Technopolis -sivustouudistus

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Technopolis tarjoaa parhaan osoitteen isoille ja pienille yrityksille yhteensä viidessä maassa. Technopoliksen verkkopalvelukokonaisuus sisältää suomen- ja englanninkielisen pääsivuston lisäksi Venäjän, Norjan, Viron ja Liettuan sivustot.

Uudistuksen tavoite on palvella eri asiakasryhmiä entistä paremmin ja tavoitteellisemmin sekä esittää Technopolis alansa edelläkävijänä: modernina palveluntarjoajana, eikä vain toimitilatalona. Avainasioiksi määritettiin käyttäjäystävällisyys, löydettävyys, palvelukokonaisuuksien hahmottaminen sekä selkeä ja käyttäjäystävällinen palvelun hallinnointi.

Sivuston alustaksi valittiin WordPress, joka mahdollisti nopean ja kustannustehokkaan kehitystyön sekä tarjosi ylläpitäjien näkökulmasta helppokäyttöiset työkalut. Sivusto integroitiin Technopoliksen muihin järjestelmiin: toimitilojen välityspalveluun, tapahtumajärjestelmään, sekä CRM- ja erityisesti markkinoinnin automaatio –järjestelmiin.

Sivuston suunnitteluvaiheessa määriteltiin aluksi tärkeimmät käyttäjäprofiilit ja -polut sekä konversiopisteet. Parasta mahdollista käyttöliittymämallia lähdettiin hakemaan projektissa jo varsin aikaisessa vaiheessa kattavan prototyyppauksen kautta. Prototyyppivaiheessa muovautunut käyttöliittymä testattiin ulkopuolisen tahon toimesta palvelun kohderyhmiin kuuluvilla käyttäjillä ja saatujen tulosten perustella käyttöliittymää hienosäädettiin vielä paremmin käyttäjien tarpeita vastaavaksi.

[Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]

Kommentit

Jätä kommentti