IAB Grand One -seminaari tarjoilee caseja verkkokampanjoista

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 11 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Selvitys alkaa: Shopify-kumppanit Suomessa 2022.

Torstaina järjestetään taas IAB Grand One -seminaari, jossa on valikoituja Grand One -kisan finalisteja kertomassa projektien taustoja. Tänä vuonna caset ovat hyvin kampanjavetoisia, mutta toki verkkoaiheisia.

grandone13

Monessa casessa on tänä vuonna myös keskitytty todellisten lukujen ilmoittamiseen eikä vain näyttävien visuaalisten pläjäyksien esittelyyn. Esimerkiksi Finnairin case-kuvaus kertoo hyvin tarkkaan mitä tehtiin ja mitä saavutettiin. Muita caseja seminaarissa ovat mm. Laplication, Postin joulukorttimuistutus, Nissan Rumble ja Comptel.

Seminaarilipun hinta on poikkeuksellisen edullinen tänä vuonna myös, vain 100€ (+alv.). Seminaari alkaa klo 9.00 torstaina ja kestää puoleenpäivään. Seminaarin puheenjohtajana toimii Kati Sulin Fazerilta.

IAB myös tarjoaa Vierityspalkin lukijoille kolme ilmaislippua. Liput jaetaan nopeimmille lukijoille, jotka osaavat tämän jutun kommenteissa kertoa mitkä ovat ne avainluvut jotka jokaisesta verkkokampanjasta pitäisi seminaarissa ehdottomasti kertoa – ja vastaukseksi ei riitä “ne eurot” – vaan mitkä ovat web-analytiikkaluvuista sellaisia joita markkinointimiestenkin pitää ymmärtää? Bounce rate? Conversion rate määriteltynä miten? Muuta?

>> Lisätietoa seminaarista ja lipun ostamisesta

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja toinen perustaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka suunnittelee digitaalisia palveluita ja auttaa asiakkaita onnistumaan uudistushankkeissaan. Ota yhteyttä Perttuun!

10 kommenttia on “IAB Grand One -seminaari tarjoilee caseja verkkokampanjoista”

  1. Kontaktihinta, aktiivisten kontaktien määrä ja kampanjan parissa vietetty aika.

  2. Aika erilaisia caseja, mutta ainakin: saavutetut kontaktit, kävijämäärän muutos yrityksen verkkosivuilla, vaikutus myyntiin, liikenteen laatu vs. media josta tulleet sekä kampanjan parissa vietetty aika.

  3. Ianin kommentti menee just siinä rajalla, että kelpuutetaanko, koska tässä haettiin juuri jotain muuta kuin sitä ilmeistä ROI:ta. Mitkä ovat muita mittareita joita voidaan raportoida ja joilla voidaan päätellä kampanjan tuloksellisuutta?

    Annalta tuli yksittäisen kontaktin hinta, jollain tapaa tunnistettu aktiivisten kontaktien määrä ja arvioitu kampanjan parissa vietetty aika.

    Laura lisäsi mm. kävijämäärien lisääntymisen yrityksen pääsivustolla ja mahdollisen vaikutuksen esim. online-varauksiin/myyntiin (vaikka itse kampanja ei siihen suoranaisesti tähtäisikään).

    Myös eri medioiden tuottaman liikenteen laadun tarkkailu voi olla varmasti kiinnostava tulos joka voi ohjata sitten seuraavia mediapanostuksia, tai siitä voi päätellä myös jotain eri medioiden asiakkaista ja heitä kiinnostavista asioista. Eli laadullisiakin näkökulmia löytyy.

    Jos semma kiinnostaa, niin kommenttia vaan vielä kehiin, pari lippua on vielä jaossa.

  4. Itse nostaisin myös esille kävijöiden laadun, sillä en usko että pelkällä määrän kasvattamisella saadaan haluttuja tuloksia vaan oikealla kohdentamisella päästään haluttuihin tuloksiin, kuten ARPUn nostamiseen.

  5. Olisi todella hyödyllistä seurata kampanjan onnistumista myös pidempiaikaisesti, joten kuinka moni ostanut asiakas käyttää esimerkiksi palvelua (cabforce, vr jne) uudestaan, jolloin päästään asiakkuuden arvoon vs kontaktihinta kampanjassa. Tätä oli hieman sivuutettu aktiivisten kontaktien määrässä ja laadussa.

  6. Mä takertuisin myös tuohon laatuun, jolloin esim Bounce rate ei saa nousta turhan korkeeks, ja joissain tapauksissa filtteröisin esim alle 60 tai 90 sekkaa saitilla viihtyvät kokonaan pois träkkäyksestä, jollei ole ihan kyse jonkun asian näyttämisestä kävijälle.
    Myös merkkaa käynnit/transaktiot – Matti Nykästä lainatakseni “jokainen käynti on mahdollisuus” ja näillä luvuilla laskettu konversion hinta versus keskimääräinen ostos tai muu mitattava suoritus.

  7. Hei kiitos! Hienoja kommentteja, jotka välitänkin huippupuhujillemme heti, niin saatte vastaukset niihin torstaina ;)
    5 seminaarilippua menevät näin ollen Annalle, Lauralle, Tommille, Jonnelle & Tiinalle!

  8. Mun oli pakko vielä käydä kommentoimassa. Kiitos lipusta! Tulevana kuulijana olisi mielenkiintoista kuulla “mitä sitten?” Mihin johtopäätöksiin ja konkreettisiin toimenpiteisiin metriikat johtavat – mitä tahansa metriikoita keräävätkin. Jos liikenne menee alas, ylös, bouncerate on iso, pieni – mitä sitten? Ettei metriikoiden seuranta jää vain toteavalle tasolle.

  9. Kiitos vierityspalkille ja Kristalle lipusta!

Kommentointi on suljettu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun