Timo Vuorensola konseptoi unelmien VOD-palvelun

Tuija Aalto

Energia-tuotantoyhtiön ohjaaja Timo Vuorensolan kuvitteellinen ihanne-videotilauspalvelu FILMIFY on yksinkertainen. Siinä yhdistyvät laaja sisältö, sosiaalinen kokemus ja korkea laaatu. Se on yhdistelmä Internet Movie Databasea, YouTubea ja Spotifya integroituna Twitteriin ja muuhun sosiaaliseen mediaan.

Here’s how I expect a good service to work: Go in, pick a film, pay for it and watch.

Vuorensolan unelmatilausvideopalvelun haku kattaa kaikki sisällön termit – voit etsiä tietyn tekijän filmejä tai kaikkia Cannesissa palkittuja filmejä. Siinä on toiminto, johon voit kirjoittaa elokuvan, josta pidät, löytääksesi lisää saman kaltaisia. Sisältö on aivan tuoretta (Vuorensolan unessa elokuvastudiot ovat ymmärtäneet lisensoida leffansa kaikille alustoille samaan aikaan voittaakseen piratismin) ja lisäksi katalogit ovat kattavia myös vanhojen nimikkeiden osalta.

Netflixiä Suomeen odotellessa...

Netflixiä Suomeen odotellessa...

Leffan tilaaminen ja maksaminen on vaivatonta. Palvelun sosiaalinen puoli mahdollistaa yhdessä katsomisen samalla kommentoiden ja vaikka tägäysmoodissa. Lue lisää -moodissa pääsee leffatriviawikiin.

Juttunsa päätteeksi Vuorensola esittelee kaksi uteliaisuutta herättävää palvelu-uutukaista, ruotsalaisen Voddlerin ja HDMT:n ilmeisesti Hollannista. Hän kertoo blogissaan myös kuulleensa, että Netflix olisi tulossa Suomeen.

I heard Netflix is coming, and I’m really looking forward to it.

Aiemmissa postauksissaan Vuorensola testasi ja arvioi nykyiset video on demand – palvelut CDON.comin, Movie-TV:n, Film2homen, SFAnytimen ja Canal + Filmnetin.

Testikierroksen lupaavimpana hän pitää itselleen aikaisemmin täysin tuntematonta The Auteurs.com -palvelua.

  1. Anaalinen media says:

    Miksi tuota twitteriä ja ”muuta sosiaalista mediaa” pitää yhdistää kaikkeen, vaikkei siitä olisi lisäarvoa palveluun – vai onko?. Onko tässä unelmapalvelussa sos.media sitä että kaverisikin katsoi ”Dolly Does Dallas”:in? Voisin tässä ennustaa, että sosiaalinen media kuolee 10 vuoden sisään, kun ihmiset lokeroituvat takaisin neukkukuutioihinsa ja jättävät kaiken maailman hyväpäivän tutuille kertomatta ”keitin kahvia” twitterissä ja facebookissa.

  2. Timo Vuorensola says:

    :D ”It’ll never last!”

    Ja sitten asiaan:

    Muistatko, että olisit ikinä tehnyt elokuvavalintaa sen pohjalta, mitä joku tuttu tai muuten vaan kiinnostava ihminen siitä on sanonut? ”Katoin mahtavan leffan, kannattaa tsekata!” ”Ei kannata käydä tuhlaamassa rahojaan tuohon, ihan karmeaa kuraa.”

    Entäpä onko koskaan kiinnostanut kuulla mielenkiintoisen leffan katsottuasi mitä muut siitä tuumivat? ”Aika mielenkiintoinen kannanotto aiheeseen, eikö?”

    Sitä se on se sosiaalinen media. Leffat ovat kutakuinkin luonnollisinta, mihin sen voi pultata. Ihmiset tapaavat jakaa mielipiteitään ja kokemuksiaan – ne lienevät koko ihmiskommunikaation synnyn syy.

    Toki aina löytyy niitä, jotka vannovat että tämä ja tuo uusi teknologia tai viestintämuoto kuolee, mutta sosiaalisen median kohdalla se kovin helposti pitää paikkaansa. Kehittyy, kyllä. Kuolee, tuskinpa.

  3. Timo Vuorensola says:

    Ups. Sana ”tuskin” putosi tästä: ”mutta sosiaalisen median kohdalla se TUSKIN kovin helposti pitää paikkaansa. ”

    Freudilaistako? Kö?