”Ensin Twitter, sitten blogiin, sitten muut mediakanavat”

Perttu Tolvanen

F-Securen Mikko Hyppönen kertoo tuoreella videolla kuinka F-Secure meni sosiaaliseen mediaan. Hyppönen myös haastaa organisaatioita protoilemaan sosiaalisen median käyttöä. Hän kehottaa esimerkiksi ottamaan kuuden kuukauden jakson ja katsoa sen jälkeen, että oliko tekemisestä mitään hyötyä.

F-Secure kuuluukin kotimaisiin internet-pioneereihin jotka edelleen näyttävät mallia siihen miten verkon avulla voidaan saada merkittävä yleisö pienellekin yritykselle. Esimerkiksi F-Securen kansainvälisellä Twitter-tilillä on yli 8000 seuraajaa. Mikko Hyppösellä on omalla tilillään myös reilut 13 000 seuraajaa.

Hyppönen suosittelee organisaatioille tutustumista etenkin ”nopeisiin sosiaalisen median välineisiin”, kuten Twitteriin. Hyppönen näkee, että näiden käyttö tulisi opetella, koska tieto tulee saada näihin kanaviin ensimmäisinä, ja vasta myöhemmin perinteisempiin ja hitaampiin kanaviin.

Hyppösen haastatteluvideo on esimakua EVAn tulevasta raportista, joka käsittelee sosiaalisen median käyttöä organisaatioissa. Tuore raportti tullaan julkaisemaan tämän viikon torstaina.

Aiheet: Sosiaalinen media

Perttu Tolvanen

Perttu Tolvanen on verkkopalveluiden ostamisen, kumppanivalintojen ja julkaisujärjestelmien asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja omistaja. North Patrol Oy on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton toimija, joka auttaa asiakkaita valmistelemaan verkkopalveluhankkeita, valitsemaan teknologiat ja kilpailuttamaan sopivimmat kumppanit. Lue lisää North Patrolin palveluista ja asiakkaista.Kannattaa myös tutustua Pertun ylläpitämään Julkaisujärjestelmät Suomessa -hakemistoon.

Kommentit

Jätä kommentti