Budjetti: 30 000–60 000 €

Kepa.fi

Tekijä: Kepa ry
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kepa on yli 300 kansalaisjärjestön kattojärjestö ja globaalin kehityksen asiantuntija. Kepan tärkein viestintäkanava kepa.fi koki hiljattain ison mullistuksen, kun se uudistettiin täysin vuoden 2016 lopussa. Lähdimme uudistamaan sivustoa käyttäjä edellä: käyttäjätesteissä huomasimme jo hyvin aikaisessa vaiheessa, että vanhan sivuston rakenne koettiin kankeaksi ja tieto oli usein vaikeasti löydettävissä. Päätelaitteesta riippumaton käyttö oli myös surkeassa jamassa, mutta sen toki tiesimme jo ennen projektin aloittamista. Tästä syystä uudistusprojektissa keskityttiin erityisesti käyttäjäkokemuksen ja käytettävyyden parantamiseen, sivuston rakenteen selkeyttämiseen sekä tietenkin responsiivisuuteen. Sivusto siirrettiin uudistuksen yhteydessä […]

Urheilugaala.fi

Tekijät: Creuna Finland, Dingle Oy, Kobra Agency
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Urheilugaala täytti tänä vuonna 10-vuotta. Juhlavuoden yhteydessä gaalan visuaalinen ilme ja verkkosivusto uudistettiin. Sivustosta haluttiin tehdä ikkuna gaalaan minkä vuoksi sivusto toteutettiin vahvasti kuva- ja videopainotteisena. Maininnan arvoinen kokonaisuus sivuston sisällä on 100-vuotta -osio jossa voi tutustua 100-vuotiaan Suomen suurimpiin urheilulegendoihin.

Lumoava

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Lumoava tuo yhteen suomalaisen muotoilun ja koruvalmistuksen. Maamme huippusuunnittelijoiden toteuttama design sai arvoisensa verkkokaupan Brave Digitalin, AD Kiivin ja Lumoavan korubrändin yhteistyön tuloksena. Verkkokauppatoiminnallisuudet rakennettiin suoraan verkkosivuston sisälle, ERP-rajapintoja hyödyntäen. HAASTE: Luoda tyylikäs ja käytettävä web-sivusto verkkokauppatoiminnallisuudella ja jälleenmyyjät huomioon ottaen. RATKAISU: Kehitettiin näyttävästi korumallit esittelevä ja visuaalisesti kaunis verkkopalvelu, jossa verkkokauppatoiminnallisuudet rakennettiin suoraan verkkosivuston sisälle. Kaikki sivuston kuvat ja tuotetiedot haetaan ERP:stä samoin kuin kaikki verkkotilaukset välitetään suoraan toiminnanohjausjärjestelmään rajapinnan kautta. Näin toteutettiin suoraviivaisella mallilla verkkokauppa ilman tarvetta erilliselle verkkokauppa-alustalle. TULOKSET: […]

Papula-Nevinpat

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen suurimpiin patenttitoimistoihin kuuluva Papula-Nevinpat valitsi Redlandin markkinointiviestinnän kumppanikseen. Yhteistyö aloitettiin brändiviestien kehityksellä ja verkkosivuston täydellisellä uudistuksella, jossa lähtökohtana oli selkeä ja käyttäjäystävällinen sivustorakenne, kävijämäärän lisääminen ja sivuston kautta generoituvan liidimäärän kasvattaminen. Yhteistyön tavoitteena on lisätä Papula-Nevinpatin ja sen tarjoamien IPR-palveluiden tunnettuutta sekä kasvattaa markkinaosuutta Suomessa. Uudella verkkosivustolla ja sisältövetoisella markkinoinnilla pyritään kasvattamaan myös Papula-Nevinpatin kansainvälisten asiakkuuksien lukumäärää.

Kirkko ja kaupunki

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Tärkein teknologia: Liferay
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Ch5 Finland Oy toteutti printtilehden julkaisujärjestelmään integroidun verkkolehden julkaisualustan Liferay Portal 7.0 CE:llä. Verkkomedian toteutus kytkeytyi Kirkko ja kaupunki -lehden uudistumiseen pääkaupunkiseudun seurakuntamedioiden yhdistyessä. Teknisen toteutuksen ytimessä on integraatio paperilehden julkaisujärjestelmään. Lehtijutut tuodaan julkaisujärjestelmään, jossa toimittaja voi muokata ne verkkojulkaisuun sopiviksi. Artikkeleita tuotetaan myös suoraan verkkoon, täydentäen kokemusta erityisesti verkkolähtöisillä kerrontatavoilla. Palveluun on siirretty myös juttuarkisto vuodesta 2009 alkaen. Toimituksella on käytössään monipuolinen valikoima automaattisia ja manuaalisia sisältöjen nosto- ja listaustapoja. Tuoreiden sisältöjen jatkuvan virran ohella käytettävissä on noin 17 000 artikkelin […]

Rautalammin kunnan sivusto

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Työstimme Rautalammin kunnalle uuden sivuston avoimesti; projektin eri vaiheissa kiersimme kunnassa haastattelemassa eri sidosryhmiä (kuntalaiset, yrittäjät, kunnan työntekijät, koululaiset jne.) heidän tarpeista kunnan sivustoa kohtaan. Sivustolla on tehty vahvaa automatisointia. Yhteystiedot ja aukioloajat, lomakkeet, pöytäkirjat ja monet muut hallitaan keskitetysti yhdestä paikasta ja tuodaan dynaamisesti erilaisina sisältökortteina eri puolelle sivustoa.

Epilepsialiitto

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Tärkein teknologia: Liferay
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Epilepsialiiton verkkopalvelun uudistusprojekti oli hyvin suunniteltu ja järkevästi vaiheistettu. Uutta saatiin näkyviin jo kuudessa viikossa, ja kokonaisuus täydentyi vähitellen. Projektin tavoitteena oli rakentaa käyttäjälähtöinen, informatiivinen, osallistava ja verkostoja kehittävä verkkopalvelukokonaisuus. Koska elefantti syödään helpoiten pala kerrallaan, projekti vaiheistettiin neljään kokonaisuuteen, jotta ei juututtaisi heti alussa määrittelytyön laajuuteen. Projektin vaiheet: Julkisen sivuston perustaso Verkkoyhteisön perustaso Julkisen sivun täydennykset Verkkoyhteisön täydennykset Ensimmäinen vaihe, joka keskittyi julkisen informaatiosivuston saattamiseen julkaisukelpoiseen perustasoon, toteutui teknisesti kuudessa viikossa. Epilepsialiiton päässä sisältöjumppa oli alkanut jo aiemmin, ja sisällönsyöttötalkoissa portaali […]

Beamex.com

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Optimoitu sivusto ja markkinoinnin automaatio tuovat mitattavaa hyötyä Oikein kohdennetut markkinoinnin automaation toimenpiteet ja hakukoneoptimointi tekevät verkkosivustosta paikan, jossa syntyy tuloksia. Beamex on suomalaisjohtoinen, kansainvälinen teollisuuslaitosten kalibrointi- ja mittauslaitteita valmistava yritys. 80 maassa toimivalla yrityksellä on laajat markkinat ympäri maailman. Valu toteutti Beamexille uudistetun verkkosivuston, jota yritys käyttää maailmanlaajuisesti. Beamexin suurimpia tarpeita uudistukselle oli hakukonenäkyvyyden ja sitä kautta konversioiden parantaminen. WordPressillä rakennettuun uuteen sivustoon liitettiin myös markkinoinnin automaatiojärjestelmä Hubspot, jonka avulla käyttäjien toiminnan seuraaminen ja liidien kerääminen helpottuivat merkittävästi. Hubspotin käyttöönotosta huolehti […]

Kuntoutussäätiö

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Matkalla kohti kuntoutuksen suunnannäyttäjäksi ja kokeilukiihdyttämöksi Kuntoutussäätiö tarvitsi uuden otteen myös verkkopalveluihinsa. Keskeistä oli tuoda Living Lab -konsepti vahvasti esiin. Siinä tutkimus, kehittäminen ja konkreettinen palvelutuotanto kuntoutusasiakkaille toteutuvat saumattomasti. Projektiin kuului kolme verkkopalvelua: Kuntoutussäätiön pääsivusto, suuren tutkimus- ja hanketietokannan sisältävä Kuntoutusportti sekä myöhemmin julkaistava Osatyökykyiset työssä -hankkeen Tie työelämään-verkkopalvelu. Tarpeena oli luoda selkeä ja tunnistettava kokonaisuus, jossa eri verkkopalvelujen välillä on helppo liikkua. Samalla haluttiin lisätä kuntoutustiedon saavutettavuutta, ajantasaisuutta ja vaikuttavuutta. Trimedia vastasi uudistuksesta kokonaisvaltaisesti. Sivustoille luotiin raikas ja yhtenevä muotokieli, joka […]

Nettisivut Blueprint Genetics

Tekijä: booncon PIXELS (suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kansainvälisen ja nopean kasvun kiihdyttämänä päivitimme sivuston visuaalisen ilmeen kokonaan sekä skaalasimme sitä aiemmasta yksinkertaisemmasta toteutuksesta huomattavasti laajemmaksi. Sivuston uudistuksen taustalla toimi korostuneet tekniset vaatimukset joten WordPressillä rakennettu sivu sai osakseen multisite-toiminnallisuuden ja sen monimutkaisempiin ominaisuuksiin kuuluu mm. IP-osoitteen perusteella tietyn sisällön näyttäminen, ja integrointi kolmannen osapuolen järjestelmiin. Sivuston tuotteiden sisällöt tuotetaan automaattisesti REST APIa hyödyntäen katalogiin ja broadcasting -toiminnolla haetaan alasivuille valittuja sisältöjä pääsivuilta. Taustalla on muitakin kehitysprojekteja, joihin hyödynnetään multisite-rakennetta sekä rajapintaintegraatiota. Työn alla on myös kieliversioiden lisääminen. Blueprintin tehokas […]

Solteq

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yhdistimme WordPressin ja Hubspotin – sisältömarkkinointialusta steroideissa. Pörssiyhtiö Solteq yhdistyi Descomin kanssa kesällä 2015. Rakensimme uudelle brändille kahdessa kuukaudessa laajan verkkopalvelun, jossa yhdistimme WordPressin ja Hubspotin parhaat puolet. Lue koko asiakastarina MEOMin sivuilta.

Rantapallo.fi

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Rantapallo on Suomen suosituin matkailusivusto. Pitkän yhteistyön aikana tehdyistä useista sivustouudistuskierroksista vuoden 2016 kehitystyö on mittavin. Rakensimme vuosien varrella pirstaloituneen WordPress-rakenteen selkeämmäksi. Ylimääräisiä lisäosia karsittiin ja niiden käyttöä yhtenäistettiin. Näin sivuston hallinta ja jatkokehitys on helpompaa. Useita teknisiä yksityiskohtia trimmattiin. Suunnittelimme sivustolle täysin uudistetun ulkoasun yhdenmukaisesti linjassa muiden markkinointi- ja viestintämateriaalien kanssa. Sivuston rakenne järjesteltiin suurelta osalta uudelleen käytettävyyttä parantaen ja mainos- ja nostopaikkojen toimivuutta kohentaen. Kampanjasivuista tehtiin helpommin hallittavia ja houkuttelevammin esiin nousevia. Bloggaajille otettiin käyttöön uusia, toiveiden mukaisia ulkoasuvaihtoehtoja. Sivustolle […]

Web-sovellus Seppo

Tekijä: booncon PIXELS
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Seppo on alusta oppimispelien tekemiseen. Uudistimme responsiivisen web-sovelluksen visuaalisen ilmeen sekä käyttöliittymän. Opettajille ja pelaajille suunnatun intuitiivisen ja helppokäyttöisen käyttöliittymän suunnittelun lisäksi päivitimme visuaalisen ilmeen Seppon graafiseen ohjeistukseen sopivaksi. Vaikka aloitimme vain kehitystyössä tukevana osapuolena, päädyimme tekemään suuren osan myös käyttöliittymän toteutuksesta.

MPY Palvelut Oyj

Tekijä: KWD Digital
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

MPY Palvelut Oyj:lle toteutettiin äärimmäisen tiukalla aikataululla Drupal 8 -verkkosivusto ketterällä ohjelmistokehityksellä. Työ on tuottanut erinomaisen asiakastyytyväisyyden niin sivuston ulkoasun kuin toiminnallisuuksienkin osalta. Lähdekoodilukutaitoiset ovat antaneet tunnustusta toteutuksen ohjelmoinnille. Sivustoa varten hyödynnettiin mm. näitä: Drupal 8:n uutta konfiguraationhallintaa, jota varten kustomoitiin työnkulkuja. Composeria, jolla hallinnoitiin sujuvasti sekä Drupalin moduulit että kolmannen osapuolen kirjastot. Twigiä, jota kustomoitiin tarvittaessa omilla laajennuksilla. Layout_Pluginia, jolla toteutettiin räätälöidyt templaatit. Drupal 8 Condition APIa. Block APIa. Buildit automatisoitiin nykyaikaisilla frontend-järjestelmillä. MPY Palvelut Oyj on kotimainen ICT-kumppani. Yritys perustettiin […]

Luonnonvarakeskuksen (Luke) verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Luonnonvarakeskus sai näyttävän sivuston Suuren tutkimuslaitoksen verkkoviestinnälle rakennettiin tukikohta uuteen Luke.fi-palveluun. Luonnonvarakeskus (Luke) on maa- ja metsätalousministeriön alainen tutkimuslaitos, joka yhdistää luonnonvarojen ja vastuullisen ruoantuotannon asiantuntijat. Toimintansa tammikuussa 2015 aloittanut Luke syntyi maa- ja metsätalousalan tutkimuslaitosten fuusioiduttua. Luonnonvarakeskus on VTT:n jälkeen Suomen toiseksi suurin tutkimuslaitos ja kuuluu maailman monitieteellisempien tutkimuskeskusten joukkoon. Tutkimuslaitosten yhdistyminen nosti esiin myös uusia, vaativampia viestintätarpeita. Laaja-alaisesti toimiva Luonnonvarakeskus tarvitsi viestintänsä tukikohdaksi verkkosivuston, joka toisi yhteen laitoksen kaiken osaamisen ja tekemisen. Sivuston haluttiin olevan kustannustehokas, visuaalisesti yhdenmukainen ja mobiiliystävällinen. […]

Finanssialan Keskusliitto

Tekijä: Sininen Meteoriitti
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Finanssialan Keskusliitto kokoaa suomalaisen finanssialan näkemyksiä yhteen ja ajaa jäsentensä etuja. He ovat tehokkain edunvalvoja, vahvin äänitorvi ja paras vaikuttaja sekä kotimaassa että Euroopassa. Finanssialan Keskusliitto kulkee suomalaisen edunvalvonnan kärkijoukossa. Suomessa he edustavat kotimaisia pankkeja, henki-, työeläke- ja vahinkovakuutusyhtiöitä sekä rahasto ja rahoitusyhtiöitä ja arvopaperivälittäjiä. Finanssialan Keskusliiton verkkosivut ovat nyt uudistuneet. Uusitut verkkosivut kertovat entistä paremmin, mitä suomalainen finanssiala on asioista mieltä. ”Sivujen sisällön hahmottumista on ajateltu uudella lailla. Materiaalin liittymistä toisiinsa on muutettu siten, että samaan aihealueeseen liittyvä sisältö löytyy helpommin.”, […]

Firstbeat

Tekijä: MEOM
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Firstbeat on alansa johtava teknologiayritys ja tarjoaa sykeanalyysia hyvinvointiin ja urheiluun. Rakensimme WordPress-sivuston, joka ei kalpene Firstbeatin kansainvälisten kilpailijoiden vierellä. Asiakas voi kehittää sivustoa itse eteenpäin, sillä sivusto on rakennettu modulaarisista korttielementeistä, joilla voi luoda uniikkeja laskeutumissivuja ilman ulkopuolista apua. Uuden sivuston kautta tulleet yhteydenottopyynnöt ovat kasvaneet yli kolminkertaiseksi, verraten vanhaan sivuun.

Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymän verkkopalvelun suunnittelu

Tekijät: Solid Angle (Ilme, konsepti, sisältörakenne, UI/UX, graafinen suunnittelu), Trimedia Oy (tekninen suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Solid Angle: Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymän visuaalisen ilmeen ja logon suunnittelu. Verkkopalvelun konseptin ja informaatioarkkitehtuurin suunnittelu. Rakenne- ja käyttöliittymäsuunnittelu. Responsiivisen verkkosivuston graafisen ulkoasun ja käyttökokemuksen suunnittelu. Kuvasuunnittelu ja valokuvaus. Trimedia: Verkkopalvelun tekninen suunnittelu ja toteutus.

LahtiMOB

Tekijä: Valu Digital Oy
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Mobiilisovellus

Lahden kaupungille toteutettiin Apple- ja Android-alustoilla toimivan mobiilisovelluksen, joka tarjoaa tiedot kaupungin palveluista ja tapahtumista ja niiden sijainnista. Valu Digital vastasi sovelluksen määrittelystä, UX/UI-suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta. Sovelluksella voi hakea kulttuuriin, liikuntaan, luontoon, terveyteen ja vapaa-aikaan liittyviä palveluja, paikkoja ja tapahtumia. Kaupalliset palvelut on rajattu toteutuksesta pois. – Ideana on, että käyttäjä voi missä tahansa liikkuessaan hakea lähiympäristön kiinnostavat kohteet ja etsiä tekemistä. Sovellus tuo näkyviin myös palvelut, jotka helposti hukkuvat isolla kaupunkisivustolla. Esimerkiksi luontokohteita, kuten laavuja ja ulkokuntoilulaitteita on hankalaa paikantaa […]

Arctia

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Arctia Shipping Oy on Suomen valtion omistama jäänmurtopalvelujen ja monitoimialusten erikoispalvelujen tuottamiseen keskittynyt osakeyhtiö. Verkkopalvelun uudistusprojektin tärkeimpänä tavoitteena oli vahvistaa mielikuvaa Arctiasta kansainvälisenä, suuren mittaluokan osaajana. Sivustosta haluttiin visuaalisesti moderni ja näyttävä, mutta kuitenkin loppukäyttäjä kannalta selkeä ja yksinkertainen kokonaisuus. Sivusto on rakennettu WordPressin päälle. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]

UKK-instituutin verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

UKK-instituutti on terveysliikunnan tutkimus- ja asiantuntijakeskus, joka palvelee kohderyhmiään myös monipuolisesti verkossa. UKK-instituutti on pitkäaikainen asiakkaamme, jonka laaja ja monipuoliinen verkkopalvelu uudistettiin paremmin käyttäjäkunnan tarpeita vastaavaksi responsiiviseksi palveluksi. Vastasimme verkkopalvelun visuaalisesta suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta. Verkkopalvelu sisältää mm. tutkimus- ja julkaisuhakemistot tutkijoiden käyttöön, verkkokaupan, verkkolehden, koulutuskalenterin ja Liikuntapiirakka-erillissovelluksen. Sisällönhallintajärjestelmään integroidut verkkolehti ja uutiskirjeominaisuus toimii sisältö- ja sidosryhmämarkkinointia ja viestintää täydentävät työkaluna. Verkkopalvelun laaja sisältö on kuvattu tarkasti metatietojen avulla. Metatiedot mahdollistavat sen että TerveSuomi –portaali pystyy automaattisesti hakemaan ja järjestämään UKK-instituutin sisältöjä […]

Luksia.fi

Tekijä: Focus Flow
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Länsi-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä Luksia järjestää ammatillista koulutusta nuorille ja aikuisille. Luksiassa opiskelee vuosittain lähes 7 000 opiskelijaa ja siellä työskentelee n. 400 henkilöä. Focus Flow toteutti Luksian verkkosivujen uudistuksen konseptoinnista tekniikkaan huimaavassa 3 kuukauden aikataulussa. Uudistunut Luksia.fi toimii opiskelemaan hakeutuvien tärkeimpänä informaatiokanavana ja palvelee kiivaimmin yhteishakua edeltävänä aikana jolloin 9-luokkalaiset ovat hakemassa ensimmäistä vapaaehtoista opiskelupaikkaansa. Yhteishaun lisäksi verkkosivustolta haetaan tietoa esimerkiksi lisä-ja täydennyskoulutuksista, valmentavasta koulutuksesta ja yrityksille suunnatuista palveluista. Sivuston käyttäjäkunta vaihtelee 9-luokkalaisista yritysasiakkaisiin – ja päätelaitteet sen mukaisesti älypuhelimista desktoppeihin. Lukumäärältään 9-luokkalaiset […]

Lomarengas

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tietotalo uudisti pitkäaikaisen asiakkaansa Lomarenkaan verkkopalvelun vastaamaan kasvavaan mobiilikäyttöön. Suomen suurin lomamökkien välittäjä rakentaa kilpailukykyään verkossa aktiivisesti ja haluaa palvella asiakkaita siellä missä he ovat. Liikkeessä oleva asiakas halutaan tavoittaa ja palvella entistä nopeammin ja sujuvammin. Käyttäjälähtöisesti suunniteltu palvelu uudistettiin täysin ja toimintoja virtaviivaistettiin. Varaaminen on tehty yksinkertaiseksi ja selkeäksi. Asiakasta palvellaan saumattomasti laitteesta riippumatta. Uusittu sivusto on heti ensiviikoista alkaen vaikuttanut mobiilivarausten määrään positiivisesti. Lomarenkaan palvelulla on käyttäjiä noin 150 000 / kk. Lomarenkaan menestyksekäs toiminta Suomen mökkivarauksien kiistattomana ykkösenä on […]

Savon Voima verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Sininen Meteoriitti
Tärkein teknologia: EPiServer
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Savon Voima aloitti verkkopalvelu-uudistuksen loppuvuonna 2014. ”Päätavoitteena oli ajanmukaistaa sivustoa niin, että sen käyttö olisi miellyttävää myös mobiileilla päätelaitteilla. Lisäksi halusimme selkeyttää sivuston rakennetta sekä sijoittua paremmin hakutuloksissa”, Vesterinen kuvailee lähtötilannetta. Toistaiseksi valtaosa käyttäjistä selaa palvelua työpöytänäytöllä, mutta tilanne on selvästi muuttumassa. Verkkopalvelun sisällönhallinnan järjestelmäksi valittiin Episerver, jolla haettiin ylläpidon helppoutta sekä parempia rakenteen ja ulkoasun muokkaamismahdollisuuksia. ”Episerverin myötä ylläpitoon on saatu lisää jouhevuutta: blokki-ajattelu toimii kohdallamme hyvin, ja voimme luoda monipuolisia sekä persoonallisia kokonaisuuksia, kuten kampanjasivuja. Samalla operatiiviset kustannukset pienenevät huomattavasti, […]

Muuttopalvelu Niemi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Niemi® muuttaa kaiken! Niemi huolehtii vuosittain noin 20 000 muuttoa ja noin 30 000 muuta palveluprojektia. Yrityksen palvelussa on noin 900 palvelutehtävien erikoisosaajaa. Poutapilvi konseptoi, suunnitteli ja toteutti Niemen responsiivisen verkkopalvelun. Uudistuksella pyrittiin tuomaan paremmin esille kaikkien liiketoiminta-alueiden monipuolisia palveluita. Lisäksi toteutettiin englannin- ja ruotsinkieliset versiot. Myös Niemen verkkokauppa, NiemiKauppa uudistettiin.

Ekokem

Tekijä: Crasman
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Ekokem on pohjoismainen kiertotalousyhtiö, joka tarjoaa ympäristönhuollon ja materiaalitehokkuuden palveluja. Crasman suunnitteli ja toteutti Ekokem Oyj:n verkkopalvelun. Uudistuksen yhteydessä samaan sivustoon yhdistettiin tanskalaisen NORDin ja ruotsalaisen Sakab AB:n sisällöt ja palvelut. Verkkopalvelu tarjoaa uusia käyttäjälähtöisiä polkuja Ekokemin tarjoamien palveluiden löytämiseen.

Helsingin taidemuseo HAM

Tekijä: Creuna Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Helsingin taidemuseo HAM avasi ovensa syyskuun lopussa pitkään kestäneen remontin jälkeen uudelleen brändättynä. Julkaisimme avajaisten yhteydessä täysin uudistetun, uuden brändin mukaisen verkkopalvelun. Saimme briiffin projektista toukokuun lopussa ja etenimme nopeasti prototyyppivaiheeseen. Käyttöliittymästä toivottiin visuaalisesti persoonallista ja mahdollisimman näyttävää. Alustana käytimme WordPressiä, joka mahdollisti nopean kehitystyön ja projektin valmistumisen tiukassa aikataulussa ennen museon avajaisia. WordPressia toivottiin alustaksi myös sen helppokäyttöisyyden takia sisällöntuottajannäkökulmasta. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Byroon nimissä. Creuna osti Byroon keväällä 2016.]

Funzi

Tekijä: Frantic
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Lähdettäessä siirtämään Funzin koulutussovellusta ​mobiiliversiona​ verkkoon, oli tavoitteenamme luoda kehittyvien markkinoiden käyttäjille kevyt ja Funzin visuaaliselle ilmeelle uskollinen versio. ​Yhtenä tärkeänä jakokanavana toimiva Internet.org ja loppukäyttäjien laitteet loivat raamit projektin teknisille ratkaisuille. Frantic suunnitteli ja toteutti palvelun.

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA

Tekijä: KWD Digital
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA Akavalainen on 27 000 myynti-, markkinointi- ja ostoalan ammattilaisen edunvalvontajärjestö. MMA uusi nimensä ja brändi-ilmeensä alkuvuodesta 2015 ja verkkopalveluiden tekniseksi kumppaniksi valikoitui KWD Digital. MMA:n palvelujen digitalisoinnin ensimmäinen vaihe oli uusia järjestön julkinen verkkopalvelu, joka oli jo elinkaarensa päässä eikä toiminut oikein mobiililaitteissa. Verkkopalvelun ulkoasusta vastasi suunnittelutoimisto Dog Design, jonka kanssa toimimme kiinteässä yhteistyössä. Verkkopalvelu koostuu laajasta julkisesta osiosta sekä suljetusta jäsenten intranetistä. Käyttäjähallinta on toteutettu integroimalla sivusto jäsenrekisterijärjestelmän kanssa. MMA jakautuu alueellisesti 23 yhdistykseen, joilla jokaisella […]

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy on sosiaalinen, voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen organisaatio, jonka toiminta tähtää luonnonvarojen kulutuksen vähentämiseen ja uudelleenkäytön edistämiseen. Verkkokauppaprojektissa Kierrätyskeskuksen päämääränä oli kehittää toimintaansa siirtämällä toimiva käytettyjen tuotteiden myymäläkonsepti kokonaisuudessaan verkkoon. Tavoitteena tämä oli kunnianhimoinen, sillä jokaisen tuotteen ollessa uniikki täytyi ratkaista, kuinka tuotteet luodaan verkkokauppaan nopeasti, hyvillä kuvilla ja tuotetiedoilla sekä kuinka varmistetaan, että uniikkia tuotetta ei osteta useaan kertaan. Ratkaisuksi valikoitui Lamian toteuttama Magento-verkkokauppa, responsiivisena ja täysin Kierrätyskeskukselle alusta asti rakennetulla ulkoasulla. Palvelu haluttiin lisäksi saada toimimaan sulavasti mahdollistaen useamman […]

Certeumin verkkopalvelut

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suomen suurin vain logistiikka- ja tuotantokiinteistöjen omistamiseen, vuokraamiseen ja kehittämiseen erikoistunut kiinteistösijoitusyhtiö Certeum Oy perustettiin vuonna 2014. Yrityksen verkkopalveluiden tuli toimia kanavana yrityksen tunnettuuden kasvattamisessa ja tarjoaman esittelyssä. Druid rakensi Certeumin verkkopalvelut julkaisukuntoon ketterästi kolmessa viikossa yhteistyössä Certeumin valitseman designtoimiston kanssa. Verkkosivut tuotettiin Drupalilla ja MVP-toteutuksen julkaisun jälkeen palvelua on kehitetty asiakkaan toiveiden mukaisesti. Toimivan yhteistyön tuloksena sivut saatiin pystyyn ennätysajassa. Verkkopalvelun hakusuodattimien ansiosta vuokrattavien tilojen hakeminen on nopeaa. Vapaat tilat tulevat hyvin esille verkkopalvelussa ja palvelu toimii myös yritystiedon jakelukanavana.

Pohjolan Sanomat verkkopalvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Lapin Kansa -sivuston uusimisen yhteydessä uusittiin myös Pohjolan Sanomat -uutispalvelu. Pohjolan Sanomat siirtyi samalla maksullisuuden piiriin, joten suurin osa artikkeleista vaatii kirjautumisen palveluun. Sivuston käyttöpalvelut on toteutettu Amazon AWS -pilveen, jonka avulla voidaan kustannustehokkaasti palvella asiakkaita sivuston kuorman mukaan. Sivuston responsiivisessa suunnittelussa kiinnitettiin erityistä huomiota luettavuuteen ja mainosten asetteluun sisällön yhteydessä. Ylläpitäjälle on rakennettu työkalut, joilla sisältöä voi hallita monipuolisesti. Näin käyttäjille tarjoillaankin sekä automaattisesti suositeltua, että toimituksen valintoja.

Crohn ja Colitis ry

Tekijä: Flo Apps Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Crohn ja Colitis ry on valtakunnallinen IBD:tä tai muuta suolistosairautta sairastavien ja heidän läheistensä etujärjestö. Yhdistys tarjoaa tietoa ja vertaistukea sekä vaikuttaa sosiaali- ja terveysalan ratkaisuihin. Flo Apps Oy vastasi yhdistyksen sivuston uudesta ilmeestä ja teknisestä toteutuksesta WordPress-alustalle. Samalla uusimme kaikki heidän sähköiset palvelunsa mukaan lukien jäsenrekisteri, extranet, intranet, keskustelupalsta ja sähköpostitilit.

Lapin Kansan verkkopalvelu

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

Lapin Kansan verkkopalvelut uudistettiin responsiivisina. Samalla painotettiin tilaajasisältöä, ja tilaajasisällön rikkaampaa ulkoasua. Sivuston UX-design tehtiin responsiivisina html5-prototyyppeinä ennen koodauksen aloittamista. Palvelu asennettiin Amazon AWS -pilveen ja suorituskyvystä vastaa itse kehitetty moniportainen Redis-välimuistiratkaisu, joka pystyy tarjomaan kovaa suorituskykyä myös kirjautuneille käyttäjille. Palvelu on integroitu Alman maksu- ja toimitusjärjestelmiin.

Riihimäki

Tekijä: Valu Digital Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Riihimäen kaupungin verkkopalvelu-uudistuksessa suurimpana tarpeena oli käyttäjäystävällisyyden ja vuorovaikutteisuuden parantaminen. Laajan sivuston sisältämä informaatio ja palvelutarjonta saatiin uudessa sivustossa paremmin tarjolle. Samalla uudistetiin sivusto responsiiviseksi, jolloin käyttökokemus mobiilipäätelaitteilla on aivan eri luokkaa kuin vanhassa sivustossa. Kaupunkilaiset voivat sivuston kautta ilmoittaa tapahtumia, lähettää omia tarinoitaan ja kuviaan Riihimäestä sekä antaa helposti palautetta sivuston hyödyllisyydestä. Kaupungin teettämän konseptisuunnittelun pohjalta Valu tarkensi teknisen määrittelyn ja toteutti sivuston. Informaation löydettävyyttä ja käytettävyyttä parannettiin monien eri toiminnallisuuksien avulla: – kahdeksan monipuolista sivupohjaa informaation erilaisille julkaisutarpeille – monipuoliset […]

Land Roverin sivustouudistus

Tekijä: Koodiviidakko
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Land Roverin responsiivinen sivusto uudistettiin vastaamaan merkin kansainvälistä ilmettä. Sivusto toteutettiin Koodiviidakon Sivuviidakko-julkaisualustalle, jonka avulla sivuston kaikkien osioiden muokkaus onnistuu näppärästi. Näyttävästä sivustosta haluttiin käytettävyydeltään selkeästi navigoitava ja sillä haluttiin hyödyntää monipuolista sisältöä, tuoden näin brändi yhä lähemmäksi sivuston asiakasta. Kevään aikana toteutetaan vastaava sivustouudistus Sivuviidakko-julkaisualustan päälle myös Baltian maiden Land Rover sivustoille.

Shotti.fi

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto, Verkkokauppa

Shotti.fi on kunnianhimoinen projekti, joka on monipuolisen reseptitietokannan ja verkkokaupan hybridi. Shotti.fi tarvitsi kokonaan uudistetun ilmeen sekä tarkkaan suunnitellun käyttöliittymän, jonka kautta kävijöillä olisi paras mahdollinen käyttökokemus reseptejä etsiessään. Suunnittelimme ja toteutimme täysin räätälöidyn palvelun, joka yhdistää laajan reseptisivuston moderneine hakutoimintoineen, sekä verkkokaupan. Toteuttamamme WordPress + WooCommerce -ratkaisu toimii sujuvasti kaikilla laitteilla.

Linnan Kehitys Oy

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Linnan Kehitys Oy:n verkkosivusto palvelee ensimmäisenä sähköisenä rajapintana yritysten hakiessa parasta kasvupaikkaa toiminnalleen. Sivuston kohderyhminä ovat eri kokoiset potentiaaliset kaupunkiin sijoittuvat yritykset sekä Hämeenlinnassa jo toimivat yritykset. Sivusto esittelee käytännönläheisesti Hämeenlinnan vahvuuksia elinkeinotoiminnalle ja madaltaa kynnystä kysyä lisää. Sivustolle toteutettiin monipuoliset toiminnot toimitila- ja tonttitarjontaan tutustumiseen ja hakemiseen. Linnan Kehityksen sisäistä viestintää tehostettiin sosiaalisella intranetratkaisulla. Intrasta löytyy sekä tiimien omat että koko henkilöstön yhteiset vuorovaikutusympäristöt. Kullakin käyttäjällä on esiteltynä oma käyttäjäprofiili ja tilapäivitykset. Järjestelmä mahdollistaa käyttäjien välisen viestinnän sekä yksityisesti että julkisissa […]

Slush.org

Tekijä: Evermade
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Slush-tapahtuma keräsi marraskuussa messukeskukseen yli kymmenentuhatta yrittäjää, sijoittajaa ja median edustajaa. Tapahtuma on lajissaan yksi suurimmista maailmassa. Evermade toteutti tapahtuman www-sivuston. Projektin haasteena oli luoda pohja, jota oli vuoden kuluessa helppo laajentaa sisällön määrän paisuessa vauhdilla. Kaikki sisältö on Slush-tiimin ylläpidettävissä. WordPress-sivusto kestää kovia kävijämääriä ja luonnollisesti toimii hyvin myös kännykässä.

Rohkea Suomi -kampanjasivusto

Tekijä: Solid Angle (Identiteetti, konseptointi, suunnittelu ja toteutus)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kampanjan identiteetin, konseptin ja käyttöliittymien suunnittelu, kampanjan verkkosivuston graafinen suunnittelu ja responsiivinen toteutus WordPress-alustalle, sekä monikanavaisen kampanjan markkinointi, ylläpito ja hostaus AWS-ympäristössä.