Laundry veti yhteisöosaajan Dagmarista

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Webin tekijä maailmalla: Tommi Forsström ja New York.

Päivitetty 22.8.2008 kello 13.35

Yhteisöllisen median eturivin asiantuntija Sami Salmenkivi* siirtyy mediatoimistosta mainospuolelle. Dagmarissa reilut puolitoista vuotta digistrategina työskennellyt Salmenkivi aloittaa markkinointi- ja mainostoimisto Laundryssa* syyskuun alussa.

— Laundrylla on ajatusmaailma ja visiot kohdallaan, ne on kasvanut vauhdilla ensimmäisen vuotensa aikana — eli tuore ja osaava toimisto. Myös hommien luonne eli strateginen konseptisuunnittelu ja kansainvälisyys kiinnosti, Salmenkivi kertoo työpaikan vaihdoksen taustoista.

Salmenkivi tunnetaan yhteisöguruuden lisäksi myös innostavana kouluttajana ja kirjailijana. Hän on kirjoittanut yhdessä Niko Nymanin* kanssa markkinoinnin murrosta käsittelevän Yhteisöllinen media ja muuttuva markkinointi 2.0 -kirjan*, joka palkittiin maaliskuussa 2008 MTL:n Kultasulka-palkinnolla*.

— Kirjan kirjoittamisen ja aika tiuhan seminaarirallin jälkeen kyselijöitä oli jonkun verran, mutta vasta Laundryssa oli jotain mikä sai minut liikahtamaan Dagmarin mukavista hommista, Salmenkivi kertoo työpaikan vaihdoksen taustoista.

Mediatoimistojen tulevaisuudennäkymät eivät hänen mukaansa olleet ainakaan syynä työpaikan vaihdokseen, sillä hän vakuuttaa uskovansa mediatoimistojen bisnekseen:

— Jos mainostoimistot olivat markkinointialan kingejä 90-luvulla ovat mediatoimistot ovat 2010-luvun mainostoimistoja, mies pamauttaa.

— Mediakentän pirstaloituessa, kanavavalikoiman kasvaessa ja ihmisten kiinnostuessa yhä pienemmistä nichealueista tarvitaan kuluttajien miellekkääseen tavoittamiseen todellisia kuluttajien ja median asiantuntijoita. Ja, näyttää siltä että 2000-luvun loppupuolella mediatoimistot ovat Suomessa ottaneet isompaa roolia näinä markkinoinnin asiantuntijoina.

Salmenkiven tuleva työnantaja Laundry on vuonna 2007 perustettu toimisto, joka ei erityisemmin asiakkaistaan ulospäin hiisku. Projektikohtaisesti toimivaa yritystä johtaa suomalaisen uusmedia-alan pioneeri Alex Nieminen.

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

3 kommenttia on “Laundry veti yhteisöosaajan Dagmarista”

  1. Dagmarista tuntuu olevan selvää poisvirtausta. Tottakai hyvät tyypit saa jatkuvasti rekrytarjouksia, mutta nyt niihin tuntuu useampi tarttuneen. Onko Dagussa jotain vialla?

  2. Kivi: Dagmarin digiosasto on kasvanut 18kk aikana seitsemästä 27:ään. Väkiluku talossa on muutenkin ollut kasvussa.

    Täytyy myötää kuitenkin, että alalla on kuitenkin kevään ja kesän aikana ollut jonkun verran turbulenssia. Uskon kuitenkin nyt vähän heikompien suhdanteiden tullessa ihmisten ottavan enemmän varman päälle ja työpaikkavaihdot hiljenevät.

  3. Dagmarista päivää!
    Meillä nyt on vaan talo täynnä niin pirun kovia ja alalla uniikkeja moniosaajia, että kaikki muutkin haluaa ne töihin, näinä päivinä puhelimet soi tiuhaan. Haikeana luovumme heistä, ketkä haluavat kurkata välillä markkinaa toisesta kulmasta, mutta nälkäisina ahmaisemme joukkoihimme lisää uusia ajattelijoita tilalle, sillähän tätä näkemysbisnestä kehitetään eteenpäin. Tervetuloa vaan soittelemaan ovikelloa, paluumuuttajillekin meillä on ahkerassa käytössä oleva kuuma linja!

Kommentointi on suljettu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun