Fressis

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Ennaltaehkäisevillä elämäntavoilla on merkittävä vaikutus syöpäsairauksien määrään. Suomen Syöpäjärjestöt halusi saada nuoret ymmärtämään tekemiensä valintojen vaikutuksen omaan terveyteensä. Tätä tarkoitusta varten luotiin nuorille suunnattu terveystiedon verkkopalvelu Fressis.fi.

Tyyliltään sivuston haluttiin näyttävän ja tuntuvan sellaiselta, jota nuoret haluaisivat käyttää. Tämä näkyy niin sisältö- kuin ulkoasu- ja käytettävyyssuunnittelussa. Työnjakomme projektissa oli, että Frantic suunnitteli aluksi konseptin ja visuaalisen ilmeen, jonka jälkeen me Trimedialla jatkoimme tästä ja teimme lopullisen verkkopalvelun ulkoasun sekä rakensimme WordPressiin nojaavan tekniikan sivuston taustalle.

Sivustolla on kaksi erityispiirrettä. Koska terveystietoa on saatavilla laajasti, käyttäjä voi personoida oman kokemuksensa (mitä sisältöjä näytetään) luomalla itselleen profiilin sivustolla. Toisaalta ylläpitäjille on luotu nopea ja helppokäyttöinen kyselytyökalu, jonka avulla on helppo luoda erilaisia monivalintakyselyitä sivustolle.

Jätä kommentti