Eat.fi-ravintolapalvelun iPhone-sovellus iTunes App Storen ykköseksi

asmunder

Ravintolasivusto Eat.fi:n iPhonelle kehittämä sovellus on noussut kahdessa päivässä Applen iTunes App Storen ladatuimmaksi ilmaiseksi ohjelmaksi, ohittaen muun muassa Skypen. Sovellus tarjoaa käyttäjälleen lähellä sijaitsevat ravintolat GPS-paikannuksen avulla, etäisyyden tai arvosanan mukaan järjestettynä. Palvelun kautta näkee myös ravintoloiden aukiolotilanteen ja -ajat, yhteystiedot sekä käyttäjien kirjoittamat arvostelut.

”Eat.fi:n filosofiaan on aina kuulunut käyttäjien kuuleminen – palautteeseen vastataan nopeasti ja ehdotukset otetaan aina huomioon. Uskolliset käyttäjät ovatkin palkinneet työn lataamalla juuri julkaistua iPhone-sovellusta ahkerasti”, kertoo Tina Aspiala palvelua tuottavasta Kokumi Oy:stä.

Kokumi kehitti Eat.fi:n iPhone-sovelluksen yhteistyössä 2General Oy:n, PPL Media Oy:n ja MK&C Oy:n kanssa.

”Eat.fi:llä oli valmiina iPhonella ja Nokian älypuhelimilla toimiva mobiilipalvelu, joka tuotiin iTunes App Storeen lähes sellaisenaan. Web-pohjaisen sovelluksen yhteyteen voidaan jatkossa helposti kehittää lisää iPhone-erityisominaisuuksia”, kertoo MK&C:n toimitusjohtaja Marko Karppinen.

Eat.fi uudistettiin täysin syyskuussa 2008, minkä jälkeen palvelun kävijämäärät ovat nelinkertaistuneet. Palvelussa vierailee tällä hetkellä noin 14000 käyttäjää viikoittain. Eat.fi voitti tämänvuotisessa Grand One -kilpailussa Paras Infodesign -sarjan.

Disclaimer: kirjoittaja on mukana Eat.fi:tä kehittävässä Kokumi Oy:ssä advisorina.

Aiheet: Mobiili, Paikkatieto, Yhteisösaitit

Tagit: ,

asmunder

Vierityspalkin perustaja Asmo Halinen on yksi maamme kokeneimmista yhteisöllisten verkkopalveluiden sekä verkkomedioiden asiantuntijoista. Tällä hetkellä Asmo toimii verkkoliiketoimintajohtajana Iltalehdessä sekä advisorina tai hallituksen jäsenenä useissa muissa yhtiöissä/startupeissa (mm. Sofanatics, Eat.fi, Grey Area). Hän oli perustajana ja toimitusjohtajana vuonna 2001 digitaalisen markkinointiviestinnän toimisto Apaja Creative Solutions Oy:ssä ja sittemmin sen spinoffina syntyneessä Apaja Online Entertainment Oy:ssä, jonka tunnetuin tuote on 2,5 miljoonaa eri käyttäjää kuussa tavoittava Aapeli/Playray-peliyhteisöpalvelu.
  1. erkka says:

    Jos se on ladatuin Suomen AppStoressa, niin mitähän se tekee kappalemäärissä?

  2. Kartsa says:

    Tuo olisi kiinnostava tietää. Taitaa liikkua vielä melko vähän nuo kotimaiset sovellukset. Kymmenissä, tuskin sadoissa.

  3. Dids says:

    Otappa vierelle vielä Drinkkiopas, siitä se sitten lähteeki, varsinkin näin kuumana kesänä.