Hymy.fi seitsenkertaisti kävijämääränsä

asmunder

Kanerva-kohun vaikutukset näkyvät vekkulina hyppynä myös TNS Metrix -mittaustuloksissa Hymy.fi:n kohdalla: lehden verkkosivusto noin seitsenkertaisti kävijämääränsä viime aikojen normaaleihin viikkolukemiin verrattuna ja pomppasi tuoreimmalla TNS Metrixin saittilistalla suoraan sijalle 22 viikottaisten eri käyttäjien määrässä. Sijoitus tosin pudonnee yhtä nopeasti alas kuin nousi ylöskin, kuten vuodentakainen pomppukin (viikko 18/2007) osoittaa.

Aiheet: Nettisivut, verkkomediat

asmunder

Vierityspalkin perustaja Asmo Halinen on yksi maamme kokeneimmista yhteisöllisten verkkopalveluiden sekä verkkomedioiden asiantuntijoista. Tällä hetkellä Asmo toimii verkkoliiketoimintajohtajana Iltalehdessä sekä advisorina tai hallituksen jäsenenä useissa muissa yhtiöissä/startupeissa (mm. Sofanatics, Eat.fi, Grey Area). Hän oli perustajana ja toimitusjohtajana vuonna 2001 digitaalisen markkinointiviestinnän toimisto Apaja Creative Solutions Oy:ssä ja sittemmin sen spinoffina syntyneessä Apaja Online Entertainment Oy:ssä, jonka tunnetuin tuote on 2,5 miljoonaa eri käyttäjää kuussa tavoittava Aapeli/Playray-peliyhteisöpalvelu.

  1. Aki Björklund says:

    Alas tietenkin tulee, muttei välttämättä aivan yhtä alas. Vuoden takaiseen pomppuun (Kurosen alastonkuvat) on nimittäin sellainen ero että sivuilla on nyt jotain sisältöäkin, jonka kuvittelisi vetävän takaisin jonkun osan nyt käyneistä.

  2. asmunder says:

    Ai se oli kuroskeissistä tuo edellinen. Mietinkin mistä, mutta kohukalenterini ei ollut riittävän hyvin päivitetty. :)

  3. pni says:

    Olisi jännä tietää paljonko liikenteestä tuli ulkomailta. Esimerkiksi siinä yhdessä japanilaisessa uutispätkässä oli hymyn saitti aika mukavasti framilla.

  4. Petteri says:

    Tässä faktaa Pekalle:

    Ulkomailta tuli yllättävän vähän trafiikkia siihen verrattuna, miten paljon Hymyn osoite oli näkyvissä. Periaatteessa tuo huomio olisi pikkaisen paremmalla tuurilla voinut tuoda tuplasti kävijöitä viime viikolla.

    Toisaalta meilläkään ei kyllä ole osaamista tuollaiseen peliin, enkä tiedä onko tarvettakaan.

    Tässä käyntimaat maaliskuun ajalta:

    Suomi 90.4%
    Ruotsi 1.8%
    Puola 1.6%
    Norja 0.7%
    USA 0.6%
    Britannia 0.4%

    Ainakin puolalaiset olivat liikkeellä jo viikkoa paria ennen Kanervan piinaviikkoa.

    Japanista vain 423 vierailua eli promille kävijöistä.

  5. Petteri says:

    Korjaanpa saman tien itseäni. Piti kirjoittaa ”Maaliskuun alusta tähän päivään.”

  6. pni says:

    Petteri: kiitos tiedoista. Todellakin aika maltillisesti kävijöitä maamme rajojen ulkopuolelta.

  7. Petteri says:

    Tuota olisi kyllä saanut varmaan boostattua aika mukavasti, jos olisi ollut päiväkin aikaa puffata Hymyn taidekuvia maailman foorumeilla.

    Ensi kerralla sitten :-)

  8. Tommi Mäkelä says:

    Tällaisten yksittäisten vetojen sijaan Hymyn tyyppisten sivustojen kannattaisi miettiä tapoja nostaa kävijämäärät pysyvästi korkealla. Tähän auttaa lääkkeenä hakukoneoptimointi – ainakin oikein tehtynä.