Tapahtumakatsaus Suomen digimedia-alaan, vko 43

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 17 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Mitä web-analyytikolta vaaditaan?.

Muutamia poimintoja viikolla 43 alaa puhuttaneista jutuista.

  • Sakara Records avasi virtuaalisen vaatekaupan Aapeliin*. Avatarit voivat nyt ostaa itselleen metallimusiikkihenkisiä vaatteita. Toimitusjohtaja Inka Meron kommentti: “Bändifanitus toimii erittäin hyvin Aapelissa. Peliyhteisössämme virtuaalihahmoilla ja niiden vaatteilla ilmaistaan persoonallisuutta aivan kuten verkon ulkopuolisessa elämässäkin, joten bändipaitojen tuominen Aapelin käyttäjille uudeksi ilmaisukeinoksi on luontevaa jatkoa hahmojen personoinnille“.
  • Ryhdistäytynyt Rekaksois kertoo digimedia-alan järjestösuunnitelmista*. Touhussa mukana Pleasen* lisäksi ainakin 2ndhead*, Frantic, Morning*, Nitro, Satama*, Shandy*, Tietotalo ja Valve. Järjestäytymisen taustalla varmasti monelle tuttu ongelma: “Monen asiakkaan on edelleen helpompi tehdä päätös 150 000 euron tv-kampanjasta kuin 10 000 euron verkkokampanjasta“.
  • Suomen digialan tilanteesta ansiokkaasti raportoivat Contentbusiness.fi* ja Learningbusiness.fi* ovat päättäneet yhdistää voimat ja tulevat jatkossa näkymään yhteisellä digibusiness.fi -domainilla.
  • UPM Forest Life valittiin ainoana suomalaistyönä London International Awardsien finaaliin*, Digital Media -sarjaan. Valven suunnittelema ja toteuttama komea flash-teos on jokaiselle alan ammattilaiselle varmasti tutustumisen arvoinen kokonaisuus. Vastaavantyyppistä ympäristöviestintää näkisi mielellään monilta muiltakin UPM:n tyyppisiltä organisaatioilta.

Muutamia huomionarvoisia Rekaksoisin liukuhihnalta poimittuja julkistuksia:

Alan työpaikkatarjonta on myös vilkastunut syksyn aikana ja tästä on todisteena Vierityspalkin avoimet työpaikat -sivulta* poimitut löydöt viimeisen viikon-parin ajalta. Erikoisosaajia haetaan paljon ja monissa paikoissa vaaditaan tarkkaa erikoistumista niin taitojen kuin toimialankin osalta.

28.10.2007

  • Konseptipäällikkö, OP-Pohjola, Sähköiset kanavat*
  • Kehityspäällikkö, OP-Pohjola, Sähköiset kanavat*
  • Markkinointipäällikkö, dna Nettikauppa*
  • Myyntipäällikkö, dna Nettikauppa*
  • Tiedottaja, Työterveyslaitoksen verkkotoimitus*

27.10.2007

  • Verkkopäätoimittaja, Tekes*
  • Webmaster, City-lehti / ii2.org*
  • Media Strategist, Satama*
  • Web-AD, Oulu*
  • PHP- ja Java-kehittäjiä, Keltainen Pörssi & Huuto.net *
  • PHP/MySQL-ohjelmoija, Poutapilvi, Turku*
  • Flash Developer, EGET*
  • Käyttöliittymäsuunnittelija, Alma Media*
  • Ohjelmistosuunnittelija (.Net), Weppihiiri*
  • Sovellussuunnittelija, Alma Media*

21.10.2007

  • Web Communications Specialist, KONE*
  • Käyttöliittymäohjelmoija, Satama*
  • Asiakaspalvelukoordinaattori, Satama*
  • Palvelupäällikkö, Satama*
  • Projektipäällikkö, Satama*
  • Konseptisuunnittelija, Satama*
  • Konsultti (hakukonemainonta ja hakukoneoptimointi), Satama*
  • Käyttöliittymäsuunnittelija, Ixonos*
  • Project Manager, TietoEnator*
  • OpenText Livelink Specialists, TietoEnator*
  • Enterprise Content Management Consultants, TietoEnator*
  • Projektipäällikkö, Innofactor*
  • Kouluttaja, Innofactor*
  • Ohjelmistosuunnittelija (.Net, C#, SQL), Innofactor*

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja toinen perustaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka suunnittelee digitaalisia palveluita ja auttaa asiakkaita onnistumaan uudistushankkeissaan. Ota yhteyttä Perttuun!

1 kommentti “Tapahtumakatsaus Suomen digimedia-alaan, vko 43

  1. “Muutamia huomionarvoisia Rekaksoisin liukuhihnalta poimittuja julkistuksia:”

    Perusteluja, kiitos.

Kommentointi on suljettu.



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun