Web-analytiikkaosaamista kaivataan taas

Perttu Tolvanen

Sanoma Digital hakee verkkopalveluilleen web-analyytikkoa.

  • Toimenkuvana olisi vastata ”Sanoma Digitalin markkinointipanostusten tehokkuuden analysoinnista, sekä webanalytiikkaan liittyvistä konsultointi ja implementaatiotöiden toteutustyön koordinoinnista”.
  • Valittu henkilö tulisi toimimaan ”ensisijaisena kontaktina webanalytiikkaan liittyvissä pyynnöissä”. Pääyhteistyökumppaneina myyntihenkilöt ja tuottajat.
  • Osaamisvaatimuksina luonnollisesti johtotason raporttien tuotantokyky ja hyvät esiintymistaidot.
  • Työkokemustaustaa odotetaan vaativista asiantuntijatehtävistä ja kokemusta online-markkinoinnin/hakukonemarkkinoinnin pelikentästä pidetään edellytyksenä.
  • Rekrytointi tapahtuu yhteistyössä Satama Analyticsin kanssa.

Nyt kun vielä selviäisi jostain, että mikä on tämä Sanoma Digital. Konsernin sisäisestä ja ulkoisesta kuittailusta huolimatta virallinen sivusto ei edelleenkään kerro muuta kuin nimen ja osoitteen. Täten epätietoisille suosittelemme viimeisintä Vierityspalkin artikkelia Sanoma Digitalista.

Web-analytiikkaosaamista on myös hiljattain haettu sekä McCanniin että White Sheepiin. McCann kaipasi tulevalta planner/konseptisuunnittelijaltaan vahvaa web-metriikkatietotaitoa:

  • Web-metriikan puolella olet kartuttanut kokemustasi mediasuunnittelun tai web-seurantajärjestelmien parissa. Osaat suunnitella ja toteuttaa mittausprojekteja. Sinulla kokemusta tulkita tilastoja, tehdä järkeviä suosituksia ja esittää ne selkeästi, koska toimit luovan tiimin ja plannerin tukena.

    Lisäksi McCann haki myös markkinointisuuntautunutta web-analyytikkoa tiimiinsä. Web-analyytikolta edellytettiin:

    • Olet kartuttanut kokemustasi mediasuunnittelun tai web-seurantajärjestelmien parissa. Työnkuvasi on monipuolinen pienessä yksikössä. Hallitset entuudestaan analyysi- ja seurantajärjestelmät – sanat Google Analytics, Hitbox tai Webtrends ovat tuttuja. Osaat suunnitella ja toteuttaa mittausprojekteja. Hakukonemarkkinoinnin suunnittelu ja seuranta tai sivustojen optimointi ei ole sinulle vierasta.

      White Sheep sitävastoin kaipasi web-analytiikkatietotaitoa myös Flash-kehittäjältä:

      • Arvostamme ymmärrystä hakukoneoptimoinnista ja kokemusta analytiikkatyökalujen (Omniture, Webtrends, IndexTools) yhdistämisestä Flash-toteutuksiin.

      Toistaiseksi näyttää siltä, että sekä erikoistuneille osaajille että web-analytiikkaa hallitseville perinteisille web-osaajille on kysyntää.

      Aiheet: web-analytiikka

      Tagit: ,

      Perttu Tolvanen

      Perttu Tolvanen on vaativien verkkopalvelu- ja verkkokauppaprojektien läpiviennin, teknologiavalintojen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja omistaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton toimija, joka auttaa asiakkaita suunnittelemaan verkkopalvelu-uudistuksia, valitsemaan sopivimmat teknologiat ja kilpailuttamaan sopivimmat kumppanit. Pertun kaikki kirjoitukset ja tulevat koulutukset.

      Comments are closed.