Uusien digipalveluiden kotimainen kauneuskisa on taas käynnissä

Perttu Tolvanen

Blue Arrow Awardsin kisailmoittautuminen on taas käynnissä, ja aikaa ilmoittautua mukaan on maaliskuun loppuun saakka. Kisahan järjestettiin ensimmäisen kerran vuosi sitten varsin suurilla lupauksilla. Lopputuloksena oli kuitenkin kisa, jonka voittajia ei juurikaan perusteltu eikä projekteja edes vaivauduttu kunnolla esittelemään yleisölle. Täten esimerkiksi Grand Oneen verrattuna, Blue Arrow Awards oli selkeästi enemmän hehkutuskisa, vaikka sitä myytiin ennakkoon juuri toisella tapaa.

Nyt toisella kierroksella järjestäjät ovat selkeästi heränneet tähän todellisuuteen, ja nyt kisaa myydään rehellisemmin uusien ja makeiden digipalveluiden kauneuskilpailuna. Kisaan kannattaakin osallistua, jos on ollut vuoden aikana tekemisissä jonkun täysin uuden ja ihmeellisen nettipalvelun, appsin tai jonkun muun digi-innovaation kanssa. Kisassa kun haetaan erityisesti rohkeita avauksia, ja täysin uudenlaisia konsepteja.

Ja tällaiselle kauneuskisalle on tarvetta tässä maassa, joten hienoa että tämä kisa tulee uudestaan. On myös edelleen ansiokasta, että kisassa on useita tavallisista kauneuskisoista poikkeavia kategorioita, kuten parhaan koodin palkinto ja parhaan tiimin palkinto. Myös ”Finnish Code Ambassador” -palkinto on nokkela keksintö.

Kisa onkin nyt paljon enemmän taustatahojensa näköinen. Taustalla kun on mm. Codento, Eficode, Exove, Fraktio, Futurice, Gofore, Houston Inc., Nitor, Reaktor, SC5 Online, Solita, Vincit. Näistä firmoista suurin osa kun on nimenomaan täysin uusien digipalveluiden nopeaan (ja täysin räätälinä tehtävään) toteutukseen keskittyneitä firmoja.

Kisalla lienee näille taustatahoille ensisijaisesti rekrytointiprofiiliin liittyviä arvoja ja hyötyjä. Samalla kisa kuitenkin tarjoaa koko alalle hyvän alustan nostaa esiin uusia ja rohkeita avauksia sekä näiden takana olleita ihmisiä.

Kisassa tulevat varmasti myös tänä vuonna pärjäämään juuri näiden taustatahojen tekemät projektit, mutta tämä ehkä kertonee silti enemmän edustavasta taustatahokaartista kuin omien projektien suosimisesta. Täten vaikka ei kuuluisi järjestäviin tahoihin, niin kannattanee silti laittaa kuponkia liikenteeseen, jos on ollut mukana jossain aivan uudessa ja ihmeellisessä digiprojektissa.

>> Lisätietoa Blue Arrow Awardsin saitilta

PS. Viime vuonna tässä blogissa kirjoitettu ennakkojuttu kisasta.

Kommentit

Jätä kommentti