Sanoma-konserni hakee ja nimittää uusia verkkopalvelujohtajia

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Jos olet vain vuokrattava lihapala, vaadi osasi laskutuksesta.

SanomaWSOY:n Ilta-Sanomat hakee verkkojohtajaa vastaamaan Iltasanomat.fi -verkkopalvelun kehityksestä*.

Tehtäväkenttää kuvataan seuraavasti:

“Toimit toimituksen, mediamyynnin, markkinoinnin ja teknisen kehityksen kohtauspisteessä. Vastaat sähköisen liiketoimintamme kehityksestä. Pidät huolta siitä, että olemme aina kärjessä niin teknisesti kuin sisällöllisestikin. Tuot johtoryhmään lisäarvona käytännönläheistä realismia sekä kykyä nähdä sähköiseen tulevaisuuteen. Toimit vastaavan päätoimittajan alaisuudessa. Sanoman sisällä teet yhteistyötä mm. toimituksen, mediamyynnin, markkinoinnin, Sanoma Datan* ja Sanoma Digitalin* kanssa. Hahmotat iltapäivälehden roolin mediakentässä ja sillä on myös henkilökohtainen merkitys sinulle.”

Tehtävään valittavalta henkilöltä odotetaan:

“Odotamme sinulta vahvaa näkemystä verkon kehityksestä, mobiilitoimintojen mahdollisuuksista ja Ilta-Sanomien journalismin sovittamisesta niihin. Ymmärrät mitä eri medioiden konvergenssi tarkoittaa, etkä sorru kehittelemään yksittäisten palvelujen viidakkoa. Olet kilpailuhenkinen, analyyttinen, yhteistyökykyinen ja jämäkkä. Osaat pitää rakentavasti puolesi, mutta myös löytää eri näkökulmista yhteisiä luovia ratkaisuja. Saat viestisi perille tehokkaasti. Osaat johtaa sekä asioita että ihmisiä. Viet projektit päätökseen sovitusti ja hallitset projektisalkun myös taloudellisesti. Sinulla on tehtävään sopiva akateeminen tutkinto ja koeteltua kokemusta sähköisestä maailmasta. Arvostamme kokemusta b2c-maailmasta ja mediasta erityisesti.”

Vierityspalkissa on aikaisemminkin todettu, että visionääreille olisi kysyntää erityisesti mediamaailmassa tällä hetkellä. Vaikka moni haku tuleekin uudestaan haettavaksi muutaman kuukauden välein, niin porukkaa myös nimitetään.

Esimerkiksi Vierityspalkissakin noteerattu ilmoitus HS.fi:n johtajatehtävästä löysi hiljattain tekijänsä:

Diplomi-insinööri Petteri Putkiranta (43) ryhtyy elokuussa kehittämään Helsingin Sanomien HS.fi:tä* sekä kuluttajan ja ilmoittajan asiointia verkossa. Putkiranta siirtyy Helsingin Sanomiin matkapuhelinyhtiö Nokiasta, jossa hän on viimeksi vastannut videopalveluiden kehittämisestä.”

Lisää tietoa uudesta HS.fi:n johtajasta Helsingin Sanomien artikkelista.*

Tuoreita viime aikaisia nimityksiä on myös Kai Taka-Ahon nimitys Nelonen Median online-päälliköksi*.

Sanoma Data puolestaan järjesteli organisaatiotaan ja nosti Aki Nykäsen Internet-yksikkönsä johtajaksi*.

Sanoma Magazinesin Digital Media -yksikön johtajaksi ja verkkoliiketoiminnasta vastaavaksi henkilöksi nimitettiin jo aikaisemmin Tuija Wikström*.

Monta hakua ja nimitystä lyhyen ajan sisään. Mutta tämä lienee media-alalla vasta alkua.

(Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja toinen perustaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka suunnittelee digitaalisia palveluita ja auttaa asiakkaita onnistumaan uudistushankkeissaan. Ota yhteyttä Perttuun!

6 kommenttia on “Sanoma-konserni hakee ja nimittää uusia verkkopalvelujohtajia”

  1. Nyt täytyy kyllä rehelliesti sanoa, että Sanoma Digitalin verkkopalveluilla ei ihan liikaa juhlita. Esim. glossy-fi on graafiselta ilmeeltään, tekniseltä toteutukseltaan ja markkinoinniltaan niin hävyttömän huono esitys, ettei isolta konsernilta ihan ensimmäiseksi uskoisi.

  2. No eivätpä Glossyn kävijäluvutkaan kummoisia ole:

    *linkki poistettu*

    Kuten eivät tyylitaivas-fi -palvelunkaan:

    *linkki poistettu*

  3. Kävijäluvut sinänsä ovat harvoin kiinnostavia. Palvelun tavoittavuus kohderyhmässä, sekä kyky osallistaa ja konvertoida käyttäjiä sen sijaan ovat.

  4. […] kesäkuu 2008 PerttuT Vierityspalkissa on aikaisemmin noteerattu erityisesti Sanoma-konsernin verkkopanostukset, mutta Sanoma ei suinkaan ole ainut mediakonserni joka panostaa rajusti […]

  5. pelottavan näköinen menninkäinen toi vika noista.. brrrh! pelottaa..

  6. […] Vierityspalkissakin uutisoitu avoin paikka on täten täytetty ja syyskuun alusta alkaen Ilta-Sanomien verkkoliiketoimintaa johtaa Ani Korpela. Vierityspalkki onnittelee uudesta tehtävästä ja toivoo uuden vahvistuksen siivittävän rohkeisiin avauksiin verkkomedian kilpailukentällä! […]

Kommentointi on suljettu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun