Kuntatyönantajat

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Exove Oy

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Kuntatyönantajat (KT) on kunta-alan työnantajajärjestö. Se ajaa kuntien ja kuntayhtymien etuja työmarkkinoilla. KT neuvottelee ja tekee kunta-alan virka- ja työehtosopimukset ja tukee kuntien työnantajatoimintaa.
KT-projektin päätavoite oli päivittää KT:n asiakaspalvelun taso uudistetun verkkosivuston avulla.

Jotta verkkopalvelu menestyisi nykyajan digitaalisessa maailmassa, palvelun tulee olla hakukoneoptimoitu, sen tulee vastata nopeasti, ja sen tulee olla helppo käyttää sekä sisällön tuottajille että loppukäyttäjille. KT havaitsi, että oli aika parantaa digitaalista kokemusta, joten verkkopalvelun uudistus oli tarpeen.

Ensimmäinen päämäärä oli varmistaa, että KT:n päätuote, virka- ja työehtosopimukset, oli sekä helppo löytää että helppo lukea. Tämän lisäksi tuli kaikki digitaalinen julkaisu sivustolla nostaa samalle korkealle laatutasolle, josta KT:n palvelu tunnetaan.

Exove ryhtyi toimeen näiden tavoitteiden saavuttamiseksi yhdessä KT:n kanssa, etuinaan Exoven mittava kokemus käytettävyys- ja palvelusuunnittelussa sekä saumaton yhteistyö suunnittelutiimien ja teknisten tiimien välillä.

Kuntatyönantaja-lehti on KT:n jäsenille tärkeä tietolähde. KT halusi parantaa lehden digitaalisen version käyttötuntumaa, antaa sille isomman tiedonvälitysroolin verkossa sekä analysoida sen sisältöä tarkemmin ja käyttää analyysin tuloksia hyödyksi, jotta lehti palvelisi lukijoitaan paremmin.

Käyttötutkimus paljasti, että loppukäyttäjillä oli vaikeuksia löytää relevanttia tietoa sivuston vanhasta versiosta. Niinpä oli tarpeen järjestää uudelleen hajallaan olevaa tietoa, jotta loppukäyttäjät löytäisivät helpommin sen, mitä olivat hakemassa.

Projektin aluksi rakennettiin prototyyppi ja rautalankamalli, perustuen siihen, mitä oltiin saatu selville pääasiallisista käyttäjäryhmistä palvelun suunnitteluprosessin rinnalla suoritetussa taustatutkimuksessa.
Tutkimuksessa saatuja löydöksiä hyödyntäen Exove pystyi kehittämään sivuston sellaiseksi, että se takasi sujuvan käyttäjäkokemuksen useille eri käyttäjärooleille. Rinnakkain näiden prosessien kanssa hiottiin sivuston vastausnopeus ja hakukoneoptimointi huippulaatuisiksi.

Oikea projektisuunnittelu, rakenteiset toiminnallisuudet ja vaatimukset sekä säännölliset sprint-kokoukset olivat oleellisia työkaluja projektin laajuuden hallinnassa. Kehittämisprosessi oli erityisen ketterää koko projektin ajan, sillä KT:n tiimi ja Exoven kehitystiimi kävivät jatkuvaa dialogia keskenään. Tämän vuoksi hyväksymisprosessista tuli nopea, ja samalla taattiin projektin edistyminen aikataulussa ja budjetin raamien sisällä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Työttömyyskassa Aaria

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti saavutettava verkkopalvelu

Työttömyyskassa Aaria on palkansaajakassa, jonka jäseneksi voivat liittyä kaikki työ- ja virkasuhteessa olevat palkansaajat. Jäseneksi voi liittyä riippumatta siitä, millä ammattialalla työskentelee, tai millainen koulutustausta on. Aariaan kuuluu jo noin 100 000 jäsentä. Aaria tarjoaa jäsenilleen ystävällistä ja laadukasta palvelua sekä sujuvaa asiointia. Tärkeitä arvoja ovat palvelualttius, asiantuntevuus ja luotettavuus. Haaste Aarian brändi-identiteetti sekä verkkopalvelut […] Lue lisää

Multihela Oy – lukko.fi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Multihela Oy palvelee suomalaisia kuluttajia lukko.fi-verkkokaupassa. Yrityksen tuotevalikoima ja sen myötä verkkokauppa koostuu tuhansista avaamiseen ja sulkemiseen liittyvistä osista ja tarvikkeista, joiden asentaminen onnistuu perustyökaluilla ja –taidoilla. Alansa verkkokaupan pioneereihin lukeutuva yritys kaipasi modernia verkkokauppaa korvaamaan aiemman, osin vanhentuneen ratkaisun. Toteutimme yritykselle WordPress-sivuston, joka sisältää WooCommerce-verkkokaupan. Vuonna 2023 julkaistu uusi verkkokauppa on visuaalisesti selkeä ja […] Lue lisää

Biolanin Baltian verkkokaupat

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Biolan on tunnettu suomalainen yritys, joka valmistaa tuotteita muun muassa puutarhanhoitoon ja kompostointiin. Biolan toimii nykyään myös kansainvälisesti ja on laajentanut toimintaansa esimerkiksi Baltian maihin. Biolanin haasteena oli luoda toimiva, käyttäjäystävällinen ja monikielinen verkkokauppa Baltian markkinoille, korvaamaan vanhentuneen Drupal-alustan. He tarvitsivat kumppanin, joka pystyy toteuttamaan teknisesti vaativan projektin, sekä tekemään integraatiot heidän muihin järjestelmiin.. Fonecta […] Lue lisää

OptoFidelityn verkkosivu-uudistus

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

OptoFidelity on maailman johtavia optisen metrologian laitteistojen valmistajia. Uudistimme OptoFidelityn brändi-viestit, -ilmeen ja verkkosivuston vastaamaan yrityksen liiketoiminnan muuttunutta fokusta, eli AR/VR/XR-laitteiden testausta. Yhteistyömme OptoFidelityn kanssa käynnistyi asiakaspersoonien luomisella. Dokumentoituja persoonia, hyödynnettiin myöhemmin mm. verkkosivuston sisällön määrittelyssä. Jokaiselle persoonalle määritettiin ostopolut ensimmäisestä kontaktista asiakkuuteen asti. Uudistimme visuaalinen ilmeen ja viestinnän kuvaamaan yrityksen pääasiallista liiketoimintaa. Järjestimme brändiworkshopin, […] Lue lisää

Suomen Eläinsuojelun verkkolehti

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

SEY Suomen Eläinsuojelun verkkolehti uudistui SEY Suomen eläinsuojelu on joka puolella Suomea toimivien eläinsuojeluyhdistysten valtakunnallinen liitto, Suomen suurin eläinsuojelujärjestö ja eläinsuojelun asiantuntija. SEY tekee työtä eläinten puolesta n. 40 jäsenyhdistyksen, 75 eläinsuojeluneuvojan ja 1 000 muun vapaaehtoisen voimin. Eläinten ystävä on eläinsuojelun erikoisaikakauslehti, joka nostaa eläinsuojeluaiheita yhteiskunnalliseen keskusteluun. Eläinten ystävän jutut kattavat eläinsuojelun koko kirjon […] Lue lisää

LymphaTouch Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Projektin yleiskuvaus LymphaTouch Oy kehittää ja tarjoaa terveysteknologian ratkaisuja, kuten edistyksellistä teknologiaa lymfaterapiaan ja kuntoutukseen. Sen markkina-alue on maailmanlaajuinen ja asiakaskunta B2B. Sivusto perustuu WordPress-julkaisujärjestelmään ja siihen luotiin WooCommerce-verkkokaupparatkaisulla valmius toiminnan laajentamiseksi myös kuluttaja- sekä B2B -verkkokauppaan. Virnex vastasi myös LymphaTouchin yritysilmeen toteuttamisesta, josta johdettiin myös sivuston visuaalinen ilme. Käyttäjäystävällinen navigointi ja selkeä tuotteen esittely […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun