Visma Sign Forms

Tekijä: Druid
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Visma tarjoaa kattavia sähköisen allekirjoituksen palveluita, jonka avulla dokumenttien allekirjoitusprosessin voi hoitaa täysin sähköisesti. Visman asiakkaat kaipasivat verkkoasiointiin mahdollisuutta rakentaa ja lähettää omia tarpeitaan vastaavia, sähköisesti allekirjoitettuja lomakkeita. Toteutimme Vismalle lomaketyökalun, jolla heidän asiakkaansa pystyvät itse rakentamaan sähköisesti allekirjoitettavia lomakkeita. Palvelu integroitiin Visma Sign -palveluun ja täytetyt lomakkeet näkyvät kunkin asiakkaan portaalissa ja tieto uusista allekirjoituksista lähetetään asiakkaalle sähköpostitse. Asiakasyritys voi myös halutessaan integroida valmiin lomakkeen osaksi omaa verkkosivuaan. Palvelu on julkaisunsa jälkeen herättänyt runsaasti kiinnostusta ja julkaisusta helmikuun puoleenväliin allekirjoitettiin jo […]

Emce365.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EmCe 365 on ketterä ja helppokäyttöinen sähköisen taloushallinnon ohjelmisto, joka tuo kaikki taloudenhallinnan työkalut yhteen paikkaan. EmCe 365 automatisoi taloushallinnon prosesseja ja mahdollistaa uudenlaisen ja sujuvan taloudenhallinnan käyttökokemuksen. Työkalu on suunniteltu paitsi tilitoimistoille, myös yrittäjien päivittäiseen käyttöön. redandblue suunnitteli ja toteutti Emce365.fi sivuston WordPress-alustalle. Suunnitteluvaiheeseen kuului aikaisen vaiheen prototyyppi ja testaus. Vastaamme myös ohjelmiston brändi-ilmeestä, verkkosivujen tekstisuunnittelusta, valokuvauksesta, sekä videosuunnittelusta ja -toteutuksesta. Olemme toimineet ohjelmiston kehittämisessä konsepti- ja käyttöliittymäsuunnittelukumppanina koko tuotteen elinkaaren ajan. Tuotetta on kehitetty käyttäjälähtöisesti sprinteissä yli vuoden. Redandbluen tehtävä […]

Olvin verkkopalvelut

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Olvi on ainoa itsenäisenä suomalaisena 1800-luvulta säilynyt panimo, nykyisin yhtiö toimii paikallisesti Suomessa, Valko-Venäjällä ja Baltian maissa. Suunnittelimme ja toteutimme Olvin verkkopalveluiden uudistuksen, jonka lopputuloksena syntyi kaksi erillistä sivustoa: kuluttajille suunnattu Olvi.fi-sivusto sekä Olvista pörssiyhtiönä ja sijoituskohteena kiinnostuneille OlviGroup.fi-sivusto (https://www.olvigroup.fi/) Uusien palveluiden suunnittelussa hyödynsimme design thinking –mallia. Aloitimme prototyypin rakentamisen jo hyvin aikaisessa vaiheessa jota iteroimalla palvelun käyttöliittymä löysi lopullisen muotonsa. Uudet palvelut rakennettiin WordPressin päälle. Sivustoilla on integraatiota mm. Olvin tuotetietojärjestelmään ja Investikseen (pörssitiedot). Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin […]

Helsingin Kaupunginteatteri

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Samalla kun Helsingin Kaupunginteatteria peruskorjattiin, suunnittelimme ja toteutimme heidän verkkosivustonsa uudistuksen. Uusi palvelu suunniteltiin design thinking –metodia hyödyntäen eri käyttäjäryhmät tarkkaan huomioiden. WordPressin päälle rakennetulla sivustolla voi mm. kommentoida esityksiä ja lukea mediassa kirjoitettuja arvioita – niin hyvässä kuin pahassa. Creuna vastasi projektissa niin ulkoasusuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, kuin teknisestä toteutuksestakin (mukaan lukien integraatiot). Sivuston julkaisun jälkeen Creuna on vastannut verkkopalvelun teknisestä tuesta ja ylläpidosta, sekä toteuttanut useita jatkokehitysprojekteja. Parhaillaan työn alla on Backstage-osio jossa pääsee kurkistamaan teatterielämän kulisseihin. ”Tavoitteenamme uudistusprojektiin lähdettäessä oli parantaa […]

Sievo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vuonna 2003 perustetun Sievon päätuote on ohjelmisto joka jalostaa isojen asiakkaiden hankintatiedoista analyysejä auttamaan ostojen tehostamisessa, optimoinnissa ja budjetoinnissa. Sievo kaipasi osaavaa kumppania joka toimittaisi uuden sivuston “avaimet käteen” periaatteella ja tarjoaisi ylläpitoa sekä ketterää jatkokehitystä julkaisunkin jälkeen. Dude valikoitui kumppaniksi ja toteutti sivustouudistuksen samaan aikaan laajemman, koko brändin visuaalisen ilmeen uudistuksen kanssa. Sisällön helpon ja joustavan hallittavuuden lisäksi projektissa kiinnitettiin erityistä huomiota sivuston nopeaan latausaikaan, toimintavarmuuteen ja joustavaan jatkokehitykseen. Sievon markkinointi pystyy kasaamaan tarvittaessa itsenäisesti uusia sivuja sekä muokkaamaan sisältöjä joustavasti. […]

Kolmiokirja.fi -verkkokauppauudistus

Tekijä: Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Joutsen Median Kolmiokirja-verkkokaupan uudistuksella haluttiin minimoida tilauskäsittelyyn liittyviä manuaalisia työvaiheita sekä päivittää verkkokaupan graafinen ilme selkeäksi ja nykyaikaiseksi. Uuden verkkokaupan avulla haluttiin tehostaa myös tuotteiden ristiinmyyntiä. Kauppa toteutettiin Koodiviidakon ViidakkoStore-verkkokauppa-alustalle.

eioototta.fi

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Katleena Kortesuo on Suomen kallein siivooja, kriisiviestinnän konsultti ja tietokirjailija ja hänen kirjoituksensa keräävät kuukausittain parikymmentä tuhatta lukijaa eioototta.fi-sivustolle. Edellinen sivustoversio vuodelta 2013 oli jo jäänyt ajasta jälkeen ja sivustolle tehtiinkin merkittävä nuorennusleikkaus varsinaiseen rakenteeseen ja toiminnallisuuksiin puuttumatta. Äkkiseltään katsoen eniten muuttui ulkoasu, josta tehtiin valoisampi, raikkaampi ja selkeämpi. Ulkoasun lisäksi aucorlaisia suorityskyvynhinkkaajia riemastuttaa erityisesti se, mitä tapahtui konehuoneessa. Koska vanha sivustokin oli Aucorin toteuttama WordPress-sivusto, päästiin yhdelle blogiartikkelille tekemään raakaa ja erittäin mielenkiintoista suorituskykyvertailua. Vanhalla sivustolla blogikirjoitus oli ruudulla luettavissa n. […]

Saarikoski Incoming

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Saarikoski Incoming on kansainvälisille markkinoille suunnattu esittelysivusto, jonka tarkoitus on saada ulkomaalaisia kiinnostumaan Baltian maiden matkoista. Kun Dudea pyydettiin toteuttamaan markkinointisivustoa, tilaisuuteen oli helppo tarttua. Toteutimme Saarikoski Incomingille selkeän ja informatiivisen esittelysivuston, pääpainona kuvamaailma ja fiilis erilaisista maista, esimerkkimatkoista sekä kohteista. “Duden rento mutta asiallinen ote tuntui ensimmäisestä neuvottelusta asti omaan arvomaailmaamme sopivalta. Hommat hoidetaan sovitusti ja asioista puhutaan termein, joita on helppo ymmärtää. Eikä asiakassuhde ole loppunut sivujen avautumiseen. Itselleni on ollut helpottavaa huomata, miten näppärä sivuja on ylläpitää. Tarvittaessa apu […]

Ravintola Hertog Jan

Tekijä: Crop Agency Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme belgialaisen kolmen Michelin-tähden ravintolan, Hertog Janin verkkosivuston. Teimme visuaaliseen suunnittelun, sivuston teknisen toteutuksen sekä suunnittelimme sisällöt ja kirjoitimme tekstit. Ratkaisumme oli responsiivinen, mobiilin kautta helposti toimiva WordPress-sivusto, jonka toteutuksessa kiinnitimme erityistä huomiota mahdollisimman helppoon ylläpitoon hektistä huippuravintolamaailmaa ajatellen.

Joutsenmerkki

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme Joutsenmerkin tieto- ja tuotesivuston niin tekniikan kuin ulkoasunkin osalta. Joutsenmerkin markkinointipäällikkö ja projektista vastannut Minna Kinnari ei sanojaan säästele. ”Pelkkää hyvää sanottavaa: huippu porukka, nopea reagointi asiakkaan tarpeisiin ja aikataulussaan pysynyt projekti.” Mutta kaikki kiitos ei missään nimessä kuulu meille. Projektin onnistumiseen vaikutti merkittävästi se, että myös Joutsenmerkillä oli valmistauduttu hyvin ja sisällöntuotanto valmistui ajallaan. Projektin kulkua helpotti myös yhteinen kieli. ”Aucorissa osattiin selittää asiat niin, että ymmärsimme. Ei käytetty sitä omaa jargonia. Ja aina pystyi kysymään, jos jokin jäi epäselväksi”, […]

NeuroLeadership Group

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

NeuroLeadership Group uudistaa työn tekemistä sisimmästä käsin. Muutoksen kynsissä ovat niin ihmisten kuin oman työnsä johtaminen sekä kehittäminen. Asiantuntijaorganisaatiot ja tietotyötä tekevät yritykset muuttuvat jatkuvasti, mutta johtamisen tavat ja olettamukset harvoin pysyvät vauhdissa mukana. Siksi on erityisen arvokasta ymmärtää mikä saa meidät ihmiset onnistumaan yksilöinä ja yhdessä, ja miten fasilitoidaan kestävää myönteistä muutosta. Tavoitteena oli uudistaa vanhentunut digitaalinen presenssi ja jalanjälki vastaamaan brändin identiteettiä, joka eroaa merkittävästi kattojärjestö NeuroLeadership Instituten korporaatiomaisesta ilmeestä. Verkkosivuja uudistettaessa isoon rooliin tuotiin myös myynnin ja markkinoinnin kehittäminen […]

Hofstede Insights -verkkosivu-uudistus

Tekijät: Ida Fram Oy (Konseptisuunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto

Into-Digital toteutti yhdessa Ida Framin kanssa laajan sivustokokonaisuuden joka sisältää myös verkkokaupan. Palvelussa myydään tuotteita ja palveluita ympäri maailmaa ja verkkokaupassa onkin huomiotu kansainväliset maksutavat ja EU:n asettamat vaatimukset. Inton rooli projektissa oli hyvin kokonaisvaltainen, teimme visuaalisen suunnittelun sekä verkkokaupan määrittelyn ja suunnittelun, sekä vastasimme täysin teknisestä toteutuksesta.

Frankly Partnersin sivustouudistus

Tekijät: Hasan & Partners (Visuaalinen suunnittelu), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Into toteutti yhdessä hasan & partners:n kanssa Frankly Partnersin verkkosivu-uudistuksen. Sivustolla on monentyyppistä sisältöä ja toiminnallisuuksia referensseistä työnhakuilmoituksiin. Sivuston tyylikäs ja moderni ulkoasu toimii responsiivisesti eri kokoisilla näytöillä. Into vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta.

Teollisuusliiton sivustouudistus

Tekijät: Hasan & Partners (Visuaalinen suunnittelu ), Into-Digital Oy (Tekninen toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutettiin laajamittainen sivustouudistus yhdessä hasan & partnersin kanssa, kun kolme suurta ammattiliitoa yhdistyivät Teollisuusliitoksi. Laajan sivusto pitää sisällään muutaman erilaisen sivupohjarungon ja useita erilaisia räätälöityjä sisältömoduuleja. Yksi sivuston avaintoiminnoista on räätälöity hakutoiminto, joka toteutettiin SearchWP-hakutyökalua hyödyntämällä. Hakutyökalu indexoi sisällön lisäksi myös sisällön liitetiedostoina olevat pdf- ja office-dokumentit. Sivuston ominaisuuksia mm.: -Etusivu, artikkelit, tapahtumat, henkilöt, sisältösivut -Pikahaku, laaja haku, hakutulosten kategorisointi -Räätälöidyt Some-feedit, Facebook-kommentointi -Lomaketyökalu, Mailchimp-integraatio -Räätälöidyt pienet ”sovellukset” (Vue) sivuston sisällä mm. henkilörekisteri ja materiaalintilauslomake -Kieliversiointi (suomi, ruotsi, englanti)

Suomen Ilmailuliitto

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Urheilu- ja harrasteilmailun valtakunnallisen keskusjärjestön uljas verkkopalvelu, jonka yhteydessä myös mm. Ilmailu-verkkolehti sekä eri ilmailukerhojen sivustoja. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress Network -alustalle.

CRM-Service Oy

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

CRM-Service Oy on vuonna 2007 perustettu Jyväskylän Lutakosta käsin ponnistava suomalainen yritys, joka tarjoaa yritysasiakkaille CRM-pilvipalvelua. Yrityksen paukut oli laitettu tuotteen kehittämiseen ja vuonna 2017 oli vihdoin oikea aika panostaa myös markkinointisivustoon. Dude kutsuttiin hätiin ja loppu onkin historiaa. CRM-service päätyi Dudeen, koska he kaipasivat tiimiä, joka pystyisi toteuttamaan sivustouudistuksen tiiviissä yhteistyössä, joustavasti ja tehokkaasti. Rakensimme CRM-service Oy:lle ensin ulkoasun, josta lähdimme iteroimaan lopullista versiota. Tarkoituksena oli raikastaa ilmettä, joten vaaleaa taustaa käytettiin paljon. Pyrimme myös saamaan CRM-service Oy:lle tärkeitä lukuja paremmin […]

VR Trackin verkkoviestinnän uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

VR Track Oy on infrahankkeisiin erikoistunut suunnittelutoimisto, rakennusliike ja kunnossapitoyritys sekä rautatiemateriaalien toimittaja. Valu toimitti VR Trackille kokonaisvaltaisen verkkosivuston, digiviestinnän uudistuspalvelun ja verkkolehden. Verkkosivuston uudistus sai vahvan alun Valun tekemän analytiikka-arvion pohjalta. – Hakukonenäkyvyyden ja konversioiden toteutumisen lisäksi arvioimme VR Trackin diginäkyvyyttä sekä sivuston käytettävyyttä ja sisältöjä. Tämä loi hyvän pohjan keskustelulle, jossa asiakas ja toimittaja asettivat tavoitteet ja hakivat yhdessä parhaat keinot niiden saavuttamiseksi, asiantuntija Vesa Lehtinen Valulta kertoo. Joustavuutta sivupohjiin blokeilla Sivupohjien ja sivujen ylläpidon joustavuus olivat verkkosivustouudistuksen keskeisiä tavoitteita. […]

Fidan laaja verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Fida on suomalainen lähetys- ja kehitysyhteistyöjärjestö, joka työskentelee 51 maassa. Suomessa Fida tunnetaan maan suurimmasta, 27 myymälää käsittävästä kirpputoriketjusta. Valu toteutti Fidalle kokonaisvaltaisen verkkopalvelu-uudistuksen, joka kattoi sekä järjestö- että myymäläsivustot. Valu suunnitteli sivustojen konseptit ja käyttöliittymät, visuaalisen ilmeen ja vastasi teknisestä toteutuksesta. Projektissa Valu teki Fidan verkkopalveluun myös avainsana-analyysin ja kävijäkyselyn. Avainsana-analyysi tuotti Fidalle hyödyllisiä vinkkejä hakukoneystävällisen sisällön tuottamiseen. Kävijäkyselyn avulla saatiin tietoa käyttäjien mielipiteistä ja odotuksista. Kävijäkyselyn tulokset osoittivat, että ihmiset kaipaavat tosielämää koskettavia tarinoita ja konkreettisia lukuja: esimerkiksi selkeästi esitettyä […]

Nokian kaupungin verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Valu suunnitteli ja rakensi Nokian kaupungille uuden verkkopalvelun, joka toimii hyvin sekä mobiili- että tietokonekäytössä. Verkkopalvelun etusivulle luotiin päänavigaation lisäksi kohderyhmille suunnatut nostot, joista asukkaat, yrittäjät sekä matkailijat pääsevät suoraan heille kohdistettuihin sisältöihin. Ajankohtaiset sisällöt uutisista ja työpaikoista somepäivityksiin tuotiin etusivulle välilehtimallilla, josta käyttäjän on helppo nopealla silmäilyllä löytää etsimänsä. Kaikki ajankohtaiset sisällöt ovat helposti nostettavissa myös alasivuille aihepiireittäin. PTV-integraatio säästää aikaa Nokian kaupungin sisällöntuottajien työtä helpottaa PTV-integraatio, joka tuo lakisääteisesti tuotettavat Palvelutietovarannon sisällöt suoraan verkkosivustolle. Integraatio säästää aikaa ja vähentää riskiä […]

Tuotos.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tuotos on av-tuotantoyhtiöiden tekijänoikeusyhdistys. Tuotos.fi -verkkopalvelu palvelee sekä elokuvien tuottajia että elokuvia julkisesti esittäviä tahoja. Sivustolta voi tehdä lupahakemuksen elokuvien näyttämiseen ja selata Tuotoksen esityslupien piirissä olevia elokuvia. Elokuva-arkistoa varten sivustolle rakennettiin kategoriahaku ja vapaasanahaku helpottamaan elokuvien löytämistä.

Made by Finland

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Suomalaisen Työn Liiton Suomi 100 -juhlavuoden Made by Finland -kampanjan identiteetin, konseptin ja käyttöliittymien suunnittelu, kampanjan verkkosivuston graafinen suunnittelu ja responsiivinen toteutus WordPress-alustalle.

Toimeksi.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Suomi on yhdistystoiminnan maa. Toimeksi.fi-verkkopalvelukokonaisuus on hyvinvointia edistävää yhdistystoimintaa ja -toimijoita esittelevä palvelu kansalaisille, yhdistyksille, viranomaisille ja oppilaitoksille. Käytännössä kyse on valtakunnallisesta portaalisivustosta, joka tuo Suomen yhdistystoiminnan eri alueelliset verkkopalvelut yhdeksi kokonaisuudeksi. Haaste: Toimeksi.fi-yhteistyöverkoston toiminta laajeni ja palvelua käyttävien yhdistysten määrä lisääntyi, jolloin nämä aiheuttivat haasteita palvelun käytettävyydelle, saavutettavuudelle ja esteettömyydelle. Lisäksi julkaisujärjestelmälle haluttiin enemmän jatkokehitysmahdollisuuksia. Verkkopalvelulta haluttiin myös enemmän sujuvuutta ja monipuolisia toiminnallisuuksia. Ratkaisu: Trimedia vastasi kokonaisvaltaisesta uudistusprojektista, jossa uusi Toimeksi.fi-verkkopalvelu rakennettiin WordPress-julkaisujärjestelmällä. Samaa teknistä pohjaratkaisua hyödyntää yhteensä yhdeksän Toimeksi.fi-verkostoon kuuluvaa […]

Gapps

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme Gappsin WordPress-verkkosivu-uudistuksen, jossa tavoitteena oli luoda monikäyttöinen, moderni ja persoonallinen sivusto jouduttamaan Gappsin liiketoimintaa ja brändin rakennusta. Meille hieman poikkeuksellisesti työskentelimme valmiin design-layoutin kanssa. Usein tavoitteenamme on pyrkiä hallitsemaan kokonaisuus suunnittelun ja toteutuksen välillä käyttäjäkokemuksen takaamiseksi, mutta Gappsin kanssa teimme poikkeuksen, sillä sivuston ulkoasu oli laadittu ammattitaitoisesti ja ohjeistettu kattavasti in-house suunnittelijan toimesta. Kävimme yhdessä läpi oleelliset käyttäjäkokemukseen ja teknisiin ratkaisuihin vaikuttavat tekijät ja layouteja hiottiin vielä eteenpäin. Toisin kuin perinteisesti sivustojen suunnittelun kanssa usein toimitaan, Gappsin tapauksessa ulkoasu koostui pitkälti […]

Stoma Forum

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hammaslääkäriasema Stoma on perustettu vuonna 1970, ja se on näin ollen Helsingin vanhin yhtäjaksoisesti toiminut hammaslääkäriasema. Nimi Stoma on kreikan kieltä ja tarkoittaa suuta. Stoma klinikoiden uusi verkkopalvelu on rakennettu modulaarisesti WordPress-julkaisujärjestelmälle. Sivustolla panostettiin erityisesti mobiiliajanvaraukseen ja asiantuntijoiden esittelyyn. Ajanvarausjärjestelmä sekä asiantuntijatieto tuodaan sivustolle Stoman CRM:stä. redandblue vastasi palvelun käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta sekä WordPress-toteutuksesta.

Teatteri- ja mediatyöntekijöiden liitto

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Teme on Suomen suurin taide- ja kulttuurialojen ammattiliitto. Teme edustaa esittävien taiteiden, media- ja av-alojen työntekijöitä, taiteilijoita ja itsensätyöllistäjiä. Kattojärjestö Temen sivusto teme.fi sisältää Teme ry:n sivuston lisäksi seitsemän jäsenjärjestön sivustot. Sivusto koostuu pääosin erilaisista artikkeli- ja mediasisällöistä, joita on kategorisoitu ja jaoteltu erilaisiksi kokonaisuuksiksi. Sivupohjat ovat modulaarisia ja niiden avulla sivustolla voidaan luoda eri tyyppisiä yksittäisiä sivuja, joissa näkyy nostoja, ladattavia tiedostoja, kirjoittajia sekä erilaisia tapahtuma- ja uutis- ja artikkelivirtoja. Sivustolla on myös mm. jäsenmaksulaskuri sekä useita sosiaalisen median syötteitä. redandblue […]

Friikut.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yhteisösivusto

Freelance-graafikot on suomalainen graafisten suunnittelijoiden työhuonekunta, joka toimii Freelance ohjelmatyöntekijät ry FOT alla. Jäsenet ovat freelancereita tai yrittäjiä. redandblue suunnitteli ja toteutti friikut.fi sivuston uudistuksen WordPress-alustalle. Ylläpitokäyttöliittymä räätälöitiin mahdollisimman helppokäyttöiseksi myös vähemmän teknisille graafikkojäsenille. Palvelussa graafikkojäsenet voivat luoda oman profiilin, esitellä omia työnäytteitään sekä myydä omia töitään Torilla. Varsinainen sivusto toimii minimalistisella designillä galleriana työnäytteille, jotka haluttiin nostaa pääosaan. redandblue vastasi projektin konseptisuunnittelusta, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta, WordPress-toteutuksesta sekä sivuston ylläpidosta ja käyttöpalveluista.

Smart Lahti

Tekijä: Aikadesign Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Smart Lahti -verkkosivusto luotiin englanninkielisenä kansainvälistä näkökulmaa ajatellen Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:lle. Sivusto nostaa esiin Lahden seudulla jo toteutettuja sekä tulevaisuuden liiketoimintamahdollisuuksia avaavia älykkäitä ja ympäristöystävällisiä ratkaisuja, esimerkiksi kierrätykseen, liikkumiseen ja rakentamiseen liittyen. Palvelussa toimii myös tehokas FIND hakukone sopivan kumppaniyrityksen löytämiseen. Verkkosivu toimii tällä hetkellä englannin kielellä ja tulee laajentumaan jatkossa venäjän, kiinan ja japanin kielille.

Suojaintukku.fi

Tekijä: Aikadesign Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suojaintukulle rakennettiin Aikadesignin toimesta responsiivinen verkkokauppa, jossa alustana käytettiin suosittua WordPressin WooCommercea. Graafisessa ilmeessä haetiin mieleenpainuvuutta ja käyttöliittymässä selkeyttä. Verkkokauppa palvelee erityisesti yrityksiä, kuntia ja kaupunkeja, jotka haluavat tilata tuotteensa laskulle. Valikoimassa on tarjolla suosittuja ensiavun, henkilösuojaimien ja laminoinnin tuotteita hyvin edullisesti.

Immuno Diagnostic

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Selkeydestä, löydettävyydestä ja helppokäyttöisyydestä ei voi tinkiä tuumaakaan, kun verkkopalvelun sisuksissa hyrrää 100 000 tuotteen verkkokauppa. Suuri tuotemäärä asettaa haasteensa paitsi löydettävyydelle, myös verkkokaupan suorituskyvylle ja tuotteiden ylläpidolle. Immuno Diagnostic asetti uudelle verkkopalvelulle selkeät tavoitteet: – Verkkopalvelu palvelee asiakkaita mahdollisimman hyvin. – Asiakas löytää helposti tietoa tuotteista, joista hän on kiinnostunut. – Tuotteiden tilaaminen sekä tilauksen uusiminen verkkokaupassa on vaivatonta. – Verkkopalvelu toimii myynnin tukena. Uudistus toteutettiin WordPressilla, ja verkkokauppa rakennettiin WooCommercella. Tuotteet tuodaan verkkokauppaan Google Drivessa ylläpidettävän Excel-taulukon kautta, mikä helpottaa […]

Korvanto Oy

Tekijät: Flo Apps Oy (tekniikka), Laiha Oy (ulkoasu)
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Korvanto Oy on länsisuomalainen käytettyjen moottoripyörien purkamiseen sekä rungonmittauksiin erikoistunut purkaamo. Yrityksen verkkosivusto uusittiin kokonaan AngularJS-frameworkin avulla. Sivuston tärkein ominaisuus on etusivulle nostettu nopea haku, jonka avulla käyttäjät voivat etsiä varaosia sekä purettavia pyöriä. Hakutoimintoa varten rakennettiin PHP-pohjainen REST API -rajapinta hyödyntäen Slim- ja Medoo-frameworkeja.

Laatukaluste.com verkkokauppauudistus

Tekijä: Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Laatukalusteen verkkokauppa haluttiin uudistaa responsiiviseksi ja ulkoasultaan moderniksi. Asiakaskokemusta parannettiin mm. yksinkertaistamalla verkkokaupan ostoskoria ja suoraviivaistamalla ostotapahtumaa. Hakutoiminto uudistettiin älykkääksi ennakoivaksi hauksi, joka auttaa asiakasta löytämään helpommin etsimänsä tuotteen. Verkkokauppa toteutettiin Koodiviidakon ViidakkoStore -verkkokauppa-alustalle.

Innovarch

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Innovarch on kotimainen arkkitehtitoimisto, joka toimii valtakunnallisesti onnistuneiden tilojen ja elinympäristöjen suunnittelijana. Uudistimme Innovarchin visuaalisen identiteetin ja toimme brändin lähemmäksi muuta konsernia visuaalisesti. Identiteettiä muovattiin modernimmaksi ja raikkaammilla valinnoilla halusimme erottaa Innovarchia selkeämmin irti muusta kentästä rennompana ja helpommin lähestyttävänä, osaavana asiantuntijana. WordPress-sivustoa uudistettaessa oli elintärkeää luoda helposti hallittavissa oleva kokonaisuus, joka istuu saumattomasti muun konsernin kokoonpanoon ja helpottaa sisällöntuottajien työtä. Arkkitehtitoimistolle tyypillisesti kuvamateriaali on isossa roolissa joten projektiesittelyt ovat selkeästi sivuston hiotuin osa-alue. Yhdistimme kaksi sivustoa multisite-asennukseen ja niiden välillä voidaan […]

Vahanen

Tekijä: Pixels
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Loimme Vahanen-yhtiöille uuden, päivitetyn visuaalisen identiteetin sekä multisite-asennuksena toteutetun WordPress-sivuston. Vahanen on rakennus- ja kiinteistöalan suomalainen konsulttikumppani, joka tunnetaan hyvinvoivien elinympäristöjen rakentajana. Rakennusalalla onnistumista vastuun ottavan Vahasen palveluihin kuuluu asiantuntijapalvelut rakennusten koko elinkaaren ajalle. Vahasen konserni on levittäytynyt ympäri Suomen ja se työllistää vajaat 400 henkilöä. Vahasen visuaalisen identiteetin uudistaminen tuli ajankohtaiseksi kun brändin viestintään haluttiin uutta suuntaa ja vallitseva visuaalinen ilme ei tuntunut enää omalta. Tavoitteena oli luoda moderni ja rohkea brändi, joka erottuu selkeästi joukosta rennompana ja helpommin lähestyttävänä, osaavana […]

Terveytesi-palvelu Lääkärikeskus Aavalle

Tekijä: Druid
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Suunnittelimme ja rakensimme Aavalle yleiskäyttöisen rajapintatyökalun sekä palvelun, jonka avulla sovellusten käyttäjät pystytään autentikoimaan. Silex-teknologialla toteutettu rajapinta yhdistää Aavan potilastietojärjestelmän asiakkaiden käyttämiin palveluihin ja se on rakennettu niin, että palvelusovellukset ovat helposti siirrettävissä minkä tahansa taustajärjestelmän päälle. Rajapinnan avulla Aavan asiakkaille voidaan tarjota saumaton verkkopalvelukokemus ja palveluiden ylläpito helpottuu. Ensimmäisenä rajapintaa hyödyntävänä sovelluksena rakensimme uuden Terveytesi-palvelun. Palvelussa Aavan asiakas pystyy helposti hakemaan tietoja terveydestään, kuten esimerkiksi tulevat ja menneet ajanvaraukset eri lääkäreille, avoimet lähetteet sekä laboratorio- ja kuvantamistulokset. Toteutimme palvelun React-teknologialla. Yhdessä […]

Visit Tuusulanjärvi

Tekijä: Valu Digital Oy
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tuusulanjärven seudun matkailusivusto sai näyttävän ilmeen ja selkeät kohde-esittelyt. Tuusulanjärven Matkailu ry edistää ja markkinoi Tuusulanjärven vetovoimaa matkailukohteena. Yhdistys tekee läheistä yhteistyötä Järvenpään kaupungin ja Tuusulan kunnan kanssa. Siihen kuuluu noin 30 alueen yritystä, museota ja yhteisöä. Valu suunnitteli Visit Tuusulanjärvi -verkkopalvelun visuaalisen ilmeen ja vastasi teknisestä toteutuksesta. Matkailuyhdistyksen tavoitteena oli näyttävä, myönteisiä brändimielikuvia vahvistava sivusto. Suunnittelussa käytettiin isoja kuvia, joiden avulla luotiin asiakkaan tavoittelema tunnelma ja korostettiin tärkeimpiä asioita visuaalisesti. Matkailukohteista luotiin kohdekortit, joilla kohdetietojen ylläpito on nopeaa ja vaivatonta. Kortti […]

Kainuun sote

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kainuun Sote on sosiaali- ja terveyspalveluiden päätarjoaja Kainuun seudun kunnille: Hyrynsalmi, Kajaani, Kuhmo, Paltamo, Puolanka, Ristijärvi, Sotkamo ja Suomussalmi. Tavoitteena oli parantaa sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyvän informaation saatavuutta sivustouudistuksella. Kehittääkseen asiakaspalveluaan Kainuun sote tarvitsi sivustouudistuksen. Kaiken tiedon pitäisi olla saatavilla kaikilla päätelaitteilla ja sisällön kuuluisi olla helposti muokattavissa. Vanha sivusto ei tähän taipunut ja käyttäjien oli hankala selata sivustoa sekä löytää tarpeelliset tiedot, joten Exoven asiantuntemus käyttäjäkokemuksen ja ulkoasun kehittämisessä tuli tarpeeseen. Projektin alussa uuden sivuston ulkoasua testattiin käyttäjillä prototyypin avulla. Käyttäjiä […]

EK-Tieto

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

EK-Tieto Oy järjestää yrityksille koulutusta työsuhdeasioissa, palkanlaskennassa, yritysverotuksessa ja yritysturvallisuusasioissa. Iasy Oy suunnitteli ja toteutti EK-Tiedolle uuden verkkosivuston. Sivustolla näytetään EK-Tiedon järjestämät koulutukset ja niihin on mahdollista ilmoittautua. Myös EK-Tiedon asiantuntijat esittäytyvät sivustolla. EK-Tiedolla ei ollut aikaisemmin omaa sivustoa, vaan kurssit olivat osana EK:n sivustoa. Uuden sivuston käyttöä seurataan tarkasti ja sivustoa jatkokehitetään palautteen ja kerätyn datan pohjalta. Sivuston alustana toimii WordPress.

Neste Rally Finland App

Tekijä: Valu Digital Oy
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Sovellus tuo puhelimeen kaikki ajankohtaiset tiedot ja tunnelmat Suomen MM-rallista. Neste Rally Finland App on rakennettu Valun kehittämälle Showell-alustalle. Sovellus on toteutettu suomen lisäksi englannin kielellä, koska Neste Rallin digitaalisten kanavien yleisöistä 30-40% on kansainvälistä seuraajakuntaa. Sovelluksen ensimmäinen versio valmistui vuoden 2016 Neste Rallin alla. Vuonna 2017 hiottiin erityisesti livekokemukseen ja kilpailun seuraamiseen liittyviä osioita ja ulkoasua päivitettiin. Keskeistä sovelluksessa on alusti asti ollut päivittämisen helppous. Asiakas pystyy itse päivittämään sisällöt ketterästi kuvineen ja teksteineen, eikä päivitys vaadi erityistä teknistä osaamista. – […]

Salivirta & Partners

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Salivirta & Partners on hyvinvointialan asiantuntijayritys. He toimivat monipuolisesti asiakkaidensa tukena erilaisissa kehittämisprojekteissa. Iasy Oy uudisti Salivirta & Partnersin visuaalisen ilmeen. Ilmeuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös verkkosivusto. Verkkosivusto esittelee yrityksessä työskentelevät asiantuntijat ja toimii ketteränä sisällöntuotantoalustana. Sivuston pitää olla helposti muokattavissa lisääntyvän sisällöntuotannon ja kovassa kasvussa olevan yrityksen muuttuviin tarpeisiin. Sivuston alustaksi valikoitui WordPress. Kaksikielisen sivuston kielilaajennoksena toimii Polylang.

Seinäjoen Ammattikorkeakoulun sivustouudistus

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Teimme Seinäjoen Ammattikorkeakoulun sivustouudistuksen joka julkaistiin kesällä 2017. Toteutuksen keskeinen tavoite oli tehdä sisällönsyötöstä mahdollisimman joustavaa, mutta samalla pakottaa sisällöt yhtenäiseen kehykseen. Seinäjoen ammattikorkeakoulu halusi uudistaa sivustonsa käyttämään uudempaa tekniikkaa ja päätyivät toteuttamaan projektin WordPressillä Geniemin kanssa. Samalla sivuston sisältöä haluttiin järkevöittää sekä käyttäjän kannalta että sivuston ylläpitäjien näkökulmasta. Suunnittelu ja toteutusvaiheessa oli vaatimuksena, että samoja sisältöelementtejä tullaan hyödyntämään SeAMK:n kirjaston sivuilla, sekä myöhemmin julkaistavissa projektisivuissa.

Fenix Sign sivustouudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Fenix Sign on visuaalisen ilmeen ja hinnannäytön tuotantotalo. Fenix Signin sivustouudistuksen keskeisessä osassa olivat näkyvyyden sekä myynnin lisääminen. Tavoitetta tukemaan sivustolla otettiin käyttöön markkinoinnin automaatio Active Campaign. Sivustouudistuksessa verkkosivusto sai myös uudet, modernit toiminnollisuudet. Sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. Teknisestä toteutuksesta vastasi Verkkoasema Oy ja leiskojen suunnittelusta Mainostoimisto MBE. Sivuston hosting ja tuotetuki tulevat Verkkoasemalta.

Pro-tukipiste.fi

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pro-tukipiste on asiantuntijajärjestö, joka edistää seksi- ja erotiikka-alalla toimivien ihmisten sekä ihmiskaupan uhrien osallisuutta ja oikeuksia sekä tarjoaa matalan kynnyksen sosiaali- ja terveyspalveluja ihmiskaupparikosten uhreille. Uudistimme Pro-tukipisteen verkkopalvelun WordPress-alustalle. Sivusto konseptoitiin palvelemaan kohderyhmäänsä, jossa tuli ottaa huomioon monet eri kansalaisuudet, nopean poistumisen mahdollisuus sekä kokonaan lukutaidottomat henkiköt. Sivustolle asennettiin mm. Read Speaker -lukija, chattitoiminnallisuus akuuttia tukitoimintaa varten sekä paljon videosisältöä selventämään palveluita lukutaidottomille. Sivuston keskiössä on palvelukalenteri, josta löytää paikkakunnittain sosiaali- ja terveyspalveluita.

Isännöintiliitto.fi

Tekijät: Ambientia (Konsepti, ulkoasu), Aucor Oy (Tekniikka)
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kuinka palvellaan yhdellä verkkopalvelu-uudistuksella lukuisia erilaisia käyttäjäryhmiä, ammattimaisia sisällöntuottajia sekä Isännöintiliiton strategisia tavoitteita? Tässä projektissa ratkoimme näitä haasteita yhdessä Ambientian ja Isännöintiliiton väen kanssa. Isännöintiliitto oli kaiken aikaa hyvin perillä tavoitteistaan ja päämääristään: tavoite oli uudistaa verkkopalvelu dynaamiseksi ja selkeäksi, sekä olla rohkea edelläkävijä. Silloin ei pelkkä nätti ilme riitä, mutta ei se riitä Ambientialle eikä Aucorille muutenkaan. Tällä tähtäimellä lähdettiin uusimaan isännöintiliitto.fi-sivustoa. Isännöintiliitolla on lisäksi useita muitakin medioita, kuten Kotitalo-lehti, pihaparlamentti.fi sekä lisävirtaa.fi. Uudistettu verkkopalvelu yhdistää sisältöä eri medioista samalle sivustolle […]

Kiekkovahti-mobiilisovellus

Tekijä: Exove Oy
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Suomen suosituin jääkiekkosivusto Jatkoaika.com täydensi palveluitaan Kiekkovahti-mobiilisovelluksella. Sovelluksen avulla käyttäjä saa haluamansa kiekkouutiset ja -jutut sekä ilmoitukset uusista jutuista välittömästi mobiililaitteeseensa. Uutiskirjeen kiekkomaailman ajankohtaisista uutisista on voinut jo aiemmin tilata sähköpostiin Kiekkovahti-verkkosivulta, mutta nyt uutisten seuraaminen onnistuu myös mobiilisovelluksen kautta. Digitaalisia palveluita tarjoavan Exoven toteuttamalla mobiilisovelluksella jääkiekon ajankohtaisten uutisten seuraaminen on nopeaa ja helppoja. Se ilmoittaa, kun omista kiinnostuksen kohteista on saatavilla sisältöä, kuten kuvia, artikkeleita tai uutisia. Sisältöjen lukeminen ja omien vahtien hallinta onnistuu helposti suoraan sovelluksen kautta. “Suuri osa lukijoistamme […]

Tale of Two Countries

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tarina kahdesta maasta – A Tale of Two Countries – digitaalinen galleria on Suomen Lontoon Instituutin hanke, joka tarjoaa herkullisia otteita Suomen ja Britannian välisestä historiasta sekä poliittisista, kulttuurisista ja taloudellisista suhteista. Tehtävänämme oli toteuttaa gallerialle visuaalinen ilme sekä monipuolinen verkkosivusto, joka on sekä informatiivinen että houkutteleva kaikille kohderyhmille. Tavoitteenamme oli tehdä galleriasta mahdollisimman helppokäyttöinen ja eri aihepiireihin uppoutuminen houkuttelevaksi. Suomen Lontoon instituutin pääyhteistyökumppanit galleriassa ovat The British Library, Suomen Kansallisarkisto ja Kansalliskirjasto. Muihin kumppaneihin kuuluvat Yle Elävä Arkisto, Päivälehden arkisto, Urho […]

Tampereen teknillisen yliopiston verkkovuosikertomus

Tekijä: Valu Digital Oy
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tampereen teknillinen yliopisto TTY julkaisi ensimmäisen kerran vuosikertomuksensa verkossa. Valu vastasi vuosikertomuksen visuaalisesta ilmeestä ja teknisestä toteutuksesta. Verkkovuosikertomus toteutettiin Valuer-ohjelmistolla, joka on suunniteltu laadukkaaseen ja jouhevaan vuosiraportointiin. TTY:n asettamien tavoitteiden ja rakennesuunnitelman pohjalta Valu suunnitteli vuosikertomuksen visuaalisen ilmeen ja hioi rakennetta yhteistyössä asiakkaan kanssa. – Projektissa toimi hyvin työskentelytapa, jossa asiakkaalla oli valmiita ideoita ja niitä jalostettiin yhdessä eteenpäin. Ohjelmistossamme on monipuolisesti ominaisuuksia valmiina, mutta asiakkaan toiveiden mukaan niitä voidaan aina räätälöidä, Valun projektipäällikkö Henri Pylväs kertoo. TTY:n verkkovuosikertomuksen ominaisuuksia: – Tilinpäätösaineiston […]

Cursor Oy / Kotkan-Haminan seudun sivustokokonaisuus

Tekijä: KWD Digital
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Uudistimme Cursor Oy:lle useita Kotkan-Haminan seutua palvelevia Drupal-sivustoja. Cursor Oy kehittää seudun kilpailukykyä, osaamista, vetovoimaa ja näkyvyyttä kehittämällä alueen yritystoimintaa. Useiden verkkosivustojen kokonaisuudessa on tässä merkittävä rooli. Sivustokokonaisuuteen kuuluu mm. niin yritys- kuin yhteisösivujakin. Aluksi olemassa olevat sivustot auditoitiin ja asiakasta konsultoitiin parhaasta tavasta edetä projektissa. Olemassa olevien sivustojen koodi refaktoroitiin ja sivustot featurisoitiin. Palvelinarkkitehtuuri uudistettiin täysin, ja sivustot vietiin KWD:n workflow’hon koneellisen julkaisu- ja testausprosessin mahdollistamiseksi. Asiakkaan tavoitteet täytettiin: sivustoille saatiin hallittu ja keskitetty ylläpito ja versionhallinta. Sivustoilla on tukenaan erillinen […]

Laavu Solutions -sivustouudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Laavu Solutions on oululainen asiakaslähtöinen, asiantuntijapalveluita ja IT-ratkaisuja tarjoava yritys. Laavun tavoitteena on asiakkaiden tuottavuuden parantaminen digitalisaation tuomilla uusilla mahdollisuuksilla. Laavu on ollut mukana luomassa globaalia digitaalista menestystarinaa. Laavu on ketterä ja kyvykäs asiantuntija, joka haluaa ymmärtää asiakkaansa tarpeen ja auttaa sen ratkaisemisessa. Tavoitteena oli päivittää nettisivut vastaamaan nykyisiä palveluita ja samalla virkistettiin sivuston ulkoasua. Verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Verkkoasema Oy. Julkaisujärjestelmänä toimii WordPress ja sivusto toteutettiin responsiivisena.

Helsingin aikuisopisto

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Helsingin aikuisopiston sivut palvelevat ensisijaisesti opiskelijoita, jotka haluavat etsiä kursseja ja ilmoittautua niille. WordPress-julkaisujärjestelmälle suunniteltu ja toteutettu sivusto on kolmikielinen ja sen kurssitarjonta haetaan rajapinnan kautta ulkoisesta palvelusta. Sivustolla on lisäksi blogi ja sosiaalisen median integraatiot. Sivuston ulkoasun suunnittelun yhteydessä Helsingin aikuisopistolle otettiin brändikuvat sekä valittiin uusi väripaletti ja typografia.

OK Perintä

Tekijä: Genero Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

OK Perintä on uuden ajan perintätoimisto, joka haluaa muuttaa koko alaa entistä inhimillisempään ja ratkaisulähtöisempään suuntaan. Osana brändistrategian kirkastamista uusittiin myös yrityksen verkkosivusto viestimään paremmin yrityksen arvoja ja tapaa toimia. Kahteen eri kokonaisuuteen jaettu sivusto auttaa sekä toimeksiantaja-asiakkaita että velallisia löytämään heille tarkoitetun sisällön ja asiointia helpottavat verkkopalvelut nopeasti ja vaivattomasti. Koska OK Perintä palvelee asiakkaitaan kolmella kielellä, toteutettiin sivustosta kieliversiot suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Uuden verkkosivuston tavoitteena oli myös lisätä hakukonenäkyvyyttä ja auttaa uusien asiakkaiden hankinnassa mm. Inbound-markkinoinnin keinoin. Tätä varten […]