Tutkijasta yrittäjäksi: Gemilo tuottaa sosiaalisen median konsepteja

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 17 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Sosiaalisen median kausi 2.0 on alkanut - eikä se ole erityisen sosiaalinen.

Tamperelainen sosiaalisen median tuotanto- ja konsultointitalo Gemilo* panee osallistumistalouden ideoita käytäntöön julkaisemalla marraskuussa joulukalenterityökalun. Adventtikalenterin betatestaajia rekrytoidaan parhaillaan mm. Facebookissa.

“24päivää on sosiaalista mediaa käyttäjälähtöisten sisältöjensä ja avainsanoituksen (tagit) ansiosta. Sisältöjä pystyy kommentoimaan ja arvioimaan ja niistä voi koota uusia omanlaisiaan yhdistelmiä”, yrityksen toinen perustaja Katri Lietsala kertoo Vierityspalkille. “24päivää on uniikki. Ainakaan me emme ole löytäneet verkosta vastaavaa joulukalenteria, joka perustuisi käyttäjälähtöisiin sisältöihin ja antaisi käyttäjälleen mahdollisuuden määrätä, mitä luukuissa näytetään ja miltä oman kalenterin ulkoasu näyttää”. Tekijät kaavailevat joulukalenterista myös yrityksille maksullista ratkaisua sidosryhmä- ja asiakasviestintään.

Hypermedialaboratoriotaustaisten Tomi Terentjeffin ja Katri Lietsalan liikeidea on auttaa yrityksiä arvioimaan, miten he voivat soveltaa sosiaalisen median tuotanto- ja ansaintamalleja omaan liiketoimintaansa. Sijoittajia ei ole mukana. Gemilon toimitilat ovat Sumeliuksenkadulla Pienteollisuustalossa.

Katri Lietsala on elokuussa 2008 päättyvän PARTECO – tutkimushankkeen* vetäjä. Partecossa tavoitteena on tutkia, mahdollistavatko niin sanotut sosiaaliset ohjelmistot uudenlaista liiketoimintaa ja millainen merkitys niillä on yhteisöjen näkökulmasta.

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomana tai sisällön muuttumisen vuoksi.)

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcastaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun