Limbolle 9 miljoonaa dollaria, Brightkite ja nimenvaihdos

asmunder

Mobiiliyhteisöpalvelu Limbo on saanut 9 miljoonan dollarin pääomasijoituksen Nexit Venturesin johtamalla rahoituskierroksella. Limbo myös vahvistaa asemiaan USA:n markkinoilla ostamalla Brightkite-yhteisöpalvelun. Limbo sulauttaa oman palvelunsa osaksi Brightkitea ja vaihtaa nimensä Brightkiteksi.

Limbo on matkapuhelimella käytettävä, paikannukseen perustuva yhteisöpalvelu, jolla käyttäjät voivat jakaa sijaintiinsa liittyvää tietoa yhteisönsä kanssa. Limbon tuotekehitys sijaitsee Suomessa ja sen päämarkkina-alue on Yhdysvallat, jossa palvelulla on 4,5 miljoonaa rekisteröitynyttä ja 2 miljoonaa aktiivista käyttäjää.

”Internetin yhteisöpalvelut ovat erinomainen tapa pitää yhteyttä, mutta ihmiset haluavat tavata myös kasvokkain. Mobiililaitteilla käytettävä ja paikannusta hyödyntävä yhteisöpalvelu yhdistää nämä kaksi asiaa. Uusi rahoituskierros sekä yhdistyminen Brightkiten kanssa antaa meille mahdollisuuden kehittää yhteisöpalveluja vastaamaan yhä paremmin mobiiliajan kuluttajien ja mainostajien tarpeisiin”, Limbon toimitusjohtajan tehtävistä Brightkite-yhteisöpalvelun toimitusjohtajaksi nouseva Jonathon Linner sanoo.

Limbon rahoituskierrokseen osallistuivat kaikki yhtiön nykyiset sijoittajat, muun muassa Azure Capital, Draper Fisher Jurvetson ja New Enterprise Associates. Nexit Venturesin partneri Michel Wendell liittyy Limbon hallitukseen.

”Uusi rahoituskierros antaa meille mahdollisuuden vahvistaa toimintaamme Suomessa ja ulkomailla. Vaikka päämarkkina-alue on Yhdysvallat, tuotekehitystä jatketaan Suomessa, sillä mobiilialan osaaminen on täällä kansainvälisesti vertaillen erittäin kovatasoista”, kertoo Limbon perustajiin kuluva teknologiajohtaja Juho-Pekka Virolainen.

Aiheet: kansainvälistyminen, Mobiili, nimitykset ja eroamiset, rahoitus, Yhteisösaitit, yrityskaupat

asmunder

Vierityspalkin perustaja Asmo Halinen on yksi maamme kokeneimmista yhteisöllisten verkkopalveluiden sekä verkkomedioiden asiantuntijoista. Tällä hetkellä Asmo toimii verkkoliiketoimintajohtajana Iltalehdessä sekä advisorina tai hallituksen jäsenenä useissa muissa yhtiöissä/startupeissa (mm. Sofanatics, Eat.fi, Grey Area). Hän oli perustajana ja toimitusjohtajana vuonna 2001 digitaalisen markkinointiviestinnän toimisto Apaja Creative Solutions Oy:ssä ja sittemmin sen spinoffina syntyneessä Apaja Online Entertainment Oy:ssä, jonka tunnetuin tuote on 2,5 miljoonaa eri käyttäjää kuussa tavoittava Aapeli/Playray-peliyhteisöpalvelu.

Jätä kommentti