Raskaiden koneiden kauppapaikka jyräsi miljoonakerhoon

asmunder

Käytettyjä maarakennuskoneita, maatalouskoneita, kuljetuskalustoa, materiaalinkäsittelylaitteita ja metsäkoneita tarjoava maailmanlaajuinen sivusto Mascus on ylittänyt miljoonan kuukausittaisen eri käyttäjän rajan. Sivusto ylitti tämän rajapyykin ensimmäisen kerran jo marraskuussa ja on sen jälkeen saavuttanut miljoonan eri käyttäjän massan kuukausittain.

”Mascuksen markkinointistrategian avaintekijä on hakukoneoptimointi, joka tuo 70 prosenttia kävijöistä maailmanlaajuisesti. Suomessa hakukoneiden kautta tulee 61 prosenttia kävijöistä ja hakukoneiden tuoma liikenne on kasvanut 221 prosenttia sitten optimoinnin aloittamisen. Suomessa Mascus tekee yhteistyötä Tulos Helsingin kanssa”, kertoo Tomasz Odrobiński, Mascuksen Internationalisation Director.

Yksittäisten kävijöiden määrän lisäksi sivustolla on nähty nopea kasvu käynneissä ylipäätään – parhaimmillaan 1,5 miljoonaa kuukaudessa. ”Se on hieno tulos”, sanoo Mascuksen johtaja Fredrik Larsson. ”Kaupan määrä sivustolla tarkoittaa sitä, että yhä useampi ihminen luottaa Mascukseen laadukkaana kauppapaikkana. Se, että meillä on näin merkittävää kasvua sekä asiakas- että käyttäjäuskollisuudessa nykyisessä taloustilanteessa, on näyttö liiketoimintamme vahvuudesta ja sen hyödystä asiakkaillemme”, hän jatkaa.

Mascus tarjoaa erikoislaitteita laajemmalle asiakaskunnalle kuin yksikään toinen konemyyjä. ”Sivusto on raskaan teollisuuden ”kansainvälinen ostoskeskus”, sillä sivustoa voi käyttää 35 kielellä”, yhtiö kertoo tiedotteessaan.

Disclaimer: Kirjoittaja on töissä Iltalehdessä, joka kuuluu Mascuksen omistavaan Alma Media -konserniin.

Aiheet: hakukoneoptimointi, kansainvälistyminen, verkkokaupat

Tagit:

asmunder

Vierityspalkin perustaja Asmo Halinen on yksi maamme kokeneimmista yhteisöllisten verkkopalveluiden sekä verkkomedioiden asiantuntijoista. Tällä hetkellä Asmo toimii verkkoliiketoimintajohtajana Iltalehdessä sekä advisorina tai hallituksen jäsenenä useissa muissa yhtiöissä/startupeissa (mm. Sofanatics, Eat.fi, Grey Area). Hän oli perustajana ja toimitusjohtajana vuonna 2001 digitaalisen markkinointiviestinnän toimisto Apaja Creative Solutions Oy:ssä ja sittemmin sen spinoffina syntyneessä Apaja Online Entertainment Oy:ssä, jonka tunnetuin tuote on 2,5 miljoonaa eri käyttäjää kuussa tavoittava Aapeli/Playray-peliyhteisöpalvelu.

Comments are closed.