PAMA Hockey

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Padasjoen mailatehdas, tuttavallisemmin PAMA, kehitti uuden sukupolven mailan. Dude kutsuttiin hätiin toteuttamaan verkkokauppa, joka tuo mailan myös kuluttajien saataville. PAMAlle suunniteltiin sekä toteutettiin täysresponsiivinen verkkokauppa, jonka kautta mailan ostaminen on helppoa niin kuluttajille kuin yrityksillekkin. ”Yhteistyö Duden kanssa sujui kerrassaan mainiosti. Aikataulu ja budjetti pitivät ja kaikkiin kysymyksiimme vastattiin ripeästi. Asiakkaat ovat kehuneet sivustoamme tyylikkääksi ja verkkokauppaa selkeäksi. Verkkokaupan ylläpito on helppoa eikä vaadi pitkää perehdytysaikaa työntekijöiltä. Myös sivujen ylläpito on helppoa. Suosittelen Dudea lämpimästi kaikkiin nettisaittihankkeisiin.” – Jussi Kaulio, toimitusjohtaja

Nereus Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Nereus Oy perustettiin vuonna 1989, erikoistuen vesikiertoisten lattialämmitysratkaisujen suunnitteluun, asennukseen ja markkinointiin. Nereus on alalla pisimpään toiminut tuotemerkki, jonka laatuun ja kokemukseen luottavat myös kotimaiset rakennusalan huippuosaajat. Nykyään Nereus-lattialämmitys kuuluu osaksi Uponor Suomi Oy:n lattialämmityksen tuotetarjontaa. Uponor on yksi johtavista asuin- ja liikerakennusten sisäilmasto- ja käyttövesijärjestelmien toimittajista Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Pohjois-Euroopassa Uponor on myös merkittävä yhdyskuntatekniikan putkijärjestelmien toimittaja. Uponor päivitti Nereus-sivustonsa Verkkoaseman avustuksella. Sivuston suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Verkkoasema, samalla Nereuksen vanhalla sivustolla alustana ollut Verkkoaseman julkaisujärjestelmä VJ5 päivitettiin uusimpaan, VJ6-versioon. Sivuston […]

Boco IP verkkosivu-uudistus

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Boco IP tarjoaa immateriaalioikeuksiin liittyviä palveluita, kuten erilaisia aineettoman pääoman suojausmuotoja. Nämä palvelut ovat hankalasti tuotteistettavia ja ostajalta vaaditaan normaalisti syvempää osaamista alalta. Boco halusi uudistaa koko palvelukataloginsa ja muotoilla sen palveluksi, josta voidaan hahmottaa erilaisten immateriaalipalveluiden tarve, hyödyt ja niiden liittyminen toisiinsa. Uudistuksen tavoitteena on tehdä Bocosta selkeästi erottuva toimija, joka ymmärtää asiakkaidensa tarpeet ja näyttäytyy alansa huippuosaajana kunnioittaen yrityksen pitkää ja menestyksekästä historiaa. Toimeksiantoa lähdettiin purkamaan tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa muotoilun keinoin. Bocon palveluista ei pystytä määrittelemään selkeää alku- ja […]

Erlatek Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Erlatek Oy on vuonna 1991 perustettu yritys, jonka kotipaikka on Hyvinkää. Se tuo maahan, suunnittelee, valmistaa ja myy laadukkaita nostoapuvälineitä sekä antaa niihin liittyvää tuote- ja työsuojelukoulutusta. Erlatek osti VM-Vaijerin ja samalla uudisti verkkosivustonsa kattamaan molemmat liiketoiminnat. Verkkoasema toteutti Erlatekille uuden sivuston Verkkoaseman VJ6-julkaisujärjestelmällä. Sivustoon sisällytettiin myös kattava tuotehallintajärjestelmä. Sivuston suunnittelusta vastasi Mainostoimisto Kluu. Projekti jatkuu digimarkkinoinnin saralla.

Lipporannan verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy (tekniikka)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Oulujokisuiston alueelle rakennettava Lipporannan kaupunginosa tarjoaa helppoa kaupunkiasumista merellisessä ympäristössä ja lähellä erilaisia harrastusmahdollisuuksia. Lipporantaan rakennettavat kerrostalot luovat puitteet modernille kyläyhteisölle, jossa korostuu asukkaiden hyvinvointi ja yhteisöllisyys. Verkkoasema toteutti Lipporannalle sivuston, jolla on määrä esitellä uudentyyppistä asumista. Lipporannan sivuston suunnittelusta vastasi Mainostoimisto Kluu ja sivusto toteutettiin Verkkoasemalla WordPressillä. Sivulla korostuu SkyFoxin ottamat upeat ilmakuvat sekä niihin rakennettu parallax-efekti. Käy tutustumassa tulevaisuuden asumiseen os. www.lipporanta.fi.

Espoo Metro Areena

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Espoon moderni ja viihtyisä monitoimiareena Metro Areena sai arvoisensa digitaalisen ilmeen verkkosivujen Drupal-kehityshankkeessa. Hankkeen alussa ideoitiin sivuston yleisilmettä ja värimaailmaa, sekä haettiin tapoja, joilla Metro Areenan tilatarjontaa ja tapahtumia saataisiin hyvin esille verkkopalvelussa. HAASTE: Verkkosivuston käyttöliittymä ja visuaalinen ilme haluttiin uudistaa ja samalla kehittää sivustosta loppukäyttäjiä paremmin palveleva. Vanhalta sivustolta puuttui Interaktiivinen kerros kokonaan, eli esimerkiksi sopivaa tilaa ei pystynyt hakemaan lainkaan. RATKAISU: Drupal-kehityshankkeessa uudistettiin Metro Areenan sivuston koko visuaalinen ilme ja keskeiset toiminnot, kuten tilojen esittely ja varaaminen.

Hailer

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hailerin ja Redlandin yhteistyön tuloksena teimme esittelyvideon palvelusta, uudistimme visuaalisen ilmeen sekä toteutimme markkinointisivuston palvelulle. Asiakkaamme sanoin: ”Hailer on kommunikaatioalusta, jolla saadaan keskijohto oikeisiin töihin. Tämä tapahtuu avoimella mutta ohjatulla mallilla, jossa kommunikaatio on selkeää, onnistumiset jaetaan ja epäonnistumisista opitaan. Tuotteemme on luonteeltaan erittäin moniulotteinen ja tämä tuo viestintään liittyviä haasteita, jotka Redland on onnistunut ratkaisemaan ammattitaitoisesti ja visuaalisesti kauniisti.” Katso toteutus ja tutustu palveluun!

Lumoava

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Lumoava tuo yhteen suomalaisen muotoilun ja koruvalmistuksen. Maamme huippusuunnittelijoiden toteuttama design sai arvoisensa verkkokaupan Brave Digitalin, AD Kiivin ja Lumoavan korubrändin yhteistyön tuloksena. Verkkokauppatoiminnallisuudet rakennettiin suoraan verkkosivuston sisälle, ERP-rajapintoja hyödyntäen. HAASTE: Luoda tyylikäs ja käytettävä web-sivusto verkkokauppatoiminnallisuudella ja jälleenmyyjät huomioon ottaen. RATKAISU: Kehitettiin näyttävästi korumallit esittelevä ja visuaalisesti kaunis verkkopalvelu, jossa verkkokauppatoiminnallisuudet rakennettiin suoraan verkkosivuston sisälle. Kaikki sivuston kuvat ja tuotetiedot haetaan ERP:stä samoin kuin kaikki verkkotilaukset välitetään suoraan toiminnanohjausjärjestelmään rajapinnan kautta. Näin toteutettiin suoraviivaisella mallilla verkkokauppa ilman tarvetta erilliselle verkkokauppa-alustalle. TULOKSET: […]

Papula-Nevinpat

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen suurimpiin patenttitoimistoihin kuuluva Papula-Nevinpat valitsi Redlandin markkinointiviestinnän kumppanikseen. Yhteistyö aloitettiin brändiviestien kehityksellä ja verkkosivuston täydellisellä uudistuksella, jossa lähtökohtana oli selkeä ja käyttäjäystävällinen sivustorakenne, kävijämäärän lisääminen ja sivuston kautta generoituvan liidimäärän kasvattaminen. Yhteistyön tavoitteena on lisätä Papula-Nevinpatin ja sen tarjoamien IPR-palveluiden tunnettuutta sekä kasvattaa markkinaosuutta Suomessa. Uudella verkkosivustolla ja sisältövetoisella markkinoinnilla pyritään kasvattamaan myös Papula-Nevinpatin kansainvälisten asiakkuuksien lukumäärää.

OPR-Vakuus

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkosivuston löydettävyys ja käytettävyys ovat tärkeimpiä tekijöitä rahoituspalveluiden tarjoajaa valittaessa. OPR-Vakuus uudisti viisi verkkosivustoa käyttökokemukseltaan korkealaatuiseksi, mobiiliresponsiiviseksi ja hakukoneoptimoiduksi Drupal-kehityshankkeessa Brave Digitalin kanssa. Digitaalisten palveluiden kehityshankkeessa uudistettiin samalla koko lainanhakuprosessi. HAASTE: Laina- ja rahoituspalveluja tarjoavan OPR-Vakuuden sivustojen ilme ja lainanhakuprosessit eivät palvelleet yrityksen liiketoimintaa parhaalla mahdollisella tavalla. Lainanhaku sisälsi ylimääräisiä steppejä, eikä toiminut mobiililaitteilla ollenkaan. RATKAISU: Kehityshankkeessa toteutettiin viisi responsiivista Drupal-sivustoa, joiden keskiössä oli korkea käytettävyys, hallittavuus ja hakukoneoptimointi. Samaan aikaan lainanhakuprosessi uudistettiin ohjelmistokehityshankkeessa sovelluskehyksen avulla. TULOKSET: Lopputuloksena OPR-vakuuden koko digitaalisen liiketoiminnan […]

Antti-teollisuus

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kansainvälisen liiketoiminnan kehittäminen vaatii teollisuusyritykseltä monipuolista ja toimivaa digitaalista presenssiä. Korkeaan laatuun ja luotettavuuteen nojaavan Antti-Teollisuuden internetsivuston toiminnot ja käytettävyys uudistettiin vastaamaan yrityksen brändiä ja tukemaan myynnin kasvua. HAASTE: Antti-Teollisuuden vanhalla verkkosivustolla tunnistettiin useita ongelmia, kuten heikko responsiivisuus, haasteet jälleenmyyjien hakemisessa sekä puutteelliset kieliversiot. Lisäksi kaivattiin näkemystä verkkosivuston käytettävyyden parantamiseen ja ideoita liiketoiminnan tukemiseen digitaalisen palvelun avulla. RATKAISU: Verkkosivuston uudistus aloitettiin Antti-Teollisuuden vanhojen kotisivujen haasteiden listaamisella, analytiikkaan perehtymisellä, sekä kilpailijakentän kartoituksella. Analyysissa tunnistettiin niin hyvät kuin huonotkin puolet vanhassa sivustossa, mikä tarjosi […]

Kirkko ja kaupunki

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Ch5 Finland Oy toteutti printtilehden julkaisujärjestelmään integroidun verkkolehden julkaisualustan Liferay Portal 7.0 CE:llä. Verkkomedian toteutus kytkeytyi Kirkko ja kaupunki -lehden uudistumiseen pääkaupunkiseudun seurakuntamedioiden yhdistyessä. Teknisen toteutuksen ytimessä on integraatio paperilehden julkaisujärjestelmään. Lehtijutut tuodaan julkaisujärjestelmään, jossa toimittaja voi muokata ne verkkojulkaisuun sopiviksi. Artikkeleita tuotetaan myös suoraan verkkoon, täydentäen kokemusta erityisesti verkkolähtöisillä kerrontatavoilla. Palveluun on siirretty myös juttuarkisto vuodesta 2009 alkaen. Toimituksella on käytössään monipuolinen valikoima automaattisia ja manuaalisia sisältöjen nosto- ja listaustapoja. Tuoreiden sisältöjen jatkuvan virran ohella käytettävissä on noin 17 000 artikkelin […]

Vetokiuas

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Veto-kiukaat on suomalainen perheyritys, jonka juuret ulottuvat 50-luvulle. Uudet omistajat ja uudet ajatukset tuotteiden myynnistä ja markkinoinnista saivat Veton kääntymään Mediapoolin puoleen. Suunnittelimme Veto-kiukaille uuden yritysilmeen perinteistä luonnetta kunnioittaen. Tuotimme verkkoon sisältörikkaan WordPress-pohjaisen sivuston ja kiuasvalitsimen, johon on kytkettynä myös ostomahdollisuus Woocommerce-lisäosan avulla. Sivuston hallinta rakennettiin moduulipohjaiseksi, mikä helpottaa eri sisältöosioiden uudelleenkäyttöä eri alasivuilla. Koulutimme myös yrityksen sisältömanagerin nykyaikaisen sisältömarkkinoinnin saloihin.

Napa Agency

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Napa Agency on Suomen ensimmäinen kuvituksia välittävä agentuuri, jonka listoilta löytyy 15 suomalaista ammattilaiskuvittajaa. Napa toimii siltana ja apukätenä kuvituksia ostavien ja niitä tekevien välillä. Uudistimme visuaalisesti näyttävän Napa Agencyn sivuston palvelemaan kuvittajien töiden esille tuomista ja jakamista mahdollisimman helposti. Sivustolla on kirjautumista vaativa kevyt extranet-alue, josta löytyy mm. ladattavia taustakuvia sekä lisensoitujen kuvitusten portfolioita.

Tilgmann Group

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Tilgmann Groupin verkkosivut sisältörikkaaksi kokonaisuudeksi. Halusimme tuoda yrityksen pitkän historian ja perinteet vahvasti osaksi yrityksen tarinaa. Verkkosivujen lisäksi vastasimme yrityksen visuaalisesta ilmeestä, verkkosivujen tekstisisällöistä sekä valokuvista. Tilgmann Group on lähes 150 vuotta sitten perustettu suomalainen yritys. Alkujaan Suomen suurimmasta painotalosta on kehittynyt pakkausmateriaaleihin keskittynyt pohjoismainen toimija.

Myllyn Paras

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Myllyn Paras on Suomen markkinajohtaja pakastetaikinoissa ja pastatuotteissa, hiutaleissa ja jauhoissa markkinakakkonen. Yritys halusi uudistaa verkkopalvelunsa, sillä vanha järjestelmä ei enää taipunut uusiin tarpeisiin eivätkä sivustolla kävijät löytäneet runsaiden sisältöjen pariin. Tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen ruokasivusto, joka tavoittaa puolet suomalaisista. Myös Myllyn Paras Reseptiklubin jäsenmäärää haluttiin kasvattaa. Toteutimme Myllyn Parhaalle sekä kuluttaja- että HoReCa-myynnin verkkopalvelun, uuden myllynparas.fi:n. Loimme sivustolle uuden sisältösuunnitelman mukaisen rakenteen keskittyen reseptien löydettävyyteen. Toimme sivustolle uutena blogiosion ja uudistimme merkittävästi sivuston teknistä rakennetta. Rakensimme reseptisivustolle kattavan hakutoiminnon ja uudistimme […]

Sisäiset tarkastajat verkkopalvelu

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sisäisten tarkastajien tehtävänä on objektiivisella arviointi- ja varmistus- sekä konsultointitoiminnallaan tukea organisaation kehittämistä ja tavoitteiden saavuttamista. Suunnittelimme ja toteutimme Theiia.fi-sivuston WordPress-julkaisujärjestelmälle. Projektiin kuului käyttöliittymä- ja visuaalinen suunnittelu sekä tekninen toteutus. Sivusolla on muun muassa jäsenrekisteri-integraatio, kieliversiot sekä sivukohtainen dokumenttihaku.

Sinivalkoinen valinta

Tekijä: Solid Angle
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Suomalaisen työn liiton verkkopalvelu Sinivalkoinen valinta listaa kaikki Avainlippu ja Design from Finland -merkin käyttöoikeuden saaneet tuotteet ja palvelut, sekä yrityset jolle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki. Uudistuneen palvelun avulla vierailijan on vaivatonta selailla ja löytää kiinnostavia suomalaisia tuotteita ja palveluita yli kolmen tuhannen tuoteartikkelin joukosta. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress-alustalle. Integraatioiden suunnittelu ja toteutus sekä WordPress REST API -rajapinnan hyödyntäminen.

Pääkaupunkiseudun Partiolaiset

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pääkaupunkiseudun Partiolaisille muotoiltiin moderni verkkosivusto Suomen partiolaisten yleisilmettä mukaillen. Sivusto hakee lippukuntien tietoja Suomen Partiolaisten Kuksa-järjestelmästä ja tarjoaa lisäpalveluita Partioaseman toimiston väelle myös tapahtumien luontiin. Rajatulle käyttäjäryhmälle tarjotaan lomake, johon syötetyt tiedot voidaan siirtää uuden sisällön pohjaksi ja myöhemmin julkaistavaksi. Myös tapahtumien hallintaan ja esittämiseen luotiin oma sisältötyyppinsä sekä luonnollisesti kytkös Kuksa-ilmoittautumiseen.

Oivahymy

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutimme Elintarviketurvallisuusvirasto Eviralle Oivahymy-verkkopalvelun uudistuksen. Oiva-raportilla arvioidaan yritysten elintarviketurvallisuutta ja raportin paperiversioita voikin nähdä ravintoloiden seinillä. Haasteena projektissa oli ulkoisesta järjestelmästä tuotavan tiedon sujuva muotoilu osaksi sivustoa. Yrityshaku on upotettu iframe-tekniikalla ja se saattaa tunnetusti aiheuttaa ongelmia, mutta nyt saimme aikaan toimivan kehitysympäristön ja viestintäyhteyden kolmanteen osapuoleen, jolloin kokonaisuuden muotoilu pysyi hyvin kasassa ja lopputuloksessa ei näy tarpeettomia saumoja. ”Haimme laadukasta ja kustannustehokasta WordPress-toteutusta antamiemme määritysten pohjalta ja Aucor toimitti sivuston ajallaan ja ammattitaitoisesti. Aucorin tiimillä oli myös proaktiivinen ote tekemiseen ja […]

Futures Platform

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Futures Platform™ on verkkopohjainen trendikartta, joka auttaa organisaatioita muodostamaan kokonaiskuvan omasta tulevaisuudestaan ja tekemään muuttuvassa maailmassa perusteltuja strategisia valintoja. Tulevaisuuden muutoksiin liittyvää asiantuntemusta tarjoavan asiakkaamme ideaan perustuen rakensimme heille tulevaisuuden ennakointia helpottavan työkalun. Se sai innostuneen vastaanoton käyttäjiltä, ja tuotteen ympärille syntyi uusi yhtiö, Futures Platform Oy, jonka puitteissa tulevaisuusasiantuntijatiimi nyt kehittää työkalua jatkuvasti eteenpäin yhteistyössä Sangren kanssa. Työkalu sisältää ennakoinnin ammattilaisten tuottamia artikkeleita ja videoita trendeistä ja muutosilmiöistä. Käyttäjät voivat lisätä mukaan omia havaintojaan, arvioida yhdessä muutosten vaikutusta omaan toimintakenttäänsä sekä […]

Rautalammin kunnan sivusto

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Työstimme Rautalammin kunnalle uuden sivuston avoimesti; projektin eri vaiheissa kiersimme kunnassa haastattelemassa eri sidosryhmiä (kuntalaiset, yrittäjät, kunnan työntekijät, koululaiset jne.) heidän tarpeista kunnan sivustoa kohtaan. Sivustolla on tehty vahvaa automatisointia. Yhteystiedot ja aukioloajat, lomakkeet, pöytäkirjat ja monet muut hallitaan keskitetysti yhdestä paikasta ja tuodaan dynaamisesti erilaisina sisältökortteina eri puolelle sivustoa.

Lahti Aqua

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Lahti Aqua halusi tarjota asiakkailleen Suomen parhaan vesilaitoksen digitaalisen palvelun. Tavoitteina oli raikas, erottuva ilme ja helposti lähestyttävä, responsiivinen palvelu. Uskallamme väittää, että tavoite toteutui. Suunnittelu käynnistyi Design Studiolla. Design Studiossa asiakkaan edustajat ja suunnittelijamme konseptoivat palvelua yhdessä ja tuottivat ideoita palvelun toiminnoista. Luonnosten pohjalta toteutettiin palvelun prototyyppi, joka toimi tärkeimpänä kommunikaatiovälineenä asiakkaan ja kehitystiimin välillä palvelukehityksen edetessä. Lahti Aquan sivusto viestii kohderyhmilleen toiminnastaan selkeästi ja visuaalisesti, ja sen kautta asiakas pääsee tekemään helposti tärkeimpiä vedenkäyttöön liittyviä ilmoituksia, esimerkiksi muuttoilmoituksen ja vesimittarilukeman […]

Altiagroup.com

Tekijä: Wunder
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Altia on Pohjoismaissa ja Baltiassa toimiva alkoholijuomatalo, joka valmistaa, maahantuo ja vie laadukkaita viinejä ja väkeviä alkoholijuomia. Altian liiketoimintaa ohjaa vastuullisuus: Altia haluaa edistää modernia, vastuullista pohjoismaista juomakulttuuria. Altian toiminnasta keskeistä ovat vahvat omat brändit sekä laaja valikoima kansainvälisiä päämiestuotteita. Toteutimme Altialle yrityksen pääsivuston Drupal 8:lla. Sivusto julkaistiin syyskuussa 2016. Nopeaa ja tehokasta yritysviestintää brändin vahvistamisessa Altia halusi vahvistaa yrityksen brändiä ja ilmentää sivuillaan asemaansa johtavana alkoholijuomatalona Pohjoismaissa ja Baltiassa. Sivustouudistuksella brändi, yritysmielikuva ja tarina nostettiin keskeiseen asemaan ja Altialle toteutettiin visuaalisesti […]

Sport Resort Ylläs

Tekijä: Koodiviidakko
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sport Resort Ylläksen sivut haluttiin uudistaa graafisesti ja toiminnallisesti nykyaikaiseksi. Sivut päivitettiin responsiiviseksi, jotta tunturissa aikaa viettävät voivat selailla tarjontaa mobiilissa ja esimerkiksi gondoli-hissin aukiolon voi tarkastaa rinteessä helposti. Sivuston taustalla on integraatio, jonka avulla alueen toimijoita ja tapahtumia on yhdistetty samalle sivustolle. Sivusto toteutettiin Sivuviidakko-julkaisualustalle.

Jokerit

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Jokerit on Suomen tunnetuin urheilubrändi. Olemme rakentaneet yhteistyössä Jokereiden kanssa koko Jokereiden digitaalisen ekosysteemin. Projekti käsitti digistrategian suunnittelun, digitaalisen viestintästrategian, työtapojen, työprosessien ja työkalujen suunnittelun, seurannan suunnittelun sekä valmiiden palvelujen rakentamisen. Matkalla muutimme Jokerit kiekko-organisaatiosta pieneksi mediataloksi. Kaikki suunnittelutyö perustui huolelliseen työprosessien, tuotettavan sisällön ja käyttäjien näkökulman analysointiin. Näiden pohjalta määritettiin käyttäjäpersoonat, määritettiin sisältöjä, valittiin ja kehitettiin työkalut, tehtiin tekniset perusvalinnat ja määriteltiin julkaisemisen työprosessit. Kehitystyö tehtiin prototyyppivetoisesti, sykleissä. Jokaisella kehityskierroksella parannettiin hieman käyttäjäpalautteen perusteella. Lopputuloksena kehitettiin responsiivinen pääsaitti, kuusi mikrosaittia ja […]

Fressis

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Ennaltaehkäisevillä elämäntavoilla on merkittävä vaikutus syöpäsairauksien määrään. Suomen Syöpäjärjestöt halusi saada nuoret ymmärtämään tekemiensä valintojen vaikutuksen omaan terveyteensä. Tätä tarkoitusta varten luotiin nuorille suunnattu terveystiedon verkkopalvelu Fressis.fi. Tyyliltään sivuston haluttiin näyttävän ja tuntuvan sellaiselta, jota nuoret haluaisivat käyttää. Tämä näkyy niin sisältö- kuin ulkoasu- ja käytettävyyssuunnittelussa. Työnjakomme projektissa oli, että Frantic suunnitteli aluksi konseptin ja visuaalisen ilmeen, jonka jälkeen me Trimedialla jatkoimme tästä ja teimme lopullisen verkkopalvelun ulkoasun sekä rakensimme WordPressiin nojaavan tekniikan sivuston taustalle. Sivustolla on kaksi erityispiirrettä. Koska terveystietoa on […]

EuroFC

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

European Fighting Challenge, EuroFC on euroopanlaajuinen, vapaaottelua edistävä organisaatio, joka tavoittelee markkinajohtajuutta Euroopassa. EuroFCn tavoite on paitsi palvella olemassa olevia MMA-faneja, myös tuoda eurooppalainen vapaaottelu täysin uusien yleisöjen tietoisuuteen ja kasvattaa lajia laadukkaiden ottelutapahtumien avulla. EuroFClle toteuttamamme verkkosivuprojekti oli lähtölaukaus ja ensimmäinen julkistus uudelle MMA-organisaatiolle. Projekti suunniteltiin yhteistyössä Republic of Communicationsin ja Pinton kanssa. Digitaalinen suunnittelu ja toteutus tehtiin kuitenkin kokonaisuudessaan Sangrella. Osallistuimme vahvasti myös kokonaiskonseptin suunnitteluun. Lopputulos on Drupalin pohjalle tehty yksinkertainen sivusto, joka on kerännyt runsaasti käyttäjiä EuroFCn tavoiteyleisöjen parissa. […]

Intrum Justitian verkkolehti

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkossa julkaistavan lehden sisältöjä on helppo jakaa ja höydyntää eri kanavissa. Luotonhallinnan asiantuntijayritys Intrum Justitia halusi siirtää aiemmin printissä julkaistun Intressi-lehden kokonaisuudessaan verkkoon. Verkkolehden ylläpito on joustavaa, koska julkaisutahdin voi itse määrittää ja sisältöjä on helppo hyödyntää eri kanavissa kustannustehokkaasti. Valu Digital rakensi Intressi-lehden WordPress-pohjaiselle Mago-verkkolehtialustalle. Magossa lehden ulkoasu ja toiminnallisuudet räätälöitiin asiakkaan tarpeiden mukaan. – Odotimme alustalta hyvää analytiikkaa ja helppoa käytettävyyttä. Mago on vastannut näihin odotuksiin erittäin hyvin. Verkkolehtemme on hyvännäköinen ja toimii teknisesti moitteettomasti. Meidän on ollut hyvin helppo […]

Haikon Kartano

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Haikon Kartano on tyylikäs hotelli Porvoossa, kauniissa kartanopuistossa meren rannalla. Haikko on erinomainen paikka lomanviettoon, juhliin, kokouksiin ja tapahtumiin. Digitaalinen myynti ja markkinointi on Haikossa kriittisen tärkeää. Sekä hotelli- että tapahtuma-asiakkaat haluavat varata sähköisesti ja kokea Haikon elämyksellisyyden verkossa jo ennen kuin he saapuvat paikan päälle. Karhu Helsinkin vastasi Haikon Kartanon verkkosivuston määrittelystä, suunnittelusta ja toteutuksesta. Haikko.fi pyörii Drupal-julkaisujärjestelmällä, jonka muokkaus ja hallinointinäkymät Karhu Helsinki on muovannut suoraviivaisiksi ja helppokäyttöisiksi.

Asuntomessut

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen Asuntomessut on osuuskunta, jonka tavoite on parantaa asumis- ja elinoloja Suomessa. Suomen asuntomessut tarjoaa tietoa, edistää asuntoteollisuuden standardeja ja taitotasoa sekä järjestää vuosittain asunto- ja loma-asuntomessut. Suomen Asuntomessut halusi yhteistyökumppanin, joka tarjoaa sekä suunnittelun että toteutuksen kaikkiin digitaalisiin kanaviin. Asuntomessuilla oli Drupal-pohjainen sivusto, joka kaipasi teknistä uudistusta ja uuden ulkoasun. Vuoden 2012 alussa Exove otti täyden vastuun Asuntomessujen sivujen suunnittelusta ja toteutuksesta. Projektilla oli tiukka aikataulu, ja se toteutettiin kahden viikon sprinteissä tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Viestintään kiinnitettiin erityistä huomiota, ja […]

Omnia

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Omnia on monialainen ja suuri ammatillisen koulutuksen järjestäjä, työ- ja elinkeinoelämän kumppani, koulutuksen kehittäjä ja keskustelun avaaja. Koostaan huolimatta, tai ehkä juuri siksi, se on luova yhteisö, jonka henkilökuntaa ja oppijoita yhdistää palo oppia uutta. Omnian tarjoamat koulutuspalvelut laajenivat nopeasti, kun vuonna 2015 siihen yhdistyi Espoon aikuislukio ja Espoon työväenopisto. Alkuvuonna 2015 aloitettiin Omnian verkkoviestinnän uudistus, jolla pyrittiin vastaamaan laajenevien palveluiden sekä opiskelijamäärien kasvun tarpeisiin. Konseptisuunnitteluprojekti saatiin päätökseen vuoden 2015 lopulla, ja tammikuussa 2016 Exove aloitti verkkopalvelun suunnittelun ja toteutuksen. Tavoitteena oli […]

Yhdenvertaisuusvaltuutetun toimisto

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Entisen Vähemmistövaltuutetun toimiston käsissä oli enemmän kuin nimenmuutos, kun siitä vuoden 2015 alusta tuli Yhdenvertaisuusvaltuutettu. Etnisyydellä rajattu kohderyhmä laajeni kattamaan muun muassa vanhukset, vammaiset ja seksuaalivähemmistöt. Paitsi sisällöille, myös esteettömyydelle asetettiin ihan uudet vaatimukset. Ulkomaalaistaustaan perustuvan syrjinnän merkitys näkyy sivustolla yhä, erityisesti kieliversioiden määrässä. Kolmen kotimaisen ja englanninkielen lisäksi valtuutetun toiminta ja syrjinnän uhrin toimintaohjeet kuvataan 24 kielellä joita täydentävät vielä suomi ja suomenruotsi viittomakielellä videomuodossa. Ch5 suunnitteli palvelun ulkoasun mainostoimiston laatiman uuden logon ja graafisen ohjeiston perusteella. Palvelussa on tavoiteltu monipuolisia […]

Tasa-arvovaltuutetun toimisto

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tasa-arvo.fi toimi ennen pitkään Ch5:n rakentaman Navigo Portalin päällä, ja uudistui kokonaisvaltaisesti siirtyessään Sosiaali- ja terveysministeriöstä Oikeusministeriöön vuonna 2015. Alustaksi valittiin valtionhallinnon yhteisen julkaisuteknologiaratkaisun mukaisesti Liferay Portalin versio 6.2, kuitenkin lisenssimaksuton Community Edition ja oma erillinen projekti siitä. Tasa-arvovaltuutetun kotisivun rakennuksessa keskeistä oli modernisoitua kohderyhmälähtöisesti puhuttelevaksi verkkopalveluksi. Pääasiallinen kohderyhmä palvelulle on syrjivää kohtelua kokenut henkilö, jonka ensisijainen tavoite on saada asiallista ja opastavaa tietoa oman tilanteensa ratkaisemiseksi. Todennäköisesti hän vieläpä on kiihtyneessä mielentilassa saapuessaan sivustolle tietoa etsimään. Näin syntyi esimerkiksi etusivun ’palvelukattaus’-valikko, […]

Liid

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kunnianhimoisten kasvu- ja kansainvälistymistavoitteiden saavuttamiseksi loimme yhdessä Liid-tiimin kanssa yrityksen luonnetta heijastavan brändin sekä kattavat ja selkeät nettisivut. Nettisivuja on pystyttävä kasvattamaan linjassa yrityksen kasvun kanssa, joten teknologiavalinta oli yksiselitteisesti WordPress. Alusta on selkeä ja vastaa Liidin tarpeita nyt kasvun kynnyksellä, sekä myöhemmin kun uusia osia lisätään ja sivuston tulee sopia kasvuyrityksen arkeen. Brändielementeillä ja visuaalisella ilmeellä haluttiin luoda raikas tunnelma, josta välittyy Liidin tehokkuus, yksinkertaisuus ja ammattimaisuus.

eOPS 2016

Tekijä: Agenda Helsinki (Konsepti, suunnittelu & toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Helsingin E-OPS 2016 on Helsingin opetusviraston digitaalinen palvelu. Se on osa koulua, jossa oppiminen nähdään avoimena, joustavana ja yhteisöllisenä. Kaikki tilat ovat oppimisen tiloja ja teknologia sulautuu luontevaksi osaksi oppimisympäristöä. Suunnittelimme ja toteutimme digitaalisen palvelun kaikille helsinkiläisille: Opettajille työkaluksi, ja jokaiselle oppilaalle ja vanhemmalle paikaksi tutustua opetussuunnitelmaan. Palvelussa on julkaistu yleinen Helsingin opetussuunnitelma, sekä jokaisen Helsingin 120 koulun opetussuunnitelma. Suunnittelimme palvelun yhdessä Opetusviraston kanssa. Toteuttamaamme kokonaisuuteen kuului visuaalinen ilme, hankkeen kuvitukset, ja digitaalinen palvelu konseptisuunnittelusta tekniseen toteutukseen.

Epilepsialiitto

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Epilepsialiiton verkkopalvelun uudistusprojekti oli hyvin suunniteltu ja järkevästi vaiheistettu. Uutta saatiin näkyviin jo kuudessa viikossa, ja kokonaisuus täydentyi vähitellen. Projektin tavoitteena oli rakentaa käyttäjälähtöinen, informatiivinen, osallistava ja verkostoja kehittävä verkkopalvelukokonaisuus. Koska elefantti syödään helpoiten pala kerrallaan, projekti vaiheistettiin neljään kokonaisuuteen, jotta ei juututtaisi heti alussa määrittelytyön laajuuteen. Projektin vaiheet: Julkisen sivuston perustaso Verkkoyhteisön perustaso Julkisen sivun täydennykset Verkkoyhteisön täydennykset Ensimmäinen vaihe, joka keskittyi julkisen informaatiosivuston saattamiseen julkaisukelpoiseen perustasoon, toteutui teknisesti kuudessa viikossa. Epilepsialiiton päässä sisältöjumppa oli alkanut jo aiemmin, ja sisällönsyöttötalkoissa portaali […]

Eteran verkkovuosikertomus

Tekijät: Ida Fram Oy (Konsepti ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Ida Framin konseptin pohjalta Eteran vuosikertomuksen jo toiseen kertaan. Tavoitteena oli tuoda vuosikertomuksen laaja sisältö digitaaliseen muotoon sovitettuna ja sopivina kokonaisuuksina esitettynä. Lukuja visualisoitiin, sivustoa elävöitettiin kuvilla ja sivustolla pystyi liikkumaan joko navigaation kautta tai esitemäisesti sivulta toiselle. Visuaalinen ilme noudattu Eteran pääsivuston linjaa, mutta toimii kuitenkin omana kokonaisuutenaan-

Westface

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Westface on suomalainen rakennusalan yritys, joka tarjoaa täysin uuden tavan suunnitella ja asentaa levyverhous sisätiloihin ja tuulettuviin julkisivuihin. Mediapool Finland suunnitteli ja toteutti Westfacen verkkosivut sekä yrityksen visuaalisesta ilmeen. Saitti kertoo laaja-alaisesti yrityksen innovaatioista ja uusista ratkaisuista rakennusalalla. Perussivujen lisäksi saitille toteutettiin nettipohjainen julkisivueditori, jonka avulla käyttäjät voivat kokeilla erilaisia levytysvaihtoehtoja suoraan selaimessa. Levytyksen ja rakennuksen tiedot voi tallentaa, ja järjestelmä muokkaa niiden perusteella valmiit rakennustapalausunnot sekä kuvat, jotka arkkitehti voi sisällyttää rakennuksen suunnitelmiin. Kaikki tiedot tallentuvat WordPressin hallintaan.

Jyväskylän ylioppilaslehti Jylkkäri

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Opiskelijoiden suosima verkkolehti Jylkkäri halusi meidät luomaan nahkansa uudelleen. Uuden sivuston haluttiin palvelevan paremmin niin lukijoita kuin myös mainostajia. Toimme verkkolehden ulkoasun ja tekniikan vuoteen 2016. Sivustolle rakennettiin mm. mahdollisuus erilaisiin artikkelipohjiin sekä ajastetut mainospaikat. ”Valitsimme Duden, koska heillä oli selkeästi ymmärrystä modernien ja monipuolisten nettisivujen suunnittelusta. Yhteistyö sujui todella hyvin, ja Duden pojat ymmärsivät hyvin mitä sivuilta halusimme. Olemme saaneet lukijoiltamme paljon hyvää palautetta. Sivujen käyttö on toimituksen väelle nopeaa ja yksinkertaista. Voin suositella Duden porukkaa erittäin lämpimästi.” – Jaakko Kinnunen, […]

Dekomi-verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Dekomi on suomalainen muotiin ja sisustukseen keskittynyt yritys. Suunnittelimme ja toteutimme täysin räätälöidyn verkkokaupan WordPressin ja WooCommercen päälle. Lopputuloksena oli raikas ja moderni kokonaisuus, jota on todella helppo käyttää ja ylläpitää. Dekomin tuotteet ovat räväyttäviä ja moderneja, joten tätä linjaa lähdimme myös hakemaan verkkokaupan suunnittelussa.

Isku.com

Tekijä: Frantic
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Isku Interiorin palvelu-uudistus käynnistyi kokonaisvaltaisella palvelukonseptoinnilla ja teknisellä määrittelyllä. Tavoitteena oli sulauttaa liiketoiminnalliset ja käyttäjän toimintaa ohjaavat tavoitteet toimivaksi palvelukokonaisuudeksi, jossa konversiot ja käyttäjän flow on yksinkertaistettu nykyisestä. Taustatutkimusvaihe sisälsi laajan kilpailijakentän kartoituksen, visuaalisen linjan työstämisen osallistamisen menetelmillä sekä käyttäjien liikkumisen analysoinnin nykypalvelussa. Työpajoissa asiakkaan eri asiantuntijoita (myyjistä sisustussuunnittelijoihin ja tuotepäälliköistä asiakaspalveluhenkilöstöön) osallistettiin visuaalisuuden, sisältöjen ja toiminnallisuuksien määrittelyssä ja priorisoinnissa. Verkkopalvelu-uudistus eteni määrittelystä MVP (Minimum Viable Product)-version suunnitteluun ja toteutukseen. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa keskityttiin kohderyhmälähtöiseen suunnitteluun, tuotteiden monipuoliseen selailtavuuteen, uuden alustan käyttöönottoon […]

Camu.fi

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Camu on nykyaikainen ulkoilevan ihmisen vaate- ja varustekauppa Helsingissä. Reilun kymmenen vuoden historian aikana Camu on toimittanut varusteita kiipeilyretkikunnille, joogasaleille ja puuteria rakastaville laskettelijoille. Uudistimme Camun verkkokaupan tuomalla Camun tiimiläisten kirjoittamat blogit sekä laadukkaan kuvamateriaalin vahvaksi osaksi verkkokauppaa. Lähtökohtana oli ajatus verkkokaupasta, johon voi tulla myös “ikkunaostoksille”. Kauppa tehtiin toimimaan saumattomasti myös mobiilikäyttäjille, joita onkin jo n. 50% kaikista kävijöistä. Uudistuksen myötä verkkokaupan myynti moninkertaistui, ja toi uusia asiakkaita myös Camun omaan myymälään Helsingin Kaisaniemessä. Teknisenä alustana oli WordPress, jonka kylkeen liitettiin […]

Kirjailijavierailut

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Tehtävänämme oli Lukukeskuksen Kirjailijavierailut-tilauspalvelun uudistaminen. Palvelun avulla kirjastot, koulut, yritykset ja muut tahot voivat tilata kirjailijan esiintymään tilaisuuksiinsa. Tilauksia välitetään vuosittain yli 1000. Vanhan järjestelmän uusimisen lähtökohtana oli tilausjärjestelmän mahdollisimman helppo käytettävyys asiakkaalle. Kirjailijoiden esittelysivuista luotiin houkuttelevat, kirjailijahakua helpotettiin ja tilauslomakkeen käytön kitkaa vähennettiin. Verkkosivuston lisäksi rakensimme palveluun hallintaosion, jonka kautta Lukukeskus pystyy hallinnoimaan tilauksia sekä kommunikoimaan tilaajien kanssa suoraan järjestelmän kautta, niin että kaikki asiakkaiden tilauksiin liittyvät sähköpostit luetaan suoraan sisään järjestelmään. Uuden hallinnan ansiosta tuottajan työ nopeutui huomattavasti.

Eteran Työhuone Pasila

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Digitoimisto redandblue suunnitteli Eteran Työhuone Pasilan visuaalisen identiteetin, WordPress-verkkosivuston tyohuonepasila.fi sekä itse tilaan somisteita ja opasteita. WordPress-sivustolle luotiin räätälöitynä toiminnallisuutena kysely sekä useita dynaamisia kuvaosioita. Myös sivuston visuaalisuuteen panostettiin, ja sivustolla onkin useita visuaalisesti toisistaan poikkeavia sivupohjia. Työhuone Pasila on Eteran asiakkailleen tarjoama yhteisöllinen työtila, jota voi käyttää ilmaiseksi. Työhuoneessa on mahdollista verkostoitua, pitää palavereita ja osallistua seminaareihin. Etera käyttää työtilaa työhyvinvoinnin tutkimiseen yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa.

Fredman Group

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Fredman Group on suomalainen perheyritys, jonka liiketoiminta keskittyy taistelemaan täydellisten keittiöiden ja parhaiden makujen puolesta. Eskimo Finland Oy:n omistajat Peter ja Clas Fredman perustivat Fredman Groupin, visionaan luoda täydellinen ammattikeittiö. Jatkossa yritys toimii yhdessä laajan ammattilaisverkoston kanssa tavoitteenaan tehdä keittiöistä älykkäitä, laadukkaita, tehokkaita ja turvallisia. Konsernin tytäryhtiöt, Fredman Professional Kitchen Oy ja Fredman Operations Oy, myyvät ja tuottavat ratkaisuja, palveluita ja tuotteita ammattikeittiöille. Eskimo -brändi jatkaa osana Fredman Operationsin toimintaa kuluttajatuotteiden kehittyvänä brändinä. Sofokus mukana digitalisoimassa liiketoimintaa Saimme kunnian lähteä toteuttamaan Fredman […]

Restel

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Restel on Suomen suurin hotelli- ja ravintola-alan toimija, jolla on Suomessa 47 hotellia ja yli 230 ravintolaa. Restel halusi yhdistää irtonaisia verkkosivustojaan ja muodostaa niistä täysin uuden palvelukokonaisuuden. Vanhat sivustot olivat käyttökokemukseltaan erittäin vanhentuneita ja ne työllistivät ylläpitäjiä tarpeettoman paljon. Druid valittiin toteuttamaan kokonaisvaltainen sivustouudistus. Rakensimme Restelin tarpeiden mukaisesti uuden Restel.fi -palvelukokonaisuuden Drupal 8 -pohjaisen alustan päälle ja toteutimme tekniset integraatiot Saima HR -järjestelmään sekä Jasmine WebSuite -hotellivarausjärjestelmään. Osana projektia kehitimme Restelille lounaslistatyökalun ja Lunch API:n, jolla kaikkien lounasta tarjoilevien ravintoloiden lounastiedot […]

Flowrox Oy

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Flowrox keskittyy kuluttaviin, syövyttäviin ja muihin vaativiin sulku-, säätö- ja pumppaussovelluksiin erityisesti kaivos- ja mineraaliteollisuudessa sekä energia- ja ympäristöteollisuuden kohteissa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Lappeenrannassa, sivutoimipiste Kouvolassa ja tytäryhtiöt Yhdysvaltojen Marylandissa, Australian Sydneyssä sekä Etelä-Afrikan Johannesburgissa. Lähes 80 % yrityksen tuotannosta menee vientiin ja palvelu on hoidettu yli 55 edustajan voimin ympäri maailmaa. Konsernilla on yhteensä yli 100 työntekijää, ja määrä on kasvussa. Projekti alkoi käyttäjätutkimuksella, jolla saatiin erinomaista tietoa käyttäjien tiedontarpeista ja ostajapersoonista. Poutapilvi toteutti lopulta palvelun konseptin, määrittelyn, suunnittelun, käyttöliittymän ja […]

Suomen Erillisverkot Oy

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Erillisverkot turvaa yhteiskunnan kriittistä johtamista ja tietoyhteiskunnan palveluja kaikissa olosuhteissa. Yritys tarjoaa viranomaisille ja huoltovarmuuskriittisille toimijoille turvalliset ja toimintavarmat ICT-palvelut. Erillisverkkojen palveluihin luottavat puolustusvoimat, poliisi, pelastustoimi, sosiaali- ja terveyssektori, Hätäkeskuslaitos, Rajavartiolaitos, valtion ja kuntien toimijat sekä huoltovarmuuskriittiset yritykset. Yrityksen liikevaihto vuonna 2015 oli noin 86 miljoonaa euroa. Suomen Erillisverkot -konsernin verkkosivuston toiminnallisuudet ja visuaalinen ilme kaipasivat kohentamista ja uudistusta. Ennen uudistusta sivustot oli jaettu yhtiöittäin. Tätä ei koettu asiakaslähtöiseksi esitystavaksi, jota uudistuksessa lähdettiin tavoittelemaan. Konserni on vahvassa kasvussa ja toiminnan painotukset muutoksessa, […]

Raviurheilun uutissivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Ravinetti on uusi raviurheiluun keskittynyt uutissivusto. Sivustolla julkaistaan mm. asiantuntija-artikkeleita, vihjeitä ja myydään hevosia. Sivustoa on odotettu alan harrastajien parissa kovasti. Verkkoasema toteutti uutissivuston WordPress julkaisujärjestelmän päälle. Rekisteröitymisen taakse tuotetaan lisää sisältöä, johon loppukäyttäjä pääsee kirjautumisen kautta käsiksi. Uusia toiminnallisuuksia rakennetaan sivuston jatkokehittämisen yhteydessä.