Suomen Kansallisooppera

Tekijä: Creuna Finland (Tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistuksen tavoitteina oli kasvattaa Kansallisoopperan merkitystä laajemmassa kohderyhmässä, lisätä asiakasuskollisuutta, palvella paremmin sekä tarjota laadukasta sisältöä ja mieleenpainuva visuaalinen kokemus joka ohjaa luontevasti lippujen ja palveluiden myyntiin.

Kauden pääesityksille rakennettiin omat minisivustot joilla esitykset esitellään näyttävästi videota ja animaatiota hyödyntäen.

Sivustolta löytyy myös stage24-osio, joka kokoaa esitystallenteet yhteen paikkaan ja jossa on mahdollista katsoa livenä kauden kiinnostavimmat esitykset, kuudella robottikameralla taltioituna.

Ohjelmistohaku rakennettiin palvelemaan käyttäjiä monella eri tavalla, ja esityksiä on mahdollista hakea niin aakkosjärjestyksessä, tai viikko- sekä kuukausikalenterin mukaan.

Kaiken visuaalisuuden takana tekemistä ohjasi vahvasti käytettävyyden huomioiminen. Palvelun oli oltava kaikkien suomalaisten saavutettavissa.

Sivusto rakennettiin WordPressin päälle ja integroitiin Oopperan taustajärjestelmiin lipunmyyntiä, esitystietoja sekä lomakkeita koskien.

Byroo vastasi projektissa teknisestä toteutuksesta. Sivuston ulkoasun suunnitteli Anu Lehto, konseptista vastasi Sami Lanu ja copysta Sami Korjus.

[Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]

Jätä kommentti