Budjetti: 10 000–30 000 €

KIASMA ARS-näyttely

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kiasman ARS-näyttelyt ovat vetonauloja: vierailijoita riittää ja näin myös näyttelyoppaita kuluu. ARS17-näyttelyssä haluttiin ottaa askel eteenpäin ja viedä näyttelyn tiedot mobiilioppaaseen. Mobiiliopasta varten ei kuitenkaan haluttu luoda erillistä ladattavaa mobiilisovellusta. Siksipä mobiiliopas rakentuikin pääasiassa mobiiliin suunnitelluksi, mutta myös muille päätelaitteille skaalautuvaksi, WordPress-sivustoksi. Kyseessä on siis verkkosivusto, joka tuntuu mobiiliapplikaatiolta. Mobiiliopas sisältää mm. teoksille luodut sivut ja mahdollisuuden tehdä oma suosikkilistaus. Trimedia vastasi toteutuksesta kokonaisvaltaisesti.

Kunkoululoppuu.fi

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Kunkoululoppuu.fi on luotu, jotta koulunsa lopettava nuori ymmärtäisi ne monet jatkokoulutuksen ja työelämän mahdollisuudet, joihin hän voisi suuntautua. Sivuston ylläpidosta ja toimeksiannosta vastaa Taloudellinen tiedotustoimisto TAT. Toimeksianto liittyi olemassa olevan sivuston uudistamiseen kolmella kärjellä: sisällöllisen vetovoiman kasvattaminen, helpottaa olennaisten tietojen löytämistä ja ennen kaikkea tehdä sivustosta paremmin nuoria palveleva. Sisällöllistä vetovoimaa haettiin yhteistyöllä nuorison hyvin tunteman Joonas Pesosen (@pesojoonas) avulla. Tietojen löytämistä edesautettiin rakenteellisella suunnittelulla, jossa artikkelit ja niihin liittyvät lisätiedot on jaksotettu selkeästi, mikä helpottaa keskeisen tiedon omaksuntaa. Koska sivusto elää […]

Kultajousi-verkkokauppa

Tekijä: Wysiwyg Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kultajousi on muodikkaisiin koruihin ja kelloihin keskittyvä koko Suomen kattava vähittäiskauppaketju, jonka myymäläverkosto kattaa jo lähes kaikki suurimmat kaupungit ja taajamat. Kultajousen sivusto ja verkkokauppa on toteutettu Smilehousen Workspace-alustalla. Wysiwyg uudisti sivuston ja verkkokaupan nykyajan vaatimusten mukaiseksi. Uudistuksessa keskityttiin erityisesti käyttökokemukseen mobiililaitteilla. Sivuston suunnittelu tehtiin mobiili ensin -periaatteella. Verkkokauppaan on toteutettu monipuoliset suodattimet helpottamaan tuotevalikoiman selailua. Verkkokaupan tuotesuosituksissa käytetään Nosto-palvelua.

Primehotels Oy

Tekijä: Wysiwyg Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Primehotels Oy on yksityinen suomalaisyritys, joka omistaa, rakentaa ja operoi korkeatasoisia hotelleja ympäri Suomen. Wysiwyg toteutti verkkosivuston Primehotels Oy:lle ja uudisti Hotel Rantapuiston, Spahotel Casinon ja Hotel Oscarin sivustot. Sivustot on toteutettu WordPressillä ja ne ovat monikielisiä (suomi, englanti, venäjä). Sivustoilla käytettyjä erilaisia sisältötyyppejä ylläpidetään räätälöidyillä hallintanäkymillä. Hotellien sivustot on liitetty TravelClick iHotelier-varausjärjestelmään.

UKKO.fi – verkkosivusto

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

UKKO.fi on kevytyrittäjille suunnattu laskutuspalvelu, joka mahdollistaa laskuttamisen yksityishenkilönä, ilman omaa yritystä. Teimme UKKO.fi:lle visuaalisen ilmeen päivityksen ja osallistuimme uuden kansainvälisen brändin tekemiseen. Uudistimme verkkosivuston käyttöliittymän ja hallinnan sekä Suomen että Ruotsin sivustoille. Lisäksi ilme tuotiin myös kaikkiin markkinointimateriaaleihin. “Yhteistyö Redlandin kanssa on ollut helppoa ja joustavaa. Nopeallakin aikavälillä tulleisiin tarpeisiin on vastattu ripeästi. Suosittelemme lämpimästi Redlandia yhteistyökumppaniksi” – Olli Kopakkala, UKKO.fi markkinointi.

Winestaten sivustouudistus

Tekijät: Brand MNGR Oy (Konsepti ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelun viimeistely, tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Asiakas uudisti ilmeensä design-toimisto Brand MNGR:n kanssa ja oli alunperin toteuttanut teknisen toteutuksen toisen toimijan kanssa, mutta valmiin WordPress-teeman päälle tehty toteutus oli pahasti epäonnistunut eikä pystynyt täyttämään sivustolle asetettuja toiminnallisia vaatimuksia. Into-Digitalin toimesta asiakkaan uudistettu sivusto koostettiin uusiksi täysin asiakkaalle räätälöitynä. Sivuston tärkeimmät ominaisuudet perustietojen lisäksi ovat räätälöidyt sisältöelementit, tuotetietojen hallinta (tuotteet ja tuottajat WordPressin omaksi sisältötyypiksi), tuotehakutyökalu sekä yhteydenottolomakkeet. Projekti osoitti jälleen kerran valmisteemojen haasteet ja haavoittuvuudet, mutta lopputuloksena onnistunut kokonaisuus.

Viestintätoimisto Drum

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Toteutimme yhdelle Suomen kovimmista viestintätoimistoista responsiivisen WordPress-verkkosivun tukemaan Drumin viestinnän ja markkinoinnin tavoitteita. Tärkeänä pointtina oli mm. vahvistaa brändimielikuvaa Drumista asiantuntevana, oivaltavana, raikkaana sekä samalla kivana, rentona toimistona. Luovuus ja idearikkaus tuodaan esiin konkreettisten referenssikeissien avulla. Sivuilla mielenkiintoisista teknisistä ominaisuuksista mainittakoon eri sisältötyyppien joustava yhdistely kustomoitaviksi osioiksi, jotka mahdollistavat sekä manuaaliset että automaattiset nostot. Sivun visuaalisen ilmeen konseptista vastasi Drumin oma AD Ville, jonka kanssa yhdessä viilasimme luonnokset valmiiksi sekä jatkoimme suunnittelua omin voimin pidemmälle.

Andiata

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Andiata on tunnettu suomalainen vaatebrändi, joka suunnittelee ajattomia, naisellisia ja upeita vaatteita tyylikkäille naisille. Andiata halusi uudistaa verkkosivujaan vastaamaan uudistunutta brändiään ja panostaa verkkokauppansa kehittämiseen niin, että uudet asiakkaat myös nuoremmista ikäluokista löytäisivät heidän tuotteensa. Andiatan oma brändi antoi Contrastille tarvittavat suuntaviivat verkkosivujen ulkoasulle: kokonaisuudsta huokuu skandinaavisuus, ilmavuus, ajattomuus ja korkea laatu. Kuten itse vaatteissa, myös verkkokaupassa haluttiin pitää esteettisyys ja käytännöllisyys hienovaraisessa tasapainossa.

Lehtimäki Group

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme Lehtimäki Groupin digistrategian ja uudet verkkosivustot Lehtimäki Tilausajoille, Lehtimäki Groupille ja Lehtimäki Liikenteelle. Uusissa sivustoissa kiinnitettiin erityisesti huomiota mobiiliystävällisyyteen. Myös tilausajokuljetuksen tilaaminen suoraan verkosta tehtiin entistä helpommaksi ja sujuvammaksi. Samassa yhteydessä avasimme Lehtimäki News -sivuston, joka toimii konsernin sähköisenä asiakaslehtenä ja julkaisualustana, mikä kytkeytyy kaikkiin sivustoihin uutisnostoina sekä Lehtimäki Groupin eri somekanaviin.

HYKSin

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme HYKSinille nykyaikaisen verkkopalvelun, jossa esitellään yksityissairaalan palvelut ja asiantuntijat. Sivusto palvelee käyttäjää neljällä kielellä ja asiantuntijoita on listattuna yli 250. Tästä joukosta pystyy tekemään hakuja erikoisalan, toimipisteen, kielitaidon ja tietysti nimen perusteella. Lisätietoa projektista -linkin takaa aukeaa projektin kulkua taustoittava haastattelu.

Lappset

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Rovaniemeläinen Lappset Group Oy on yksi maailman johtavista leikki- ja liikuntapaikkavälineiden valmistajista. Lappset on tunnettu korkeasta laadustaan ja innovatiivisista ratkaisuistaan. Tietotalo on Lappsetin kumppani digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Lappsetin uudistettu verkkopalvelu toimii digitaalisissa kanavissa tapahtuvan liiketoiminnan kasvattamisen pohjana ja vauhdittajana. Uusi verkkopalvelu on toteutettu asiakas edellä -ajatuksella. Visuaalisten ja toiminnallisten muutosten lisäksi suurimpia muutoksia on ollut sisältömarkkinoinnin tehostaminen. Lappset hyödyntää vahvasti sisältöä markkinoinnin välineenä ja rakentaa leikkimiseen, liikuntaan sekä puisto- ja kadunkalustevalikoimaan, niiden hankintoihin ja suunnitteluun liittyvästä sisällöstä erottumistekijää verkkopalvelussaan. Lappsetin verkkopalvelu-uudistuksen toisessa […]

Boomeranger

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Boomeranger suunnittelee ja rakentaa erikoisvalmisteisia veneitä ammattilaiskäyttöön. Tavoitteenamme oli tehdä paras mahdollinen verkkopalvelu ja nostaa sen avulla Boomerangerin profiilia maailmalla. Suunnittelimme brändin mukaisen verkkosivuston, jossa otettiin huomioon erilaisten kohderyhmien tarpeet eri veneiden käyttötarkoitusten mukaisesti. Uudistuksen aikana valokuvasimme tehtaan, työvaiheet sekä venemalliston koulutus- ja markkinointikäyttöön.

Paahtimo Papu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Intohimolla ja käsityönä pienissä erissä paahdettu pientilojen tuottama luomukahvi on löytänyt tiensä Jyväskyläläisten sydämiin. Papun ja Duden filosofioissa on paljon samaa, todennäköisesti siksi yhteistyö onkin ollut hyvin aktiivista ja antoisaa heti paahtimon aukeamisesta vuodesta 2014 lähtien. Verkkokaupasta toteutettiin visuaalisesti massasta poikkeava, intohimoa sekä käsityöläisyyttä esiintuova kokonaisuus. Tuoreen kahvin tai kahvitarvikkeiden tilaaminen suoraan kotiin ei voi helpommaksi tulla, eikä myöskään tilausten käsittely papulaisille.

Boco IP verkkosivu-uudistus

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Boco IP tarjoaa immateriaalioikeuksiin liittyviä palveluita, kuten erilaisia aineettoman pääoman suojausmuotoja. Nämä palvelut ovat hankalasti tuotteistettavia ja ostajalta vaaditaan normaalisti syvempää osaamista alalta. Boco halusi uudistaa koko palvelukataloginsa ja muotoilla sen palveluksi, josta voidaan hahmottaa erilaisten immateriaalipalveluiden tarve, hyödyt ja niiden liittyminen toisiinsa. Uudistuksen tavoitteena on tehdä Bocosta selkeästi erottuva toimija, joka ymmärtää asiakkaidensa tarpeet ja näyttäytyy alansa huippuosaajana kunnioittaen yrityksen pitkää ja menestyksekästä historiaa. Toimeksiantoa lähdettiin purkamaan tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa muotoilun keinoin. Bocon palveluista ei pystytä määrittelemään selkeää alku- ja […]

Espoo Metro Areena

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Espoon moderni ja viihtyisä monitoimiareena Metro Areena sai arvoisensa digitaalisen ilmeen verkkosivujen Drupal-kehityshankkeessa. Hankkeen alussa ideoitiin sivuston yleisilmettä ja värimaailmaa, sekä haettiin tapoja, joilla Metro Areenan tilatarjontaa ja tapahtumia saataisiin hyvin esille verkkopalvelussa. HAASTE: Verkkosivuston käyttöliittymä ja visuaalinen ilme haluttiin uudistaa ja samalla kehittää sivustosta loppukäyttäjiä paremmin palveleva. Vanhalta sivustolta puuttui Interaktiivinen kerros kokonaan, eli esimerkiksi sopivaa tilaa ei pystynyt hakemaan lainkaan. RATKAISU: Drupal-kehityshankkeessa uudistettiin Metro Areenan sivuston koko visuaalinen ilme ja keskeiset toiminnot, kuten tilojen esittely ja varaaminen.

Hailer

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Hailerin ja Redlandin yhteistyön tuloksena teimme esittelyvideon palvelusta, uudistimme visuaalisen ilmeen sekä toteutimme markkinointisivuston palvelulle. Asiakkaamme sanoin: ”Hailer on kommunikaatioalusta, jolla saadaan keskijohto oikeisiin töihin. Tämä tapahtuu avoimella mutta ohjatulla mallilla, jossa kommunikaatio on selkeää, onnistumiset jaetaan ja epäonnistumisista opitaan. Tuotteemme on luonteeltaan erittäin moniulotteinen ja tämä tuo viestintään liittyviä haasteita, jotka Redland on onnistunut ratkaisemaan ammattitaitoisesti ja visuaalisesti kauniisti.” Katso toteutus ja tutustu palveluun!

OPR-Vakuus

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkosivuston löydettävyys ja käytettävyys ovat tärkeimpiä tekijöitä rahoituspalveluiden tarjoajaa valittaessa. OPR-Vakuus uudisti viisi verkkosivustoa käyttökokemukseltaan korkealaatuiseksi, mobiiliresponsiiviseksi ja hakukoneoptimoiduksi Drupal-kehityshankkeessa Brave Digitalin kanssa. Digitaalisten palveluiden kehityshankkeessa uudistettiin samalla koko lainanhakuprosessi. HAASTE: Laina- ja rahoituspalveluja tarjoavan OPR-Vakuuden sivustojen ilme ja lainanhakuprosessit eivät palvelleet yrityksen liiketoimintaa parhaalla mahdollisella tavalla. Lainanhaku sisälsi ylimääräisiä steppejä, eikä toiminut mobiililaitteilla ollenkaan. RATKAISU: Kehityshankkeessa toteutettiin viisi responsiivista Drupal-sivustoa, joiden keskiössä oli korkea käytettävyys, hallittavuus ja hakukoneoptimointi. Samaan aikaan lainanhakuprosessi uudistettiin ohjelmistokehityshankkeessa sovelluskehyksen avulla. TULOKSET: Lopputuloksena OPR-vakuuden koko digitaalisen liiketoiminnan […]

Antti-teollisuus

Tekijä: Brave Digital Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kansainvälisen liiketoiminnan kehittäminen vaatii teollisuusyritykseltä monipuolista ja toimivaa digitaalista presenssiä. Korkeaan laatuun ja luotettavuuteen nojaavan Antti-Teollisuuden internetsivuston toiminnot ja käytettävyys uudistettiin vastaamaan yrityksen brändiä ja tukemaan myynnin kasvua. HAASTE: Antti-Teollisuuden vanhalla verkkosivustolla tunnistettiin useita ongelmia, kuten heikko responsiivisuus, haasteet jälleenmyyjien hakemisessa sekä puutteelliset kieliversiot. Lisäksi kaivattiin näkemystä verkkosivuston käytettävyyden parantamiseen ja ideoita liiketoiminnan tukemiseen digitaalisen palvelun avulla. RATKAISU: Verkkosivuston uudistus aloitettiin Antti-Teollisuuden vanhojen kotisivujen haasteiden listaamisella, analytiikkaan perehtymisellä, sekä kilpailijakentän kartoituksella. Analyysissa tunnistettiin niin hyvät kuin huonotkin puolet vanhassa sivustossa, mikä tarjosi […]

Vetokiuas

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Veto-kiukaat on suomalainen perheyritys, jonka juuret ulottuvat 50-luvulle. Uudet omistajat ja uudet ajatukset tuotteiden myynnistä ja markkinoinnista saivat Veton kääntymään Mediapoolin puoleen. Suunnittelimme Veto-kiukaille uuden yritysilmeen perinteistä luonnetta kunnioittaen. Tuotimme verkkoon sisältörikkaan WordPress-pohjaisen sivuston ja kiuasvalitsimen, johon on kytkettynä myös ostomahdollisuus Woocommerce-lisäosan avulla. Sivuston hallinta rakennettiin moduulipohjaiseksi, mikä helpottaa eri sisältöosioiden uudelleenkäyttöä eri alasivuilla. Koulutimme myös yrityksen sisältömanagerin nykyaikaisen sisältömarkkinoinnin saloihin.

Tilgmann Group

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme ja toteutimme Tilgmann Groupin verkkosivut sisältörikkaaksi kokonaisuudeksi. Halusimme tuoda yrityksen pitkän historian ja perinteet vahvasti osaksi yrityksen tarinaa. Verkkosivujen lisäksi vastasimme yrityksen visuaalisesta ilmeestä, verkkosivujen tekstisisällöistä sekä valokuvista. Tilgmann Group on lähes 150 vuotta sitten perustettu suomalainen yritys. Alkujaan Suomen suurimmasta painotalosta on kehittynyt pakkausmateriaaleihin keskittynyt pohjoismainen toimija.

Sisäiset tarkastajat verkkopalvelu

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Sisäisten tarkastajien tehtävänä on objektiivisella arviointi- ja varmistus- sekä konsultointitoiminnallaan tukea organisaation kehittämistä ja tavoitteiden saavuttamista. Suunnittelimme ja toteutimme Theiia.fi-sivuston WordPress-julkaisujärjestelmälle. Projektiin kuului käyttöliittymä- ja visuaalinen suunnittelu sekä tekninen toteutus. Sivusolla on muun muassa jäsenrekisteri-integraatio, kieliversiot sekä sivukohtainen dokumenttihaku.

Sinivalkoinen valinta

Tekijä: Solid Angle
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Suomalaisen työn liiton verkkopalvelu Sinivalkoinen valinta listaa kaikki Avainlippu ja Design from Finland -merkin käyttöoikeuden saaneet tuotteet ja palvelut, sekä yrityset jolle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki. Uudistuneen palvelun avulla vierailijan on vaivatonta selailla ja löytää kiinnostavia suomalaisia tuotteita ja palveluita yli kolmen tuhannen tuoteartikkelin joukosta. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress-alustalle. Integraatioiden suunnittelu ja toteutus sekä WordPress REST API -rajapinnan hyödyntäminen.

Pääkaupunkiseudun Partiolaiset

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Pääkaupunkiseudun Partiolaisille muotoiltiin moderni verkkosivusto Suomen partiolaisten yleisilmettä mukaillen. Sivusto hakee lippukuntien tietoja Suomen Partiolaisten Kuksa-järjestelmästä ja tarjoaa lisäpalveluita Partioaseman toimiston väelle myös tapahtumien luontiin. Rajatulle käyttäjäryhmälle tarjotaan lomake, johon syötetyt tiedot voidaan siirtää uuden sisällön pohjaksi ja myöhemmin julkaistavaksi. Myös tapahtumien hallintaan ja esittämiseen luotiin oma sisältötyyppinsä sekä luonnollisesti kytkös Kuksa-ilmoittautumiseen.

Oivahymy

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Toteutimme Elintarviketurvallisuusvirasto Eviralle Oivahymy-verkkopalvelun uudistuksen. Oiva-raportilla arvioidaan yritysten elintarviketurvallisuutta ja raportin paperiversioita voikin nähdä ravintoloiden seinillä. Haasteena projektissa oli ulkoisesta järjestelmästä tuotavan tiedon sujuva muotoilu osaksi sivustoa. Yrityshaku on upotettu iframe-tekniikalla ja se saattaa tunnetusti aiheuttaa ongelmia, mutta nyt saimme aikaan toimivan kehitysympäristön ja viestintäyhteyden kolmanteen osapuoleen, jolloin kokonaisuuden muotoilu pysyi hyvin kasassa ja lopputuloksessa ei näy tarpeettomia saumoja. ”Haimme laadukasta ja kustannustehokasta WordPress-toteutusta antamiemme määritysten pohjalta ja Aucor toimitti sivuston ajallaan ja ammattitaitoisesti. Aucorin tiimillä oli myös proaktiivinen ote tekemiseen ja […]

Sport Resort Ylläs

Tekijä: Koodiviidakko
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Sport Resort Ylläksen sivut haluttiin uudistaa graafisesti ja toiminnallisesti nykyaikaiseksi. Sivut päivitettiin responsiiviseksi, jotta tunturissa aikaa viettävät voivat selailla tarjontaa mobiilissa ja esimerkiksi gondoli-hissin aukiolon voi tarkastaa rinteessä helposti. Sivuston taustalla on integraatio, jonka avulla alueen toimijoita ja tapahtumia on yhdistetty samalle sivustolle. Sivusto toteutettiin Sivuviidakko-julkaisualustalle.

Fressis

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Ennaltaehkäisevillä elämäntavoilla on merkittävä vaikutus syöpäsairauksien määrään. Suomen Syöpäjärjestöt halusi saada nuoret ymmärtämään tekemiensä valintojen vaikutuksen omaan terveyteensä. Tätä tarkoitusta varten luotiin nuorille suunnattu terveystiedon verkkopalvelu Fressis.fi. Tyyliltään sivuston haluttiin näyttävän ja tuntuvan sellaiselta, jota nuoret haluaisivat käyttää. Tämä näkyy niin sisältö- kuin ulkoasu- ja käytettävyyssuunnittelussa. Työnjakomme projektissa oli, että Frantic suunnitteli aluksi konseptin ja visuaalisen ilmeen, jonka jälkeen me Trimedialla jatkoimme tästä ja teimme lopullisen verkkopalvelun ulkoasun sekä rakensimme WordPressiin nojaavan tekniikan sivuston taustalle. Sivustolla on kaksi erityispiirrettä. Koska terveystietoa on […]

EuroFC

Tekijä: Sangre Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto

European Fighting Challenge, EuroFC on euroopanlaajuinen, vapaaottelua edistävä organisaatio, joka tavoittelee markkinajohtajuutta Euroopassa. EuroFCn tavoite on paitsi palvella olemassa olevia MMA-faneja, myös tuoda eurooppalainen vapaaottelu täysin uusien yleisöjen tietoisuuteen ja kasvattaa lajia laadukkaiden ottelutapahtumien avulla. EuroFClle toteuttamamme verkkosivuprojekti oli lähtölaukaus ja ensimmäinen julkistus uudelle MMA-organisaatiolle. Projekti suunniteltiin yhteistyössä Republic of Communicationsin ja Pinton kanssa. Digitaalinen suunnittelu ja toteutus tehtiin kuitenkin kokonaisuudessaan Sangrella. Osallistuimme vahvasti myös kokonaiskonseptin suunnitteluun. Lopputulos on Drupalin pohjalle tehty yksinkertainen sivusto, joka on kerännyt runsaasti käyttäjiä EuroFCn tavoiteyleisöjen parissa. […]

Yhdenvertaisuusvaltuutetun toimisto

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Tärkein teknologia: Liferay
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Entisen Vähemmistövaltuutetun toimiston käsissä oli enemmän kuin nimenmuutos, kun siitä vuoden 2015 alusta tuli Yhdenvertaisuusvaltuutettu. Etnisyydellä rajattu kohderyhmä laajeni kattamaan muun muassa vanhukset, vammaiset ja seksuaalivähemmistöt. Paitsi sisällöille, myös esteettömyydelle asetettiin ihan uudet vaatimukset. Ulkomaalaistaustaan perustuvan syrjinnän merkitys näkyy sivustolla yhä, erityisesti kieliversioiden määrässä. Kolmen kotimaisen ja englanninkielen lisäksi valtuutetun toiminta ja syrjinnän uhrin toimintaohjeet kuvataan 24 kielellä joita täydentävät vielä suomi ja suomenruotsi viittomakielellä videomuodossa. Ch5 suunnitteli palvelun ulkoasun mainostoimiston laatiman uuden logon ja graafisen ohjeiston perusteella. Palvelussa on tavoiteltu monipuolisia […]

Tasa-arvovaltuutetun toimisto

Tekijä: Ch5 Finland Oy
Tärkein teknologia: Liferay
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tasa-arvo.fi toimi ennen pitkään Ch5:n rakentaman Navigo Portalin päällä, ja uudistui kokonaisvaltaisesti siirtyessään Sosiaali- ja terveysministeriöstä Oikeusministeriöön vuonna 2015. Alustaksi valittiin valtionhallinnon yhteisen julkaisuteknologiaratkaisun mukaisesti Liferay Portalin versio 6.2, kuitenkin lisenssimaksuton Community Edition ja oma erillinen projekti siitä. Tasa-arvovaltuutetun kotisivun rakennuksessa keskeistä oli modernisoitua kohderyhmälähtöisesti puhuttelevaksi verkkopalveluksi. Pääasiallinen kohderyhmä palvelulle on syrjivää kohtelua kokenut henkilö, jonka ensisijainen tavoite on saada asiallista ja opastavaa tietoa oman tilanteensa ratkaisemiseksi. Todennäköisesti hän vieläpä on kiihtyneessä mielentilassa saapuessaan sivustolle tietoa etsimään. Näin syntyi esimerkiksi etusivun ’palvelukattaus’-valikko, […]

Liid

Tekijä: booncon PIXELS
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Kunnianhimoisten kasvu- ja kansainvälistymistavoitteiden saavuttamiseksi loimme yhdessä Liid-tiimin kanssa yrityksen luonnetta heijastavan brändin sekä kattavat ja selkeät nettisivut. Nettisivuja on pystyttävä kasvattamaan linjassa yrityksen kasvun kanssa, joten teknologiavalinta oli yksiselitteisesti WordPress. Alusta on selkeä ja vastaa Liidin tarpeita nyt kasvun kynnyksellä, sekä myöhemmin kun uusia osia lisätään ja sivuston tulee sopia kasvuyrityksen arkeen. Brändielementeillä ja visuaalisella ilmeellä haluttiin luoda raikas tunnelma, josta välittyy Liidin tehokkuus, yksinkertaisuus ja ammattimaisuus.

Eteran verkkovuosikertomus

Tekijät: Ida Fram Oy (Konsepti ja visuaalinen ilme), Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen tuotanto)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Into-Digital suunnitteli ja toteutti Ida Framin konseptin pohjalta Eteran vuosikertomuksen jo toiseen kertaan. Tavoitteena oli tuoda vuosikertomuksen laaja sisältö digitaaliseen muotoon sovitettuna ja sopivina kokonaisuuksina esitettynä. Lukuja visualisoitiin, sivustoa elävöitettiin kuvilla ja sivustolla pystyi liikkumaan joko navigaation kautta tai esitemäisesti sivulta toiselle. Visuaalinen ilme noudattu Eteran pääsivuston linjaa, mutta toimii kuitenkin omana kokonaisuutenaan-

Westface

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Westface on suomalainen rakennusalan yritys, joka tarjoaa täysin uuden tavan suunnitella ja asentaa levyverhous sisätiloihin ja tuulettuviin julkisivuihin. Mediapool Finland suunnitteli ja toteutti Westfacen verkkosivut sekä yrityksen visuaalisesta ilmeen. Saitti kertoo laaja-alaisesti yrityksen innovaatioista ja uusista ratkaisuista rakennusalalla. Perussivujen lisäksi saitille toteutettiin nettipohjainen julkisivueditori, jonka avulla käyttäjät voivat kokeilla erilaisia levytysvaihtoehtoja suoraan selaimessa. Levytyksen ja rakennuksen tiedot voi tallentaa, ja järjestelmä muokkaa niiden perusteella valmiit rakennustapalausunnot sekä kuvat, jotka arkkitehti voi sisällyttää rakennuksen suunnitelmiin. Kaikki tiedot tallentuvat WordPressin hallintaan.

Camu.fi

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Camu on nykyaikainen ulkoilevan ihmisen vaate- ja varustekauppa Helsingissä. Reilun kymmenen vuoden historian aikana Camu on toimittanut varusteita kiipeilyretkikunnille, joogasaleille ja puuteria rakastaville laskettelijoille. Uudistimme Camun verkkokaupan tuomalla Camun tiimiläisten kirjoittamat blogit sekä laadukkaan kuvamateriaalin vahvaksi osaksi verkkokauppaa. Lähtökohtana oli ajatus verkkokaupasta, johon voi tulla myös “ikkunaostoksille”. Kauppa tehtiin toimimaan saumattomasti myös mobiilikäyttäjille, joita onkin jo n. 50% kaikista kävijöistä. Uudistuksen myötä verkkokaupan myynti moninkertaistui, ja toi uusia asiakkaita myös Camun omaan myymälään Helsingin Kaisaniemessä. Teknisenä alustana oli WordPress, jonka kylkeen liitettiin […]

Kirjailijavierailut

Tekijä: Mediapool Finland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Räätälöity web-sovellus

Tehtävänämme oli Lukukeskuksen Kirjailijavierailut-tilauspalvelun uudistaminen. Palvelun avulla kirjastot, koulut, yritykset ja muut tahot voivat tilata kirjailijan esiintymään tilaisuuksiinsa. Tilauksia välitetään vuosittain yli 1000. Vanhan järjestelmän uusimisen lähtökohtana oli tilausjärjestelmän mahdollisimman helppo käytettävyys asiakkaalle. Kirjailijoiden esittelysivuista luotiin houkuttelevat, kirjailijahakua helpotettiin ja tilauslomakkeen käytön kitkaa vähennettiin. Verkkosivuston lisäksi rakensimme palveluun hallintaosion, jonka kautta Lukukeskus pystyy hallinnoimaan tilauksia sekä kommunikoimaan tilaajien kanssa suoraan järjestelmän kautta, niin että kaikki asiakkaiden tilauksiin liittyvät sähköpostit luetaan suoraan sisään järjestelmään. Uuden hallinnan ansiosta tuottajan työ nopeutui huomattavasti.

Eteran Työhuone Pasila

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Digitoimisto redandblue suunnitteli Eteran Työhuone Pasilan visuaalisen identiteetin, WordPress-verkkosivuston tyohuonepasila.fi sekä itse tilaan somisteita ja opasteita. WordPress-sivustolle luotiin räätälöitynä toiminnallisuutena kysely sekä useita dynaamisia kuvaosioita. Myös sivuston visuaalisuuteen panostettiin, ja sivustolla onkin useita visuaalisesti toisistaan poikkeavia sivupohjia. Työhuone Pasila on Eteran asiakkailleen tarjoama yhteisöllinen työtila, jota voi käyttää ilmaiseksi. Työhuoneessa on mahdollista verkostoitua, pitää palavereita ja osallistua seminaareihin. Etera käyttää työtilaa työhyvinvoinnin tutkimiseen yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa.

Ahveniston hautausmaan virtuaalipolku

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Muotoilimme verkkoon Ahveniston hautausmaan virtuaalipolun, jonka kautta pääsee tutustumaan hämeenlinnalaisiin tarinoihin aivan uudesta näkökulmasta. Palvelun taustatekniikkana toimii tuttu WordPress, johon syötetty tieto esitetään kulttuuripolkuina kartalla ja tekstimuodossa.

eComGrowth

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Julkaisimme kesän alkuun eComGrowthin 0.8 -version, jolla Finpron tukema kolmivuotinen hanke saatiin polkaistua käyntiin. Kesän ajan olemme jatkokehittäneet sivustoa ja nyt on aika julkaista versio 1.0. Katso tästä: http://ecomgrowth.fi/ ”eCom Growth -kasvuohjelma on kolmivuotinen hanke, joka auttaa suomalaisia verkossa kauppaa käyviä yrityksiä kasvamaan ja kansainvälistymään.” Paitsi ulkoasumuutoksia, joissa olemme toiveiden mukaisesti muokanneet layoutia lähemmäs ”verkkokauppoja”, suurin muutos on laaja tapahtumakalenteri, johon merkitään kaikki verkkokauppatapahtumat ja joihin voi osallistua (hieman myöhemmin) suoraan kalenterista. Samoin keskutelufoorumi otetaan käyttöön kun hankkeeseen liittyvät, verkkokauppaklubit ovat päässeet […]

Frame Contemporary Art Finland

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Digitoimisto redandblue konseptoi, suunnitteli ja toteutti Frame Contemporary Art Finlandin uuden verkkopalvelun. Frame on nykytaiteen asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on vahvistaa suomalaisen nykytaiteen asemaa ja näkyvyyttä, tukea kansainvälistä toimintaa sekä edistää kentän toimijoiden yhteistyötä Suomessa ja ulkomailla. Framen sivustosta suunniteltiin ensisijaisesti viestinnällinen. Konseptissa panostettiin erilaisiin uutis- ja tiedotesisältötyyppeihin, joita haetaan aihealueittain eri sivupohjille. Sivustolle toteutettiin myös toimialahaku -työkalu, jolla voi hakea taidekentän toimijoita.

Trevian

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Trevian on Suomen johtava kiinteistösijoitus- ja varainhoitoyhtiö. Suunnittelimme täysin kustomoidun responsiivisen toteutuksen yhdessä asiakkaan kanssa iteroiden niin, että lopputulos vastaa Trevianin freesattua, modernimpaa ilmettä. Lopputulos on tyylikäs kokonaisuus, joka korostaa yrityksen asiantuntemusta ja jonka animaatiot viimeistelevät lopputuloksen. Sivustouudistuksen yhteydessä päivitimme myös Trevianin muun digitaalisen ja analogisen markkinointimateriaalin.

Proventia

Tekijä: Verkkoasema Oy
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Vastasimme Verkkoasemalla Proventian tarpeeseen uudistaa verkkosivustonsa. Graafinen Suunnittelu Gasworks suunnitteli sivuston ulkoasun ja Verkkoasema toteutti sivuston teknisesti VJ6-julkaisujärjestelmällä. Sivustolle tehtiin myös kattava extranet-osio.

Kirkon Alat ry:lle verkkosivustouudistus

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Verkkoasema yhdessä mainostoimisto Kluun kanssa toteuttivat Kirkon Alat ry:lle verkkosivustouudistuksen. Kirkon alojen jäsenet työskentelevät evl kirkon, ortodoksisen kirkon ja kristillisten järjestöjen sopimusaloilla. Mainostoimisto Kluu suunnitteli sivuston ulkoasun ja Verkkoasema toteutti sen WordPress -alustalle. Sivustoon kuuluvat mm. jäsenille suunnattu extranet-osio sekä jäsenyyshakulomake sähköisellä allekirjoituksella.

OmaHammaslääkäri -verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Solid Angle
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Yksilöllistä, korkeatasoista hammashoitoa koko maassa tarjoavan Mehiläisen OmaHammaslääkäri -ketjun verkkopalvelu-uudistuksen suunnittelu ja toteutus. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress-alustalle.

Oma Lääkärisi -verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Solid Angle
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Julkista terveydenhuoltoa uudenlaisella konseptilla tuottavan Oma Lääkärisi -verkkopalvelun konseptointi, suunnittelu ja toteutus. Konseptointi ja sisältösuunnittelu, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja kuvankäytön määrittely sekä responsiivinen tekninen toteutus WordPress Network -ympäristöön.

Lastensuojelun Keskusliitto

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kyseessä on sivustouudistus, mutta teknisesti täysin uusi sivusto, jossa tehtiin samalla sisällöt ja markkinointinäkökulma isosti uusiksi. Ilme ja toteutus on 100% Aucorin käsialaa. Palvelun tarkoitus on jakaa tietoa siitä mitä lastensuojelu on ja miten LSKL tähän toimintaan nivoutuu, ajankohtaisen toiminnan esille nostaminen, sekä sisällön syndikointi muista palveluista. Erikoisominaisuuksina sivustolla on esim. koulutuspäiväsivustot (multisite-toiminnallisuus), räätälöidyt arkistot, modulaarinen etusivu, integroitu kirjastojärjestelmä (eli arkistolista ja haku), sekä muutamia muita räätälöityjä osioita.

Saton 2015 verkkovuosikertomus

Tekijät: Into-Digital Oy (Käyttöliittymäsuunnittelu, tekninen tuotanto), Kreab Oy (Sisällönsuunnittelu)
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Into-Digital sai tehtäväkseen suunnitella Saton verkkovuosikertomuksen, jonka haluttiin olevan jotain muuta kuin perinteinen pdf. Verkkovuosikertomukseen haluttiin uutta ja erilaista otetta, ja sisältöä tiivistettiin huomattavasti painetun vuosikertomuksen määrästä. Sivustolle rakennettiin uudenlainen navigaatio, joka kulkee sivuston myötä vasenta laitaa ja sisältöalueet rajattiin eri värein. Sisältöalueeseen pyrittiin tiivistämään riittävästi tekstiä, mutta jos alasivua tarvittiin, liukuu se esille oikeasta reunasta. Sivusto on tietenkin responsiivinen.

Asiantuntijaverkosto (TAT) -yhteisösivusto

Tekijä: G-Works
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto, Yhteisösivusto

Taloudellinen Tiedotustoimisto TAT on elinkeinoelämän koulutus- ja vaikutusorganisaatio, joka tunnetaan mm. yläasteikäisille suunnatusta Yrityskylä-konseptistaan. TAT:lla on jo useamman vuoden ajan ollut käytössä WordPress-pohjainen palvelu, jolla ensimmäisen ja toisen kouluasteen opettajat ovat voineet ottaa yhteyttä eri alojen asiantuntijoihin ja sopia näiden kanssa virtuaalivierailun omalle oppitunnilleen. Palvelu oli kuitenkin vanhentunut, ja lisäksi toteutettu vain yhdeksi osaksi toista WordPress-sivustoa. G-Works sai mielenkiintoisen tehtävänannon toteuttaa sama palvelu kokonaan uutena sivustona, joka sai nimen Asiantuntijaverkosto. Vanhassa palvelussa oli kuitenkin melkoinen liuta käyttäjiä sekä näiden tietoja: opettajia ja […]

Reward Agency

Tekijä: Redland
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Suunnittelimme yritysilmeen, verkkosivuston ja markkinointimateriaalit juuri aloittaneelle palkitsemisen konsultointitoimistolle. Tavoitteena oli voimakkaasti kohderyhmää puhuttelevan brändi-ilmeen aikaansaaminen myös verkkoon ja selkeän markkinointikokonaisuuden rakentaminen sivuston ympärille kustannustehokkaasti. Suunnittelussa huomioitiin sisällön helppo päivitettävyys ja sen nostaminen uutiskirjeviestintään. Julkaisujen tilauksiin ja toimituksiin toteutettiin yksinkertaisesti hallittava järjestelmä.

Berner

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Uudistimme Berner-konsernin pääsivuston osana mittavaa sivustouudistusten sarjaa. Tavoitteena on ollut parantaa Bernerin brändien löydettävyyttä, lisätä ajankohtaisuutta sekä luoda moderni ilme yrityksen historiaa kunnioittaen. Kokonaisuudistuksesta voit lukea lisää Bernerin viestintäpäällikkö Martina Liliuksen haastattelusta.

Berner Vuosikatsaus

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Bernerin vuosikatsaus toteutettiin WordPress-alustalle muiden Berner-sivustojen kokonaisuudistuksen yhteydessä. Sivusto noudattaa pääpiirteissään samaa tyyliä kuin muutkin uudistetut Berner-sivustot, mutta etusivulle on muotoiltu tunnusluvut, liiketoiminta-alueiden poiminnat ja nostopaikat toimitusjohtajan katsaukselle sekä yritysvastuulle. Sisältösivuilla graafit on toteutettu kuvien sijaan HTML-elementein, jolloin tietojen päivittäminen tulevina vuosina on helpompaa.

Alupro.com

Tekijä: redandblue
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Yrityksen sivusto

Alupro valmistaa ja suunnittelee alumiinirakenteita ja julkisivuja. Arkkitehdeille ja insinööreille suunnattu Alupro.com konseptointiin palvelemaan näitä kohderyhmiä. WordPress-sivustolle rakennettiin laaja tuotehaku ja mahdollisuus löytää helposti eri tuotteisiin kuuluvia ladattavia piirustuksia ja mallinnuksia. Nelikielinen sivusto tavoittelee kansainvälisiä markkinoita.