Virallinen ilmoitus: Trainers House Analytics lopetetaan

Perttu Tolvanen

Aikaisemmin Vierityspalkissa kysyttiin, että onko Trainers’ House Analytics hajoamassa? Nyt esimerkiksi M&M:n uutisesta voi lukea Sarasvuon yrityksen tekemän virallisen ilmoituksen asiasta. Virallinen ilmoitus tietysti kuuluu, että yksikkö ajetaan alas, koska se ei sovi yhtiön strategiaan. Luonnollisesti pörssiyhtiön ei ole hyvä julkistaa tiedotteita joissa todettaisiin, että yksikkö ajetaan alas, koska työntekijät ovat vaihtaneet kesän aikana maisemaa.

Tiedotteessa on myös muutamia osuvia lausuntoja varatoimitusjohtaja Jarmo Lönnforssilta.

– Vivutamme yritysten myyntiä ja johtoa valmennuksen ja teknologian avulla. Tähän strategiaan analytiikka ei istu, sanoo Trainers’ Housen varatoimitusjohtaja Jarmo Lönnfors.

Jos tuohon strategiaan ei analytiikka istu, niin mihin sitten?

Yhtä ainutkertainen on myös kommentti työntekijöiden sijoittumisesta:

– Työntekijät tuntuvat sijoittuvan hyvin markkinoille. Alalle tulee uusia toimijoita, arvioi Lönnfors.

Oikeampi ilmaus kai olisi, että työntekijät ovat jo sijoittuneet muualle kesän aikana – ja omasta tahdostaan.

  1. Petri Mertanen says:

    Täysin samaa mieltä Pertun kanssa: ”Jos tuohon strategiaan ei analytiikka istu, niin mihin sitten?” Omien kokemuksieni mukaan analytiikan avulla voidaan helpostikin parantaa minkä tahansa yrityksen myyntiä. Ilmeisesti totuuden kaunistelu on kuitenkin ihan normaali käytäntö pörssiyhtiön viestinnässä?

  2. Sari Mäkelä says:

    Samaisiin Lönnforsin lausumiin minäkin huomioni kiinnitin. Analytiikka kun on yksi oivallisimpia keinoja nivoa verkkopalvelut osaksi liiketoimintaa, ja erityisesti myyntiä ja markkinointia.

  3. Toistaitoinen says:

    Mömmön toimittaja nielaisi kyllä syötin kohoa myöten vähän nolosti ilman pienintäkään lähdekritiikkiä. Oikea otsikko olisi nimittäin kuulunut: ”Analytiikka irtautuu Sarasvuosta” (kuten Vierityspalkki ansiokkaasti skuuppasi jo hyvän aikaa sitten).