Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi
Opiskelijoiden suosima verkkolehti Jylkkäri halusi meidät luomaan nahkansa uudelleen. Uuden sivuston haluttiin palvelevan paremmin niin lukijoita kuin myös mainostajia. Toimme verkkolehden ulkoasun ja tekniikan vuoteen 2016. Sivustolle rakennettiin mm. mahdollisuus erilaisiin artikkelipohjiin sekä ajastetut mainospaikat. ”Valitsimme Duden, koska heillä oli selkeästi ymmärrystä modernien ja monipuolisten nettisivujen suunnittelusta. Yhteistyö sujui todella hyvin, ja Duden pojat ymmärsivät […] Lue lisää
CO2Esto Oy on asiantuntijayritys, jonka tarkoituksena on palvella yrityksiä, yhteisöjä ja yksilöitä löytämään kustannustehokkaita ratkaisuja ilmasto- ja energiakysymyksiin. Heille rakennettiin vahvasti kustamoitu WooCommerce verkkokauppa, jonka kautta kuluttaja-asiakkaat pystyvät mitätöimään päästönsä suoraviivaisesti. “Projekti meni sujuvasti, vaikka osa meidän porukasta on melko digi-dinosauruksia. Te Dudet piditte homman suunnan kohdallaan sekä ohjasitte keskittymistä olennaiseen. On myös plussaa että […] Lue lisää
Parin vuoden ajan toiminut Ence eSports on joukkue, joka on ottanut alusta alkaen tavoitteekseen ammattimaisen toiminnan. Pelaajat ovat palkattuja ammattilaisia, samoin monet joukkueen toimihenkilöt. Oli ymmärrettävää, että myös kilpapelijoukkueen tärkein viestintäkanava, www-sivusto, olisi syytä hankkia ammattilaisilta. ”Halusimme luoda sivuistamme keskipisteen, josta faniemme on helppo seurata joukkueemme otteita ja löytää tulevat ottelut helposti ja nopeasti. Yhteistyömme […] Lue lisää
AdminLabs on kuukausimaksuton verkkosivun tai -palvelun valvontatyökalu, jonka käyttö on helppoa esimerkiksi verkkokauppiaalle ja samalla ominaisuuksiltaan monipuolinen järjestelmätoimittajille. Duden Juha ja Roni ovat olleet mukana palvelun kehittämisessä miltei alusta saakka, ja maaliskuussa Dudesta tuli virallinen osa AdminLabsin tiimiä palvelua kehittävän osakeyhtiön perustamisen myötä. Kevään aikana toimistolla painettiin pitkää päivää sekä viikkoa, kun palvelun uusi hallintapaneeli […] Lue lisää
Uusi muuramelainen Kuntokeskus Alive tarvitsi sivuston, joka palvelee jo aktiivisia jäseniä sekä jäseniksi aikovia. Sivustolle haluttiin myös ajankohtaisuutta tuomalla mukaan somevirtoja sekä seuraavat ryhmäliikuntatunnit ulkoisesta ajanvarausjärjestelmästä. “Kotisivuprojekti Duden tiimin kanssa sujui erittäin mutkattomasti. Ammattitaitoinen tiimi luo sivuista eläväiset sekä toimivat. Erityisesti pidin Duden ajatuksesta: emme tee niinkuin muut tekee.” – Markus Metsänen, toimitusjohtaja Lue lisää
Entinen SBS Discovery Radio Oy vaihtoi nimensä Bauer Media Oy:ksi ja ilme uudistettiin vastaamaan Bauer Median kansainvälistä ilmettä. Sivusto toteutettiin hyvin tiukassa neljän viikon aikataulussa ja julkaistiin aikataulun mukaisesti marraskuun viimeisellä viikolla. Kävijäkyselyiden perusteella palaute on ollut erittäin hyvää sekä visuaalisuuden että toiminnallisuuden osalta. “Sivustouudistuksemme piti tehdä erittäin tiukalla aikataululla ja erilaisia vaatimuksia riitti enemmän […] Lue lisää
Toteutimme asiakkaallemme, Sabora Pharmalle, verkkokaupan www.askelterapia.fi. Verkkokaupassa on tarjolla jalkojen hyvinvointiin liittyviä tuotteita. Lisäksi sivustolla kerrotaan jalkojen terveyteen liittyvistä asioista. Verkkokauppa toteutettiin Woocommerce-verkkokauppaohjelmistolla, joka on WordPressin lisäosa. Sivuston visuaalisesta ilmeestä vastasi FixUi Oy. Lue lisää
Real Snacks on reilusti kotimainen sipsitehdas, jonka tärkein raaka-aine eli pottu tulee suomalaisilta viljelijöiltä. Koska sipsit ovat korkealla myös Dudejen ruokaympyrässä, lähdimme erittäin mielellämme toteuttamaan sivustouudistusta. “Dude tuli valituksi sivujen tekijäksi aiempien toteutusten sekä suosituksen perusteella. Projektissa lupaukset tulivat lunastetuiksi ja ennakko-odotukset täyttyivät, tekeminen oli rentoa, mutta silti hyvin ammattimaista. Kiitos ja suosittelen muillekin, jos […] Lue lisää
Halltex Oy on kotimainen sisustuslevyjen ja ulko-ovien valmistaja, jonka historia ulottuu vuoteen 1946 asti. Sivustouudistuksen tavoitteena oli parantaa käyttäjäkokemusta modernilla visuaalisella ilmeellä, responsiivisuudella sekä tuotteiden helpommalla löytymisellä. Sivustolle tehtiin myös kevyt extranet-osuus palvelemaan jälleenmyyjien tarpeita. “Hiukan hirvitti projektin aikana – olin ulkoistanut itseni sekä briiffauksesta että seurannasta ja usein mietitytti, onko kyse vain vanhan sivuston […] Lue lisää
Aito jyväskyläläinenhän ei ole sellainen, joka ei olisi Ravintola Sohwista kuullut. Ravintoloita tulee ja menee, mutta Sohwi vaan pysyy, jo vuodesta 1968 samalla paikalla. Kun muuntauduimme asiakkaista myös yhteistyökumppaneiksi uusien sivujen suunnittelun muodossa, olimme otettuja. Sohwi on ollut yksi niitä harvoja ravintoloita, joilla on ollut verkkotunnus jo 90-luvulla. Jopa Ylä-Ruthin domain yla-ruth.fi hankittiin vasta neljä […] Lue lisää
Sampo-Hydraulics Oy valmistaa Black Bruin -hydraulimoottoreita ja -rotaattoreita, joita käytetään monipuolisesti liikkuvan kaluston ja teollisuuden voimansiirtoratkaisuissa. Black Bruin -tuotteet perustuvat radiaalimäntäteknologiaan ja yritys on yli 50 vuoden kokemuksella alansa yksi johtavista valmistajista maailmassa. Pitkän historian omaava yritys kulkee tuotenimellään Black Bruin. Black Bruin haki sivustolleen uudistajaa keväällä 2015 ja Dude valittiin toteuttajaksi. Vanhat sivut olivat […] Lue lisää
Lahden seudulle integroitiin kattava varausjärjestelmä ensimmäisenä Suomessa. Citybreak-järjestelmä tarjoaa käyttäjälle kaikki Lahden seudun matkailupalvelut saman katon alta. Lahden seutu – Lahti Region Oy uudisti matkailusivustonsa, jonka myötä pilotoitiin kattava varausjärjestelmä ja julkaistiin uusi Visit Lahti -matkailubrändi. Valu Digital vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta ja tuki asiakasta visuaalisen ilmeen suunnittelussa. Visitlahti.fi-sivusto integroitiin ensimmäisenä Suomessa matkailualan johtavaan varaus- […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi
Talentia-digilehdessä Talentia ry:n sähköinen järjestölehti on ajateltu uudella tavalla. Kehittämistyön lähtökohta oli luoda neljästä painetusta Talentia-lehtiperheen julkaisusta yksi uusi, sähköinen aikakauslehti, joka on helposti luettavissa, jaettavissa ja kommentoitavissa kaikilla päätelaitteilla. Talentia-digilehti on rakennettu tavalla, jossa otettiin huomioon kiireiset toimitukset. Digilehden perussuunnitelma laadittiin etukäteen huolellisesti ja käytännön päivitys on virtaviivaistettu sujuviksi työprosesseiksi. Nopean päivitystyön rinnalla toimitus […] Lue lisää
Atmos-lehti tuo ilmastoalan kaikkien saataville Atmos-verkkolehti on Ilmatieteen laitoksen uusi julkaisu, joka taustoittaa säähän sekä laitoksen tutkimusaiheisiin ja toimialaan liittyviä aiheita. Lehti on suunnattu laitoksen sidosryhmille ja kaikille kiinnostuneille. Valu Digital vastasi verkkolehden ulkoasusta ja teknisestä toteutuksesta. Painetun sidosryhmälehden tilalle luotu verkkolehti tavoittaa aiempaa suuremman yleisön. – Halusimme käyttöömme uuden ajankohtaiskanavan. Verkkolehden myötä juttuja on […] Lue lisää
Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu
Sivusto on tehty tapahtumien videotaltiointeihin erikoistuneen Saha Prod Oy:n myyntikanavaksi yhteistyössä Double Deuce Prod:n kanssa. Saha on toimittanut ennen Videokioskia videotallenteet asiakkailleen DVD-muodossa, mutta nyt homma muutettiin sekä videotuottajan että loppuasiakkaan kannalta mahdollisimman helpoksi. Videokioskissa tallenteita voi selata kategorisesti, poimia ostoskoriin, rekisteröityä, maksaa Checkoutin välityksellä online ja katsella välittömästi. Ja tietenkin tallenteet voi edelleenkin tilata […] Lue lisää
Liikkeenjohdon konsultoinnin “boutique-yritys” Valor Partners uudisti G-Worksin kanssa visuaalisen ilmeensä. Samalla laitettiin verkkosivusto täysremonttiin. Uuteen verkkosivuun haluttiin tuoda samaa arvokkuutta, jota Valor asiakkailleen omalla osaamisellaan tarjoaa. Sivusto toteutettiin WordPressillä. Lue lisää
Suunnittelimme ja rakensimme Bernerin GreenCare-kuluttajatuotteille uuden sivuston WordPressillä. Ulkoasun sivustolle suunnitteli Markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Verso. Sivusto on suunniteltu palvelemaan kuluttaja-asiakkaita ja sisältää mm. jälleenmyyjähaun sekä vihreitä vinkkejä niin hyötyviljelyyn kuin kukkapenkkiinkin. [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.] Lue lisää
Asiakas: Timberwise Oy Työ: Timberwise.fi -verkkosivusto Työn kesto: Kesästä talveen Loimaalta ponnistava upeiden puulattioiden valmistaja ja viejä, Timberwise, on pitkäaikaisin asiakkaamme. Nyt, hiljalleen eteenpäin viety, informaatioltaan massiivinen ja monikielinen 3. meidän tuottama TW-sivusto näki sähkövalon. Timberwisella on aina riittänyt paljon tietoa sivustollaan. Jokaisen uudistusversion myötä on hivuttauduttu kohti visuaalisempaa ja käyttäjälle helpompaa mallia. Portaali vai […] Lue lisää
Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)
Verkkoasema toteutti Johtaja on Media! –konseptille www-sivuston blogeineen. Konseptin tavoitteena on edistää suomalaista johtajuutta ja yritysten vaikuttavuutta. Tärkeässä osassa ovat www.johtajaonmedia.fi -verkkosivut, joiden sisältö koostuu johtajablogeista ja yritysten johdolle tarjottavista palveluista. Toteutimme verkkosivuston responsiivisena VJ6-julkaisujärjestelmällä. Sivuston graafisesta ilmeestä vastasi Markkinointitoimisto Push! Oy. Lue lisää
Verkkoasema toteutti Touhon Valinta-verkkokaupan yhteistyössä mainostoimisto Kluun kanssa. Vanhan verkkokaupan alusta oli kankea, joten vaatimuksina uudelle verkkopalvelulle oli joustavuus, helppokäyttöisyys sekä moderni ulkoasu. Verkkokaupan alustaksi valittiin WooCommerce ja asiakaskohtaisena ratkaisuna toteutettiin helppokäyttöinen näkymä varastohallintaa varten. Verkkokaupalle toteutetaan myös hakukoneoptimointi Verkkoasemalla. Tutustu osoitteessa http://www.touhonvalinta.fi Lue lisää
Elektroniikan tukkukauppiaat (ETK) ry on kodintekniikka-alan kaupan edunvalvontajärjestö. Suunnittelimme ja toteutimme yhdistykselle verkkosivustouudistuksen, jonka sisällöllisenä kärkenä on yhdistyksen tuottamat mediasisällöt. Uuteen verkkolehteen haettiin erityisesti näyttävää visuaalisuutta ja selkeyttä. Gotech on jatkuvan julkaisun periaatteella toimiva verkkomedia, jonka sisältö koostuu artikkeleista, uutisista sekä tuote- ja palvelujulkaisuista. Nykyisten kohderyhmien lisäksi verkkomediaa halutaan jatkossa laajentaa palvelemaan myös kuluttajia ja […] Lue lisää
Suunnittelimme ja toteutimme luotettavan tekstikumppanimme Anna-Kaisa Kivikosken uudet sivut WordPress-alustalle syksyllä 2015. Värimaailmassa mentiin musta edellä punaisella tehostaen ja samassa uudistuksessa Anna-Kaisa hankki myös uudet valokuvat sivujen pääkuvitukseksi. Etusivulle kasattiin tärkeimmät taidot, asiakasnostot, uusimmat bloggaukset ja tietysti yhteystiedot. Alasivuilla ja etenkin blogin puolella avataan tekstityöläisen taitoja ja työnkuvaa laajemmin. [Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin […] Lue lisää
Into-Digital uudisti Suomen blogimedian verkkosivuston. Aiemmin sivustolla esiteltiin staattisesti blogiverkoston bloggaajat, mutta nyt sivusto luotiin dynaamisemmaksi, johon nostetaan uusimmat blogipostaukset kultakin kirjoittajalta, esitellään suosituimpia blogipostauksia ja tarjotaan hakutoiminto blogisisällöistä. Into-Digital vastasi käyttöliittymäsuunnittelusta yhdessä asiakkaan Viestintätoimisto Bablerin kanssa sekä teknisestä tuotannosta. Lue lisää
Vierityspalkki-blogi
Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä
1140+asiantuntija-artikkelia.
Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.
1300+digipalvelun referenssicasea.
Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.
1000+aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.
Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.
29kokenutta digitoimistoa
on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.
Tilaa kuukausikirje
Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa. Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.