elävöitettiin kuvilla ja sivustolla pystyi liikkumaan joko navigaation kautta tai esitemäisesti sivulta toiselle. Visuaalinen ilme noudattu Eteran pääsivuston linjaa, mutta toimii kuitenkin omana kokonaisuutenaan-

Eteran Työhuone Pasila

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Digitoimisto redandblue suunnitteli Eteran Työhuone Pasilan visuaalisen identiteetin, WordPress-verkkosivuston tyohuonepasila.fi sekä itse tilaan somisteita ja opasteita. WordPress-sivustolle luotiin räätälöitynä toiminnallisuutena kysely sekä useita dynaamisia kuvaosioita. Myös sivuston visuaalisuuteen panostettiin, ja sivustolla onkin useita visuaalisesti toisistaan poikkeavia sivupohjia. Työhuone Pasila on Eteran asiakkailleen tarjoama yhteisöllinen työtila, jota voi käyttää ilmaiseksi. Työhuoneessa on mahdollista verkostoitua, pitää palavereita ja osallistua seminaareihin. Etera käyttää työtilaa työhyvinvoinnin tutkimiseen yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa.

Ahveniston hautausmaan virtuaalipolku

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Muotoilimme verkkoon Ahveniston hautausmaan virtuaalipolun, jonka kautta pääsee tutustumaan hämeenlinnalaisiin tarinoihin aivan uudesta näkökulmasta. Palvelun taustatekniikkana toimii tuttu WordPress, johon syötetty tieto esitetään kulttuuripolkuina kartalla ja tekstimuodossa.

eComGrowth

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Julkaisimme kesän alkuun eComGrowthin 0.8 -version, jolla Finpron tukema kolmivuotinen hanke saatiin polkaistua käyntiin. Kesän ajan olemme jatkokehittäneet sivustoa ja nyt on aika julkaista versio 1.0. Katso tästä: http://ecomgrowth.fi/ ”eCom Growth -kasvuohjelma on kolmivuotinen hanke, joka auttaa suomalaisia verkossa kauppaa käyviä yrityksiä kasvamaan ja kansainvälistymään.” Paitsi ulkoasumuutoksia, joissa olemme toiveiden mukaisesti muokanneet layoutia lähemmäs ”verkkokauppoja”, suurin muutos on laaja tapahtumakalenteri, johon merkitään kaikki verkkokauppatapahtumat ja joihin voi osallistua (hieman myöhemmin) suoraan kalenterista. Samoin keskutelufoorumi otetaan käyttöön kun hankkeeseen liittyvät, verkkokauppaklubit ovat päässeet […]

Saton 2015 verkkovuosikertomus

Tekijät: Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen tuotanto), Kreab Oy (Sisällönsuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Into-Digital sai tehtäväkseen suunnitella Saton verkkovuosikertomuksen, jonka haluttiin olevan jotain muuta kuin perinteinen pdf. Verkkovuosikertomukseen haluttiin uutta ja erilaista otetta, ja sisältöä tiivistettiin huomattavasti painetun vuosikertomuksen määrästä. Sivustolle rakennettiin uudenlainen navigaatio, joka kulkee sivuston myötä vasenta laitaa ja sisältöalueet rajattiin eri värein. Sisältöalueeseen pyrittiin tiivistämään riittävästi tekstiä, mutta jos alasivua tarvittiin, liukuu se esille oikeasta reunasta. Sivusto on tietenkin responsiivinen.

Berner Vuosikatsaus

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Bernerin vuosikatsaus toteutettiin WordPress-alustalle muiden Berner-sivustojen kokonaisuudistuksen yhteydessä. Sivusto noudattaa pääpiirteissään samaa tyyliä kuin muutkin uudistetut Berner-sivustot, mutta etusivulle on muotoiltu tunnusluvut, liiketoiminta-alueiden poiminnat ja nostopaikat toimitusjohtajan katsaukselle sekä yritysvastuulle. Sisältösivuilla graafit on toteutettu kuvien sijaan HTML-elementein, jolloin tietojen päivittäminen tulevina vuosina on helpompaa.

DNA:n verkkovuosikertomus

Tekijä: Valu Digital Oy (Tekninen toteutus, visuaalinen suunnittelu)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Valu Digital on vastannut DNA:n vuosiraportoinnin toteutuksista vuodesta 2011 alkaen. DNA julkaisee säännöllisesti verkossa vuosikertomukset ja neljä osavuosikatsausta. Niiden tekninen toteutus ja visuaalinen suunnittelu ovat Valun työn jälkeä. Vuosikertomusten visuaalinen ilme uudistetaan vuosittain, ja ilmettä hyödynnetään seuraavan vuoden osavuosikatsauksissa. Vuoden 2015 vuosikertomukseensa DNA haki nuorekasta, elävää ja helppokäyttöistä kokonaisuutta. Kuvapintaa käytettiin raportissa runsaasti. Teknisistä ratkaisuista keskeisimpiä ovat excel-taulukoiden tuonti, graafit ja mahdollisuus koostaa räätälöityjä pdf-dokumentteja. Vuosien ajan jatkunut yhteistyö on tuottanut tyytyväisyyttä sekä DNA:lla että Valulla. -Valu Digitalilla saadaan heti juonen päästä […]

Angrybirds.com

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

The Challenge —————— Rovio wanted to completely reimagine Angrybirds.com to something that more closely resembled the brand that Angry Birds had become: wild, crazy and fun. The website needed to be visually explosive and surprising – it had to look unique, in the sea of boxes that make up most of the web. The company houses some of the most talented artists in Finland, who produce a huge amount of high-quality visual assets. Due to this, the system needed to be flexible, […]

Postin verkkovuosikertomus

Tekijät: Miltton Oy (Konsepti, visuaalinen suunnittelu), Valu Digital Oy (Tekninen toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Valu Digital ja Miltton toteuttivat neljäntenä peräkkäisenä vuonna Posti Groupin verkkovuosikertomuksen. Valu vastasi vuosiraportin teknisistä ratkaisuista. Valun omalla Base C6 -julkaisujärjestelmällä rakennettu vuosikertomus hyödyntää liikkuvaa kuvaa ja läpinäkyviä tekstipaikkoja. Etusivulle on tuotu Postin toimitusjohtajan katsaus suoraan artikkelina ja videona. Lisäksi Postin omia caseja esitellään etusivulla nostoina. Järjestelmän avulla excel-taulukot tuodaan suoraan sivuille sivuston tyylien mukaisina. Pdf-koostamisen työvälineillä käyttäjä voi rakentaa vuosikertomuksesta räätälöityjä pdf-versioita. Henkilöstöesittelyt hoituvat erillisen moduulin avulla helposti kaikilla päätelaitteilla ja pdf:nä.

Bittiumin vuosikertomussivusto 2015

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Bittium julkaisi vuoden 2015 vuosikertomuksensa omana verkkosivustonaan. Verkkosivuston visuaalinen ilme päivitettiin vastaamaan uutta yritysilmettä. Toteutus tehtiin jälleen kerran Verkkoaseman VJ6-julkaisujärjestelmällä. Vuosikertomussivuston ulkoasusuunnittelusta vastasi mainostoimisto Avalon Oy.

Uusimaa-viikko

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Uusimaa-viikko kokoaa vuosittain yhteen kuntien, oppilaitosten, järjestöjen ja muiden uusmaalaisten toimijoiden tapahtumia sekä nostaa esille maakunnan hyväksi tehtävää arvokasta työtä. Aktiivisia tapahtumia on viikon aikana kymmenittäin. Suunnittelussa oli tärkeää, että tapahtumat tuodaan selkeästi esille ja niiden selailu ja hahmottaminen on intuatiivista. Toteutuksessa tärkeää oli, että mitä tahansa voi muokata ja esimerkiksi etusivulla voi täysin päättää missä järjestyksessä tai minkä värisiä eri tapahtumanosteet ovat. Palvelu laajenee sitä mukaan kun tapahtumaviikko lähestyy. Poutapilven palvelut kattoivat kaikki osa­-alueet verkkopalvelun suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon sekä jatkokehitykseen. […]

Substral.fi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kaikille kasveille…rakkautta ja Substral! Tuttu kasvienhoitotuote sai uudet ja informatiiviset sivut. Analytiikan perusteella selvisi, että suurin osa käyttäjistä tulee hakukoneen kautta tutustumaan tietyn kasvin hoito-ohjeisiin, joten palvelu rakennettiin tukemaan tätä tiedonhakutarvetta. Hyvän informaation innoittamana selaaja voi toimia hoito-ohjeiden mukaisesti ja käydä nappaamassa kaupasta tarvittavat Substral-tuotteet. Poutapilven palvelut kattoivat kaikki osa­-alueet verkkopalvelun suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon sekä jatkokehitykseen.

SRV Yhtiöt Oyj:n verkkovuosikertomus

Tekijät: Miltton Oy (Konsepti, visuaalinen suunnittelu), Valu Digital Oy (Tekninen toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

SRV Yhtiöt Oyj on kiinteistö- ja rakennusalan konserni, joka toimii Suomen lisäksi Baltiassa ja Venäjällä. Painettuja vuosikertomuksia aiemmin julkaissut yhtiö halusi siirtyä verkkoon lisätäkseen julkaisujensa käyttöastetta ja pysyäkseen ajassa kiinni. Valu Digital vastasi SRV:n verkkovuosikertomuksen teknisestä toteutuksesta. Verkkovuosikertomus rakennettiin Valun BaseC6-julkaisujärjestelmään. Pitkälle tuotteistettu järjestelmä ja kokemus mahdollisti tehokkaan ja sujuvan toteutuksen nopeassa aikataulussa.

Johtaja on Media -kampanjasivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Verkkoasema toteutti Johtaja on Media! –konseptille www-sivuston blogeineen. Konseptin tavoitteena on edistää suomalaista johtajuutta ja yritysten vaikuttavuutta. Tärkeässä osassa ovat www.johtajaonmedia.fi -verkkosivut, joiden sisältö koostuu johtajablogeista ja yritysten johdolle tarjottavista palveluista. Toteutimme verkkosivuston responsiivisena VJ6-julkaisujärjestelmällä. Sivuston graafisesta ilmeestä vastasi Markkinointitoimisto Push! Oy.

Makuaakkoset-diplomi

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Toteutimme Ammattikeittiöosaajat ry:lle päiväkodeille suunnatun makuaakkoset.fi-palvelun. Sivusto kannustaa päiväkoteja luomaan ruokailutilanteistaan myönteisiä, syömään kannustavia ja sosiaalisesti virikkeisiä hetkiä. Sisällöstä löytyy taustatietoa, laaja kysymyssarja, listaus diplomin saavuttaneista päiväkodeista sekä aineistoa median ja päiväkotien käyttöön. ”Vahva ammattilaisuus yhdistettynä lämminhenkiseen ja ystävälliseen palveluun – siinä onnistuneen projektiin salaisuus.” Projektipäällikkö Virpi Kulomaa, Ammattikeittiöosaajat ry.

thisisFINLAND – Christmas Calendar 2015

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Heti thisisFINLAND-pääsivuston julkaisun perään toteutimme samalle sivustolle kampanjaksi joulukalenterin, jossa esitellään emojeiksi (tai ihan vain symboleiksi) tiivistettyjä suomalaisia ilmiöitä, hahmoja ja käsitteitä. Emojit suunnitteli hasan & partnersin Art Director Bruno Leo Ribeiro. Sivuston erikoisuutena mainittakoon vielä emosivustoakin laajempi kieliversioiden kirjo – yhteensä 13 kieltä, joiden joukossa meillekin ensimmäistä kertaa mm. korea, hindi ja arabia.

OP Helsinki -kampanjasivusto

Tekijät: Miltton Oy (Konsepti, visuaalinen suunnittelu), Valu Digital Oy (Tekninen toteutus )
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Helsingin OP:ssa tapahtuu uutta. Toteutimme yhdessä Milttonin kanssa OP:n kamppissivuston, jossa tuodaan esiin pääkaupunkilaisten Osuuspankin palaamista juurilleen asiakasomisteiseksi vuonna 2016.

Omaluottamusmies.fi

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Exove toteutti Tradenomiliiton (TRAL) uuden kampanjasivuston WordPress-julkaisujärjestelmällä. Sivuston tavoitteena oli jakaa tietoa työntekijän oikeuksista ja vastuista työelämässä ja mainostaa TRAL:n palveluita jäsenille ja muille. Pidimme useita työpajoja, joissa päätettiin palvelun visuaalisesta ilmeestä ja toiminnallisuuksista. WordPressin valmiiden toiminnallisuuksien lisäksi toteutimme meemigeneraattorin, jolla loppukäyttäjät voivat luoda oman meeminsä ja jakaa sen sosiaalisessa mediassa. Sivusto toteutettiin kustannustehokkaasti, ja lopputuloksena oli helppokäyttöinen ja visuaalisesti miellyttävä sivusto.

Kansallisteko-kampanja

Tekijät: Havas Worldwide Helsinki (Visuaalinen ja konseptisuunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Havas Worldwide Helsinki suunnitteli ja konseptoi varainkeruukampanjan Kansallisgallerialle, jonka teknisestä tuotannosta vastasi Into-Digital. Kansallisgalleria on säätiö, joka rahoittaa Ateneumin, Kiasman ja Sinebrychoffin taidemuseon toimintaa. Kampanja on ainutlaatuinen, jossa lahjoittajat saavat jättää viestin tuleville sukupolville ja viestit julkaistaan vuonna 2050. WordPress toimii julkaisujärjestelmänä, sivusto on luonnollisesti responsiivinen ja siihen on liitetty mukaan lahjoitusmekanismeja.

Kesko vuosiraportti 2014

Tekijät: Miltton Oy (Konsepti, visuaalinen suunnittelu), Valu Digital Oy (Tekninen toteutus )
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Valu Digital on toiminut useiden vuosien ajan Keskon vuosiraportointikumppanina verkkopalveluiden teknisen toteutuksen osalta. Vuoden 2014 verkkovuosiraportti toteutettiin ns. integroituna raporttina ja samassa verkkopalvelussa on vuosikertomus ja yhteiskuntavastuuraportti. Keskon vastuullisesta toiminnasta kerrotaan raportissa lukuisten case-esimerkkien, videoiden ja arvonluontia kuvaavan animaation avulla. Verkkopalvelun käyttäjiä palvelevina ominaisuuksina ovat mm. sivujen pdf-tallennus ja aineistopankki, jossa käyttäjä voi koostaa vuosiraporteista haluamansa sisällöt.

STARK-kampanjasivusto

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Starkki ja Puukeskus yhdistyivät 19.3. uuden STARK-brändin alle. Redland oli vahvasti mukana rakentamassa markkinointiviestinnän kokonaisuutta ja uutta verkkokauppaa. Osana laajaa lanseerauskampanjaa suunnittelimme ja toteutimme WordPress-alustalle responsiivisen kampanjasivuston.

Fonecta Hyötytietoa

Tekijät: Bob the Robot (konsepti ja visuaalisuus), Karhu Helsinki (teknologia ja tuotanto)
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Fonecta on paikallisen tiedon asiantuntija, joka tarjoaa yrityksille laajan valikoiman digitaalisen markkinoinnin ja myynnin ratkaisuja sekä kuluttajille arkea helpottavia palveluita monikanavaisesti. Verkkojulkaisut ja Fonecta ovat tehneet yhteistyötä yli vuosikymmenen. Verkkojulkaisujen Drupalilla rakentama Fonecta Hyötytietoa on jatkuvasti uudistuva digitaalisen markkinoinnin tietolähde, joka palvelee laadukkaasti kaikilla päätelaitteilla. Kiitämme erinomaisesta yhteistyöstä Fonectan markkinointiviestintätiimiä ja Bob the Robotia. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Verkkojulkaisut Oy:n nimissä. Verkkojulkaisut Oy:n uusi nimi on Karhu Helsinki Oy (keväästä 2016 alkaen).]

Flow Festival 2015

Tekijät: Bond (Suunnittelu), Creuna Finland (Suunnittelu ja tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Vuoden 2015 Flow-sivusto on 2.0-versio viime vuonna täysin uudistetusta sivustosta. Tänä vuonna festivaalin ilmeestä vastaa suunnittelutoimisto Bond ja uusi ilme on implementoitu sivustolle. Sivustoa on jatkokehitetty viime vuotisesta monin paikoin, suurimman muodonmuotoksen on kokenut Ohjelma-osio. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]

Tietoanuorista.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Tietoanuorista.fi sivustoa uudistettiin ja laajennettiin sisältämään uusia ominaisuuksia. Sivusto sisältää nyt myös Nuorisobarometrin indikaattorit. Nuorisobarometri on maan laajin vuosittainen tutkimus nuorista. Barometrejä on toteuteuttu vuodesta 1994 alkaen. Uudistuksessa toteutettiin uusia työkaluja nuorisotiedon vertailuun. Tulokset ovat nyt paremmin vertailtaitavissa ja monipuolisemmin suodatettavissa. Myös sivuston ja indikaattorien päivitettävyyttä helpotettiin merkittävästi. Trimedia vastasi projektista kokonaisvaltaisesti sisältäen konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen

Tieto Oyj Verkkovuosikertomus

Tekijät: Koodiviidakko, Miltton Oy (Visuaalinen ulkoasu, sisällön toteutus)
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Tieto Oyj:n verkkovuosikertomus toteutettiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisualustalle. Selailtavan pdf-tiedoston sijaan vuosikertomus haluttiin tänäkin vuonna toteuttaa tavalla, joka palvelee aidosti verkossa kertomusta lukevien tarpeita ja mahdollistaa monipuolisen ja vuorovaikutteisen toteutuksen. Vuosikertomus on useille yrityksille vuoden tärkein julkaisu, johon tutustuvat monet yrityksille merkittävät tahot ja sidosryhmät, kuten sijoittajat, omistajat ja median edustajat. Mobiilioptimoidulla toteutuksella varmistetaan, että kokonaisuus näyttää hyvältä ja toimii luotettavasti päätelaitteesta riippumatta.

Nelonen Media Events -karttapalvelu

Tekijä: Barabra (Konseptointi, suunnittelu ja tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Nelonen Median brändi laajenee yhtiön radiokanavien kaupallistaessa tapahtumaliiketoimintansa. Uusi tapahtumayhteistyöhön keskittyvä Nelonen Media Events tarjoaa yrityskumppaneille suoran pääsyn tapahtumiin ja festivaaliyhteistyökuvioihin. Tehtävämme oli suunnitella ja toteuttaa palvelu, joka esittää Nelonen Media Events -tapahtumat kiinnostavalla ja kohderyhmää puhuttelevalla tavalla, sekä kasvattaa niiden kysyntää. Nelonen Median radiokanavia ovat Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, Metro Helsinki ja Groove FM. Yhtiö on osa mediakonserni Sanomaa.

Paikka auki -verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Projektissa uudistettiin RAY:n nuorten työllistymistä edistävän ohjelman Paikka auki -sivusto. Konsepti ja sisällöt tulivat Viestintätoimisto Drumilta Into-Digitalin vastatessa käyttöliittymäsuunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Sivustolle luotiin perussisällön lisäksi eduskuntavaalien aikainen kampanjaosio Vaalilupaus, jossa ehdokkaat voivat Twitterin kautta jättää hashtagilla lupauksen nuorille ja lupauksia nostettiin esille sivustolle.

Viinikassin sivustouudistus

Tekijä: Into-Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Projektissa uudistettiin Viinikassin sivusto Winestate OY:lle. Alkoholilainsäädännön muutokset vaikuttivat myös sivuston sisältöön ja esimerkiksi sosiaalisen median jakomekanismeihin ja tämän kautta sivuston sisältöä ja toiminnallisuuksia muutettiin huomattavasti. Samalla ilme tuotiin tähän päivään ja sivusto responsiiviseksi. Into-Digital vastasi visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta.

Skillilataamo

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Skillilataamo on verkkovälitteinen, maksuton materiaalisivusto ja työkalu motoristen taitojen harjoitteluun. Skillilataamo koostuu lukuisista Skillikorteista, jotka pohjautuvat motoristen perustaitojen jaotteluun, sisältäen lasten suosimia liikkumismuotoja ja -lajeja. Skillilataamo toimii responsiivisesti, joten sen käyttäminen onnistuu tietokoneen lisäksi myös mobiililaitteilla. Skillikortteja voi poimia poimintakoriin ja halutessaan tulostaa vaikkapa oppilaille jaettavaksi. Palvelun suunnitteli Poutapilvi ja se toteutettiin Maisema-alustajärjestelmällä.

Elektrobit Oyj:n vuosikertomus 2014

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Elektrobit Oyj julkaisi vuoden 2014 vuosikertomuksensa myös webissä (http://annualreport2014.elektrobit.com). Vuosikertomus toteutettiin tehokkaana projektina käyttäen hyödyksi edellisen vuoden ratkaisua. Näin projekti saatiin toteutettua erittäin nopeasti ja kustannustehokkaasti. Alustana toimii jälleen Verkkoaseman Julkaisujärjestelmä, joka soveltuu erinomaisesti myös vuosikertomussivustojen verkkojulkaisuun. Toteutus on dunaaminen, responsiivinen ja siinä hyödynnetään jälleen HTML5:sta.

Design District Helsinki

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Visuaalisesti valloittavan, älykkäillä toiminnoilla varustetun, responsiivisen ja käyttäjille optimoidun nettisivun suunnittelu ja toteutus Design District Helsingille. Nettisivujen uudistuksen ytimessä oli mahdollistaa lähes 200 jäsenyrityksen sisällöntuotanto. Jäsenet voivat itse luoda ja muokata jäsensivujaan, tapahtumia, uutisia sekä kampanjoita. Isona uudistuksena oli myös suositun Design District paperikartan muuntaminen digitaalisesti helppokäyttöiseen muotoon.

Somecamp.fi -verkkosivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

SomeCamp on Verkkonuorisotyön valtakunnallisen kehittämiskeskuksen (kavereitten kesken Verken) tapahtuma, joka kokoaa yhteen nuorisotyön ammattilaisia ympäri Suomea. G-Works suunnitteli ja toteutti tapahtumalle sivuston, jonka tarkoituksena on palvella tapahtuman tiedotuskanavana sekä kohtauspaikkana ammattilaisilla vuosittaisten tapahtumien välissä. Jutun juju piilee siinä, että sivustolle kerätään ns. hyviä käytäntöjä. Kuka tahansa voi rekisteröityä ja jakaa nuorisotyössä havaittua hyviä käytäntöjä, joissa hyödynnetään teknologiaa, esimerkiksi sosiaalista mediaa, tabletteja, tai sähköisiä palveluita. Etusivun virta on rakennettu nimenomaan tätä sivua varten ja se yhdistää uutisia, tweettejä sekä hyviä käytäntöjä. Sivusto on […]

Neuvolainfo -verkkosivusto

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Toteutimme Lastensuojelun Keskusliiton koordinoimalle Emma & Elias -ohjelmalle tietopankin, jonne kerätään tietoa erilaisista lapsiperheisiin liittyvistä ilmiöistä sekä järjestöjen tarjoamista tukipalveluista lapsiperheille. Verkkopalvelu oli ensiesittelyssä valtakunnallisilla Neuvolapäivillä. (Huom. Projektin toteutti Mediatavast – Aucor ja Mediatavast yhdistyivät toukokuussa 2015.)

Lappeenrannan teknillisen yliopiston lahjoitussivusto

Tekijät: Creuna Finland (Tuotanto), Kuudes Kerros (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa tehdään merkityksellistä tiedettä. Vastassa on koko ihmiskunnan kohtalon kysymykset: puhtaan veden ja energian riittävyys, luonnonvarojen ja taloudellisten resurssien rajallisuus. Tutkimushankkeiden ja opetuksen rahoitusta varten perustettiin lahjoitussivusto. Sivusto on integroitu Paytrailiin eli lahjoittaminen onnistuu verkkopankkien kautta. Valtio tukee varainhankintaa summalla, joka on kolme kertaa kerättyjen lahjoitusten määrä. Sivusto on responsiivinen ja se on rakennettu WordPressin päälle. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]

Visit Espoo

Tekijä: Crasman
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Espoon virallinen matkailuopas www.visitespoo.fi konseptoitiin, suunniteltiin ja uudistettiin teknisesti Crasmanin toimesta. Sivuston ytimessä ovat paikallisten palveluiden tuominen verkkoon lähestyttävästi ja kiinnostavasti. Palveluhaku ja kohteiden esittäminen kartalla tekee käyttäjän tarpeiden mukaisten tapahtumien, tilojen ja majoitusvaihtoehtojen löytämisestä helppoa. Sivusto on responsiivinen, toimii kolmella kielellä ja se on rakennettu Crasman Stage verkkopalvelualustan päälle.

Simbergin toinen maailma

Tekijät: Into-Digital Oy (Tekninen tuotanto), Suomen Kansallisgalleria (Visuaalinen ja konseptisuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Hugo Simbergin toinen maailma -verkkosivusto johdattaa vapaamuotoiselle tutustumismatkalle Simbergin taiteeseen ja elämänpiiriin. Sivusto on tarkoitettu kaikkien Hugo Simbergin taiteesta kiinnostuneiden käyttöön ja se on suunniteltu ajatellen myös opetuksen tarpeita. Mahdollisuus omaan luovaan osallistumiseen tuo taiteen maailman lähelle. Sivustolla voi tuunata Hugo Simbergin maalauksia, luoda niihin omia mielikuvia ja jakaa uudistettuja tauluja.

Legend of Grimrock

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Legend of Grimrock on yksi viimevuosien menestyneimpiä suomalaisia indie-pelejä, jonka takana Almost Human -studio. Pelin toinen osa julkaistiin syksyllä ja sitä varten Evermade uudisti pelin www-sivut. Tavoitteena oli saavuttaa pelien tiivis luolatunnelma myös verkossa. Sivuston tärkeintä sisältöä ovat pelien esittelyt ja aktiivinen blogi. WordPress-pohjainen sivusto on asiakkaan ylläpidettävissä ja toimii hyvin mobiililaitteilla. Pelisivustojen tapaan myös Grimrock.net-sivustolle odotettiin suuria asiakasmääriä julkaisuhetkellä ja sivusto on suunniteltu kestämään kuormaa. Projektin osana päivitettiin myös phpBB-pohjaisen foorumin ulkoasu.

Best Fiends -verkkosivusto

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Best Fiends on Suomalaisen Seriously -pelistudion ensimmäinen julkaisu, jonka suosio on lähtenyt nousukiitoon. Evermade suunnitteli ja toteutti pelille www-sivut. Sivusto esittelee näyttävästi pelimaailman ja pelin hahmot. Koska kyseessä on kännykkäpeli, mobiilitukeen ja optimointiin on kiinnitetty erityistä huomiota. WordPress-sivusto on suunniteltu kestämään kovia kävijämääriä ja ruuhkatilanteissa kuormaa tasataan monen palvelimen kesken.

Slush.org

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Slush-tapahtuma keräsi marraskuussa messukeskukseen yli kymmenentuhatta yrittäjää, sijoittajaa ja median edustajaa. Tapahtuma on lajissaan yksi suurimmista maailmassa. Evermade toteutti tapahtuman www-sivuston. Projektin haasteena oli luoda pohja, jota oli vuoden kuluessa helppo laajentaa sisällön määrän paisuessa vauhdilla. Kaikki sisältö on Slush-tiimin ylläpidettävissä. WordPress-sivusto kestää kovia kävijämääriä ja luonnollisesti toimii hyvin myös kännykässä.

Isännöintialalle.fi

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Isännöintiliitolle alan työpaikkoja esittelevän Isännöintialalle.fi-sivuston. ”Isännöintialalle.fi on isännöintipäivillä lanseerattu rekrytointiportaali, työnantajien ja työnhakijoiden kohtaamispaikka, jossa pääsee tutustumaan isännöintialaan ja sen tarjoamiin koulutus- ja uramahdollisuuksiin.” Tero Heikkilä, toimitusjohtaja, Isännöintiliitto

Visitfinland 3.0

Tekijät: Creuna Finland (Tuotanto), SEK (Suunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

VisitFinland.comin 3.0-uudistuksessa lähtökohdaksi otettiin “mobile first” -ajattelu. Käyttäjäkokemus suunniteltiin ensin mahdollisimman toimivaksi ja inspiroivaksi mobiilin rajoitteissa. Kun mobiilin perusajatus isoista kuvista ja keskitetyistä teksteistä siirrettiin desktopiin, mahdollisti se mm. parallax-vierittelyn sekä automaattisesti käynnistyvien videoiden mukaan tuomisen. Palvelu on rakennettu WordPressin päällä ja sivuston latausaikoja optimoidaan lataamalla mediatiedostot Amazonin pilvipalvelusta. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]

Grand One 2015 -sivusto

Tekijä: Frantic
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Frantic valittiin suunnittelemaan ja toteuttamaan tämän vuoden Grand One kilpailusivusto. Kantavana konseptina oli pitää sivusto yksinkertaisen selkeänä sekä tuoda jotain uutta kilpailun visuaaliseen ilmeeseen kontrastien sekä rohkeuden kautta. Responsiivinen sivusto nokkelilla front-end toiminnallisuuksilla höystettynä rakennettiin räätälöidysti toimimaan Herokun pilveen.

#kirja -verkkopalvelu

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

#kirja on Suomen suurimpien kirjakustantamoiden yhteistyönä syntynyt palvelu, joka yhdistää ihmiset ja kirjat. Se on innovatiivinen konsepti, joka tekee kirjoista ja niiden lukemisesta sosiaalisen tapahtuman. Palvelu kerää keskustelut ja sosiaaliset ilmiöt eri alustoilta samaan paikkaan. Lukuvinkit, arvostelut, artikkelit, ajankohtaiset aiheet ja kirjailijaesittelyt tekevät interaktiivisesta palvelusta täydellisen avun sekä intoilijoille että ideoita etsiville ostajille. Sosiaalinen #kirja on helppokäyttöinen kaikille missä vaan.

Iron Sky

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto, Yhteisösivusto

Iron Sky on ollut mediassa esillä onnistuneen crowdfunding kierroksensa avulla. Kampanjaa varten koko sivusto uudistettiin. Uudistus starttasi selaimessa kehitetyllä UX-prototyypillä. Tämä jälkeen Geniemin WP-tiimi toteutti ensimmäisen version ja projekti julkaistiin kampanjan tukena. Samanaikaisesti on kehitetty crowdsourcing toimintoja, joiden avulla fanit voivat osallistua elokuvan tekemiseen. Alusta korvaa vanhentuneen Wreck-a-movie alustan. Tiimi päätyi koodaamaan ominaisuudet itse WordPressin päälle, kun sopivaa laajennusta ei löytynyt. Crowdsourcing ominaisuudet julkistetaan 2015 aikana kun elokuvan tekeminen etenee. Sivuston alle toteutettiin analytiikka- ja käyttäjähallinta, jonka avulla voidaan seurata käyttäjiä eri […]